1000KR Virus ifrån Polisen?

Permalänk
Medlem

1000KR Virus ifrån Polisen?

Hej, jag fick för ungefär 6 timmar sen ett virus som låste datorn och bara det här popup fönstret http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/%283296520%29.gm#articleimage...

Så, jag "Hard bootade" datorn för att komma ur låsningen, F8 - IN på felsäkert läge för att sedan återställa tiden 12Timmar.

Det fixade det - Sitter just nu i normal boot och skriver.

Jag undrar : är det verkligen borta?

Permalänk
Medlem

Du kan läsa inlägg nr 35 i denna tråd som beskriver har man tar bort polisviruset #12840693

Men om din dator fungerar normalt så kan du ladda hem Malwarebytes Anti-Malware Free och söka igenom datorn http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/ Download@MajorGeeks

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Här har du också en tråd som har lösning #12892440

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Glömde nämna 2 saker igår som jag gjorde igår

1. Jag tankade hem och körde mbam(malwarebytes) i felsäkert med nätverk igår, hittade 28, rensade bort alla dem.

2.Stängde också av allt som startade i startupen i msconfig. (Engelskt OS)

3. Restore 12H

Gjorde en ny scann nu. Hittade ingenting, har också provat med Norton power eraser - ingenting.

Permalänk
Medlem

Starta felsäkert läge, in med Mbam.exe installera uppdatera scanna, döda. reboot klart och borta (win)

Permalänk
Medlem
Skrivet av samsos:

Starta felsäkert läge, in med Mbam.exe installera uppdatera scanna, döda. reboot klart och borta (win)

Provade detta igår, det funkade inte så bra(Hittade inte "Scamware". Antagligen är viruset smart och uppdateras med tiden så det tar tid för virus databaserna att "Se" viruset.) Och popup fönstret kom upp i normalt läge efter att jag tog bort 28 virus =O med Full scan på alla diskar.

Det som verkade bita dock var 12H restore - men är inte säker på om det verkligen är borta.

mbam hittar ingenting
norton power eraser (det är gjort för den här typen av virus) hittar ingenting
Kanske bränner image på panda antiviruset men det känns som om jag är fri ifrån viruset nu ???

Permalänk
Medlem

Sluta porrsurfa så ska du se att det löser sig.

Nej men allvarligt talat, kör windows i felsäkert läge, virussök, om inte det fungerar ominstallera windows.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sluta porrsurfa så ska du se att det löser sig.

Nej men allvarligt talat, kör windows i felsäkert läge, virussök, om inte det fungerar ominstallera windows.

Har du läst tråden?

Och vissa andra som blivit infekterade har fått det utav INGEN anledning alls, dem har surfat på DN osv och fått det.

Permalänk

har också det här skitviruset!! försöker lista ut hur jag ska ta bort det! men när jag går till felsäkert läge så kommer inte några ikoner upp eller aktivitetsfältet!! VAD SKA JAG GÖRA?!??

Visa signatur

GamingFTW!

That's all I came to say...

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till en annan dator med CD brännare ?

Panda verkar ha gjort ett program BARA för det här viruset

http://www.pandasecurity.com/usa/homeusers/support/card?id=16...

Permalänk
Medlem

jag har fått viruset 2 ggr (genom mediafire, konsigt nog...)

jag fick bort det genom att vara väldigt snabb i starten av windows att starta upp så många program som möjligt, och efter det kom viruset upp igen. då tryckte jag på stängavknappen på datorn, så att den frågade om jag verkligen ville avsluta, då tryckte jag på avbryt, då hade popuppet av virusetförsvunnit.

För att förhindra att det kom upp igen gick jag in på startuppprogram väljargrejen genom programmet "kör" ("run" på engelska opperativsystem) och sedan msconfig. därinne kryssade jag ur Opperativsystemet Micrisoft(r) Windows(r), och ett liknande namn fast på ryska. efter det funkar min data prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poxnora2:

jag har fått viruset 2 ggr (genom mediafire, konsigt nog...)

jag fick bort det genom att vara väldigt snabb i starten av windows att starta upp så många program som möjligt, och efter det kom viruset upp igen. då tryckte jag på stängavknappen på datorn, så att den frågade om jag verkligen ville avsluta, då tryckte jag på avbryt, då hade popuppet av virusetförsvunnit.

För att förhindra att det kom upp igen gick jag in på startuppprogram väljargrejen genom programmet "kör" ("run" på engelska opperativsystem) och sedan msconfig. därinne kryssade jag ur Opperativsystemet Micrisoft(r) Windows(r), och ett liknande namn fast på ryska. efter det funkar min data prima.

Ja du förhindra att det kom upp igen, men du har inte tagit bort det!
Det ligger latent i datorn. Formatera om datorn så slipper du det helt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]