Värt att byta S3 mot iPhone 4?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Antagligen. Men då berör det ju egentligen bara äldre modeller av iPhone.

Tex iPhone 4, den enda iphonen som denna tråden berör

Permalänk

inte värt med en iphone som är sämre än en 4s!!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Man kan väl inte få en 4s mot en S3 med halvsprucken skärm.. ?
Hur mycket pengar tror ni man få lägga i mellan?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Laga skärmen, telefonen är mer värd och mycket bättre. Finns ingen SMS-begränsning, möjligt att du pratar om siffrorna med antal tecken på SMS och när du kommit över 160 tecken står det 2 SMS m.m.. Det är för att visa att äldre telefoner som inte stödjer SMS med fler än 160 tecken kommer att få 2 eller flera SMS.. men du ska inte ens tänka på det.

Jag har testat i stort sett alla telefoner, skulle vara så synd ifall du bytte ner dig mot en iPhone 4, ifall iPhone 4S är värd bytet är smaksak (sur smak för mig) men ALDRIG till iPhone 4(!).

Permalänk
Medlem

... Och ett tips till alla er som stör er på att Hem-knappen reagerar segt (det som Apple-fanboyz älskar att ta upp), Dubbelklicka på Hem-knappen för att starta S Voice > Inställningar > Starta inte vid dubbeltryck.

Android kanske va segt för något år sen om det är det man håller sig fast vid, fast när Jelly Bean uppdateringen kom som Project Butter, så flyter det på mycket bättre på telefonerna.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Klart det går, men om man ska göra det själv blir det mycket pilligt. Om det bara är själva glaset som är sprucket och inte LCD:n skulle det väl vara värt att byta. Sådana kit är inte särskilt dyra ebay
Annars finns ju nu Alina som börjat laga sådant: http://www.alina.se/Produkt.aspx?kampanj=mobilservice&r=defb

lcd+glas sitter limmat med special lim, du ska alltså först separera trasiga glaset från lcd'n utan att den går sönder. lcd'n+back-light är ca:0.5mm tjock

sen ska allt rengöras, på med nytt lim, centreras så allt sitter rätt. alla bubblor i limmet ska bort, härdas,

nej det är inte ''lätt'' att byta bara glaset på varken s2 s3 eller iphone 4, 4s, 5'an

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

lcd+glas sitter limmat med special lim, du ska alltså först separera trasiga glaset från lcd'n utan att den går sönder. lcd'n+back-light är ca:0.5mm tjock

sen ska allt rengöras, på med nytt lim, centreras så allt sitter rätt. alla bubblor i limmet ska bort, härdas,

nej det är inte ''lätt'' att byta bara glaset på varken s2 s3 eller iphone 4, 4s, 5'an

Jaha, trodde bara glaset var fastlimmat i kanterna.

Annars kan man väl skicka det till samsung? har för mig att de utförde reparationer av det, osäker doc.
Enklast är att bara skicka den till Alina eller liknande som utför sådant

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Jaha, trodde bara glaset var fastlimmat i kanterna.

Annars kan man väl skicka det till samsung? har för mig att de utförde reparationer av det, osäker doc.
Enklast är att bara skicka den till Alina eller liknande som utför sådant

det finns en ful lösning där man bara sätter i kanterna (håller inte alls lika bra och man kan se mellanrummet mellan lcd/glaset) men på original så är det en tunn film som ligger över lcd'n som limmar allt

det kan göras en gång och då måste man ha kvitto... misstänker att man måste vara den ursprungliga köparen också, kan kolla upp det senare

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

En lögn. Beror helt på hur utvecklarna gjort det, Sådana full-knep appar existerar ju inte på google play eller? - Jo, de gör de. Även många appar som fular sig och kräver åtkomst till saker i mobilen appen inte har att göra med.

Säg inte saker utan riktig grund, inte moget.

[/SPOILER]

Vad man gillar är personligt, då kvittar de vad folk har för argument om hur dåligt något är om man ändå gillar det. Sluta bara med sådant....
Har haft både Ios och android i 2,5år, Oavsett vad folk säger så fördrar jag Ios. Videor, rewievs etc. är skit, egen erfarenhet är det som gäller och därav jag gillar Ios mer även ifall olika filmer som du länka säger Android>Ios.

Varför får inte jag länka till videos som demonstrerar min personliga åsikt utan att personer som du ska be mig sluta för att jag inte delar din åsikt?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Vilken telefon är mest värd av Gaöaxy S3 minus reparations skada.. Och en iPhone 4 16 Gb..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Om inte skärmen går att använda ta en iPhone då, du kommer inte bli besviken. Om det går att använda S3 vänta istället till iPhone 5s/6 släpps och köp 5an. Jag har använt iPhone sen 2Gn och tror att iOS7 kommer bli grymt bra. Min iPhone 5 har bytts ut dock, för att Power knappen pajjade. Många som har samma problem, dock så ringde jag Apple och dom skickade UPS och fick en ny efter tre dagar.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk

Om du nu verkligen är så missnöjd med S3:an och Android överlag så är det väl klart du ska byta den? Däremot skulle jag, som alla andra, inte byta mot en 4:a. Kolla om du kan få en 4S med pengar emellan eller liknande, 4:an är ganska gammal vid det här laget och om du har otur så kommer Apple kanske inte släppa vissa nya funktioner i nya iOS versioner till 4:an för att den är så gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Varför får inte jag länka till videos som demonstrerar min personliga åsikt utan att personer som du ska be mig sluta för att jag inte delar din åsikt?

Min poäng var att sådana videor inte spelar någon roll eftersom de inte har någon inverkan på en ifall man redan är nöjd med Ios. Antar att ditt syfte var att försöka bevisa att android är bättre eller något i den stilen, Villket det nödvändigtvis inte är beroende på vad man har för personliga erfarenheter och användningsområden.

Visst kan du fortsätta dela dina videor, fast det leder bara till att folk blir sura som gillar Ios istället för att de börjar ändra åsikt. Helt ärligt, tor du att någon som gillar Ios kommer börja gilla andorid mer efter att ha sett detta om man ändå har erfarenheter från de båda?

Hur du nu fick det till att jag vill "förbjuda" det bara för att det stödjer din personliga åsikt och inte min är ju bara patetiskt, det hadlade om annat,

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Min poäng var att sådana videor inte spelar någon roll eftersom de inte har någon inverkan på en ifall man redan är nöjd med Ios. Antar att ditt syfte var att försöka bevisa att android är bättre eller något i den stilen, Villket det nödvändigtvis inte är beroende på vad man har för personliga erfarenheter och användningsområden.

Visst kan du fortsätta dela dina videor, fast det leder bara till att folk blir sura som gillar Ios istället för att de börjar ändra åsikt. Helt ärligt, tor du att någon som gillar Ios kommer börja gilla andorid mer efter att ha sett detta om man ändå har erfarenheter från de båda?

Hur du nu fick det till att jag vill "förbjuda" det bara för att det stödjer din personliga åsikt och inte min är ju bara patetiskt, det hadlade om annat,

Det är jag säker på. För videon beskriver skillnader mellan Android och ios. Något som många blundar för.
Finns nog en hel del även i den här tråden som inte gillar videon för att den gör skillnaden så tydlig.

Att folk blir sura är ett bra tecken på att dom är insnöade fanboys. Vi är på ett forum där det är bra att diskutera skillnader för att se vad som passar olika individer bäst.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är jag säker på. För videon beskriver skillnader mellan Android och ios. Något som många blundar för.
Finns nog en hel del även i den här tråden som inte gillar videon för att den gör skillnaden så tydlig.

Att folk blir sura är ett bra tecken på att dom är insnöade fanboys. Vi är på ett forum där det är bra att diskutera skillnader för att se vad som passar olika individer bäst.

Min grundpoäng är att skillnaderna kvittar om man ändå gillar det ena mer, Jag har haft både android och Ios fast föredrar Ios. Trots att Android har de "jätteanvändbara" funktionerna som alla verkligen använder så uppfyller ändå Ios allt jag vill utan att krångla till det. Funkar enkelt, saknas något så finns en app för det, och min Iphone 5 glider lätt ner i fickan vilket andoridmobiler ofta är för stora för. Det betyder inte att android är dåligt i min mening, utan att en Iphone helt enkelt funkar bättre för mig.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är jag säker på. För videon beskriver skillnader mellan Android och ios. Något som många blundar för.
Finns nog en hel del även i den här tråden som inte gillar videon för att den gör skillnaden så tydlig.

Att folk blir sura är ett bra tecken på att dom är insnöade fanboys. Vi är på ett forum där det är bra att diskutera skillnader för att se vad som passar olika individer bäst.

Jag, precis som Sten, har erfarenhet av båda OS:en. Jag har en Nexus 4 nu som jag har haft sedan nyår t ex, som är min "huvudmobil" eller vad du nu kan kalla det. Det finns fördelar och nackdelar med båda, men så som jag använder telefonen så fungerar iOS bäst för mig. Finns fortfarande fördelar med android som jag önskar att iOS hade. Jag är inte så värst fanboy:ig av mig dock, så jag kommer nog att ha min Nexus 4 nåt år till innan jag byter.

Tror inte folk blundar för skillnaderna. Folk kommer att fortsätta gilla eller ogilla vad dom nu gillar/ogillar. Logiska argument används oftast för att argumentera för något man känner emotionellt. Jag kan minnas att det fanns väldigt gott om android fans som hävdade att android var klart bättre än ios även för många år sedan när android var en seg och buggig sörja, men jag tror inte att dom ljög. Det fanns uppenbarligen saker i OS:et som dom värderade högre än stabilitet och mjukhet. Precis som nu så finns det folk som föredrar iOS av en rad anledningar, men det gör dom inte korkade eller okunniga.

Jag tror inte att videorna gör varken till eller från. De som inte håller med kommer att sluta titta efter ett tag och de som håller med tittar möjligtvis för att få sina åsikter bekräftade. Däremot så framstår det som lite raljerande och jag har svårt att se att det blir något konstruktivt av det.

Mitt största argument mot iOS för tillfället är inte att det skulle vara sämre på något vis, utan snarare att det är oerhört ocoolt med iphones nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag förstår inte frågan.

IOS har inbyggd multitasking. Har du redan programmet körandes i bakgrunden, med andra ord har du startat programmet tidigare och inte kryssat ner det i multitasking-menyn?

Permalänk
Medlem

Har inte läst allting nu, men S3 är ju "bättre" än iphone 4. Men jag personligen tycker inte alls att iphone 4 är seg.
Men om det är värt att byta? Jag skulle ta s3an även om jag föredrar iphones lite mer. Har en iphone 5 just nu och hade iphone 4 förr, jag är helt klart nöjd med båda men jag tycker att på senaste tiden har det varit apple som ligger lite efter

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Vilken telefon är mest värd av Gaöaxy S3 minus reparations skada.. Och en iPhone 4 16 Gb..

Skickades från m.sweclockers.com

Iphone 4 16GB får du väl 1500-1800. S3a 1000kr kanske med sprucken skärm.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag förstår inte frågan.

Dubbelklicka på hemknappen så får du se...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

IOS har inbyggd multitasking. Har du redan programmet körandes i bakgrunden, med andra ord har du startat programmet tidigare och inte kryssat ner det i multitasking-menyn?

Skrivet av Red110:

Dubbelklicka på hemknappen så får du se...

Jag tycker att det är en fördel med både load screenen och den hembakta versionen av multitasking. Känslan av att något går fort är viktigare än att det faktiskt går fort (för allt går fort nog - egentligen).

I mitt tycke finns det andra saker som är värre och jobbigare - t ex compartmentalizing:en av apparna och deras filer. T ex, jag gillar e-books och det finns flera läsare på marknaden både hos ios och android. De kan vara bra på olika sätt, visa olika format olika bra. Vissa visar bilder bättre eller formaterad text bättre eller bättre options etc. Om jag vill ha fem olika läsare t ex så måste jag ladda ner böckerna fem gånger till alla fem apparna var för sig och filerna tar upp 5ggr så mycket utrymme. Inte hela världen med e-books men om det är musikfiler eller filmklipp? Till det kommer iTunes som kan vara rätt bökigt och segt att ha att göra med, iaf på PC.

Vem bryr sig om iOS visar ett screemshot i 0.1s? Fokuserar på fel saker

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red110:

Dubbelklicka på hemknappen så får du se...

Ja det vet jag. Jag förstod bara inte vad frågan hade med sammanhanget att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ja det vet jag. Jag förstod bara inte vad frågan hade med sammanhanget att göra.

Att appar som redan körs inte tar lika lång tid att starta som ett som måste starta från början är väl ändå ganska självklart? Att t.ex. minimera ett program på datorn och jämföra tiden det tar att maximera fönstret mot tiden det tar att starta det helt från scratch är en väldigt ojämn jämförelse.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Att appar som redan körs inte tar lika lång tid att starta som ett som måste starta från början är väl ändå ganska självklart? Att t.ex. minimera ett program på datorn och jämföra tiden det tar att maximera fönstret mot tiden det tar att starta det helt från scratch är en väldigt ojämn jämförelse.

Om man bortser från några riktigt tunga spel så tycker jag faktiskt inte det märks någon skillnad nej. I alla fall inte på min iPhone 5. Sen å andra sidan har jag nog aldrig någonsin stängt av en app mer än om det krävts en omstart.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Mera tvärtom, IOS ligger bakom Android och hämtar mer funktioner från android.

Då måste IP4s vara mycket bättre än IP5 då och folk gör ett dumt val, att köpa en sämre mobil än sin föregångare.
http://www.mobil.se/nyheter/duell-iphone-5-vs-galaxy-s3-1.513013.html?articlePage=6

Skämtar du med mig? Det där är ju inte ens ett test. Här har du ett test från Anandtech, som faktiskt TESTAR hur telefonerna presterar:

  • Iphone 5 presterar 260% bättre än Galaxy S3 på GPU delen. Du får gärna läsa vidare, och du kommer att se att Iphone 5 presterar bra genom samtliga tester.

Källa (Anandtech):

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Jo det gör den visst, med råge.

Testade lite med mammas iPhone 4s mot min Galaxy s3 (4g) och jag förstår inte alls hur du resonerar, s3 var snabbare på allt som jag testade (detta är ju givetvis min subjektiva åsikt, jag filmade inte så jag kan inte "bevisa" det)
Galaxy s3 har även en bättre skärm.

Galaxy S3 skärm lider av "black clipping", dessutom är färgerna rejält felkalibrerade. Är det bra? Nej.

Dessutom så är Galaxy S3 allt annat än snabb, min rumskompis har en Galaxy S3 så jag vet att den är långsam.