Musikspelare liknande Spotify för XBMC?

Permalänk
Medlem

Musikspelare liknande Spotify för XBMC?

Tänkte att min HTPC skulle bli en multimediaenhet fullt ut så man även kan spela musik (som inte är streamad radio) med den.
Finns det något vettigt plugin för detta och som dessutom inte kostar en massa pengar?

Tänker mig som Spotify var för 3 - 4 år sen då det var helt gratis men man fick leva med att höra lite reklam med jämna mellanrum. Allra helst utan reklam men det är väl förmodligen värre med det (fast å andra sidan kan man ju se på filmer som nyss har släppts på BR/DVD helt gratis).

Visa signatur

Det fanns en tid då man tyckte det var kul och sitta och pilla med sin dator i flera veckor för att få installationen exakt som man ville ha den. Numera vill jag fortfarande ha mina egna inställningar men orkar inte sitta och pilla med det längre för att komma dit.

Permalänk
Medlem

Kanske WiMP skulle vara något ?

Permalänk

XBMCmusic heter ett nytt skript som xbmchub har släppt för ett tag sedan. Helt gratis, funkar bra men är lite långsamt. Värt att använda i alla fall. Annars är SpotiMC (spotify i xbmc) bästa musikskriptet som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Kanske WiMP skulle vara något ?

Skrivet av blueblack:

XBMCmusic heter ett nytt skript som xbmchub har släppt för ett tag sedan. Helt gratis, funkar bra men är lite långsamt. Värt att använda i alla fall. Annars är SpotiMC (spotify i xbmc) bästa musikskriptet som finns.

Var hittar man zipfilerna?

WiMP verkar vara ett video-addon. I alla fall är det vad jag hittar.

Visa signatur

Det fanns en tid då man tyckte det var kul och sitta och pilla med sin dator i flera veckor för att få installationen exakt som man ville ha den. Numera vill jag fortfarande ha mina egna inställningar men orkar inte sitta och pilla med det längre för att komma dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EPG:

Tänkte att min HTPC skulle bli en multimediaenhet fullt ut så man även kan spela musik (som inte är streamad radio) med den.
Finns det något vettigt plugin för detta och som dessutom inte kostar en massa pengar?

Tänker mig som Spotify var för 3 - 4 år sen då det var helt gratis men man fick leva med att höra lite reklam med jämna mellanrum. Allra helst utan reklam men det är väl förmodligen värre med det (fast å andra sidan kan man ju se på filmer som nyss har släppts på BR/DVD helt gratis).

Grooveshark kanske är något? (Gratis)
http://grooveshark.com/
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:Grooveshark_XBMC

Edit: kan tillägga att (i alla fall när jag använde Grooveshark senast för något år sedan) så var det inga annonser så som Spotify. Dvs - "ljudannonser" mellan låtarna, medan Grooveshark bara har klassiska bildannonser.

Permalänk
Medlem

Testade Grooveshark nu.
Har skaffat mig ett konto och provade att dra in 4 låtar och har även aktiverat tillägget i XBMC dock står det att: "Unable to login. Check username and password in settings. Grooveshark anywhere account is required". Men då har jag ändå skrivit in användarnamn och lösenord i inställningarna för tillägget.

Edit:
Det är jag som inte fattar... "Anywhere" är ju en betaltjänst precis som "Plus". När jag kollade på Wikipedia första gången såg det ju som att bara "Plus" kostar pengar men läser man texten några gånger så förstår man att även "Anywhere" kostar pengar.

Visa signatur

Det fanns en tid då man tyckte det var kul och sitta och pilla med sin dator i flera veckor för att få installationen exakt som man ville ha den. Numera vill jag fortfarande ha mina egna inställningar men orkar inte sitta och pilla med det längre för att komma dit.

Permalänk
Hedersmedlem

Vågar jag anta att ditt Grooveshark-konto inte är ett anywhere-konto precis som felmeddelandet säger?

http://help.grooveshark.com/customer/portal/articles/2223-gro...

Permalänk

Skaffa fusion för smidig installation av skript. Instruktioner finns på xbmchub.com
Superrepo är ett tips också. Läs mer på xbmchub