Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Bara jag som går och stör mig på att dem bytte namn från Nokia Maps, Nokia City Lens och Nokia Drive+ till HERE Maps, HERE City Lens och HERE Drive+ ?

Inte bara du, trodde det blivit någon monsterbugg när jag uppdaterade dem; tills jag startade appsen och fick bekräftat att dem helt enkelt bytt namn. Låter riktigt rötet dock.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Bara jag som går och stör mig på att dem bytte namn från Nokia Maps, Nokia City Lens och Nokia Drive+ till HERE Maps, HERE City Lens och HERE Drive+ ?

Och Here Transit.

Skrivet av Mansion:

Inte bara du, trodde det blivit någon monsterbugg när jag uppdaterade dem; tills jag startade appsen och fick bekräftat att dem helt enkelt bytt namn. Låter riktigt rötet dock.

Mvh. Mansion

Själv diggar jag faktiskt serien "Here". Ganska träffsäkert namn om man tänker efter.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Och Here Transit.

Själv diggar jag faktiskt serien "Here". Ganska träffsäkert namn om man tänker efter.

Har väl att göra med att Nokia Drive+ (och kanske Maps & City Lens) tjänsterna numera även finns till andra WP8 lurar, inte bara Nokias.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Har väl att göra med att Nokia Drive+ (och kanske Maps & City Lens) tjänsterna numera även finns till andra WP8 lurar, inte bara Nokias.

Jag tror inte att Nokia delar ut hela kartplattformen, de har sagt att de andra ska få Here Drive, men inget annat, vad jag har läst.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Jag tror inte att Nokia delar ut hela kartplattformen, de har sagt att de andra ska få Here Drive, men inget annat, vad jag har läst.

Mycket möjligt att det är så. Men ärligt talat fattar jag inte varför de ska dela med sig en av de bästa exklusiva Nokiatjänsterna. Nokia Drive har alltid varit ett stort säljargument för just Nokia och de behöver verkligen sina säljargument i dagens läge om de vill komma upp.

Permalänk
Medlem

Går det att på nåt sätt få lite snyggare tiles när man klistrar webbsidor som tiles? Som det är nu blir det ju en miniatyr av webbsidan, vilket är rätt fult i många fall. Jag skulle hellre vilja välja valfri bild från sidan t.ex.

Permalänk
Skrivet av bknec:

OK tack för svaret. Jag lyckas dock inte att hitta "ladda ner" knappen. När jag trycker länge på en fil har jag share, delete, rename, move.... (har engelska menyer) Inget download att välja på. Antar att jag råkat ut för en bugg.

En annan fråga: Min telefon är från elgiganten. Jag tror att senaste uppdateringen redan var inlagd när jag köpte den för den vill inte uppdatera när jag söker efter uppdateringar. Min mammas telefon köpte hon i teliabutiken. Om den är uppdaterad vet jag ej. Nu till frågan: När jag går till settings och find my phone så står det off, även fastän när jag går in i menyn och tittar så är slidern på "på". Min mamma har en helt annan meny för detta (två bockrutor)... Är detta normalt?

Jag har samma problem. Min är dock från Telia köpt i januari och fick den 15februari

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

OK tack för svaret. Jag lyckas dock inte att hitta "ladda ner" knappen. När jag trycker länge på en fil har jag share, delete, rename, move.... (har engelska menyer) Inget download att välja på. Antar att jag råkat ut för en bugg.

En annan fråga: Min telefon är från elgiganten. Jag tror att senaste uppdateringen redan var inlagd när jag köpte den för den vill inte uppdatera när jag söker efter uppdateringar. Min mammas telefon köpte hon i teliabutiken. Om den är uppdaterad vet jag ej. Nu till frågan: När jag går till settings och find my phone så står det off, även fastän när jag går in i menyn och tittar så är slidern på "på". Min mamma har en helt annan meny för detta (två bockrutor)... Är detta normalt?

angående find my phone,så ska jag kolla sedan. Skydrive ,om du provar att gå till skydrive via webbläsaren? Inte 100 men blir inte valmöjligheterna flera där? Ska checka detta inatt någon gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Jag har samma problem. Min är dock från Telia köpt i januari och fick den 15februari

Jag fick min från Telia den 15 feb. Min har två bockrutor.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Så långt jag hittils kommit är: hitta telefonen, där är det två rutor en för push och en för position. Skydrive, verkar som det bara funkar att lagra till annat media från datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

edit,,lyckades hämta filer från sky till luren,detta var kort iofs men proceduren torde vara lika. Jag loggade in på skydrive via webbläsaren och valde skydrive för dator,annars blir det automatiskt mobil versionen. Där finns det lite mer val för hantering av filer,kanske också mappar.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Jag lämnade in min Lumia 920 den 22/2, för rasslandet när vibratorn går igång. Fick svar idag att reservdelar är beställt och jag får tillbaka luren inom 14 dagar. Antingen har något varit trasigt från början eller så har Nokia tagit fram en lösning på denna rätt så vanliga åkomma. Kan ju vara så att de första batcharna hastades ut, och då jag fick tag i min lur ganska få dagar efter släppet fick jag givetvis en med det felet. På wpcentral skrev MÅNGA om den åkomman när luren släpptes i USA, så jag tror inte någon mjukvaru-uppdatering kan lösa rasslet till 100% i alla fall......By the way, jag har en svart....om det nu spelar någon roll.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Jag lämnade in min Lumia 920 den 22/2, för rasslandet när vibratorn går igång. Fick svar idag att reservdelar är beställt och jag får tillbaka luren inom 14 dagar. Antingen har något varit trasigt från början eller så har Nokia tagit fram en lösning på denna rätt så vanliga åkomma. Kan ju vara så att de första batcharna hastades ut, och då jag fick tag i min lur ganska få dagar efter släppet fick jag givetvis en med det felet. På wpcentral skrev MÅNGA om den åkomman när luren släpptes i USA, så jag tror inte någon mjukvaru-uppdatering kan lösa rasslet till 100% i alla fall......By the way, jag har en svart....om det nu spelar någon roll.

Intressant, jag ska lämna in min för flimrande skärm, då ska jag påpeka att den rasslar också, så kanske jag får det åtgärdat på en gång.

Jag har också en svart för övrigt.

Permalänk

Löst.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Mycket möjligt att det är så. Men ärligt talat fattar jag inte varför de ska dela med sig en av de bästa exklusiva Nokiatjänsterna. Nokia Drive har alltid varit ett stort säljargument för just Nokia och de behöver verkligen sina säljargument i dagens läge om de vill komma upp.

Som jag förstått det så får de andra inte alla finesser i Drive+. På samma sätt som IOS och Android inte får samma finesser i Skype, men de får appen.

Om man aldrig ger smakprov på det man har, så bör det vara svårare att få folk att bli sugna på ens tjänster, jämfört med att ge aptitretare. Om du förstår parallellen.

Permalänk
Medlem

Ett problem som jag undrar om fler har eller om det bara är min som strular. Folk har svårt att höra mig när jag pratar i tel det kan bli metalliskt och som om jag står flera meter i från telefonen. Den verkar riktigt riktnings känslig minsta lilla man vinklar bort telefonen från munnen så hör dom dåligt. Har testat spela in film och har inga problem med ljudet alls då. Har Universal dom kör i Telenors nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

I vissa fall när jag lägger telefonen på min fatboy-kudde så loopar laddningssignalen och plingar typ varannan sekund. Då får jag lyfta på den och lägga ner den igen för att detta ska sluta.

Är det fler som har detta problemet? Jag provade att söka lite i tråden, men det är lite knepigt att hitta rätt sökord.

Ja, har hänt mig några gånger, något som lär fixas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Bara jag som går och stör mig på att dem bytte namn från Nokia Maps, Nokia City Lens och Nokia Drive+ till HERE Maps, HERE City Lens och HERE Drive+ ?

Jag också störs av detta dessutom har kartorna blivit mycket sämre hade nokia 6710 innan , den hade mycket bättre kartor,gps med fartkameror, gå väg visning samt orientering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Ett problem som jag undrar om fler har eller om det bara är min som strular. Folk har svårt att höra mig när jag pratar i tel det kan bli metalliskt och som om jag står flera meter i från telefonen. Den verkar riktigt riktnings känslig minsta lilla man vinklar bort telefonen från munnen så hör dom dåligt. Har testat spela in film och har inga problem med ljudet alls då. Har Universal dom kör i Telenors nät.

Det är som du säger en väldigt välriktad mikrofon. Det har hänt mig tre gånger, samtliga då jag hållit den i "fel" hand. Då har jag bytt till höger och då har det varit bra igen.

Permalänk

Haft min 920 i cirka 1½ vecka nu. allt har funkat fin än så längre. Nöjd att ja vågade mig på att prova W8 phone.
Snabb så de rycker är den iaf. Hoppas verkligen att wp slår ordentligt nu!

(svart men inga problem med vibratorn)

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk

Är det någon som har haft problem med att 4G inte funkar med Halebop?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det någon som har haft problem med att 4G inte funkar med Halebop?

Köpt på elgiganten(norsk version)?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Skrivet av yuioN:

Köpt på elgiganten(norsk version)?

Nej glömde nämna att den är köpt på Halebop. Jag har inte testat den efter den nya uppdateringen men innan funkade det fan inte i Halmstad. Lite skumt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Läsarna hos teknikbloggen Engadget har utsett Lumia 920 till Smartphone of the Year: http://www.engadget.com/2013/02/20/winners-2012-engadget-awar...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nej glömde nämna att den är köpt på Halebop. Jag har inte testat den efter den nya uppdateringen men innan funkade det fan inte i Halmstad. Lite skumt.

Jag vet att frågan var om någon annan har problem från halebop ,tvärtom här! Min är från EG men jag flashade själv till svenska varianten. 4G går som tåget här! Så du borde luska i varför du inte har om så är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Är det någon som har haft problem med att 4G inte funkar med Halebop?

Du bor inte i en stadsdel med dålig 4G täckning?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

finns det original firmware för lumia 920 (olåst gul) att ladda på nätet?

min fastnade med kugghjulen efter hardreset

Permalänk
Skrivet av yoba:

Vad menar du med detta? Det är ju en adressbar i botten på Lumia.

Att ha rotationslås är ingen "grundläggande inställning"..

WÄÄ WÄÄ.
Det är väl en ganska subjektiv fråga.
Jag skulle använda det ofta, även så skulle alla mina vänner.
Så enligt min (vår) syn är det en grundläggande inställning.

Du behöver inte försvara din kära telefon inför någon som redan äger en.
Men man kan ju få påpeka saker.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Att ha rotationslås är ingen "grundläggande inställning"..

Klart som katten det är, jag kan ju inte ens ligga i sängen eller soffan med den utan att skärmen roteras och blir åt fel håll.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Jag vet att frågan var om någon annan har problem från halebop ,tvärtom här! Min är från EG men jag flashade själv till svenska varianten. 4G går som tåget här! Så du borde luska i varför du inte har om så är

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag också flashat om min till den svenska varianten.. Med din hjälp Lite bökigt var det allt att installera NCS men annars var det ganska så enkelt.

Hoppas nu verkligen att mobilen fungerar bättre.. Den har inte startat om sig än iaf Och nu verkar den äntligen ha lärt sig ordet BRA också

Permalänk
Medlem

hahahahaha! vilken grej..
efter 10 timmar med kugghjulen så skriver jag här och just när jag postar det så rebootar den till slut.
då vet man att man ska ge det en dag innan man lämnar in den som trasig.