Permalänk
Medlem

Verkligen, spelet är utmanande som det är men vill man ha det ännu knivigare kan man köra selffound/crafted. Riktigt kul, detta är vad diablo 3 borde varit.
Utvecklarna jobbar verkligen tilsammans med communityt och det märks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prra:

Verkligen, spelet är utmanande som det är men vill man ha det ännu knivigare kan man köra selffound/crafted. Riktigt kul, detta är vad diablo 3 borde varit.
Utvecklarna jobbar verkligen tilsammans med communityt och det märks.

Detta är precis vad jag gör då jag tycker att det är alldeles för förlegat med trading med items, det finns en anledning till varför D2JSP blev såpass populär under D2 tiden och det är ju just för att det suger att använda ingame items som valuta istället för att ha guld eller liknande. Tyvärr så riskerar man en accountban om man använder sig av FG på D2JSP för POE om man blir påkommen så då är det self-found som gäller. Kan sträcka mig till att ta emot och ge saker till vänner men att sitta i trade orkar jag inte.
Vet dock att många gillar det sättet att trada, jag gör det inte och ingen jag känner gör det heller

Tycker dock att Blizzard gjorde ett bra spel med D3 och fick precis det jag förväntade mig ifrån det, tycker att GGG med POE gör en del saker bättre och en del saker sämre.
I övrigt så är POE ett riktigt trevligt spel och jag har valt att supporta skaparna genom att köpa mig ett Premium stash paket (som ju visserligen hjälper mig också, men tycker man ska visa att man uppskattar spelet om man gör det när det nu är F2P)

Det enda jag verkligen stör mig på i POE är att man väldigt ofta kommer i osynk med servern, speciellt om man använder sig av diverse förflyttnings spells som Flicker Strike, Leap Attack osv men även ibland om man bara använder en Quicksilver Flask. Är nog den största anledningen till att jag inte gett mig på HC i detta spel då det orsakat flera dödsfall i Default även om jag gearar och spelar som om det vore HC.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Hitta en 6 socket chest igår och undrar om det är värt att försöka göra den till rare och fixa 5L eller 6L. Itemlevel är 63. Är det bättre att bara försöka köpa en eller börja använda orbs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxion:

Tjena!
Hitta en 6 socket chest igår och undrar om det är värt att försöka göra den till rare och fixa 5L eller 6L. Itemlevel är 63. Är det bättre att bara försöka köpa en eller börja använda orbs?

Det kostar något i stil med 100 fusings för att lyckas få en 5L, mycket mer för att få en 6L. Jag skulle nog inte personligen göra det med en ilvl 63 chest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemichal:

Det kostar något i stil med 100 fusings för att lyckas få en 5L, mycket mer för att få en 6L. Jag skulle nog inte personligen göra det med en ilvl 63 chest.

Du menar "det kan kosta".
Man kan lika gärna få en 6L på första försöket men det är mer troligt att det kommer krävas ganska många.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Älskar detta spel men förstår inte hur man kommer snabbt till andra "instances" för att om jag spelar en timme och loggar ut igen borta en timme då måste bag börja om hela instansen? Eller klickar jag på u och sedan till det stället bag vill komma til?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

största kritiken jag har är väl trade systemet.. att använda sig av en wts kanal och hålla budgivning, inte direkt optimalt men det kanske löser sig.

Avsaknaden av ett styrt system ihop med orbsen (valutan) som kan droppa var som helst i hela spelet gör communityn så mycket mer levande och är ett jätteplus. Har du tur kan du hitta högsta orben på level 1 och köpa full level 50gear.

Trade systemet är kankse "jobbigt" att använda om man inte är insatt, men alla jag känner som spelat ett par karaktärer älskar det.

Flera personer på min friendslist har jag träffat just genom att man sålt eller köpt något och fortsatt prata om nån teoretisk build osv.

På högre nivå blir det i stort sätt alltid budgivning där man som säljare bjuder in de intresserade i party och så får dom bjuda mot varandra, och det är precis lika spännande att bjuda som att sälja (Tyvärr har folk nu börjat sälja mer och mer saker på forumet, vilket leder till "auction-house känslan" och folk bara bjuder över varandra med +1chaos +1alch osv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Älskar detta spel men förstår inte hur man kommer snabbt till andra "instances" för att om jag spelar en timme och loggar ut igen borta en timme då måste bag börja om hela instansen? Eller klickar jag på u och sedan till det stället bag vill komma til?

Du måste aktivera waypoints som finns i drygt 75% av zonerna sen kan du förflytta dig mellan zoner genom dessa, finns en waypoint i varje stad så du snabbt kan börja där du slutade.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Du måste aktivera waypoints som finns i drygt 75% av zonerna sen kan du förflytta dig mellan zoner genom dessa, finns en waypoint i varje stad så du snabbt kan börja där du slutade.

Tack jag som började om igen och igen och igår

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Det här spelet ser väldigt intressant ut, men vad är fördelarna med att betala för det? är det ett typiskt pay2win spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruppe55:

Det här spelet ser väldigt intressant ut, men vad är fördelarna med att betala för det? är det ett typiskt pay2win spel?

Nej, läs den här tråden och se spelets officiella hemsida så märker du att så inte är fallet.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruppe55:

Det här spelet ser väldigt intressant ut, men vad är fördelarna med att betala för det? är det ett typiskt pay2win spel?

Du kan inte köpa någonting som gör dig starkare öht, kolla in shopen som finns så ser du att det bara är större stash samt kosmetiska saker som går att köpa.
GGG är såpass emot pay2win att du kan bli bannad i POE om de märker att du tradar på t.ex D2JSP med forumguld eftersom FG "går" att köpa även om de flesta som har något FG där har fått det genom att byta items.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruppe55:

Det här spelet ser väldigt intressant ut, men vad är fördelarna med att betala för det? är det ett typiskt pay2win spel?

Det enda du kan köpa är kosmetika, typ pets som inte gör nåt, fräcka effekter och snyggare vapen och rustningar. De påverkar inte stats i spelet. Man kan också köpa större stash vilket är rätt vettigt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Laddar ner spelet nu. Verkar mycket lovande. Det man som mmo nörd saknade i D3 kan man kanske finna här. Känns lite som Neverwinter.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Avsaknaden av ett styrt system ihop med orbsen (valutan) som kan droppa var som helst i hela spelet gör communityn så mycket mer levande och är ett jätteplus. Har du tur kan du hitta högsta orben på level 1 och köpa full level 50gear.

Trade systemet är kankse "jobbigt" att använda om man inte är insatt, men alla jag känner som spelat ett par karaktärer älskar det.

Flera personer på min friendslist har jag träffat just genom att man sålt eller köpt något och fortsatt prata om nån teoretisk build osv.

På högre nivå blir det i stort sätt alltid budgivning där man som säljare bjuder in de intresserade i party och så får dom bjuda mot varandra, och det är precis lika spännande att bjuda som att sälja (Tyvärr har folk nu börjat sälja mer och mer saker på forumet, vilket leder till "auction-house känslan" och folk bara bjuder över varandra med +1chaos +1alch osv)

I dagsläget är det ju säljarens marknad, jag skulle vilja ha ett säljsystem där spelarna kan lägga ut vad dom vill sälja och för hur mycket för att sedan kunna logga av och inte behöva övervaka något.. sen kan man givetvis ha en WTS chatt där folk kan buda bäst dom vill. Sen är det även väldigt många som endast tar bud oavsett hur vanliga deras items är... som försöker lura folk som inte är insatta i items värden...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Inaktiv

Nu har man hoppat på efter mycket tvivel. Spelet var över minna förväntningar och det slutade med mycket lir. Jag kan inte förstå hur folk klagade på grafiken då jag personligen tycker att det passar perfekt och ser mycket bättre ut än konkurrenten.

Efter 400 timmar med meningslöst D3 så är det oväntat kul i början av det hära spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Nu har man hoppat på efter mycket tvivel. Spelet var över minna förväntningar och det slutade med mycket lir. Jag kan inte förstå hur folk klagade på grafiken då jag personligen tycker att det passar perfekt och ser mycket bättre ut än konkurrenten. Efter 400 timmar med meningslöst D3 så har jag endå väldigt kul i början av det hära spelet.

Grafiken är ju guld, gör spelet lite "extra mörkt", sedan är lunaris temple sjukt snyggt

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

I dagsläget är det ju säljarens marknad, jag skulle vilja ha ett säljsystem där spelarna kan lägga ut vad dom vill sälja och för hur mycket för att sedan kunna logga av och inte behöva övervaka något.. sen kan man givetvis ha en WTS chatt där folk kan buda bäst dom vill. Sen är det även väldigt många som endast tar bud oavsett hur vanliga deras items är... som försöker lura folk som inte är insatta i items värden...

Om jag inte missminner har GGG rättfärdigat avsaknaden av ett "ordentligt trade-system" med att det nuvarande tillvägagångssättet bättre överensstämmer med spelets "cutthroat-setting".

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Om jag inte missminner har GGG rättfärdigat avsaknaden av ett "ordentligt trade-system" med att det nuvarande tillvägagångssättet bättre överensstämmer med spelets "cutthroat-setting".

Jahaja, det var lite trist att höra

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Hade ju sugit om dom blev mainstream med auctionhouse osv, tradechat fungerar alldeles utmärkt!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hade ju sugit om dom blev mainstream med auctionhouse osv, tradechat fungerar alldeles utmärkt!

förutom att det är säljarens marknad...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

I ett free2play spel? som intte vill vara som alla andra spel? tex som D3 som "floppat"?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

lvl62 Wand Templar act 2 merc (HC). Någon som är sugen på att köra ngn kväll? Har egen TS3 server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

I ett free2play spel? som intte vill vara som alla andra spel? tex som D3 som "floppat"?

vad har f2p med spelets ingame trade system att göra? :s

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Tänkte bara dela med mig av att jag spelat rätt mycket till och från sedan Open beta startade och nu bytt precis allt av värde jag hade mot en 6L (6 länkar armor).

Efterfrågan på 6L är helt enorm så känns sjukt nice att äntligen ha fixat en!

Permalänk
Skrivet av difi:

Tänkte bara dela med mig av att jag spelat rätt mycket till och från sedan Open beta startade och nu bytt precis allt av värde jag hade mot en 6L (6 länkar armor).

Efterfrågan på 6L är helt enorm så känns sjukt nice att äntligen ha fixat en!

ursäkta mig, men vad är 6l och 5l förstår inte riktigt?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

ursäkta mig, men vad är 6l och 5l förstår inte riktigt?

det finns två benämningar på items, S och L

S = sockets (precis som i diablo2)
L = Links, dvs hur många av dess S (sockets) som är linkade

Exempel:

Du har en armor som är 5S
Samma armor har 4 av dessa 5sockets länkade.

Denna armor skulle då kallas 5s4L.

Generellt så är sockets inte värda speciellt mycket utan länkar.
Bortsätt några få unika i spelet så är det överlägset mest värdefulla och även det som gör mest skillnad att skaffa antingen 5L eller 6L.

5L har ett värde på ungefär 2 exalted orbs om den förutom att vara 5L även har bra armor stats (+max hp, +%armor, Resists)

6L har inget utstakat värde då dom är så ovanliga att efterfrågan är så extremt mycket högre än tillgången(Jag betalade 12 exalted orbs för min)

Lite snabb PoE matte för den som inte har koll på värdet av de olika "orbsen"

Exalted orb = 5gcp (gemcutters prim) = 15 Chaos Orb = 30 Orb of Alchemy

Om man tänker sig att man behöver betala minst 10 exalted orbs för en 6L så är det lika mycket värt som 150 Chaos orbs eller 300 Orb of alchemy.

Dessa olika valutor kan kombineras hur som helst och man brukar räkna om värdet på sina orbs antingen till exalted eller chaos.

http://www.poeex.info/ är en bra sida för omräknande av värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

vad har f2p med spelets ingame trade system att göra? :s

Missuppfattade vad du först skrev...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av difi:

det finns två benämningar på items, S och L

S = sockets (precis som i diablo2)
L = Links, dvs hur många av dess S (sockets) som är linkade

Exempel:

Du har en armor som är 5S
Samma armor har 4 av dessa 5sockets länkade.

Denna armor skulle då kallas 5s4L.

Generellt så är sockets inte värda speciellt mycket utan länkar.
Bortsätt några få unika i spelet så är det överlägset mest värdefulla och även det som gör mest skillnad att skaffa antingen 5L eller 6L.

5L har ett värde på ungefär 2 exalted orbs om den förutom att vara 5L även har bra armor stats (+max hp, +%armor, Resists)

6L har inget utstakat värde då dom är så ovanliga att efterfrågan är så extremt mycket högre än tillgången(Jag betalade 12 exalted orbs för min)

Lite snabb PoE matte för den som inte har koll på värdet av de olika "orbsen"

Exalted orb = 5gcp (gemcutters prim) = 15 Chaos Orb = 30 Orb of Alchemy

Om man tänker sig att man behöver betala minst 10 exalted orbs för en 6L så är det lika mycket värt som 150 Chaos orbs eller 300 Orb of alchemy.

Dessa olika valutor kan kombineras hur som helst och man brukar räkna om värdet på sina orbs antingen till exalted eller chaos.

http://www.poeex.info/ är en bra sida för omräknande av värde.

Nu förstod jag och tag för länken

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Nu förstod jag och tag för länken

Kom ihåg att ta poeex med en STOR nypa salt. Det finns inga klara värden för currency i spelet, finns för många faktorer såsom tillgång/efterfrågan och vad ett item är värd för just dig.

Tex om jag måste skaffa en ny armor s åkan en alch och ett par chaos vara mycker mer värdefult för mig än en GCP. Men å andra sidan kanske den där GCPn är mycket mer värdefull för någon annan som har just den armor du vill ha.