Permalänk
Medlem

Klockning av E7500

Hej!
Jag tänkte försöka överklocka en E7500, men det är första gången jag gör detta och har lite problem med att få den stabil i Prime och Orthos (får även en del crit error och bluescreens när jag spelar längre stunder). Undrar därför om någon kan komma med lite tips åt en nybörjare
Har läst FAQ'en och försökt följa den så gott jag kan, men vet inte om allt gick in i skallen på mig ;D

Har alltså en E7500 samt ett Asus P5Q SE2 moderkort och Corsair XMS2 Xtreme DDR2(4x2GB), de sitter i ett Corsair 500R chassi och jag har en Mugen 3 Rev.B som CPU kylning. Just nu har jag den klockad till 3,5 GHz och tempen ligger runt 45 grader i full load.

Inställningar:
CPU Ratio Setting: 10
FSB Frequency: 350
PCIE Frequency: 101
DRAM Frequency: 878
DRAM Timing: Auto

CPU Volt: 1.31875
FSB Termination Volt: Auto
Memory Volt: 2.10
--------------------------------------------
Så om det är någon som har något tips eller kan peka ut vad jag gör för (nybörjar)fel så vore jag väldigt tacksam, för jag vill gärna få den stabil

Permalänk
Medlem

Vad har du för minnen?

Om du har 800 mhz så gör så här:

Ställ fsb på 400. Multipel på 9. CPU Vcore på AUTO. Minnena på 800 mhz och 1.9 volt.

Boota med det och se vad för vcore du får på auto.

Starta om. Ut i bios och ställ in vcore manuellt. Oftast kan du lägga dig strax under auto volten men om den inte är helt åt pipan så lägg dig på samma.

Bänka. Ev kan du få höja nordbryggan lite om detta inte e stabilt.

Permalänk
Medlem

Corsair XMS2 Xtreme DDR2(4x2GB), de ligger på 800 MHz så jag ska testa det du skrev
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Skrivet av Dethklok:

Corsair XMS2 Xtreme DDR2(4x2GB), de ligger på 800 MHz så jag ska testa det du skrev
Tack för svaret!