Netonnet börjar sälja datorkomponenter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Jag hoppas inte du tänker på prissättningen, för det är ju långt ifrån något man relaterar till just Inet - bra service möjligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra. Har bara positiva upplevelser när jag köpt från NetonNet

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tycker att Inet har bra priser och att de har bra service och är kunniga.
Dessutom är de inte bara säljare, utan förstår oss "nördar" på ett annat sätt än tex. El-giganten eller NetonNet gör.

Jag kan inte säga att deras säljare i Sthlmsbutiken stått ut på ett speciellt sätt jämfört med vilken annan säljare som helst, skulle säga att webhallens killar och tjejer ett kvarter bort har mycket större koll men det klart dom har ju kunder precis hela tiden vilket man inte kan säga om Inets butik. Men det klart om du har Elgiganten som måttstock så har du inte speciellt mycket att jämföra med och netonnet är en lagershop. Den är för dem som har koll och inte vill stå och snacka med en säljare som jagar provision.

§1.5 raderat
Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Kan inte ni fixa något rabatt avtal typ ett sånt som ni har med CDON det skulle va grymt!

Permalänk
Medlem

Det var på tiden har saknat den delen av sortimentet på netonet.. Hoppas även att de satsar på "high end" också och inte bara basic för de vanliga användarna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 2500K @ 4.7 ghz | Corsair h100 Liquid cooling |ASUS P8Z68-V LX | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OC @ 1100mhz och 6600mhz minnes clock | 120gb Kingston HyperX 3K SSD |WDC 750 GB | XFX ProSeries XXX Edition 850W |monitor ASUS VG248QE 24" 144hz (soon) | Coolermaster HAF XM | tablet hybrid Asus padfone infinity 32gb (black) | 3dmark : http://www.3dmark.com/3dm/1307819)

Permalänk

underbart! köpte nästan hela min förra dator därifrån

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Bra!NetOnNet brukar vara billiga så...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det blir "göööörr billigt" (som fabian sa)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

Jag har handlat hos Inet tre gånger och av dom tre gångerna har jag fått problem med en trasig produkt en gång.. Samma dag jag fick hem produkten ringde jag och Inet skickade en retursedel(gratis som inte alla företag gör) via mejlen och jag postade den direkt(tror det var en tisdag) fick hem den nya produkten på torsdagen.

När jag handlade hos Komplett för ca 1 månad sedan så fick jag problem med ett flimmrande grafikkort fick först vänta på en retursedel för dom kunde inte skicka en via mejl så fick en i brevlådan efter 2 dagar och skickade sedan tillbaks det fick vänta 2 veckor på det nya grafikkortet.

Sen finns det ju CDON som jag också handlar ofta hos dom är helt ok har aldrig vart i kontakt med deras kundtjänst dock så kan inte uttala mig.

Edit: Glömde nämna Webhallen, har handlat där en gång online tog dom tre dagar att bara skicka produkten som var i lager mot Inet som skickar alla beställningar som görs innan 16.00.

Permalänk

Tror inte att det kommer konkurrera med Inet, Webhallen m.fl. men den som lever får fe. Intressant.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Jag har handlat hos Inet tre gånger och av dom tre gångerna har jag fått problem med en trasig produkt en gång.. Samma dag jag fick hem produkten ringde jag och Inet skickade en retursedel(gratis som inte alla företag gör) via mejlen och jag postade den direkt(tror det var en tisdag) fick hem den nya produkten på torsdagen.

När jag handlade hos Komplett för ca 1 månad sedan så fick jag problem med ett flimmrande grafikkort fick först vänta på en retursedel för dom kunde inte skicka en via mejl så fick en i brevlådan efter 2 dagar och skickade sedan tillbaks det fick vänta 2 veckor på det nya grafikkortet.

Sen finns det ju CDON som jag också handlar ofta hos dom är helt ok har aldrig vart i kontakt med deras kundtjänst dock så kan inte uttala mig.

Edit: Glömde nämna Webhallen, har handlat där en gång online tog dom tre dagar att bara skicka produkten som var i lager mot Inet som skickar alla beställningar som görs innan 16.00.

inget illa menat, men känns som ni kommit in på sidospår.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Netonnet är bra. Snabb frakt och skön support

Permalänk

Äntligen ett ställe att köpa datorkomponenter i Västerås isf, är så otroligt trött på att behöva åka till alina i enköping för minsta lilla sak.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Inet är dock inte dom enda dom behöver konkurrera med, jag handlar mer på Webhallen, Komplett, Dustin än jag gör på Inet, dessa 3 hemsidor är nog att räkna med när det gäller kokurnans också.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Låter bra, slutade handla på netonet när de slutade sälja komponeter.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Frågan är om de kan konkurrera med inet?

Med tanke på att Dustin redan har bättre priser och (enligt mig) bättre service än Inet så är det ingenting som Netonnet behöver "konkurrera" med direkt. Men det ska bli intressant att se vilken prisnivå de håller sig på. Alltid bättre med konkurrens.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tempel:

Jag kan inte säga att deras säljare i Sthlmsbutiken stått ut på ett speciellt sätt jämfört med vilken annan säljare som helst, skulle säga att webhallens killar och tjejer ett kvarter bort har mycket större koll men det klart dom har ju kunder precis hela tiden vilket man inte kan säga om Inets butik. Men det klart om du har Elgiganten som måttstock så har du inte speciellt mycket att jämföra med och netonnet är en lagershop. Den är för dem som har koll och inte vill stå och snacka med en säljare som jagar provision.

1. Priset är inte alltid det man går på i en affär, är det så är man bara dumsnål. Service och bra relation är minst lika viktigt.
2. Jag sitter som IT-ansvarig på ett större företag så jag handlar mycket av Dustin, Olsonic, Isolda och andra "jättar" på marknaden och de har inte alltid så låga priser heller. Det är svårt att hitta ett företag som kan matcha priser och "ha bäst prissättning" på allt.
3. Jag kollar allting mot Prisjakt, men som sagt - det finns mer till en affär en än det lästa slutpriset. Man har utvalda butiker med bra service och "prisnivåer" som man köper från. Pixmaina är en spelare jag aldrig skulle handla av tex.

Dustin, Inet, Webhallen, Dustinhome, Alina Systems är några av de jag anser vara bra butiker med bra kundkontakt. (när kontakten behövs.)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kanske lönar sig att klaga. Drog ett argt mail när dom slutade sälja komponenter för en tid sedan!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Tempel;12896387"]Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

/QUOTE]

Ja det är nog många som handlar på Inet, de kanske inte är bäst på något av det du läste upp. Men en kombination utav olika faktorer som de lyckas blanda ihop till en bra formel som gör att det blir ett bra helhetsintryck, är en av Inets starka sidor i mitt tycke.

EDIT: Kan ju tilläggas att jag bara handlar online, hurvida nivån på kunskap och service i de fysiska butikerna är bra kan jag inte uttala mig om.

§1.5 raderat
Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Anderson grafikkort! Fan va tagg:D

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Det har verkligen varit saknat. Alltid bra att ha till hands när man missat någon del till byggandet en sen fredagskväll. Trevligt att gå och titta på är det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer delar tillbaka till lagershoppen i Borås! Tummen upp för detta!

Permalänk
Medlem

Lite skillnad på lagershop o annat. Netonet brukar kunna ha egna serier på grejer som gör det lite svårt att jämföra pris, då man inte vet om de är jämförbara. Praktiskt att kunna köpa ett usb-minne om man handlar kaffebryggare, typ.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Grymt! Fri frakt på allt också =D

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt att de åter börjar sälja datorkomponenter. Finns ju inget bättre än att dra med sambon (Moahaha) till lagerbutiken här i Linköping och strosa runt

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Hurra. Bra nyheter för mig då netonnet öppnar i stan den 21
Blir äntligen en "datorbutik" i stan. Visst har vi barondator, men jag litar inte på den skojaren. Något som inte stämmer, men kan inte sätta fingret på exakt vad. Ryktas om att han använt samma windowslicens till alla datorer han sålde för många år sen när han var ny.

Permalänk

Äntligen! Sjukt smidigt att kunna åka till lagershoppen och handla då jag alltid har en tendens att glömma något när jag beställer via nätet. Tummen upp NetOnNet!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har alltid drömt om att få bygga en värsting-rigg med Centrum-moderkort!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

Gratis frakt och snabb leverans, servicen har varit toppen i de fall jag tvingats kontakta den, om jag beställer på tisdag eftermidag så finns varorna att hämta ut på onsdag klockan 12 vid posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Äntligen! Sjukt smidigt att kunna åka till lagershoppen och handla då jag alltid har en tendens att glömma något när jag beställer via nätet. Tummen upp NetOnNet!

Precis!
Superbra, dock är det viktigt att de ser till att ha ordning och stil på grejorna. Inte gömma buckliga kartonger längst bort bland glesa hyllor.

Visa signatur