Bärbar dator för Cad/photoshop osv

Permalänk
Medlem

Bärbar dator för Cad/photoshop osv

Hej! Ska ersätta min trogna macbook pro till en nyare dator att arbeta på. Är väldigt sugen på en MBPr i7 2.7ghz med 16gb ramminne men vill gärna veta vad windows har att erbjuda. Ekonomin tillåter en dator upp till c:a 25000 men kommer ev inte betala så mycket.
Jobbar i autodesks program och i adobe. Alltså vill jag ha en i7a med 16gb ramminne, 8 går bra om det går att uppgradera till 16 vid senare tillfälle, minst 15", högupplöst och bra "kvalite'" känsla. Dvs ingen plast utan något som känns bra och solid. Inte hittat någon än och därför tänkte jag vända mig till er. Vill endast ha tips från folk som arbetar i adobe/autodesk. OM jag köper en windows så skulle jag vela spela lite på den också, tex bf3 osv.

Mvh/Filip

Permalänk
Medlem

Ingen som har något förslag? Måste väl finnas någon vettig pc...

Permalänk
Medlem

Har sett några bra på dustin -> bärbar -> workstation. Se till att det är ett quadro kort i, gärna nya generationen, dvs K2000M eller högre nummer. Högupplöst skärm är ok men använd hellre/även en stor högupplöst "extern" skärm istället för normalt arbete. Även SSD hjälper till med stora filer.

Permalänk

Dom som kör Cad på jobbet använde HPs 8470/8570w, alltså "w" modellerna inte "p" som är de vanliga. Dom är väldigt nöjda med dessa.

http://www.dustin.se/search/Hp%20Elitebook%208570W?gclid=CJ_i...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Dell Precision?