xcom enemy unknown, Steam problem.

Permalänk

xcom enemy unknown, Steam problem.

Hej alla,

Undrar ifall någon har haft problem med Xcom enemy unknown och Steam. Vägrar att starta och hänvisar till ett problem med x3daudio1_7.dll. Är det någon som har en lösning till detta problem, har inte funnit något som fungerar på steam forumet.

Jag använder mig utav Win 8.

- Detta har jag hittills gjort.
- Installerat om Dx11
- Installerat vcredist_x86
- Installerat om spelet 2 ggr
- Bytt ut x3daudio1_7.dll med en annan x3daudio1_7.dll ifrån en sida som har en massa dll filer.
- Jag har också kopierat över x3daudio1_7.dll ifrån SySwow64 till System32 mappen samt tvärtom.

Just nu så är allt fixat tillbaka och jag inväntar ett svar ifrån Steam Support. Är det någon här som har fixat eller känner till hur man fixar igång XCOM ?

MVH

//Chucky

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

Hej alla,

Undrar ifall någon har haft problem med Xcom enemy unknown och Steam. Vägrar att starta och hänvisar till ett problem med x3daudio1_7.dll. Är det någon som har en lösning till detta problem, har inte funnit något som fungerar på steam forumet.

Jag använder mig utav Win 8.

- Detta har jag hittills gjort.
- Installerat om Dx11
- Installerat vcredist_x86
- Installerat om spelet 2 ggr
- Bytt ut x3daudio1_7.dll med en annan x3daudio1_7.dll ifrån en sida som har en massa dll filer.
- Jag har också kopierat över x3daudio1_7.dll ifrån SySwow64 till System32 mappen samt tvärtom.

Just nu så är allt fixat tillbaka och jag inväntar ett svar ifrån Steam Support. Är det någon här som har fixat eller känner till hur man fixar igång XCOM ?

MVH

//Chucky

Antar med tanke på namnet att det är en fil som hör till DirectX. Kan man ens installera om DirectX 10/11?

Att (på en 64bit-installation) kopiera saker mellan System32 (64bit) och SysWoW64 (32bit) är en riktigt dålig idé. Kan du återställa detta på något sätt?

Om det är en version av filen som hör till DirectX 9c som spelet vill ha så kan du ju hämta senaste varianten från http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tack så mycket för tipsen, har gjort det som pcsupport har samt så har jag de senaste drivrutinerna men inget har fungerat. :/