RSS downloader som kan hantera magnet?

Permalänk
Medlem

RSS downloader som kan hantera magnet?

Efter mycket om och men har jag nu fått min RPi att leka snällt med både XBMC och transmission men har problem att hitta en bra fungerande RSS downloader som kan hantera magnet-links, håller på att bråka med rssdler4transmission (en moddad version av rssdler) och den läser och filtrerar rätt men verkar inte vilja länka magnets till transmission utan säger bara att den försöker ladda ner länken.

Enda krav jag har är att RSS läsaren kan
1. Hantera magnet links
2. helst använder watch eller kan direkt länka till transmission

Någon som har några idéer?
Håller på att kolla på flexget m.m. så åkerkommer om jag hittar något som funkar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Fixade det med flexget, det var lite knep och knåp att få ihop filtret och det tog ett tag att installera det men nu rullar det på som det ska med allt, märks inte av att den sköter det i bakgrunden när man kör XBMC

EDIT:
För den som gör liknande rekommenderar jag
Raspbmc
Transmission
flexget

Det rullar på bra bredvid varandra, XBMC märker inte av loaden (kör den lite OC - medel), UIt flyter på bra, film spelas ändå upp av GPU så den märker man inte mycket skillnad på, om man inte som råkar ha en disk som redan är NTFS och inte orkar göra om den tar ntfs-3g en del CPU men kör man ext3 är det egentligen bättre.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Rekomenderar rtorrent + rutorrent annars, bättre webui finns inte. Kör det på min raspberry i bakgrunden av raspbmc och fungerar klockrent.