Experts utförsäljning kritiseras av kunderna

Permalänk
Melding Plague

Experts utförsäljning kritiseras av kunderna

Under fredagen inleddes Experts konkursutförsäljning, men trots löften om stora rabatter känner sig många kunder snuvade på konfekten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att dom gått i konkurs när deras "utförsäljnings/konkurs priser" är dyrare än konkurrenternas standard priser.

GG expert

Permalänk

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

"Fy så dåligt! Ska aldrig mer handla på expert!"

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Men lär väl knappast kommit som någon newsflash för folk att det skulle vara så? Trodde folk var lite smartare här på SweC än detta...
Sen har jag aldrig förstått att folk envisas med att stå i kö i 2-3h för att sen "fynda". Inte bättre att jobba 2-3h extra och handla hem sakerna på internet och gå med plus iaf?

Permalänk
Medlem

Synd om dem som förlorar jobb, men man kan inte neka till att Expert failade hårt nu när "rean" var dyrare än andra butikers vanliga priser.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om man kan pruta...

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Konkurrens? Dom har ju högre priser än alla andra så det kvittar ju om de försvinner. Bara synd om dom anställda.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Visst är det tråkigt att folk förlorar jobbet men att påstå att konkurrensen blir sämre är bara löjligt då expert inte varit med och konkurrerat de senaste åren ändå.

Permalänk
Medlem

Att folk ens köar!! Stackars satar, nedvärderande att stå flera timmar för kanske 10% då experts priser ändå är galet höga.
Men folk gör som dom vill... de verkar dock inte ha mkt till fritid/Arbete

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Nu är det bara Siba kvar efter Onoff och Expert sen har vi bara dom stora vargarna kvar på marknaden och då kommer priserna trissas upp sakta men säkert.

Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Du har en poäng men övriga butiker kan ju ta in lite folk nu när dom har större del utav marknaden för att expandera men 800 jobb lär dom inte skapa om dom inte planerar ett par större varuhus närmaste tiden.

Permalänk
Medlem

Ptja.. Jag var förbi en butik imorse.. Dyrt som tusan, dock mängder med folk.. Kollade lite snabbt på surfplattorna men fy fasen va dyrt.. En samsung tab 2 för 5400 pix?

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur det kan vara så många som köar.. Har inte någon av dem ett jobb att gå till?

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk

onoff gick i graven pga att dom var för dyra --> expert tog över ---> gick i graven för att dom är för dyra.
företagen måste lära sig att det funkar inte med elitistisk prissättning i dagens tider,när netonnet och mediamarkt har mycket lägre priser,för att inte tala om alla nätbutiker.

synd för dom som loosar jobben.snopet för direktörerna som det säkert inte går någon nöd på.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Varför är folk så tröga. Tror dom expert ska handla hem en massa nya saker för att sen ge bort skiten gratis eller. Gå inte dit om det inte passar. Enligt vissa butiker så började dom sin "rea" för 2 veckor sen. Inte konstigt då att det inte finns något kvar.
Det är bara den svenska gamen som är igång igen och ska ha allt nästan gratis.

Sen att dom är dyrare än alla andra är en annan sak
Dessutom brukar man se utförsäljning om en butik ska flytta etc. Nu var detta konkursutförsäljning.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Gled förbi utanför Expert i Barkarby, de räckte med att se den åtminstone 100m långa kön. Att folk e så giriga på hela 25%........

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av Nivlo:

Förstår inte hur det kan vara så många som köar.. Har inte någon av dem ett jobb att gå till?

Många passar säkert på när de har lunch mm sen finns det en hel del arbetslösa i landet, Och de är la främst de som passar på vid reor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Varför är folk så tröga. Tror dom expert ska handla hem en massa nya saker för att sen ge bort skiten gratis eller. Gå inte dit om det inte passar. Enligt vissa butiker så började dom sin "rea" för 2 veckor sen. Inte konstigt då att det inte finns något kvar.
Det är bara den svenska gamen som är igång igen och ska ha allt nästan gratis.

Sen att dom är dyrare än alla andra är en annan sak
Dessutom brukar man se utförsäljning om en butik ska flytta etc. Nu var detta konkursutförsäljning.

Fast nu har det sagts att det var rea, folk köar i timmar så går dom in så är hela butiken tom och det finns en låda med demoex.
Var samma sak när PC-City butiken i närheten gick under, fanns inte mycket prylar där och det som fanns var typ kantstötta skitsaker.

Permalänk
Avstängd

Fattar ju vem som helst att dom anställda redan fått köpa det som är värt att köpa innan kunderna med bättre rabatt än kunderna...

Permalänk
Medlem

Något sånt här jag förväntade mig faktiskt.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk

Åkte till Expert i Södertälje, men kön var runt 150m. Vände direkt, 25% på Expert är inte tillräckligt värt för att ställa sig där.

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Jo men vad ska vi göra? Ska staten gå in och stötta Expert eller? Så här fungerar en marknadsekonomi, är nån annan billigare så handlar folk där. Det man skulle kunna anmärka på är att både Mediamarkt och Elgiganten gör förlust med flit, för att döda andra företag. Detta borde enligt mig i alla fall undersökas om man skall lagstadga mot. Å andra sidan måste de ju ta väldigt stora vinster sedan när de är "herre på täppan", och då blir det möjligt för uppstickare att ta sig in på marknaden. Min gissning är att Mediamarkt och Elgiganten inte kommer sluta före en av de är i KK, då det är de som är störst.

En annan fråga är också om näthandlarna gör samma enorma förluster eller om de bara tittar på från avstånd och skrattar lite medans de bygger krigskassa...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

De där priserna får det att verkar som deras leverantör är Siba...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

klart dom försöker. Många som bara köper när de ser att det är 25% rabatt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

känns det inte fel att folk hör konkurs och utförsäljning och rusar till butiken? priserna spelar väl ingen roll, så länge man ska "fynda"
riktig kass tycker jag

Permalänk
Medlem

Köade i 20 minuter vid hötorget, sen gav jag upp

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Expert var bra på 80-talet och 90-talet. Men de senaste tolv åren har Expert varit extremt undermåliga. Synd för anställda men sämre konkurrens kommer du inte märka av, Internethandeln kommer fortsätta växa och dom tjänar mellan 5-10% på varje vara de säljer ibland ännu mindre marginaler...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte ett dugg synd om personalen i Växjö, fattar inte hur man kan jobba sånt ställe utan att ha bara lite produkt/kundintresse. Måste vara ett helt speciellt folk som tänder på att vilseleda kunder. Ser det iaf. som nåt positivt för samhället att Expert i Växjö får stänga.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kanske inte är en konkurs utan bara en JÄVLIGT smart PR-kampanj

Permalänk
Medlem

Expert Stormarknad har ju haft samma priser, eller iaf liknanade, som dom(expert) har haft på nätet och där har dom inte varit speciellt dyrare än, säg, netonnet. Men när man går in på expert och dom ska ha 6590 för HTC One X, minus rabatten, så känns "rean" inte så "reig".
Och visst är det synd att jobbtillfällena försvinner. Där jag bor är det dåligt om jobb som det är. Så att dom stänger butiken är väl inte vad som "byn" behöver.