Permalänk
Medlem

Lian Li mAtx/mini-itx

Hej,

Jag har bestämt mig att byta ner mig i storlek från ett ATX-chassi (fractal design R3) till ett mAtx-chassi. Jag har kikat på Lian Lis modeller, då jag tilltalas av deras design. Dock har jag väldigt svårt att bestämma mig för vad jag ska ha, och därför behöver jag er hjälp.

Dessa önskemål har jag kring chassit:
* Så små yttermått som möjligt. Bredden spelar större roll än höjd och djup.
* Chassit ska antingen vara vitt eller silvrigt (aluminium) och ha ett "stilrent" yttre.
* DVD-luckan ska vara täckt med en plåt-/plastbit så man slipper färgmatcha den med chassit.
* Min CPU-kylare ska helst få plats.
* Dammfilter ska helst finnas.

De komponenter som ska in i chassit ser ni i min signatur (självfallet ska moderkortet bytas ut mot ett mAtx/mini-itx).

Jag har kikat mest på PC-V600F och PCA04, men även lite på PC-V354. Är detta några chassin som ni kan rekommendera, eller finns det några andra modeller jag bör kika på (förutom Bitfenix Prodigy)?

Jag förstår att ett chassi i storleken mAtx/mini-itx inte kommer ha samma temperaturer som ett ATX-chassi, men kommer man kunna använda ett sådant litet chassi med mina komponenter och fortfarande uppnå helt okej temperaturer med en del överklockning och vid spelande?

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF