Värt att byta S3 mot iPhone 4?

Permalänk

Värt att byta S3 mot iPhone 4?

Hej, jag tappade min S3a igår så skärmen sprack, skriver ifrån den nu och den funkar bra men har en kompis som har en iPhone 4 16 Gb och undrar om det är värt de?

Har alltid velat bytt mot en 4s eller 5a men nu när den sprack så tänkte jag att den kom ner till 4an?

Och hur är 4an i prestanda? Då jag haft en 4s ett tag förut och den var snabb..
Tänkte om jag förlorar mycket i prestanda om jag byter s3 mot en 4a..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

4:an var inte så lyckad prestandamässigt, men är det något då får gratis eller väldigt billigt så kör på

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd

varför byter du inte bara skärmen? Du lär väl få bättre mobil i slutändan ändå.

Permalänk

Nej 4/san bland mina polare är extremt långsam vid dethär laget. Cirka 1år gammal.

Permalänk
Medlem

Iphone 4 och 4S har en markant skillnad när det gäller prestandamässigt. Tyvärr, jag skulle inte fullfölja bytet eftersom du kommer nog bli smått besviken på att den inte rullar lika bra som en 4S och din gamla S3:a. Mitt tips skulle vara om ni gjorde ett byte en vecka för att sedan bestämma om ni fortfarande vill byta. Lycka till!

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Byt skärmen, iphone 4 i jämförelse med en S3:a är ett enormt nerkap, du komer känna dig lurad nä'r han väl reparerat din s3:a .. Tro mig . Jag reparerar alla möjliga fabrikat av telefoner, så har god insyn i det där.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

varför byter du inte bara skärmen? Du lär väl få bättre mobil i slutändan ändå.

Klart det går, men om man ska göra det själv blir det mycket pilligt. Om det bara är själva glaset som är sprucket och inte LCD:n skulle det väl vara värt att byta. Sådana kit är inte särskilt dyra ebay
Annars finns ju nu Alina som börjat laga sådant: http://www.alina.se/Produkt.aspx?kampanj=mobilservice&r=defb

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av sten1930:

4:an var inte så lyckad prestandamässigt, men är det något då får gratis eller väldigt billigt så kör på

Tänkte byta mot S3an..

Skrivet av Alle22:

varför byter du inte bara skärmen? Du lär väl få bättre mobil i slutändan ändå.

Dyrt.. Fick S3an i julas och efter någon månad har jag bara velat haft iPhone.. iMessage och allt man får med ios.. Sån har jag fått en massa problem bara, inga custom roms fungerar någorlunda bra då samsung inte gett ut kall koder.. Och problem som "Går inte att ansluta till kameran" osv.. Startar om ibland, nu var det väldigt längesen och ibland går det inte ens att skicka sms och en massa begränsningar och till och med begränsat längden på sms som inte ens iPhone har..

Skrivet av Widholm:

Nej 4/san bland mina polare är extremt långsam vid dethär laget. Cirka 1år gammal.

Så mycket segare än S3 är dom väl inte? Tyckte 4s tog S3 till och med när vi prövade subway surfers och då laddade iphonen snabbare..

Skrivet av devhdc:

Byt skärmen, iphone 4 i jämförelse med en S3:a är ett enormt nerkap, du komer känna dig lurad nä'r han väl reparerat din s3:a .. Tro mig . Jag reparerar alla möjliga fabrikat av telefoner, så har god insyn i det där.

Han ska beställa en HTC one så han kommer nog inte ens använda s3an och android har jag bara tyckt varit dåligt.. Tidigare haft budget Android lurar men fick falska förhoppningar om S3 och trodde den var mycket bättre, till och med custom rom gjorde den typ sämre..

Och tror knappast någon skulle vilja byta en 4s mot en sprucken S3?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tänkte byta mot S3an..

Dyrt.. Fick S3an i julas och efter någon månad har jag bara velat haft iPhone.. iMessage och allt man får med ios.. Sån har jag fått en massa problem bara, inga custom roms fungerar någorlunda bra då samsung inte gett ut kall koder.. Och problem som "Går inte att ansluta till kameran" osv.. Startar om ibland, nu var det väldigt längesen och ibland går det inte ens att skicka sms och en massa begränsningar och till och med begränsat längden på sms som inte ens iPhone har..

Så mycket segare än S3 är dom väl inte? Tyckte 4s tog S3 till och med när vi prövade subway surfers och då laddade iphonen snabbare..

Han ska beställa en HTC one så han kommer nog inte ens använda s3an och android har jag bara tyckt varit dåligt.. Tidigare haft budget Android lurar men fick falska förhoppningar om S3 och trodde den var mycket bättre, till och med custom rom gjorde den typ sämre..

Och tror knappast någon skulle vilja byta en 4s mot en sprucken S3?

Har inga problem med sms längden. Kör stock rom och inget av det du skriver har jag råkat ut för. Vad är det förr skillnad på iMessage och androids version? Kör i för sig inte den inbyggda längre utan https://play.google.com/store/apps/details?id=com.p1.chompsms...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Att byta en Galaxy S3 mot en iphone 4 är ju att byta ned sig väldigt mycket i prestanda, prestandan i S3 är ju att jämföra med den hos iphone 5.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Att byta en Galaxy S3 mot en iphone 4 är ju att byta ned sig väldigt mycket i prestanda, prestandan i S3 är ju att jämföra med den hos iphone 5.

Kanske på pappret men..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt för oss att svara på vad du vill göra. På pappret och i praktiken är S3an bättre på allt.

Men vill du byta mot en iPhone 4 så kan inte vi stoppa dig. Det är ett val du måste göra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Undrar bara nu hur ni tänker när ni säger att S3an är bäst och så.. 4s en är snabbare på det mesta.. Tycker inte ni att Android är några år efter Ios?

Tex https://www.youtube.com/watch?v=msPHKs8cmbs&feature=youtube_g...

Jag vet att det är en S3 med dual core, men S3 är sjukt sega som hur snabbt tycker ni det går att öppna kontakter eller Knappsatsen? Pinsamt när man är med någon som tex har iphone..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Så mycket segare än S3 är dom väl inte? Tyckte 4s tog S3 till och med när vi prövade subway surfers och då laddade iphonen snabbare..

På IOS visar man en skärmbild av programmet innan det har laddat klart för att lura användaren att det redan är inladdat, uppenbart funkar det...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av juniorjesper:

Hej, jag tappade min S3a igår så skärmen sprack, skriver ifrån den nu och den funkar bra men har en kompis som har en iPhone 4 16 Gb och undrar om det är värt de?

Har alltid velat bytt mot en 4s eller 5a men nu när den sprack så tänkte jag att den kom ner till 4an?

Och hur är 4an i prestanda? Då jag haft en 4s ett tag förut och den var snabb..
Tänkte om jag förlorar mycket i prestanda om jag byter s3 mot en 4a..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är helt och hållet en smaksak skulle jag vilja påstå. Frågar du folk här så kommer hälften säga iPhone och andra hälften Samsung Galaxy. Du har nog mer att vinna på att testa själv och avgöra vad DU tycker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

På IOS visar man en skärmbild av programmet innan det har laddat klart för att lura användaren att det redan är inladdat, uppenbart funkar det...

Nej, så fungerar det inte.

Permalänk
Medlem

Känns som du redan bestämt dig för att du vill ha Iphonen så ta den om du trivs bättre med ios än android. Känns som du du mer är ute efter att smutskasta android än att verkligen få fram ett vettigt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Undrar bara nu hur ni tänker när ni säger att S3an är bäst och så.. 4s en är snabbare på det mesta.. Tycker inte ni att Android är några år efter Ios?

Tex https://www.youtube.com/watch?v=msPHKs8cmbs&feature=youtube_g...

Jag vet att det är en S3 med dual core, men S3 är sjukt sega som hur snabbt tycker ni det går att öppna kontakter eller Knappsatsen? Pinsamt när man är med någon som tex har iphone..

S3an har quad, det e S3 mini som har dualcore och den har inte mycket gemensamt med riktiga S3 förrutom formen och namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Nej, så fungerar det inte.

Jo.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

S3an har quad, det e S3 mini som har dualcore och den har inte mycket gemensamt med riktiga S3 förrutom formen och namnet.

Tänkte på olika versioner av S3

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Att byta en Galaxy S3 mot en iphone 4 är ju att byta ned sig väldigt mycket i prestanda, prestandan i S3 är ju att jämföra med den hos iphone 5.

Jo tjena. Galaxy S3 slår inte ens Iphone 4s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tycker inte ni att Android är några år efter Ios?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tycker inte ni att Android är några år efter Ios?

Mera tvärtom, IOS ligger bakom Android och hämtar mer funktioner från android.

Skrivet av furuliden:

Jo tjena. Galaxy S3 slår inte ens Iphone 4s.

Då måste IP4s vara mycket bättre än IP5 då och folk gör ett dumt val, att köpa en sämre mobil än sin föregångare.
http://www.mobil.se/nyheter/duell-iphone-5-vs-galaxy-s3-1.513013.html?articlePage=6

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Undrar bara nu hur ni tänker när ni säger att S3an är bäst och så.. 4s en är snabbare på det mesta.. Tycker inte ni att Android är några år efter Ios?

Tex https://www.youtube.com/watch?v=msPHKs8cmbs&feature=youtube_g...

Jag vet att det är en S3 med dual core, men S3 är sjukt sega som hur snabbt tycker ni det går att öppna kontakter eller Knappsatsen? Pinsamt när man är med någon som tex har iphone..

Vad har dom gjort med den S3an? Jag har en Galaxy Nexus och den är betydligt snabbare än vad de visar i videon. Ändå är min hårdvara sämre än på en S3. Är detta innan Android 4.2 eller är det Touchwiz som är så segt?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vad har dom gjort med den S3an? Jag har en Galaxy Nexus och den är betydligt snabbare än vad de visar i videon. Ändå är min hårdvara sämre än på en S3. Är detta innan Android 4.2 eller är det Touchwiz som är så segt?

Det är innan jelly bean.

Men om man bortser från snabbheten som i båda fallen är helt ok. Spelar det egentligen någon roll? Dagens quad core och snabba dual core mobiler är nog snabba för att starta program och sånt snabbt nog.

Är det inte då viktigare att börja titta på annat som mjukvaran, hur stabil telefonen är och vilka funktioner man har?
Samt titta på design, skärm och liknande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en iPhone 4S och den är helt okej. För mig så duger den, då jag får hybris med Android och ska ständigt byta ROM.

Men hade jag varit du så hade jag absolut inte bytt ned mig. Det är värdare att köpa ny skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tycker inte ni att Android är några år efter Ios?
.

Nä det är tvärtom lille Jesper...

Till TS

Byt skärm och kör vidare på din S3.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

Nej

Permalänk

Vad är mest värt, byta telefon nu eller laga skärm och byta mot en 4s?
Om ens den är i samma värde som en 4s?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Förstår inte ens att skärmen kunde gå sönder.. Har ni inte sett alla Gorilla Glass videos på Youtube?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile