Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det kommer men räkna med ett halvår efter släppet till konsoll.

Förmodligen så blir det så ja, Man får väl helt enkelt hoppas på en bra portning denna gången

Permalänk
Avstängd

Fan vad nice! Gta är typiskt spel jag föredrar på konsol liggandes i sängen med sköna kuddar och grejer att lira igenom!

Blir ett köp till PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det kommer men räkna med ett halvår efter släppet till konsoll.

De har inte sagt att det kommer till PC, så inget officiellt alls än.

Många trodde länge att RDR skulle komma till PC. Men nej, det blev inget.

Permalänk
Medlem

Om det inte kommer till PC får jag köpa mig ett xbox eller PS3. Jag måste spela GTA V.

Permalänk
Medlem

Ett av få spel som känns värt att köpa till konsol faktiskt

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Vet inte riktigt hur jag ska göra faktiskt, man orkar ju inte vänta månader på en PC version.
Köper jag det till Xbox kan jag inte spela online då jag inte vill betala för att kunna göra det. Köper jag det till PS3 är nackdelen att jag inte alls gillar PS3 kontrollen, dock kan jag ju spela online.
Sedan är det ju inte helt ovanligt att PS3-versionen av spel är sämre än 360-versionen, vet inte hur det är med det idag dock.
Det jag vet är i alla fall att jag mest troligt köper det till konsoll sedan igen till PC precis som jag gjorde med GTA IV.

Jag vet inte hur ni känner men jag tycker det är tråkigt att det kommer till denna generations konsoller. Det var längesedan jag köpte ett spel till konsoll just för att jag tycker det ser halvdant ut, låg upplösning och ingen AA. Har bara köpt PC spel senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De har inte sagt att det kommer till PC, så inget officiellt alls än.

Många trodde länge att RDR skulle komma till PC. Men nej, det blev inget.

De sa samma när GTA Vice City, San Andreas, IV och Max Payne 3 skulle komma. Rockstar får säkert bonus av Sony och Microsoft om de släpper spelen till konsol först och sedan drar ut på det till PC i nästan ett år.

Föregångaren, Red Dead Revolver släpptes bara till Xbox och PS2. Skulle vara konstigt om de släppte "uppföljaren" till PC om den tidigare endast var till konsol.

Permalänk
Avstängd

Blir mitt absolout FÖRSTA konsolspels köp!

Permalänk

Det kan inte tänkas att det kommer släppas till Wii U möjligen? Känns som att man skulle kunna få sig en i närheten av njutbar upplevelse så, då det sägs klara spela i 60 FPS i 1080p

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fy fan, när det väl kommer, så kommer det att vara världens bästa spel pretty much.

Jag är ganska mind blown på grafiken, det ser nästan ut som GTA IV gör idag med iCEnhancer och högupplösta texturer, fast det är helt omoddat.. förstå hur snyggt det kommer vara när modders sätter tänderna i det, kommer ser verkligt ut nästan.

Det jag längtar efter mest är helt klart "landet", bara stad i GTA IV så långt ögat når, vill ut och bränna i skogen med crossar och 4x4. Att flyga var inte någon "succé" i 4an heller, korta avstånd, ingenstans att landa, kommer kunna användas 10 gånger bättre i 5an.

Kanske är dags att börja lära sig göra modeller till spelet nu om det kommer om 3-4 månader till PC.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Släpps det flera månader senare till PC så kommer jag nog vänta några månader till och köpa spelet i nån utförsäljning på gmg eller steam.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Intressant om GTA på gametrailers:

Grand Theft Auto Retrospective: Part I

http://www.gametrailers.com/full-episodes/aqdx54/gt-retrospec...

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta redan tagits upp i tråden, men tänker skriva det igen ändå:

Red Dead Redemption:
NA May 18, 2010
EU May 21, 2010

L.A. Noire:
NA 17 May 2011
EU 20 May 2011

Max Payne 3:
NA May 15, 2012
EU May 18, 2012

Det är allt annat än långsökt att anta att GTA V får följande:

NA May 21, 2013
EU May 24, 2013

PC-releasen hoppas jag hamnar tätt inpå, Max Payne 3-style. Med lite otur blir det samma som för LA Noire, tidigt November.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

De sa samma när GTA Vice City, San Andreas, IV och Max Payne 3 skulle komma. Rockstar får säkert bonus av Sony och Microsoft om de släpper spelen till konsol först och sedan drar ut på det till PC i nästan ett år.

Tror jag knappast då rockstar är kända för att ha samarbete tillsammans med microsoft, alltså lär dom inte ha en sån deal med sony. Och eftersom microsoft även äger pc plattformen skulle dom knappast tjäna speciellt mycket på en sån överenskommelse heller. Jag tror att anledningen för de sena pcversionerna är att rockstars allra flesta köpare är konsolspelare, så naturligtvis är det de versionerna som rockstar fokuserar på, för att sedan börja arbeta på en porting till pc i efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Game Informer kommer redan nu på torsdag med 18 sidor GTA V special, så väntan på trailern blir inte innehållslös.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

GTA V Cover Art avslöjad!

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/11/08/decembe...

http://www.rockstargames.com/newswire/article/46081/game-info...

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Lätt den skönaste snubben av de tre, enligt mig. Att storyn har tre huvudkaraktärer tyder på mycket innehåll.
Som fyran, fast utan att betala för DLC...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Här finns gott om ny info, äntligen:
GAMEINFORMER

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Märker att det är konsoll grafik på spelet. Den med motorcykeln och elden ser ut som Ps2(lite extrem men... kantigt, lågupplöst och så på texturerna, inga detaljer)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

http://www.fz.se

Jag vet att jag är lite sen men såg detta nu. Lite mer sammanfattande småfakta. Vet inte hur legit det är, men låter intressant.

Permalänk
Snusfri

En drös med nya (och gamla) screenshoots.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför det bara finns massa påhittade bilar/fordon i GTA spelen? Med tanke på att fordon är en så stor del av spelet så borde de väl kunna trycka in några "riktiga" bilar?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Blir det inget till PC så kan dom ju bara slänga skiten i väggen.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

AWSOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Citat:

Wijk

Kan någon förklara för mig varför det bara finns massa påhittade bilar/fordon i GTA spelen? Med tanke på att fordon är en så stor del av spelet så borde de väl kunna trycka in några "riktiga" bilar?

Antar att de skulle behöva betala massvis med pengar till biltillverkarna om dom nu ville göra så. Men det är lite kult också, att Rockstar spexar till det och gör det med en tvist. Så som all reklam i spelet med: läsken, comedy-shows, speciella landmärken. Jag menar, då skulle man lika väl kunna kalla Liberty City för New York istället, och det hade ju vart lite trist kanske

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdkakemuffins:

Så som all reklam i spelet med: läsken, comedy-shows, speciella landmärken.

Dock slår radioreklamerna i GTA-serien allt!

Permalänk
Skrivet av WijK:

Kan någon förklara för mig varför det bara finns massa påhittade bilar/fordon i GTA spelen? Med tanke på att fordon är en så stor del av spelet så borde de väl kunna trycka in några "riktiga" bilar?

Man kan få deras tankegång om det när dom säger att dom vill ha "hyperrealism".. men endå inte! Dom tycker det blir stelt och man kan göra "mer" med "nästan", därför inga riktiga bilmärken/företagsnamn, dom använder det för att göra spoofs på riktiga företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av limesimme:

Man kan få deras tankegång om det när dom säger att dom vill ha "hyperrealism".. men endå inte! Dom tycker det blir stelt och man kan göra "mer" med "nästan", därför inga riktiga bilmärken/företagsnamn, dom använder det för att göra spoofs på riktiga företag

Nej, de får inte ha riktiga namnen utan företagens godkännande. Och vilket vettigt företag godkänner att deras "produkt" används i ett spel som GTA?

Permalänk

hoppas verkligen att det kommer att gå och modda, fan bilarna i gta iv var ju sjukt slöa och trista, tur att någon kom upp med iden GTA IV HANDLING EDITOR V1.0, de bästa som hänt med gta iv ^^

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att dom förstör spelet något oerhört mycket om man kan spela som tre personer? känns som en blandning av driver san fransisco och dragon age...

hoppas verkligen att dom fixar det här, för jag har längtat sjukt mycket på det här spelet

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |