Kan inte byta bakgrundsbild (Windows 8 pro x64)

Permalänk
Medlem

Kan inte byta bakgrundsbild (Windows 8 pro x64)

Hej, idag så bestämde jag mig för att ominstallera min dator, och installera windows 8 på den.
Nu när jag lekt runt lite grann vill jag ju förstås byta bakgrund.
Men när jag klickar på "Desktop Background" i Personalization-tabben och klickar Browse efter en mapp jag skapat och lagt min bakgrund i, allt ser bra ut och vid bakgrunderna kommer min bild upp. Fast när jag klickar på bilden, så "blixtrar" bilden till väldigt snabbt och byts sedan tillbaka till den vanliga bakgrunden, any thoughts?

-ref

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Så enkelt som att högerklicka på en bild, använd som skrivbordsbakgrund funkar inte det heller?

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasseska:

Så enkelt som att högerklicka på en bild, använd som skrivbordsbakgrund funkar inte det heller?

Det fungerar inte heller, nej

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Står det något i stil med "Windows 8 pro build 9200" nere i högra hörnet?
I sånt fall har du inte aktiverat Windows än vilket är ett krav för att kunna byta bakgrundsbild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alejon:

Står det något i stil med "Windows 8 pro build 9200" nere i högra hörnet?
I sånt fall har du inte aktiverat Windows än vilket är ett krav för att kunna byta bakgrundsbild.

Japp, det gjorde det. hade inte aktiverat windows tydligen D: Fixade det dock genom att aktivera

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk

har samma problem fast jag har aktiverat :s alla inställningar för anpassning funkar i metromode dock

Permalänk
Medlem

Aktiverar man sitt konto bara när man reggar sig. Så kommer det att fungera helt perfekt bara efter en omstart. Skönt att se här i alla fall att det står aktiverat så himla fräckt