Snyggaste chassit under 1500:D(Inte för mycket plast)

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4 all the way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Fractal Design Define R4 all the way.

Skulle vara det mest prisvärda och mitt egna val om jag köpt idag men TS tycks villa ha något "unikt" och estetiskt. Har själv define XL är mycket nöjd fastän frontens finish har lossnat lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Cosmos II är tydligt sämre byggt än 800D,800D har mera rum för radiatorer. 800D är även billigare och mindre än Cosmos II fastän det inte är till användbara ytan mindre. 800D är också ett mycket snyggare chassi än Cosmos II som respekteras mest av aningen omognare G4merz.

Har mer rum för radiatorer ? Va ? 800D har plats för en 360mm i toppen, en 120/140mm i botten och en 120/140mm i baken.

En Cosmos 2 har plats för två 240mm i botten, en 360mm i toppen och en 120/140mm i baken.

Visst, du kan få in lika mycket eller mer i en 800D om du moddar den ganska mycket. Angående byggkvalite, nej dom är jämförbara inom byggkvalite. Angående utseende, ja jag håller med att 800D ser bättre ut. Men det är personligt, så nej det är ingen bra anledning.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Har mer rum för radiatorer ? Va ? 800D har plats för en 360mm i toppen, en 120/140mm i botten och en 120/140mm i baken.

En Cosmos 2 har plats för två 240mm i botten, en 360mm i toppen och en 120/140mm i baken.

Visst, du kan få in lika mycket eller mer i en 800D om du moddar den ganska mycket. Angående byggkvalite, nej dom är jämförbara inom byggkvalite. Angående utseende, ja jag håller med att 800D ser bättre ut. Men det är personligt, så nej det är ingen bra anledning.

hur kan du säga att det plastiga Cosmos II har samma byggkvalité som 800D som är helt gjort i metall? Med tanke på radiatorer så är 800d aningen bättre men det mest märkvärdiga är att det är ett betydligt mindre chassi än cosmos II (dock inte litet) och har ändå aningen mera utrymme!

Permalänk
Skrivet av grafit:

hur kan du säga att det plastiga Cosmos II har samma byggkvalité som 800D som är helt gjort i metall? Med tanke på radiatorer så är 800d aningen bättre men det mest märkvärdiga är att det är ett betydligt mindre chassi än cosmos II (dock inte litet) och har ändå aningen mera utrymme!

Satsar nog på ett 800d:D men Finns det något tema du kan komma på?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Satsar nog på ett 800d:D men Finns det något tema du kan komma på?

Finns de klassiska svart-blå/röd som man kan få till rätt billigt. sen om du vill ha orange-svart så skulle det kräva ett gigabyte UD7/UP7 moderkort som är gigabytes dyraste. Du kan ju också köra svart-vitt om du köper svarta komponenter och använder vita slangar i vattenkylning. Har du tänkt vattenkyla?

Permalänk
Medlem

Jag har ett BITFENIX SHINOBI XL tycker inte det känns plastigt ändå, men det är ju tyvärr endel plast på det.
Men har hellre "riktig" plast än för tunn plåt i chassit.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Kör på ett Antec P280. Helt fantastiskt, väldigt stilrent och snyggt chassie!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Skrivet av grafit:

Finns de klassiska svart-blå/röd som man kan få till rätt billigt. sen om du vill ha orange-svart så skulle det kräva ett gigabyte UD7/UP7 moderkort som är gigabytes dyraste. Du kan ju också köra svart-vitt om du köper svarta komponenter och använder vita slangar i vattenkylning. Har du tänkt vattenkyla?

Jag har tänkt och vattenkyla senare ;D inte just nu spräcker budgeten

Jag struntar i vad moderkortet har för färg det spelar inte så stor roll

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Plastigt värre, och antagligen ifrågasättbar byggkvalité. Turbo knappen kan också skickas tillbaka till 80-talet.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Plastigt värre, och antagligen ifrågasättbar byggkvalité. Turbo knappen kan också skickas tillbaka till 80-talet.

Vänta jag har temat ,Svart, Vit och Sen Lila?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Exakt hur mycket Fulltower behöver du?
Corsair's Obsidian 650D kostar precis under 1500. Det specas som ett midtower, men det är större än vissa fulltowers.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Vänta jag har temat ,Svart, Vit och Sen Lila?

Skulle vara något nytt men vart får du in lila?

Permalänk
Skrivet av grafit:

Skulle vara något nytt men vart får du in lila?

Typ på slangarna? tänkte jag mest som dom här

http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11022_Masterk...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

När man kollar in vattenkylning och desperat vill ha 800D/shinobiXL/CosmosII då snackar vi asså vattenkyla moderkort-processor-2grafikkortet och halva grannens hus.

Dom flesta som vet hur man drar kablar/slangar och inte öser på med 20st hårddiskar kan lätt få in vattenkylning i ett midtower. Jag vet att mitt NZXT410 har alla hdd platser förutom en lediga samt 2-3st 5.25" ledigt.

Ba dra lite customization på det så har man gott om plats för att vattenkyla en processorn och även 1-2st grafikkort.

ShinobiXL med fönster skulle det bli för mig då det är det enda riktigt snygga chassit av det som linkats här.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

När man kollar in vattenkylning och desperat vill ha 800D/shinobiXL/CosmosII då snackar vi asså vattenkyla moderkort-processor-2grafikkortet och halva grannens hus.

Dom flesta som vet hur man drar kablar/slangar och inte öser på med 20st hårddiskar kan lätt få in vattenkylning i ett midtower. Jag vet att mitt NZXT410 har alla hdd platser förutom en lediga samt 2-3st 5.25" ledigt.

Ba dra lite customization på det så har man gott om plats för att vattenkyla en processorn och även 1-2st grafikkort.

ShinobiXL med fönster skulle det bli för mig då det är det enda riktigt snygga chassit av det som linkats här.

Det är väldigt seriösa grejer som TS frågar om och jag antar att han vill ha en riktigt rejäl vattenkylning. För de flesta så räcker det med betydligt mindre men jag brukar inte ifrågasätta trådskapare allt för mycket, blir bara ett jäkla bråk.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Det är väldigt seriösa grejer som TS frågar om och jag antar att han vill ha en riktigt rejäl vattenkylning. För de flesta så räcker det med betydligt mindre men jag brukar inte ifrågasätta trådskapare allt för mycket, blir bara ett jäkla bråk.

Har du några vatten kylnings erfarenheter? det skulle uppskattas sjukt mycket om du kunde vissa mig ett paket för ca 2,5-3k?:D
tack

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Fractal Design XL

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med mitt NZXT Phantom 410 chassi, snyggt också !

Permalänk
Medlem

cosmos 2 är najs

Permalänk
Skrivet av koksvinne:

Fractal Design XL

Skrivet av GurreX:

Är väldigt nöjd med mitt NZXT Phantom 410 chassi, snyggt också !

Om ni hade läst allt så skulle ni sett att jag vill ha ett 800d?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Xigmatek Elysium är gött, köpte mitt nytt för 1099kr

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hade satsat på R3 eller Arc

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk

Corsair c70!
Otroligt smidigt med handtag.
Kvalitet i högsta grad.
Riktigt snyggt och stilrent.

Har ett själv och är väldigt nöjd

Visa signatur

Dator:Corsair c70-Gigabyte GTX680-i5 3570k-corsair vengence 8gb-NOCTUA NH-D14

Steelseries sensei RAW
Steelseries Qck

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Har du några vatten kylnings erfarenheter? det skulle uppskattas sjukt mycket om du kunde vissa mig ett paket för ca 2,5-3k?:D
tack

Har ännu inte börjat mitt vattenkylningsprojekt då jag söker efter ett TJ07. Jag kan dock säga att din budget är för liten för ett seriöst vattenkylningssystem som använder allt som 800D har att ge, 360mm rad ,240mm rad, MCP655, CPU block, GPU block,slang,nipplar,res,vätska och minst 6 fläktar går nog på ungefär 4000kr. Skall du vattenkyla CPU och GPU och vad har du för setup i tankarna? vattenkylning är inte vad man kan kalla prisvärt och tycker det hör hemma mest hos väldigt high-end komponenter.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Har ännu inte börjat mitt vattenkylningsprojekt då jag söker efter ett TJ07. Jag kan dock säga att din budget är för liten för ett seriöst vattenkylningssystem som använder allt som 800D har att ge, 360mm rad ,240mm rad, MCP655, CPU block, GPU block,slang,nipplar,res,vätska och minst 6 fläktar går nog på ungefär 4000kr. Skall du vattenkyla CPU och GPU och vad har du för setup i tankarna? vattenkylning är inte vad man kan kalla prisvärt och tycker det hör hemma mest hos väldigt high-end komponenter.

Tycker jag ska ha lite smått vattenkylning tack för hjälpen iaf

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Proffsmoddare

Ett tips bara. Vill du ha ett unikt chassi som du pratar om är inte 800D rätt val. Jag har dock svårt att rekommendera något annat inom din budget.

Permalänk
Medlem

Såg att du bestämt dig, men tänkte ändå kasta in en till liten gobit, den ligger för tillfället på ca 1760kr dock UTAN frakt.

meeeen, det är jäkligt snyggt imo, och större fönster hittar du inte ;D

http://www.frozencpu.com/products/15812/cst-1301/Fractal_Desi...

Gl med ditt bygge iaf

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sushifrukt:

Såg att du bestämt dig, men tänkte ändå kasta in en till liten gobit, den ligger för tillfället på ca 1760kr dock UTAN frakt.

meeeen, det är jäkligt snyggt imo, och större fönster hittar du inte ;D

http://www.frozencpu.com/products/15812/cst-1301/Fractal_Desi...

Gl med ditt bygge iaf

1760+frakt, moms/tullavgift