Permalänk
Medlem

Komplett Winter Gamer 2.0

Tjenare göbbar!

Har spanat runt efter en dator i ett tag nu och har länge varit inställd på att bygga själv för att hålla priset så lågt som möjligt.

Nu spanade jag in på komplett och kollade in komponenterna på den här:

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10761

Mitt mycket otränade öga tycker att det verkar vara en riktigt bra dator för priset. Kan jag bygga något liknande för mindre pengar? Är den här "framtidssäker", kommer jag kunna fortsätta bygga på den utan större problem?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Framtidssäker är ju svårt att säga.
Moderkortet och s1155 är ju redan vid vägs ände, nästa generation får ju en annan sockel.
Dock så släpper Intel säkert en snabbare ivy CPU innan dess.
Grafikkort däremot verkar ju inte ha några som hellst begränsningar av PCIe och du kommer säkert kunna upgradera i åtskilliga år.

Men jag håller med, det är väldigt mycket prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem

För spel tycker jag en i7 är onödigt, du använder aldrig Grafikkortet är bra, de har dragit ner lite på ramminne och hdd. chassit e jätte fult. men det funkar.

Du får mycket för pengarna de får du absolut.

Ska du bygga ihop en själv med en i5 å 7950 så landar man på ca 8000 också fast utan win 8 tangentbord och mus.

Permalänk
Medlem

Många tack för svaren!

8k är mitt tak. Egentligen för mycket. Spel som jag skulle vilja kunna köra med goda inställningar är typ Planetside 2, DayZ, BF3. Viktigast för mig är egentligen att hitta bästa komponenterna för typ 7k och att det inte ska vara några problem att uppgradera datorn i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Om du bygger själv kan duoftast spara lite. Om du fixar Windows på annat sätt sparar du ännu mer. Här är ett likvärdigt bygge http://www.inet.se/kundvagn/visa/3024112/2013-02-24 dock utan i7, men det är onödigt vid spel. På Komplett kostar frakten 300kr också, gratis på Inet. Om du vill spara ännu mer så kan du ta ett billigare moderkort än det jag valde. Chassit är ju en smaksak, kolla runt lite.

Angående uppgraderingsmöjligheter i framtiden så är det som Svensktiger säger. Du kommer få köpa nytt moderkort om du vill uppdatera processorn och RAM ifall DDR4 kommer snart. Men annars så är ju Kompletts paket faktiskt prisvärt.

Permalänk

Jag har enfråga kommer den klara bf3/Crysis 3 på very high utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatomen123456:

Jag har enfråga kommer den klara bf3/Crysis 3 på very high utan problem?

Ja det kommer den göra.

SKa du däremot upp på max på crysis finns de inte mycket som klarar det idag