Permalänk

Gaming headset

Hej nu är det dags att köpa ett nytt headset då mitt siberia har svikit mig.
Men eftersom jag inte har så mkt erfarenhet av gaming headsets så skull jag behöva lite hjälp har hittills hatt ett par siberia v.2 som jag varit nöjd med men eftersom sladdarna bara krånglar med glapp hela tiden så har jag tröttnat och letar efter ett nytt det får max kosta 1000 kr helst under har hittils funderat om jag bara skulle köpa ett nytt siberia men är lite osäker skulle vara roligt att pröva på något nytt kanske ett logitech g35 eller corsair 1500 kan ju tillägga att jag inte har något ljudkort. vad rekommenderar ni ?

Permalänk
Medlem

Jag kör själv ett G35 och är supernöjd med det. Bekvämt som attans och bra ljud.

Permalänk

Corsair Vengeance 1500, Steelseries Siberia v2 eller 7H USB.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att gå upp ett par hundra så är Sennheiser 350/360 helt underbara att ha på huvudet.
350 är ed stängd lur och 360 med öppen.

Permalänk

Det lutar faktiskt lite åt g35 men undrar det står ju nått om surround sound 7.1 och undrar lite om det är nått att ha

Permalänk
Medlem

De alternativ som nämnts är antagligen bättre än Siberia V.2.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Jag kör med både G35, punkt och komma. Är mycket nöjd med alla tre.

Permalänk
Medlem

Plantronics GameCom 777

Har ett par själv billiga, bekväma, och oerhört bra mic, aldrig några problem.

Prisjakt ===> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344517

Review ===> http://www.youtube.com/watch?v=UMRHza0VWiU

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk

Corsair 1500 ska nog vara bra är riktigt nöjd med mitt Corsair 1300

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Jag kan nog vara villig att gå upp lite i pris om jag får märkbar prestanda ökning men om jag nu är uppe i Sennheisers prisklass är Sennheisers headset det bästa för gaming då

Permalänk
Medlem

Sennheiser är oerhört bekväma och bra, har själv ett par "Sennheiser 595" och har nog haft dom i ca 10år. Plasten börjar gå sönder, men dom fungerar perfect och ljudet är helt underbart. Kan använda dom i över 12 timmar och inget tryck på öronen eller liknande som man får av de flesta hörlurar efter lång användning.

Men mitt råd är.. KÖP INGET GAMINGHEADSET.... Köp ett par grymma hörlurar och köp sedan en mic separat.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=720361,734934,734933,185...

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk

ok har uppfattat av ganska många personer i andra trådar om att den bästa lösningen är ett par riktigt bra hörlurar plus en mic vid sidan men skulle hellre vilja ha headset och mic tillsammans men om jag nu skulle gå på hörlurar och mic separat vad rekommenderar du ?

Permalänk
Medlem

Nackdelen med headset gjorda för gaming är att de inte är så bra att använda till annat än just gaming (film funkar ofta bra dock). Ljudet från ett par "riktiga" hörlurar från t.ex. Sennheiser spelar oftast i en helt annan liga, nackdelen (ibland fördel) är ju att headseten med surround (virtuellt jag vet) går via USB. Alltså går det inte att använda till något annat än just datorn.

Jag äger själv ett Corsair Vengeance 1500 och är nöjd med det, köpte det för spel och då fungerar det utmärkt och surroundet hjälper verkligen till i t.ex. BF3. Ska du ha surround i ett par vanliga hörlurar måste du ha ett ljudkort som klarar av att skapa det med två högtalarelement, alternativt om mjukvara kanske stödjer det.

Jag är själv ingen Hi-Fi-snubbe så någon får rätt mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

ok har uppfattat av ganska många personer i andra trådar om att den bästa lösningen är ett par riktigt bra hörlurar plus en mic vid sidan men skulle hellre vilja ha headset och mic tillsammans men om jag nu skulle gå på hörlurar och mic separat vad rekommenderar du ?

Finns riktigt bra moddmicar med, men priset för ett par bra lurar+mic kommer bli rätt dyrt, men värt:)

http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1124043-recension-av...

http://www.modmic.com/

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

ok jag är inte så himla kräsen jag lär nog garanterat bli nöjd med ett vanligt gaming headset

Permalänk

Själv funderar jag på att modda mitt eget gamingheadset, en tanke va att köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=89782&o=inkfrakt sen plugga in http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=152609&o=inkfrakt :). Mycke mer krut i som jag brukar säga. AKG är de som regerar ;).

Edit: Sorry, lurarna blev fel.. Menar en sån här med avtagbar kabel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94203 ;).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Tja...

Det som jag själv kör som mic är min webcamera. Den är är sjukt bra som mic, Stereo mic, och du får en 1080 webcamera på köpet.
Logitech c910 eller c920 är vad jag skulle valt. När jag går iväg till köket som är 6-7 meter bort och 2 väggar bort så hör folk mig på ventrilo. När fåglar 20-50meter bort kvittrar så undrar polare vad fan jag har för fåglar i min lägenhet. Självklart går detta ordna med inställningar osv. Men jag har bara inte fått tummen ur och mina polare har vant sig. Hellre för bra mic än en sketen mic som folk knappt hör vad du säger.

Men det kanske är mycket pengar att lägga ut hörlurar + mic samma månad, men kan du vänta med det ena en månad, så är det helt klart mitt råd. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1027960,633373 Själv hade jag turen att hitta en som sålde en begagnad men fortfarande oöppnad på Blocket.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Skrivet av TheWolfbane:

Tja...

Det som jag själv kör som mic är min webcamera. Den är är sjukt bra som mic, Stereo mic, och du får en 1080 webcamera på köpet.
Logitech c910 eller c920 är vad jag skulle valt. När jag går iväg till köket som är 6-7 meter bort och 2 väggar bort så hör folk mig på ventrilo. När fåglar 20-50meter bort kvittrar så undrar polare vad fan jag har för fåglar i min lägenhet. Självklart går detta ordna med inställningar osv. Men jag har bara inte fått tummen ur och mina polare har vant sig. Hellre för bra mic än en sketen mic som folk knappt hör vad du säger.

Men det kanske är mycket pengar att lägga ut hörlurar + mic samma månad, men kan du vänta med det ena en månad, så är det helt klart mitt råd. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1027960,633373 Själv hade jag turen att hitta en som sålde en begagnad men fortfarande oöppnad på Blocket.

Logitech's C920 tummen upp ;)! Den har jag själv i min prisjakt inköpslista. Ja de stämmer, miken i den är säkert underbar :). Sen de där med en viss klumpsumma på en månad ifall man vill, går ju givetvis o delbetala om de skulle bli de..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk

Tack för all snabba svar men har bestämt mig för att ta ett siberia eller g35 då senheiser var lite dyrt för min smak men får se vilket utav dom beställer till veckan.

Permalänk
Medlem

Om det går bra lånar jag tråden lite , Jag undrar om Razer elctra är bra ? är det någon som har dom ? vad är det för fördelar/nackdelar ? för dom kostar ca 450kr på razer hemsida så dom är inte speciellt dyra

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

Hej nu är det dags att köpa ett nytt headset då mitt siberia har svikit mig.
Men eftersom jag inte har så mkt erfarenhet av gaming headsets så skull jag behöva lite hjälp har hittills hatt ett par siberia v.2 som jag varit nöjd med men eftersom sladdarna bara krånglar med glapp hela tiden så har jag tröttnat och letar efter ett nytt det får max kosta 1000 kr helst under har hittils funderat om jag bara skulle köpa ett nytt siberia men är lite osäker skulle vara roligt att pröva på något nytt kanske ett logitech g35 eller corsair 1500 kan ju tillägga att jag inte har något ljudkort. vad rekommenderar ni ?

Logitech G35, haft mitt i typ 2 år inga problem alls och grymt ljud, hörs verkligen "bakom" en
Skulle det gå sönder nu skulle jag inte tveka om att köpa ett likadant samma dag!

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk

Kan bara instämma och säga att Sennheisers headsets är bra. Har själv deras pc 350 och är sa nöjd med det att jag köpte ett extra par utifall. Googlea efter recensioner, de är rätt analytiska och neutrala sa förvänta dig inte överdriven dunkadunka bas.

Permalänk

Ok som jag har uppfattat det så är pc senheiser ganska bra men jag har ju inger ljudkort så kommer det headsetet prestera fullt ut eller slänger jag pengarna i sjön om jag inte har ett ordenkligt ljudkort?

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance 1500 utan tvekan möjligen även 2000 om du hittar dom billigt!
Har båda två och i ljudväg så är det de bästa köpet jag gjort. 1500 har väldigt bra ljud och massform för långa dagar/nätter framför datorn.
Har inte märkt av att det blivit besvärliga efter några timmar eller så och ljudet levererar alltid som det ska göra utan några konstigheter, allt från spel till filmer och musik!

2000 är den lite lite dyrare varianten med en smula bättre ljud och kvalitet då dom även är gjorda i metall.
Dom är vad jag tycker dom bästa trådlösa hörlurarna för det priset på marknaden just nu.

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem

Jag kör med G35orna, låter rent ut sagt piss till musik(blandad rock/metal) men jag använder dem endast till VoIP och spel där dem fungerar väldigt bra

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Jag kör med siberia v2, as sköna att ha på sig, har inte haft något problem med mina i alla fall men jag har hört många andra som har problem med sina. Dock vet jag inte hur bra dom är egentligen, men jag är nöjd!

Permalänk
Medlem

Har g35 idag och det 'är det bästa headsetet jag ägt. Jag har haft steelseries grejer förut osv men inget slår g35. I bf3 och andra fps spel är 7.1 helt otroligt nice, till musik är de väldigt bra MEN man får inte glömma att slå om till 2.0 annars blir ljudet skräp till musik.
Hade jag köpt nytt headset idag hade jag köpt Corsair vengance 2000 just för att de har lika bra ljud och dessutom är trådlösa.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Tänkte bara säga att det sludate med att jag beställde corsair vengeance 2000 istället då jag blev sugen på ett trådlöst headset.

Permalänk
Avstängd

KingCobra... inget slår G35? Jo, ett par 300 krs lurar på Mediamarkt slår dom på läppen.

TS Skaffa ett par HD558 + Zalman clipon mic, fungerar utan problem och du får rejält bättre ljudkvalitet.
Och köper du ett par rena hörlurar så behöver du inte ha några "Surround" lurar, för 3d positioneringen är perfekt.

Permalänk

är nog lite sent att ändra sig nu då jag har hatt headsetet någon dag men är sjukt nöjd med det ändå (=