BF3, möjligt flaskhals? (GTX 680)

Permalänk
Medlem

BF3, möjligt flaskhals? (GTX 680)

Tjenare!

Har ett GTX 680 och ett i7 930(@2.8GHZ) och droppar ofta i frames på ultra i BF3. Någon som har koll på om detta är en flaskhals eller bara GTXet som inte kan maxa i alla situationer?

(Sidofråga: Kommer GTX 680 klara BF4 på high/ultra om jag köper ett nytt CPU?(6GB RAM))

Alla svar uppskattas!

Tackar

Visa signatur

GTX 680, Intel core i7 930@2.8GHZ, 6GB Ram

Permalänk
Medlem

Sidofrågan finns det ingen som kan svara på därför att inga systemkrav har släppts, men skulle gissa att du kommer kunna köra på high iaf Angående flaskhalsen tror jag att det är CPU'n som flaskar emellanåt, är dock väldigt osäker, kan vara många andra saker som spelar in också

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Alltså, du behöver överklocka cpu:n, sen lär du behöva mer än ett gtx 680 för att ligga på 60+ på ultra hela tiden. Vissa banor är mer krävande än andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av destoxes:

Sidofrågan finns det ingen som kan svara på därför att inga systemkrav har släppts, men skulle gissa att du kommer kunna köra på high iaf Angående flaskhalsen tror jag att det är CPU'n som flaskar emellanåt, är dock väldigt osäker, kan vara många andra saker som spelar in också

BF3 kör rätt så bra för mig. Mitt problem är dock att CPU går upp till 70c när jag spelar det! Inte mindre för GPU heller.

Permalänk
Medlem

Tror nog att både cpu och gpu har det rätt så svettigt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Tror nog att både cpu och gpu har det rätt så svettigt.

Ska blåsa ut med tryckluft när jag har tillfälle. Förut funkade den 25c i idle och upp till 45 i load.

Permalänk
Medlem

Han menar att både cpu och gpu har problem att leva upp till dina krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Han menar att både cpu och gpu har problem att leva upp till dina krav.

Ok! Ny CPU blir nog nästa köp

Visa signatur

GTX 680, Intel core i7 930@2.8GHZ, 6GB Ram