Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Kaffe Bulle 20kr:

Nokia Music Plus finns ute i Sverige nu

Vart då länka till affären

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vart då länka till affären

gå in på Nokia music, iställningar och sedan uppgradera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Har sedan en tid funderat på denna telefon.
Men när jag läser igenom tråden verkar det fortfarande finnas allvarliga brister och problem som gör att jag överväger och inte ta den.

Ni som har Lumia 920, ångrar ni köpet?

Inte ett dugg! Lätt den bästa telefonen jag har haft, kom från Android. Superbra skärm och kamera. Skönt OS. Visst har den buggar och saker jag inte gillar, men det positiva väger över det negativa:)
Är du osäker på vilken färg du ska välja så rekommenderar jag den gula, den är sjukt snygg:D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Död del på touchskärm.

Det är så att jag märkte idag att det var något konstigt med pekskärmen.
Ladda ner paint och skulle kontrollera vart pekskärmen vad död. Visade sig att det är en rand på mellan 6-10 mm i höjd med nedre delen av volymknappen.

är någon annan än jag brabbad?
tror ni att det är fel på mjukvaran eller hårdvaran?
Här är bilden jag ritade på telefon. försökte fylla skärmen med svart.

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk

Jag är nöjd med mitt val! Idag skulle jag kanske tänka ytterligare en gång och kanske överväga iPhone 5. Men troligtvis skulle jag inte välja iPhone 5.
Jag kom från android och WP som OS är mysigt. Det är annorlunda, dock finns det restriktioner med det. Men överlag positivt!

Det som jag varit missnöjd över mest har varit batteritiden och att bluetooth inte går att koppla med andra telefoner (inte min iallafall). Tillika att det inte går att justera volymen till media separat från ringsignal.

Min batteritid har bättrat sig med tiden, det har den. I början kunde jag använda en dag med tillfredsställande användning (spel, musik, internet, sms, 1h samtal, pillande, wifi och data ständigt på) varpå den behövdes laddas varje dag. Nu håller den dubbelt så länge.

För er som tvekar: sluta tveka, köp den vita!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Har sedan en tid funderat på denna telefon.
Men när jag läser igenom tråden verkar det fortfarande finnas allvarliga brister och problem som gör att jag överväger och inte ta den.

Ni som har Lumia 920, ångrar ni köpet?

Jag fick min 920 som jobbmobil, så det är inte så mycket att ångra eftersom jag inte betalat den själv. Dock fick jag välja mobil själv och skulle jag göra om det skulle jag ha valt en iPhone 5, det är jag ganska säker på.

Inte så mycket för buggarnas skull, även om jag drabbats av en del buggar, utan framför allt för att jag tycker att telefonen är lite för stor och klumpig. Jag stör mig inte jättemycket på det, men jag har insett att jag inte har behov av en jättestor telefon och skulle hellre ha en lättare och mindre. En annan orsak är något så subjektivt som att jag tycker att WP är tråkigt. Jag blir inte glad när jag plockar upp mobilen och möts av enfärgade rutor mot en svart bakgrund (och vit ser ännu värre ut tycker jag), samma med apparna, de är generellt sett trista, med svart bakgrund och mestadels text.

Permalänk
Medlem

Mmmmm, den där bilhållaren de visade med trådlös laddning verkar va ganska nice. Hoppas att de håller priset under 1k.

Ang. köpånger, ingen alls. Mobilen är ganska stabil(stängt av sig en gång under 3 månader) och klarar saker man gör i vardagen ultrasnabbt. Lika snabb och responsiv sen dagen jag köpte den. Saker man inte gör varje dag blir man lite besviken på. Mest saknar jag filhanteraren och stöd att ladda ner och dela vad fan jag vill och var jag vill.
Tex, det finns en skön app som heter Musictube och vad den gör är att den laddar ner ljudfilen i .mp3 format från en youtube video men en klick. O sen kan man lyssna på den eller göra en ringsignal av den i appen. Men själva ljudfilen går inte att nå genom tex Nokia Music appen och det går inte att dela den heller med nån som skulle vilja ha den filen, den finns bara i Musictube appen. Med en enkel filhanterare skulle man lösa massa begränsningar telefonen har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Har du nyligen uppdatera squeezeboxen så att den bytt till nya programvaran? Om Ja så är de därför:D

Skickades från m.sweclockers.com

Nä inte vad jag minns. Funkar kanon på min Andrioid!

Permalänk
Skrivet av miklon:

Jag fick min 920 som jobbmobil, så det är inte så mycket att ångra eftersom jag inte betalat den själv. Dock fick jag välja mobil själv och skulle jag göra om det skulle jag ha valt en iPhone 5, det är jag ganska säker på.

Inte så mycket för buggarnas skull, även om jag drabbats av en del buggar, utan framför allt för att jag tycker att telefonen är lite för stor och klumpig. Jag stör mig inte jättemycket på det, men jag har insett att jag inte har behov av en jättestor telefon och skulle hellre ha en lättare och mindre. En annan orsak är något så subjektivt som att jag tycker att WP är tråkigt. Jag blir inte glad när jag plockar upp mobilen och möts av enfärgade rutor mot en svart bakgrund (och vit ser ännu värre ut tycker jag), samma med apparna, de är generellt sett trista, med svart bakgrund och mestadels text.

Håller med dig angående storleken! Hade också hellre velat ha en mindre telefon. Så om jag fick göra ett omval så hade jag valt Iphone 5.
Pga storleken och apparna!

Däremot så håller jag inte med om att WP är tråkigt.. Snarare tvärtom! Jag föredrar konstigt nog WP före IOS just för att jag blir gladare av WP och har börjat lära mig att älska live tilesen Men WP saknar många funktioner och lider av alldeles för många barnsjukdomar än.. tyvärr

Permalänk

Hade inte 920 funnits så hade jag nog behållt min i4 tills i6 kom.

Är sjukt nöjd med 920 dock, lätt den bästa telefonen jag haft. OS:et är löjligt snyggt med.

Permalänk
Medlem

En anledning till för mig att litegrann ångra WP-spåret är att jag har en iPad också och det finns ju fördelar med att ha samma plattform, t.ex. sync mellan iBooks. Det kan tyckas som en trivial grej, men förut läste jag rätt mycket på mobilen, sen skaffade jag plattan och började läsa där. Problemet är att i vissa lägen är det mycket smidigare att dra upp mobilen (och jag kanske inte har plattan med mig) och läsa ett par sidor, men tyvärr innebär ju det en massa hoppande fram och tillbaka.

Permalänk

I vissa fall när jag lägger telefonen på min fatboy-kudde så loopar laddningssignalen och plingar typ varannan sekund. Då får jag lyfta på den och lägga ner den igen för att detta ska sluta.

Är det fler som har detta problemet? Jag provade att söka lite i tråden, men det är lite knepigt att hitta rätt sökord.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Flasha till den svenska Porticon så slipper du den där norska skitversionen för gott. Till min gick det ju inte ens att ringa efter uppdateringen.

Permalänk
Medlem

laging

Skickade min 920 på reparation för en vecka sedan.

Jag rapporterade följadande fel:

1. Proximitets sensorn fungerade inte utan displayen helt svart under samtal (man kan alltså inte lägga på luren)
2. Burkigt ljud
3. Löst batteri (något löst inuti, jag gissar på batteriet då det känns stort)
4. Igendammad front kamera lins
5. Kass batteritid

Fick nu sms frånservicestället att de inte klarar att fixa den. Utan den har skickats till tillverkaren för kontroll/reperation. Min undran är då följande: Vad kan vara så krångligt med de felen att de kräver ett besök i finland/kina? Här kan man ju anta att reperationstiden drar över de utlovade 10 arbetsdagarna. Hur länge är "skälig" tid innan jag kan kräva en annan lur eller häva köpet?

Permalänk
Skrivet av Turbovin:

Flasha till den svenska Porticon så slipper du den där norska skitversionen för gott. Till min gick det ju inte ens att ringa efter uppdateringen.

Finns det någon guide för detta?? Vet att det tidigare har funnits länkar här på forumet till någon guide på engelska som egentligen är för att flasha in något annat!

Men för oss som inte är så haj på engelska så skulle det vara bra om det fanns en guide på svenska! Finns det någon sådan??

Permalänk
Medlem

En fundering, har inte 920 A-GPS? Jag tycker det tar väldigt lång tid att få en hyfsat riktig position.

Jag är överlag väldigt besviken på GPS och Nokia Maps. GPS:en visar ofta fel på 30-50 m eller mer och Nokia Maps verkar inte hänga med när man rör sig, utan man får uppdatera manuellt. Satellitbilderna är dessutom ett riktigt skämt, allt utanför Stockholm liknar en brungrön spya. I många halvstora städer går det inte ens att urskilja saker som åar och stora vägar.

Känns lite trist då jag hade höga förväntningar på just GPS och kartor.

Edit: eller är det nån inställning jag missar? Laddar den bara ner högupplösta bilder för just den plats där man befinner sig? Jag menar, kolla in Uppsala t.ex.

Ute på landet där jag bor går inte ens att se byggnader på 2-300 kvm, det är bara jämngrönt, som att det bara är skog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gele77:

Skickade min 920 på reparation för en vecka sedan.

Jag rapporterade följadande fel:

1. Proximitets sensorn fungerade inte utan displayen helt svart under samtal (man kan alltså inte lägga på luren)
2. Burkigt ljud
3. Löst batteri (något löst inuti, jag gissar på batteriet då det känns stort)
4. Igendammad front kamera lins
5. Kass batteritid

Fick nu sms frånservicestället att de inte klarar att fixa den. Utan den har skickats till tillverkaren för kontroll/reperation. Min undran är då följande: Vad kan vara så krångligt med de felen att de kräver ett besök i finland/kina? Här kan man ju anta att reperationstiden drar över de utlovade 10 arbetsdagarna. Hur länge är "skälig" tid innan jag kan kräva en annan lur eller häva köpet?

Min Lumia 800 var hos Nokias egen verkstad i 2 dagar för trasigt usb-jack. Snabba ryck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Provade med skydrive. Jag ser filerna i telefonen men kan inte spela upp dem när jag byter till airplane mode. Så jag antar att de inte blev kopierade till telefonen. Trycker jag länge på en fil och väljer move så verkar det bara finnas mina skydrive mappar att välja på, alltså att flytta till telefonen går inte via skydrive, eller missar jag något?

Tacksam för svar

du behöver skydrive appen och där välja ladda ner eller vad formuleringen nu är, då ska det funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Finns det någon guide för detta?? Vet att det tidigare har funnits länkar här på forumet till någon guide på engelska som egentligen är för att flasha in något annat!

Men för oss som inte är så haj på engelska så skulle det vara bra om det fanns en guide på svenska! Finns det någon sådan??

vet inte vilken sida guiden ligger på, men ladda ner Nokia caresuite och aktuell program vara så ska det vara busenkelt
skall kolla om jag hittar guiderna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Du behöver programen Nokia Care Suite 5.0 och NaviFirm 1.7 för att göra det. NaviFirm behöver ingen komplicerad installationsprocess utan man bara laddar ner programet till sin desktop tex. Däremot är det viktigt att man installerar Nokia Care Suite på rätt sätt och då är det bra att följa denna tutorial (OBS: du behöver inte programet Nokia Data Package Manager):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k1e3xA...

Sedan följer man denna steg för steg guide:

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Bra att veta: För att Nokia Care Suite ska hitta den senaste programvaran kan man behöva uppdatera programet. Det gör man med att högerklicka på programikonen och väljer "Kör som administratör" och sedan klickar man 'Updates' och sedan 'Search for updates' och så installerar man uppdateringarna.

Om du har svårt att hitta programen för att ladda ner kan du PM:a mig så kan jag hjälpa dig.

här är en lätt guide,till och med jag lyckades följa denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

En fundering, har inte 920 A-GPS? Jag tycker det tar väldigt lång tid att få en hyfsat riktig position.

Jag är överlag väldigt besviken på GPS och Nokia Maps. GPS:en visar ofta fel på 30-50 m eller mer och Nokia Maps verkar inte hänga med när man rör sig, utan man får uppdatera manuellt. Satellitbilderna är dessutom ett riktigt skämt, allt utanför Stockholm liknar en brungrön spya. I många halvstora städer går det inte ens att urskilja saker som åar och stora vägar.

Känns lite trist då jag hade höga förväntningar på just GPS och kartor.

Edit: eller är det nån inställning jag missar? Laddar den bara ner högupplösta bilder för just den plats där man befinner sig? Jag menar, kolla in Uppsala t.ex.

Ute på landet där jag bor går inte ens att se byggnader på 2-300 kvm, det är bara jämngrönt, som att det bara är skog.

måste vara nått skumt med kart tjänsten över Uppsala,jag bor på västkusten under göteborg och där visar den jättebra,samma som Google Earth!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

måste vara nått skumt med kart tjänsten över Uppsala,jag bor på västkusten under göteborg och där visar den jättebra,samma som Google Earth!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är samma över andra städer i närheten, t.ex. Västerås. Men det kanske är väldigt olika i olika delar av landet, jag såg att Strängnäs som är en rätt liten stad har högupplösta foton.

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

här är en lätt guide,till och med jag lyckades följa denna

Tusen tack!! Hinner inte göra detta idag så får göra det imorgon!

hoppas det löser mina problem med bla omstarter som började efter portico uppdateringen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som går och stör mig på att dem bytte namn från Nokia Maps, Nokia City Lens och Nokia Drive+ till HERE Maps, HERE City Lens och HERE Drive+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

du behöver skydrive appen och där välja ladda ner eller vad formuleringen nu är, då ska det funka

Skickades från m.sweclockers.com

OK tack för svaret. Jag lyckas dock inte att hitta "ladda ner" knappen. När jag trycker länge på en fil har jag share, delete, rename, move.... (har engelska menyer) Inget download att välja på. Antar att jag råkat ut för en bugg.

En annan fråga: Min telefon är från elgiganten. Jag tror att senaste uppdateringen redan var inlagd när jag köpte den för den vill inte uppdatera när jag söker efter uppdateringar. Min mammas telefon köpte hon i teliabutiken. Om den är uppdaterad vet jag ej. Nu till frågan: När jag går till settings och find my phone så står det off, även fastän när jag går in i menyn och tittar så är slidern på "på". Min mamma har en helt annan meny för detta (två bockrutor)... Är detta normalt?

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

här är en lätt guide,till och med jag lyckades följa denna

Skickades från m.sweclockers.com

Är det denna man ska välja?

RM-821_CV_Sweden_VAR244189_12421_002_01_Red

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Är det denna man ska välja?

RM-821_CV_Sweden_VAR244189_12421_002_01_Red

Ja

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Okej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Avundsjuk på er med en browser som har adressbar i botten.

Vad menar du med detta? Det är ju en adressbar i botten på Lumia.

Skrivet av lucifer579:

Ganska konstigt ändå, det känns som en väldigt grundläggande inställning. Är detta något som ligger på Microsoft eller Nokia att fixa?

Skickades från m.sweclockers.com

Att ha rotationslås är ingen "grundläggande inställning"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Vad menar du med detta? Det är ju en adressbar i botten på Lumia.

Mm precis, jag har ingen Lumia. Har en Iphone 4 och en Nexus 4 och hittar ingen lösning till dessa mobiler.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"