Permalänk
Geeks
Mediasäljare

Airport Express

Hej!

Någon som har erfarenhet av den "nya" Airport Express Base Station?
Hur fungerar den som router, fungerar airplay bra osv?

https://www.apple.com/airportexpress/

Permalänk

Vet inte, men med tanke på att det är apple så lär den vara lätt att installera och fungerar förmodligen problemfritt och bra

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Alpock:

Hej!

Någon som har erfarenhet av den "nya" Airport Express Base Station?
Hur fungerar den som router, fungerar airplay bra osv?

https://www.apple.com/airportexpress/

Jag har en airport express med corsair sp2500 inkopplat i, funkar klockrent som musikanläggning i köket och streamar då mestadels spotify från min iphone/ipad/mbp, hur den funkar som router vet jag inte då jag använder den som repeater till min airport extreme.

Installationen är jättesmidig och väldigt svår att misslyckas med, kan konfigureras genom telefonen om det skulle behövas osv.

Permalänk
Skrivet av Alpock:

Hej!

Någon som har erfarenhet av den "nya" Airport Express Base Station?
Hur fungerar den som router, fungerar airplay bra osv?

https://www.apple.com/airportexpress/

Jag kan verkligen rekommendera dig att lägga dom kronor extra som Extreme kostar. Express är inte mer än medioker, Extreme däremot är en av dom absolut bästa du kan köpa för pengar. Har två stycken själv, inkopplingen är minst sagt enkel, man stoppar i sladden, sen stoppar man i en sladd till, strömmen, sen startar om en gång, sen har du nåt som funkar bara.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Geeks
Mediasäljare
Skrivet av dricksprit:

Jag kan verkligen rekommendera dig att lägga dom kronor extra som Extreme kostar. Express är inte mer än medioker, Extreme däremot är en av dom absolut bästa du kan köpa för pengar. Har två stycken själv, inkopplingen är minst sagt enkel, man stoppar i sladden, sen stoppar man i en sladd till, strömmen, sen startar om en gång, sen har du nåt som funkar bara.

Fungerar airplay bra med Extreme också? Eller måste man köpa till en Express utöver den?

Permalänk
Medlem

Ingen airplay i extreme.

Jag kör med en telias brandvägg och två express som ljud/skrivar accesspunkter.
De gamla(g-varianten) har jag bara fått att fungera bra som musikspelare om man kör med tråd. Kör man trådlöst hackar musiken ibland. Jag har inte testat de nya...

Permalänk
Medlem

Vad jag vet finns det inget webbinterface i den här routern :(, känns lite dumt om man hamnar i en bajsig nödsituation och inte kommer in i den genom någon enhet.
Hur läser man loggar eller felsöker en sådan? Genom telefonen? Är den enbart med en iphone det fungerar? ...är faktiskt ganska nyfiken på den här lådan som är väldigt mystisk för min del.

Permalänk
Medlem

Man använder ett program i sin dator istället för en websida. Programmet finns till mac/pc/iphone. Så man får klara sig utan webinterface, något som inte varit ett problem för mig de senaste 7 åren...