Kommer Eyefinity fungera med denna setup? (Mini displayport adapter osv)

Permalänk
Medlem

Kommer Eyefinity fungera med denna setup? (Mini displayport adapter osv)

Hallå!

Ska i veckan köpa mig en tredje skärm (har en 27" som har 2 hdmi och en vga ingång, och en 24" som har d-sub, 1 vga och 1 hdmi ingång), och jag undrar om denna adapter kommer att fungera om jag köper denna skärm som jag är sugen på.

Hoppas ni förstår frågan rätt

Jag har detta grafikkort (1x HDMI (upptagen) , 1x DVI (upptagen), och 2 stycken Mini displayport (idioti!)

Kablage har jag gott om!

EDIT: Har redan köpt adaptern i fråga, så om det inte fungerar så kommer jag lägga upp den på köp och sälj här på forumet!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Ja, den bör funka. Dock är det inte optimalt att köra eyefinity på olika stora skärmar.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Okej! Tack så mycket!
Hur menar du då?

Alla skärmar i fråga kommer köra på upplösningen 1920x1080.

Tänker du dig att det kommer bli "höjd"-problem i och med att 1 (mainskärmen) är större än de 2 mindre?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Nu ska jag iväg och köpa en 24":are på netonnet! Plus 8gb ram till! Detta kommer bli kalas!!

(Provade adaptern och den fungerar perfekt)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)