Permalänk
Medlem

Wow + 560ti = Krasch

Hej, Datorn fryser när jag spelar wow. Jag har formatterat om igår för jag hade samma problem, men nu är det tillbaka, provade även klocka ner med msi afterburner men samma sak.. Nån som har haft liknande problem? Datorn fryser och blir helt obrukbar tills jag resettar..

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jespuur:

Hej, Datorn fryser när jag spelar wow. Jag har formatterat om igår för jag hade samma problem, men nu är det tillbaka, provade även klocka ner med msi afterburner men samma sak.. Nån som har haft liknande problem? Datorn fryser och blir helt obrukbar tills jag resettar..

jag hade samma problem, jag flyttade ner grafikkortet till den andra PCI-e slotten(du funkade det, gör det du också om du har något). annars kontakta företaget du köpte den av så fixar dom det på något sätt.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

jag måste ställa standard-frågan: har du provat att uppdatera eller byta till en äldre drivrutin för grafikkortet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt GTX 560ti, löste det genom att spela WoW i DX9 istället för DX11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

jag hade samma problem, jag flyttade ner grafikkortet till den andra PCI-e slotten(du funkade det, gör det du också om du har något). annars kontakta företaget du köpte den av så fixar dom det på något sätt.

Ska prova detta! tack

Skrivet av simon253:

jag måste ställa standard-frågan: har du provat att uppdatera eller byta till en äldre drivrutin för grafikkortet?

Japp. hade äldre och har uppdaterat till nyaste..

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk

Min funkar fint fint... När MoP släpps då hade jag problem med addons... ibland fryser min dator men nu funkar det bättre efter några dagar. Jag säger samma sak som Simon253, prova uppdatera eller byta till en äldre drivrutin för din grafikkort

Förresten, Det kan vara din addons som inte vill funka, kanske det påverkar din grafikkort eller jag vet inte riktig. som sagt prova uppdatera drivrutin eller något....

Lycka till

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Fick ordning på det tillslut verkar det som. Jag flasha in ett nytt bios.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450