Experts utförsäljning kritiseras av kunderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Men lär väl knappast kommit som någon newsflash för folk att det skulle vara så? Trodde folk var lite smartare här på SweC än detta...
Sen har jag aldrig förstått att folk envisas med att stå i kö i 2-3h för att sen "fynda". Inte bättre att jobba 2-3h extra och handla hem sakerna på internet och gå med plus iaf?

Där har du heeeelt fel. det ska vara BILLIGT annars räknas det inte.
Fattar inte att folk orkar räkna ören.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Har så bra betalt att en dag utan lön inte är någon katastrof
(nä, jag pallrade mig inte till rean, men ledig tog jag)

Om du nu har så bra betalt så innebär det att det kostade dig ganska mycket mer än för andra att ta ledigt. Du tänkte inte på det när du skulle briljera med din lön va? Eller du kanske tjänar så mycket så du är ekonomisk oberoende?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Skrivet av alexst4:

Fyndade en Samsung 9 serie 32" för 4k.. tror den kostade 7-8k från början

varför har alla så svårt att skriva vad dom har köpt är det en TV. LCD/LED/plasma, laptop. ? *Samsung 9 serien* säger inte så mycket om du refererar till att den har kostat 7-8k ? enligt vem expert ? modell nummer ?

tex.. hej ja köpte en Samsung UE40EH5005 för 4k..... svårt eller ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deppan:

jag gläder mig åt alla gamar som får betala en karensdag för detta misslyckade försök att spara några kronor

det krävs en speciell människa för att glädjas åt det

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls förvånad över vad som stod i artikeln. Expert körde samma stil som Onoff så det här såg vi redan då.

Dom av oss faktiskt varit inne på dom butikerna och jämfört priserna INNAN dom konkande visste ju redan att priserna var så höga och att de efter rabatten i bästa fall skulle komma ned i normal pris jämfört med andra butiker. Då jämför jag inte ens med internet butiker.

Sen så borde folk fattat när de såg de långa köerna av folk och bilar att många av de bra grejerna redan skulle ha blivit sålda och inte klaga att hyllorna var tomma.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Jag är inte alls förvånad över vad som stod i artikeln. Expert körde samma stil som Onoff så det här såg vi redan då.

Dom av oss faktiskt varit inne på dom butikerna och jämfört priserna INNAN dom konkande visste ju redan att priserna var så höga och att de efter rabatten i bästa fall skulle komma ned i normal pris jämfört med andra butiker. Då jämför jag inte ens med internet butiker.

Sen så borde folk fattat när de såg de långa köerna av folk och bilar att många av de bra grejerna redan skulle ha blivit sålda och inte klaga att hyllorna var tomma.

Fast det var mer vi som var först i kön som klagade på att varorna var slut innan de hade öppnat.

För min egen del så hade jag ändå inget att göra på morgonen och jag gick ur kön innan jag kom in fast jag var bland de första, orsak var att det fanns inget som jag ville ha för det priset, samt att folk hostade utav tusan i kön och jag inte ville bli förkyld till ingen nytta.

Skrivet av Def_Dog:

Rea är fri tolkning, jag har inget emot att man gör en nyhet om det hela, det har alla andra medier gjort men att dra upp en tråd där folket går ut och kritiserar Expert för att dom inte "håller vad dom lovar" så tycker jag nog att det fallit till nära nog aftonhorans nivå, det är ett konkursbo ingen välgörenhet, man skall inte förvänta sig något annat heller.

Varför vara så upprörd?
Många blev besvikna på Expert-rean, det är inget fel att informera läsare om detta, så att vi nästa gång när någon elektronikkedja går omkull inte gör om samma misstag.

Sedan så hade vi ej förväntat oss någon välgörenhet, men många av oss hade förväntat oss priser som var lägre än vad elgiganten tar som ordinariepris 100meter bort, vilket det var för vissa varor. I datorsammanhang var det 15% rabbat i den butiken jag var i, det var ett hån för att ens vara en mellandagsrea.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Rea är fri tolkning, jag har inget emot att man gör en nyhet om det hela, det har alla andra medier gjort men att dra upp en tråd där folket går ut och kritiserar Expert för att dom inte "håller vad dom lovar" så tycker jag nog att det fallit till nära nog aftonhorans nivå, det är ett konkursbo ingen välgörenhet, man skall inte förvänta sig något annat heller.

Tror inte jag kunde formulerat det bättre. Jisses hur girigt folk är.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

På alla tillbehör så var det dock 50% rabatt, detta verkar de flesta ha missat. Så jag måste säga att jag gjorde flera bra fynd, även när jag jämför med priser på olika internetbutiker. Det enda som jag inte gjorde så stor "vinst" på var datormusen, 250:- efter rabatt istället för 320:- via nätet men 70:- är helt ok ändå tycker jag i denna prisklass. Folk är så galet negativa, på butiken i Uddevalla fanns det ett stort utbud av produkter. Men visst, vissa av utgångspriserna innan rean var väldigt höga, därav konkursen.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Expert butikerna har en tendens att anställa lite speciella säljare, dom upplevs kalla, otrevliga, och dom är som magneter!
Detta slutsats har jag kommit fram till genom analys av 7 butiker!
alla 800 är säkert inte samma typ, men jag hoppas att dom får jobba i andra butiker då dom ser skillnaden på företag till företag.
jag tycker inte alls synd om ledningen, dom kan dra åt H...... te

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

glöm att siba gör K.K...
Dom äger NetOnNet! och stängde ner svaga butikerna i tid!
och dom har fungerande butik!, och trevlig personal, bra reklamations rätt där expert inte hade!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrflash:

glöm att siba gör K.K...
Dom äger NetOnNet! och stängde ner svaga butikerna i tid!
och dom har fungerande butik!, och trevlig personal, bra reklamations rätt där expert inte hade!

Fungerande butik ? därför dom gör 82miljoner förlust 2011?

Nej ta och vakna, siba och netonnet är ute på lika hal is som Expert är.

2013 skulle jag gissa blir deras sista år.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Någon annan som fyndat nått på expert rean? vore roligt å höra lite sånt i den här tråden

Permalänk

Är de någon som har koll på hur de ser ut i Expert butiken på Triangeln, Malmö?
Är de lönt att ta sig dit och kolla vad dom har?

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

efter vad jag har hört så var det inte bara konkurrensen som pushade, utan också ägarna som tappat massa pengar åt något håll som dom inte själva vet, inte bara utav att dom går i förlust utan att några delar utav pengarna "försvann" spårlöst eller något, fick höra detta från personen i kassan...

För mig blev det 1 HDMI kabel och en ljudkabel Min mor passade även på att uppgradera sig från en tjock TV till en platt 46 tum

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Titta in hos en annan Expert butik idag, men det var typ 1 timmes lång kö så passade på att åka in till Mediamarkt för att se hur prisgarantin funkade, blev rätt förvånad, fick ett klart nej. De vägrade matcha priserna som Expert hade...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Fungerande butik ? därför dom gör 82miljoner förlust 2011?

Nej ta och vakna, siba och netonnet är ute på lika hal is som Expert är.

2013 skulle jag gissa blir deras sista år.

Nu är det faktiskt så att SIBA består av mer än ett bolag. Att delen som säljer prylarna gör en liten förlust är ointressant när deras bolag som som ger ut alla lån till de nötter som köper på avbetalning gör vinst. Innan man dömer ut ett bolag bör man se till hela deras verksamhet.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Kommer verkligen konkurrensen bli snedvriden i framtiden?
(högre priser, etc.)
Det kommer ju förmodligen finnas en uppsjö av nätbutiker kvar som konkurrerar med de fysiska?

Permalänk
Skrivet av mrflash:

Expert butikerna har en tendens att anställa lite speciella säljare, dom upplevs kalla, otrevliga, och dom är som magneter!
Detta slutsats har jag kommit fram till genom analys av 7 butiker!
alla 800 är säkert inte samma typ, men jag hoppas att dom får jobba i andra butiker då dom ser skillnaden på företag till företag.
jag tycker inte alls synd om ledningen, dom kan dra åt H...... te

Upplevt samma sak, de är väldigt "klängiga" och det gör det svårt att smita in och detaljstudera en teve innan man kan bestämma sig och gå hem och beställa den på internet. Dock är detta regel i detaljhandeln då personal utsätts för påtryckningar hela tiden att vara "en säljande personlighet" och kränga så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Nästan alla stora kedjor anställer mystery shoppers som gör livet surt för de anställda.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt intressant, För varje gång det har varit en "konkurs" så strömmar folk in ifrån alla håll och kanter, Är man verkligen så despo över att få en tex gammal LCD/Plasma TV ett par 100kr billigare?

Trodde att folk hade lärt sig vid det här laget att det bara är skitsnack när det går ute reklam om "rea" dom tar igen pengarna på annat håll. Samt att man bör förstå att en TV som säljs ut så pass billigt är en modell som dom vill bli av med för den är gammal som gatan och tillverkas inte längre.

Har iofs nämnts tidigare i tråden men man kan undra vad folk har för typ av jobb när man har tid/råd att stå en halv dag i en lång kö bara för just en sunkig tv tex. Kommer man på så sista minuten att "Oj vi behöver en ny TV" ? Känns som att man planerar in en sådan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Jag tycker det är väldigt intressant, För varje gång det har varit en "konkurs" så strömmar folk in ifrån alla håll och kanter, Är man verkligen så despo över att få en tex gammal LCD/Plasma TV ett par 100kr billigare?

Trodde att folk hade lärt sig vid det här laget att det bara är skitsnack när det går ute reklam om "rea" dom tar igen pengarna på annat håll. Samt att man bör förstå att en TV som säljs ut så pass billigt är en modell som dom vill bli av med för den är gammal som gatan och tillverkas inte längre.

Har iofs nämnts tidigare i tråden men man kan undra vad folk har för typ av jobb när man har tid/råd att stå en halv dag i en lång kö bara för just en sunkig tv tex. Kommer man på så sista minuten att "Oj vi behöver en ny TV" ? Känns som att man planerar in en sådan sak.

Säkert köpkåta "lyxfällan" människor som lever på krediter vad annars, tror på ekonomisk och materiel lycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus_H84:

Är de någon som har koll på hur de ser ut i Expert butiken på Triangeln, Malmö?
Är de lönt att ta sig dit och kolla vad dom har?

Syrran var inne igår, total slöseri med tid enligt henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Fungerande butik ? därför dom gör 82miljoner förlust 2011?

Nej ta och vakna, siba och netonnet är ute på lika hal is som Expert är.

2013 skulle jag gissa blir deras sista år.

Vad folk inte förstår är att SIBA är ett gammal familjeföretag och inte är belånade. Det går lättare att ta förluster om man inte sitter på massa skulder.

Sedan ett ord: NetOnNet

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Titta in hos en annan Expert butik idag, men det var typ 1 timmes lång kö så passade på att åka in till Mediamarkt för att se hur prisgarantin funkade, blev rätt förvånad, fick ett klart nej. De vägrade matcha priserna som Expert hade...

Det lär finnas någon klausul i deras prisgaranti som säger att de inte matchar de oftast skyhöga rabatterna som råder vid en konkursutförsäljning. Vill minnas att det var samma bud när OnOff hamnade i samma situation.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Titta in hos en annan Expert butik idag, men det var typ 1 timmes lång kö så passade på att åka in till Mediamarkt för att se hur prisgarantin funkade, blev rätt förvånad, fick ett klart nej. De vägrade matcha priserna som Expert hade...

men då har dom ju inte prisgaranti, det är väll lite mygel eller?

Permalänk
Medlem

Haha är det bara jag som inte är överraskad?

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Jag tycker det är väldigt intressant, För varje gång det har varit en "konkurs" så strömmar folk in ifrån alla håll och kanter, Är man verkligen så despo över att få en tex gammal LCD/Plasma TV ett par 100kr billigare?

Trodde att folk hade lärt sig vid det här laget att det bara är skitsnack när det går ute reklam om "rea" dom tar igen pengarna på annat håll. Samt att man bör förstå att en TV som säljs ut så pass billigt är en modell som dom vill bli av med för den är gammal som gatan och tillverkas inte längre.

Har iofs nämnts tidigare i tråden men man kan undra vad folk har för typ av jobb när man har tid/råd att stå en halv dag i en lång kö bara för just en sunkig tv tex. Kommer man på så sista minuten att "Oj vi behöver en ny TV" ? Känns som att man planerar in en sådan sak.

Det är bara att jämföra priser via sin smartphone när man går på en konkursrea för att se om det är ett klipp eller ej. Jag var på rean och jag kan säga att det fanns både bra klipp samt mindre bra klipp. Och vad då tar igen pengarna på annat håll eller att det är en gammal modell som de vill bli av med? Det är ju en konkurs för guds skull, då åker allt ut, hur nytt det än må vara, sluta med konstiga teorier.
Alla jobbar inte 7-16 i Sverige, det borde inte komma som en överraskning, personligen så hade jag fullbordat min heltid på jobbet innan fredag så det var inga problem att stå utanför Expert innan öppning på fredag, det tog 15 min att komma in.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Fokuserar på fel sak? Tror att detta är fel forum för socialpolitiska analyser. Tycker att det är fel när man vilseleder/undanhåller vad man faktiskt saluför. Förstår att man blir upprörd om man blir snuvad på konfekten efter att ha köat i 3 timmar.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det var samma sak med OnOffs utförsäljning. Men det är klart att det är synd att Expert konkar. De hade ändå alltid personal som kunde hjälpa alla som inte kan så mycket om teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det är bara att jämföra priser via sin smartphone när man går på en konkursrea för att se om det är ett klipp eller ej. Jag var på rean och jag kan säga att det fanns både bra klipp samt mindre bra klipp. Och vad då tar igen pengarna på annat håll eller att det är en gammal modell som de vill bli av med? Det är ju en konkurs för guds skull, då åker allt ut, hur nytt det än må vara, sluta med konstiga teorier.
Alla jobbar inte 7-16 i Sverige, det borde inte komma som en överraskning, personligen så hade jag fullbordat min heltid på jobbet innan fredag så det var inga problem att stå utanför Expert innan öppning på fredag, det tog 15 min att komma in.

Konstiga teorier? Känns mer som fakta, själv så skulle jag inte vilja köpa en gammal tv om man nu går i tankar att köpa en ny. Men det är väl bara jag det. Handlar inte så mycket om att jobba men vem vill slösa bort tid av sitt liv att stå i en sådan kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Konstiga teorier? Känns mer som fakta, själv så skulle jag inte vilja köpa en gammal tv om man nu går i tankar att köpa en ny. Men det är väl bara jag det. Handlar inte så mycket om att jobba men vem vill slösa bort tid av sitt liv att stå i en sådan kö.

Tvivlar starkt på att expert hade enbart gamla modeller. Och det har alla butiker för en del vill inte betala mer än ett par tusen för en tv. Med tanke på allt annat du garanterat slösar bort din tid på till ingen nytta så är det nog sak samma om du står i kö en stund för att få köpa saker till 50% rabatt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.