Hur vet jag om ett nätaggregat passar?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om ett nätaggregat passar?

Hej, jag undrar hur jag kan veta vilka nätaggregat som passar i min dator.

Tack på förhand för svar!

Permalänk
Medlem

Om du har ett fullstort chassi så bör väl alla vanliga ATX-agg passa...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det beror på ditt chassi, om du har en dator från företag som Dell, HP mm så är det mycket möjligt att de använder egna storlekar på nätagg. Kom tillbaka med information om chassi, det gör det mycket enklare att säga vilka nätagg som passar.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Det beror på ditt chassi, om du har en dator från företag som Dell, HP mm så är det mycket möjligt att de använder egna storlekar på nätagg. Kom tillbaka med information om chassi, det gör det mycket enklare att säga vilka nätagg som passar.

Jag har ett Xigmatek Asgard chassi och jag tänker köpa antingen Corsair CX 600W 80+ Bronze eller Antec VP650PM 650W, passar båda dem? Och vilket av dem är mest värt att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Jag har ett Xigmatek Asgard chassi och jag tänker köpa antingen Corsair CX 600W 80+ Bronze eller Antec VP650PM 650W, passar båda dem? Och vilket av dem är mest värt att köpa?

Båda är ATX, så ja, det passar utmärkt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Tagit från Xigmateks hemsida för Xigmatek Asgard:
Power Supply Standard P/2(ATX) or EPS

Båda nätaggregat du nämnt har formfaktorn ATX vilket betyder att båda kommer att passa utan problem.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Okej, tack för hjälpen allesammans! Har dock en fråga till, Corsair CX 600W 80+ Bronze eller Antec VP650PM 650W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Okej, tack för hjälpen allesammans! Har dock en fråga till, Corsair CX 600W 80+ Bronze eller Antec VP650PM 650W?

Hade faktiskt köpt Corsair nätagget
Corsair har gjort bra ifrån sig, på både ram och nätagg

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Corsair-agget hade jag valt, dock är ingen av de aggen du valt av särskilt hög kvalité. Om jag vore du skulle jag välja detta XFX-agg.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.