Star Wars: The Old Republic går Free To Play

Permalänk
Medlem

Haha, ångesten är ett faktum!

Btw, måste man fortfarande ringa support för att få bort sin authenticator(?)?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av crilloan:

Från en total noob på mmo som blev nyfiken.

Installerat spelet, vad är bra att börja med?
server? sida? mera?
Inget intresse av PvP

C

Jag började köra Trial när jag hörde om att det ska bli gratis för att se om det är bra.
Älskar spelet. Än så länge är det bättre än WoW..
I alla fall så om du inte är intresserad av PVP kan du ju ta typ RP (RolePlaying). Du kan ha flera karaktärer. Jag har just nu en Sith och en Jedi.
Det ända som jag tycker suger i Trial är att du kan inte snacka i General chatten utan bara Group eller så.
Sen väljer du vad för sorts art du ska vara. Människa osv. Också väljer du om du ska ha typ till exempel Jedi Warrior, Consular eller vad det nu heter osv.
Consular (eller inquistor som Sith) har mera krafter medans Warrior är bättre med svärd, både kan dock använda sig av kraften och svärd. Bara den ena är bättre än den andra med svärd/kraft.
Finns även fler val tog bara exempel.
Ha så kul

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Sitter på ett oanvänt game time card som jag tänkte använda under hösten när allt lugnar ner sig. Är det bara att slänga det nu eller kan man hoppas på att använda korten i framtiden också så jag får njuta av liret fullt ut?

från f.a.q.

Citat:

If I redeem a Game Time Code or subscribe to a recurring Game Time Plan, what will happen to my account when the game transitions to the Free-to-Play option?

If you redeem a Game Time Code or subscribe to a recurring Game Time Plan, then you will be entitled to the subscription account until your game time expires.

Så 'time card' kommer att fungera som vanligt, spar det och använd när du vill låsa upp hela spelet, för den tids period det gäller (30/60/90 dagar etc).

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Med den kommande F2P modellen, har alla som idag inte skulle köpt en subscribtion möjlighet att prova på gratis upp till level 50. Kanske kommer några av dem att fastna för spelet och stanna kvar. Med dagens sub-modell hade ingen av dem kommit så långt som att ens prova på SWTOR.

I mina ögon är F2P hybrid modeller typ LotRO/SWTOR där man får köpa åtkomst till vissa delar av spelet, betydligt bättre än dem där alla delar förvisso är gratis, men där man är betydligt handikappad jämfört mot andra spelare om man inte köper de bästa grejerna i cash-shop.

Men smaken är naturligtvis olika.

Du har ju en poäng, men jag tycker ändå det är fel att kalla det F2P när man som i dina resonemang kommer in på att man vid nån punkt antgligen kommer bli mer eller mindre tvungen att börja betala.

Nu kan jag ju inte 100%igt säga exakt hur det kommer bli med SWtOR, eftersom systemet varken är igång och jag inte heller spelat, men överlag får jag bara känslan att det är fel att kalla nått F2P där man sedan måste pröjsa för att få full access till spelet, det är i min definition inte F2P.

Kalla det då hellre free-to-try eller nått liknande.

Permalänk
Medlem

Fast hur går det med inga alts? Om man redan köpt spelet och har en del karaktärer på sitt konto får man inte spela på dem då? Måste man välja en eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

från f.a.q.

Så 'time card' kommer att fungera som vanligt, spar det och använd när du vill låsa upp hela spelet, för den tids period det gäller (30/60/90 dagar etc).

Hoppas det börjar reas ut timecards nu då

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Du har ju en poäng, men jag tycker ändå det är fel att kalla det F2P när man som i dina resonemang kommer in på att man vid nån punkt antgligen kommer bli mer eller mindre tvungen att börja betala.

Betala måste du göra i alla F2P MMOGs.

Det är inte välgörenhet som är den bakomliggande orsaken till att företag väljer att bli F2P. Skall ett spel fortsätta att existera och utvecklas måste finansiärerna bakom developer/publisher kunna utläsa ett positivt resultat ur kvartalsrapporterna. Hur spelarna definierar uttrycket "F2P" är säkerligen något som finansiärerna inte ägnar en sekunds tankeverksamhet.

Personligen är jag glad varje gång ett MMOG väljer att följa Turbines F2P hybrid modell. Alternativet som Allods Online mfl använder, är verkligen inte en F2P modell som jag uppskattar, då det är plånbokens tjocklek och inte hur mycket man spelar som betyder något.

Permalänk
Skrivet av Teagirl:

Fast hur går det med inga alts? Om man redan köpt spelet och har en del karaktärer på sitt konto får man inte spela på dem då? Måste man välja en eller?

Funderar om samma sak. Har ett antal lvl 15-35 chars. Skulle köra storymode och lite insatcer kanske men inte mycket mer än så, så deras f2p modell funkar för mig tror jag.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, ångesten är ett faktum!

Btw, måste man fortfarande ringa support för att få bort sin authenticator(?)?

Tyvärr, ja.

Permalänk

Det var nog det enda de kunde göra för att locka till sig fler spelare. Det behöver inte vara en dålig grej.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Medlem

Spelar själv LotRO parallellt med SWTOR, gillar deras modell även om det blir lite störande ibland med de värsta spam/snikmomenten. Det enda man egentligen tappar är PvMP på sina mains, och fast travel ifall man inte spelade innan det blev F2P. Stor fördel att man kunde övertala flickvännen att spela med en när det blev "gratis". Slänger väl in någon hundralapp ibland för att köpa questaccess till de nya kartorna som släpps.

F2P gör att jag kommer fortsätta spela SWTOR (7 storylines kvar att spela klart, ju!) istället för att droppa det helt för GW2.
Hoppas bara att de cartel coins man får som trogen prenumerant hittills räcker för att köpa sig fri från de värsta begränsningarna.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Har det givits ett datum när det verkligen blir gratis? Så jag vet när jag ska köpa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Fast hur går det med inga alts? Om man redan köpt spelet och har en del karaktärer på sitt konto får man inte spela på dem då? Måste man välja en eller?

När du slutar betala och väljer att fortsätta med F2P får du välja vilken toon du vill spela vidare med. De andra kommer att synas på kontot men inte gå att använda.

F2P FAQ:

http://www.swtor.com/support/helpcenter/6449

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

SWG, kom tillbaka. Allt är förlåtet! Eller nästan allt, NGE är svårt att svälja

lol, SWG FTW Brukar slöspela emun ibland, bara för nostalgins skull.

Permalänk
Medlem

Läste lite om deras s.k. "Free-to-play" och kunde inte låta bli att skratta högt...
Funderade på att börja småspela igen när jag hörde att det skulle bli gratis, men nu när jag läst deras restriktioner så kan jag med all säkerhet säga att det inte blir så.
"Free-to-play"? Testa "Trial account" där du bara kan ha en karaktär, men fortfarande kan nå maxleveln (och sen då?).

I grund och botten är det fortfarande samma dåliga spel som jag tröttnade på en månad efter release - jag slutade inte att spela för att det kostade, jag slutade spela för att jag tyckte det var tråkigt, och en sämre variant av samma spel, även om det är gratis, kommer inte få mig intresserad i swtor igen.
Spelet hade sån potential och Bioware -brukar- vara så bra...synd att det blev som det blev.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Ja detta kom ju inte som en överaskning. Aldrig i mitt liv har jag spelat ett mmo med mer linjära världar och döda omgivningar som detta. dom ända som verkar gilla detta är biowares ordinarie fans som gillar historien. Bara det att det upplägget tillsammans med det linjära som bioware alltid följer inte funkar i ett mmo.

Nu kommer detta spelet att läggas åt sidan av ea och bioware, några sporadiska uppdateringar här och där men inget mer.

Permalänk

Så länge detinte blir reklam när man loggar in som subscriber för ingame shop eller att ingame shop har pay-to-win saker så är det ok med f2p upp till lvl 50. De mer seriösa guilden kommer hur som förutsatta subscribers eftersom det kommer krävas för endgame content.

F2p players kommer sannolikt testa spelet upp till lvl 50 vara nöjda och bli subscribers och joina ett guild (som vårt ex) eller sluta spela för att det var trist eller någon annan anledning. Antar att rated warzones även kommer vara utanför icke-subs. Kanske man kan köpa sig tillgång till vist endgame. Det kan också vara helt ok, så länge spelet får fler spelare
är det inget problem.

Visa signatur

Guildmaster i Ragnarok Swtor
Länk:
#12455795

Permalänk
Medlem

Najs! Detta ska testas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Free to play är inte på något sätt dåligt. LOTRO gick FP och de har aldrig tjänat så bra på det som nu, nytt content kommer ofta och större expansioner likaså. F2P är framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Lotro är ett kasst exempel. Spelet har blivit så fruktansvärt dåligt sen släppet. Att de sedan släpper en expansion som kostar lika mycket som ett nytt spel är ännu dummare. Skönt också att de satt ut dockor som reklam i alla städerna, ser skit snyggt ut i Tolkiens värld...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk

Verkar vara ett riktigt skitspel, varför ska man spela detta när Gw2 typ också är gratis.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Free to play to lvl 50?Så efter 50 betalar man elr?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Free to play to lvl 50?Så efter 50 betalar man elr?

Level 50 är max för tillfället. Hur det blir vid nästa expansion när eventuellt levelcappen höjs vet ingen ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Free to play to lvl 50?Så efter 50 betalar man elr?

Ne du får göra x antal warzones och flashpoints. Ända gratis spelare absolut inte har tillgång till är Raids. Sen kan man bara lägga in x antal items på GTN, bara välja vissa raser och lite sånt.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

dom som köpte spelet tidigare då, fick dom nån slags bonus?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

dom som köpte spelet tidigare då, fick dom nån slags bonus?

Ja, man för ett antal Cartel Coins för varje månad man varit subscribed sedan launchen.

Citat:

Current and lapsed subscribers will earn 150 Cartel Coins for every paid month prior to today (July 31, 2012) and then 200 Cartel points from August 1st until the Free-to-Play option launches. For those who purchased the Collector’s Edition, we have an additional bonus reward of 1000 Cartel Coins for you.

Källa: http://www.swtor.com/info/news/blog/20120731

Permalänk
Medlem

Hej

Skrivet av tippen:

Helt klart något positivt. Den som vill lira och inte bryr sig om dessa "limited acces" kan göra det.
Den som vill betala för att få "full access" gör det.

För den som vill se skillnaden: http://www.swtor.com/free/features

Kommer själv med största sannolikhet lira lite smått igen när F2P kommer igång.

Kan man romans i den som är gratis? lite dum fråga kanske men jag fattar inte

Visa signatur

FUL MED FRÅGOR HIHIH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenyaoi:

Kan man romans i den som är gratis? lite dum fråga kanske men jag fattar inte

Ja, det är ju del av sina companion story lines och de ska väl inte vara begränsade på något sätt vad jag vet.

EDIT: Jag hade missat skriva in ett "inte" i inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Ja, det är ju del av sina companion story lines och de ska väl vara begränsade på något sätt vad jag vet.

Så som det är nu så är ALL story content (quests) mellan 1-50 free to play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Sa till min kompis vid release "SWTOR, går f2p inom 6 månader".

Vilket betyder att du hade fel?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker detta är ett steg i rätt riktning. När jag spelade swtor så satt jag ändå mest och slöspelade själv, något som jag inte tyckte det var värt att betala för. Anledningen till det är att jag är med i en kompisguild som varierar väldigt i aktivitet. När det sedan börjar bli lite aktivitet i guilden så kan man köpa en månad eller två för att köra de mer avancerade delarna.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!