Permalänk
Medlem

Smartphone med bra ljud?

Hej,

skulle vilja ha tips på en mobil med bra ljud!

Lyssnar mycket på musik och ljudböcker etc när jag promenerar så bra ljud är för mig viktigare än megasnabb processor etc.

Vet ni någon smartphone som är liten till medium i storlek, har bra ljud, bra batteritid och bra kamera? Givetvis ska den funka bra som smartphone också. Inte apple....

Har tänkt att kanske en Samsung S2 kanske skulle vara ett hyfsat billigt och bra alternativ men ni kanske har bättre idér? HTC? LG? Sony? Jag har noll koll själv om jag ska vara ärlig.

Pris är inte jättekänsligt men säg 1500-3000 ny eller lätt beg.

Alla mina pengar går normalt till laptops, hi-fi och annat... mobiler är ett av de områderna jag inte lägger så mycket pengar eller intresse på så hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

I högtalaren?

Finns nog ingen med bra ljud

Annars finns de telefoner med olika grejer tex sony xloud2 i sina telefoner. Htc har väl beats by audio.

Om det inte finns från början kan man installera customrom som har dspaudio eller nån av ovanstånde.

Men det får man kolla upp först så de finns roms eller i stockromen.

Själv tycker jag dspmanager är bäst, då man kan höja basen till högre höjder än vad något annat kan.
Det krävs lite pill för att få in det, en del customroms har det från början.
När jag stoppade in ett par värstinghörlurar fick det basen att slå i genom så den appen är helt klart grym.

http://android.appstorm.net/how-to/music/install-and-configur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

I högtalaren?

Finns nog ingen med bra ljud

Annars finns de telefoner med olika grejer tex sony xloud2 i sina telefoner. Htc har väl beats by audio.

Om det inte finns från början kan man installera customrom som har dspaudio eller nån av ovanstånde.

Men det får man kolla upp först så de finns roms eller i stockromen.

Nej, nej - i lurarna så klart. Vad tror du om mig

Permalänk

Kan inte undvika att posta en möjligtvis intressant recension för dig:

Ja, det verkar ha fokuserats en hel del på ljudkvaliten hos HTC One! Kanske en kandidat?

Edit: missade prislappen du hade satt, så detta kanske är lite mer av kuriosa! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Nej, nej - i lurarna så klart. Vad tror du om mig

Gjorde precis en edit kolla

Permalänk

Måste bara föra en liten kampanj för nokia lumia 920, ljudet är fantastiskt bra när man kopplar ett par egna hörlurar (inte de som följer med) till luren!
De som följer med är inte helt kassa de heller, Nokia har en viss standard på allt dem gör enligt mig!

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyber_swede:

Måste bara föra en liten kampanj för nokia lumia 920, ljudet är fantastiskt bra när man kopplar ett par egna hörlurar (inte de som följer med) till luren!
De som följer med är inte helt kassa de heller, Nokia har en viss standard på allt dem gör enligt mig!

Ja kan jag tänka mig, nokia finns alltid i en del av mitt hjärta.

Nu när det snart kommer med xeonblixt så kanske man fixar en

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyber_swede:

Måste bara föra en liten kampanj för nokia lumia 920, ljudet är fantastiskt bra när man kopplar ett par egna hörlurar (inte de som följer med) till luren!
De som följer med är inte helt kassa de heller, Nokia har en viss standard på allt dem gör enligt mig!

Den verkar intressant!

Vad tror ni om en Sony Xperia V annars?

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Ja kan jag tänka mig, nokia finns alltid i en del av mitt hjärta.

Nu när det snart kommer med xeonblixt så kanske man fixar en

Min bror har en HTC One och ljudkvaliten i den är superb!

Permalänk
Medlem

Jag såg att du skrev "inte apple", men när det kommer till ljud så måste jag faktiskt lägga in en röst för iPhone 4 - 5 då alla de har ett väldigt bra ljudkort. Om inte det funkar så tycker jag att HTC One ser galet bra ut på den fronten med, men den kostar lite mer än 3k.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

HTC One med sin Beats ska ju leverera bra ljud sägs det, inget jag kan stödja personligen själv dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Rekomenderar också HTC, ett av dem få företagen som inte massakerat Android-oprativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

HTC One med sin Beats ska ju leverera bra ljud sägs det, inget jag kan stödja personligen själv dock.

Det stämmer bra. Jag hade en HTC One X förut och kan intyga på att ljudet var riktigt bra.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Inaktiv

Måste också säga att iphone är den telefonen som jag tycker har bäst ljud. Jag har provlyssnat några kompisars android, allt från S3, Sony xperia modeller till htc one...och jag tycker att iphone är den som faktiskt har klass med ljudet. Övriga finner jag har för färgat ljud

Har dock inte lyssnat på nokias

Permalänk
Medlem

Så HTC One X eller kanske Iphone 4S?

Hur funkar Iphone 4S med iTunes nuförtiden? Om man köper en 4S måste man köra itunes eller kan man importera/spela mp3 rakt av?

Permalänk
Inaktiv

Ljud är väldigt subjektivt. Jag försöker följa dock efter det som är bra ljud rent objektivt. Sen så måste man ju också ha ett par bra välljudande hörlurar som kan uttnytja telefonen fullt ut.

Det enda man kan göra är väl att provlyssna på telefonerna. Kanske känner någon någon som äger en HTC One X? Iphone 4S lär ju någon ha garanterat i umgängeskretsen som man kan provlyssna på.

Med Iphone så är det iTunes som gäller om man inte använder sig av diverse appar för att hantera FLAC o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Det stämmer bra. Jag hade en HTC One X förut och kan intyga på att ljudet var riktigt bra.

Får hoppas att ljudet är lika imponerande i One som One X, lutar åt ett potentiellt köp framåt sommaren eller hösten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X