Pokerstars ber mig sätta i en disk?

Permalänk

Pokerstars ber mig sätta i en disk?

Tjena alla glada!

I helgen köpte jag en SSD och har nu kört om hela datorn och lagt Windows 7 på SSDen. Jag lägger de flesta programmen på min gamla HDD i en mapp som heter "Program filer 2". Jag har installerat bland annat Pokerstars på den, men jag tror att jag blandat ihop några filer, för när jag spelar poker så kommer den klassiska "There is no disk in the drive. Please insert a disk into drive D:.

Vad kan jag ha gjort, och hur är lättaste sättet att lösa det? Alternativen är "Cancel" "Try Again" och "Continue" och vad jag än trycker på så kommer samma ruta upp igen. Har försökt googla en lösning men jag har faktiskt inte lyckats leta fram något svar..

Permalänk

kört om hela datorn på ssd??? det låter inte så hälsosamt.

man brukar instalera win7 eller göra en image recovery för att det ska funka okej.

jag antar att du provade avinstalera/instalera pokerstars på nytt

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

kört om hela datorn på ssd??? det låter inte så hälsosamt.

man brukar instalera win7 eller göra en image recovery för att det ska funka okej.

jag antar att du provade avinstalera/instalera pokerstars på nytt

Tjena, ursäkta mitt dåliga datorspråk. Jag menade att att jag hade installerat Windows 7 på den. Har dessutom Google Chrome, Spotify, Skype, virusskydd och Heroes of Newerth på den. De småprogrammen lät mig inte välja installationslocation och Heroes of Newerth har jag på den bara för att ladda snabbast och be mina vänner köpa nya datorer eftersom det är vad dem gjort med mig i ett år, idioter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SquashLeverpaste:

Tjena, ursäkta mitt dåliga datorspråk. Jag menade att att jag hade installerat Windows 7 på den. Har dessutom Google Chrome, Spotify, Skype, virusskydd och Heroes of Newerth på den. De småprogrammen lät mig inte välja installationslocation och Heroes of Newerth har jag på den bara för att ladda snabbast och be mina vänner köpa nya datorer eftersom det är vad dem gjort med mig i ett år, idioter!

Kan du inte bara lägga Poker Stars på SSD'n också? Jag menar, det är väl en fruktansvärt liten klient egentligen?

Permalänk
Medlem

Låter som registernycklar som pekar fel. Har du verkligen installerat om programmen, eller bara kopierat dom?

Permalänk
Medlem

Du måste installera om programmen. Dom flesta program kan inte bara flyttas då det saknas saker i registret.

Visa signatur

Desktop: i5 2500k@4.5GHz 1.31v | Asus P8P67 EVO | Asus HD7950 v2 CUII | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Veng. Blue 1600MHz 1.50v 16GB | Corsair 600T White | Corsair TX 750W | Corsair H100 | Samsung s23a750d 120Hz 3D |
Laptop: HP EliteBook 8460p, 6470m, 128GB SSD och uppgraderad Skärm

Permalänk
Medlem

Är det svårt att ladda ner pokerstars igen?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att programmet försöker anropa något utan att använda cituationstecken, vilket blir problem iom. din särskrivning.
Testa att lägga programmet i mappen du från början installerade det i, antagligen C:\Program.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730