Snyggaste chassit under 1500:D(Inte för mycket plast)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

http://www.inet.se/produkt/6905522/bitfenix-shinobi-xl-vit-fo...

kommer passa perfekt med dina cougar fläktar

jävligt unikt chassi med fönster som du krävde! sen är det orange LED inuti

Nu blev jag ju sugen på detta. Fan!

Permalänk
Medlem

R4 med fönster är ju snygg? Om du absolut inte måste ha fulltower. Annars gillar jag gamla nzxt phantom! eller switch 810 kostar strax över 1500

Permalänk
Medlem

Tycker p280 är snyggt och stilrent, är nöjd med mitt iaf. Lätt att bygga i.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av zazze1:

Visst är R4 ett riktigt bra och snyggt chassi men det är ENLIGT MIG ett "överanvänt" chassi eftersom om man far på något större lan så är 60% av alla chassin där R4'or så det känns som om man är "en av de andra" och missar det unika. Annars tycker jag att Nzxt 810 är ett svettigt fint chassi.

Hahahaha Det har du helt rätt i:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Nu blev jag ju sugen på detta. Fan!

kör på det då, det gör så alla dina komponenter blir oranga när man kollar genom glaset, såg ett youtube klipp där de använde de vanliga bitfenix shinobi white i ett gamingdator bygge, riktigt snyggt blev det! och det är ett riktigt fint kvalitetschassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

kör på det då, det gör så alla dina komponenter blir oranga när man kollar genom glaset, såg ett youtube klipp där de använde de vanliga bitfenix shinobi white i ett gamingdator bygge, riktigt snyggt blev det! och det är ett riktigt fint kvalitetschassi

Men har ju ett fint 500D Sen har jag ju massa cougerfläktar osv.

Vet någon ett snyggt vit fläktkontroller som passar in?

Permalänk
Skrivet av Uvania:

http://www.inet.se/produkt/6905522/bitfenix-shinobi-xl-vit-fo...

kommer passa perfekt med dina cougar fläktar

jävligt unikt chassi med fönster som du krävde! sen är det orange LED inuti

Du det verkade GRYMT Snyggt men vilket skulle du valt mellan detta chassi och ett cooler master cosmos2?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Är riktigt nöjd med mitt NZXT H2:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=849796

Permalänk

Jag har själv Storm Trooper. Ingen plastskit där. Riktigt bra utrymme, snyggt, ett handtag för att lyfta datorn med och den kyler ruskigt bra!

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av PappyOdaniel:

Jag har själv Storm Trooper. Ingen plastskit där. Riktigt bra utrymme, snyggt, ett handtag för att lyfta datorn med och den kyler ruskigt bra!

Skrivet av Sagofiguren:

Vilket skulle ni valt antigen ett Bitfenix Shenobi XL eller cooler master cosmos 2?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Cooler master cosmos 2. Cooler Master är en av de bästa med chassi tillverkarna på marknaden. De har aldrig svikit mig. Har alltid kört med dem och kommer alltid att göra det.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Skrivet av PappyOdaniel:

Cooler master cosmos 2. Cooler Master är en av de bästa med chassi tillverkarna på marknaden. De har aldrig svikit mig. Har alltid kört med dem och kommer alltid att göra det.

Då blir det ett sådant då:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Vilket skulle ni valt antigen ett Bitfenix Shenobi XL eller cooler master cosmos 2?

Du har rubriken att det skall vara under 1500kr och sen jämför du ett chassi under 1500kr och ett för över 2500kr? Jag skulle ta Bitfenix chassit istället för Cosmos II, delvis för att jag har en kampanj emot Cosmos II.
Kolla på Cosmos II, det är plastigt och onödigt stort. Det är stor för att det har en hel drös av plastkupor och fötter,handtag som gör det till yttre dimensioner större, det är även opraktiskt tjock tack vare de tjocka dörrarna som är ihåliga. Själva chassi är inte så stort och den användbara ytan inte så stor som man tror.
Bitfenix XL är mycket mera prisvärt, de flesta köper Cosmos II för dess storlek,flashiga utseende och pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Vilket skulle ni valt antigen ett Bitfenix Shenobi XL eller cooler master cosmos 2?

Cosmos 2, ett av dom bästa fulltower på marknaden.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Du det verkade GRYMT Snyggt men vilket skulle du valt mellan detta chassi och ett cooler master cosmos2?

ett cosmos 2 kostar väl nästan 4000kr? skulle ALDRIG köpt cosmos 2, det chassit borde kosta runt 1200kr inte var det ligger i prisklass just nu för det är knappt bättre än "xl" chassin i den prisklassen, om du ska kolla på ett rejält monsterchassi i den prisklassen kan jag tipsa om Corsair's 800D http://www.inet.se/produkt/6900661/corsair-obsidian-800d-svar...

Permalänk

Tänker samma som grafit. Cololer master cosmos 2 är dryt stort och strot... och din buget var 1500. cosmos 2 kostar mer än dubbelt så mycket än vad din budget säger. onödigt

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av Uvania:

ett cosmos 2 kostar väl nästan 4000kr? skulle ALDRIG köpt cosmos 2, det chassit borde kosta runt 1200kr inte var det ligger i prisklass just nu för det är knappt bättre än "xl" chassin i den prisklassen, om du ska kolla på ett rejält monsterchassi i den prisklassen kan jag tipsa om Corsair's 800D http://www.inet.se/produkt/6900661/corsair-obsidian-800d-svar...

Skrivet av Adammcintosh:

Tänker samma som grafit. Cololer master cosmos 2 är dryt stort och strot... och din buget var 1500. cosmos 2 kostar mer än dubbelt så mycket än vad din budget säger. onödigt

Inte ett beganat?;D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

ett cosmos 2 kostar väl nästan 4000kr? skulle ALDRIG köpt cosmos 2, det chassit borde kosta runt 1200kr inte var det ligger i prisklass just nu för det är knappt bättre än "xl" chassin i den prisklassen, om du ska kolla på ett rejält monsterchassi i den prisklassen kan jag tipsa om Corsair's 800D http://www.inet.se/produkt/6900661/corsair-obsidian-800d-svar...

Nja, inte 4000:- runt 2800:- och begagnat skulle jag säga kanske 1600-1800:- ?

Alltid bra att åtminstone skimra genom tråden innan man kommenterar.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Inte ett beganat?;D

tycker ändå att jag kommer med sakliga argument mot cosmos II med du har troligen fallit för det som ja räknade till orsaker att folk köper det.
Om du också letar på begagnat marknaden så skulle jag rekommendera corsair 800D som någon bjöd ut här tidigare samt Silverstone TJ07 eller nåt från Lian Li. Corsairs 650D och andra billigare silverstone chassin är också bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Nja, inte 4000:- runt 2800:- och begagnat skulle jag säga kanske 1600-1800:- ?

Alltid bra att åtminstone skimra genom tråden innan man kommenterar.

3035 inkl frakt är det billigaste du kan få tag på som finns i lager, vem fan vill köpa ett begagnat chassi? brukar ju kosta mer i frakt än vad själva chassit kostar

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

tycker ändå att jag kommer med sakliga argument mot cosmos II med du har troligen fallit för det som ja räknade till orsaker att folk köper det.
Om du också letar på begagnat marknaden så skulle jag rekommendera corsair 800D som någon bjöd ut här tidigare samt Silverstone TJ07 eller nåt från Lian Li. Corsairs 650D och andra billigare silverstone chassin är också bra.

Nja inte riktigt, skulle säga inom kvalite så är Cosmos 2 jämförbar med 800D men har mer möjligheter för till exempel vattenkylning.

Ska du ha något jämförbart inom Lian Li så blir det säkerligen mer än 2500:-, Silverstone TJ07 är dock ett mycket bra val.

Skrivet av Uvania:

3035 inkl frakt är det billigaste du kan få tag på som finns i lager, vem fan vill köpa ett begagnat chassi? brukar ju kosta mer i frakt än vad själva chassit kostar

Man hämtar det ? Blir runt 2880:- hos cdon med Sweclockers rabatten(5% off).

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av grafit:

tycker ändå att jag kommer med sakliga argument mot cosmos II med du har troligen fallit för det som ja räknade till orsaker att folk köper det.
Om du också letar på begagnat marknaden så skulle jag rekommendera corsair 800D som någon bjöd ut här tidigare samt Silverstone TJ07 eller nåt från Lian Li. Corsairs 650D och andra billigare silverstone chassin är också bra.

Vad är det dåliga med Cosmos? och vad anser du 800d har för bättre egenskaper?

Såg inte ditt argument förut men Jag tänker på antigen Cosmos 2 eller 800D om du inte har något förslag?

Skrivet av Uvania:

3035 inkl frakt är det billigaste du kan få tag på som finns i lager, vem fan vill köpa ett begagnat chassi? brukar ju kosta mer i frakt än vad själva chassit kostar

Vad är det för fel med att köpa ett beganat chassi?......

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Vad är det för fel med att köpa ett beganat chassi?......

Håller med, chassin är nog en av dom säkraste grejer att köpa begagnat.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Vad är det dåliga med Cosmos? och vad anser du 800d har för bättre egenskaper?

Vad är det för fel med att köpa ett beganat chassi?......

Cosmos II är tydligt sämre byggt än 800D,800D har mera rum för radiatorer. 800D är även billigare och mindre än Cosmos II fastän det inte är till användbara ytan mindre. 800D är också ett mycket snyggare chassi än Cosmos II som respekteras mest av aningen omognare G4merz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Håller med, chassin är nog en av dom säkraste grejer att köpa begagnat.

Om man vill spara så förstår jag men inte skulle jag köpa ett använt chassi om man får ett lika bra nytt för ungefär samma pris.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Cosmos II är tydligt sämre byggt än 800D,800D har mera rum för radiatorer. 800D är även billigare och mindre än Cosmos II fastän det inte är till användbara ytan mindre. 800D är också ett mycket snyggare chassi än Cosmos II som respekteras mest av aningen omognare G4merz.

Det är faktiskt svårt att välja ska du vet Men 800D har ju faktiskt sidopanel, Mera radiatorer

Skulle du tycka temat Orange,Svart skulle vara snyggt med ett 800d?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Det är faktiskt svårt att välja ska du vet Men 800D har ju faktiskt sidopanel, Mera radiatorer

Skulle du tycka temat Orange,Svart skulle vara snyggt med ett 800d?

Passar bra fastän oranga moderkort finns det bara ett av, blått eller rött är enklare att hitta. Om du ännu tänker på Cosmos II VS 800D så råder jag dig att i person kolla in chassina, jag har gjort det och kan säga att Cosmos II känns plastigt och billigt jämfört med 800D stabila bygge.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Passar bra fastän oranga moderkort finns det bara ett av, blått eller rött är enklare att hitta. Om du ännu tänker på Cosmos II VS 800D så råder jag dig att i person kolla in chassina, jag har gjort det och kan säga att Cosmos II känns plastigt och billigt jämfört med 800D stabila bygge.

Det finns det så mycket av vill ha något unikt :/ och det moderkortet jag ska använda mig av är typ svart, guldigt

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2469651/2012-10-29

Kom gärna på ett tema:D

Visa signatur

Nils-Julius