Star Wars: The Old Republic går Free To Play

Permalänk

Vilken server ligger fiskryttarna på då?

Ja men om enbart lvlandet är bra då finns det ju ingen mening med att spela lol i wow är lvlandet en lång transportsträcka "tills" det riktigt spelet börjar.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vilken server ligger fiskryttarna på då?

Ja men om enbart lvlandet är bra då finns det ju ingen mening med att spela lol i wow är lvlandet en lång transportsträcka "tills" det riktigt spelet börjar.

Friskyttarna (inte Fiskryttarna ) är på The Red Eclipse, hemsidan är http://friskyttarna.eu/

Jag tycker även inte att det bara är levlandet som är bra. Jag gillar endgame PVE också även om det kanske inte når till wows nivå i komplexitet, antal raids osv. Sedan är ju levlandet i wow en transportsträcka just för att det inte är så kul. I SWTOR tycker jag det är kul och därför känns det inte som en transportsträcka. Här spelar förstås personlig smak in och det finns säkert många som tycker tvärtom än mig. Men enda sättet att själv ta reda på hur du kommer gilla det är just att spela själv ett tag.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Friskyttarna (inte Fiskryttarna ) är på The Red Eclipse, hemsidan är http://friskyttarna.eu/

Jag tycker även inte att det bara är levlandet som är bra. Jag gillar endgame PVE också även om det kanske inte når till wows nivå i komplexitet, antal raids osv. Sedan är ju levlandet i wow en transportsträcka just för att det inte är så kul. I SWTOR tycker jag det är kul och därför känns det inte som en transportsträcka. Här spelar förstås personlig smak in och det finns säkert många som tycker tvärtom än mig. Men enda sättet att själv ta reda på hur du kommer gilla det är just att spela själv ett tag.

Okey tack, hahah tyckte det stod fiskryttarna, vilket skumt namn

Hur är pvp då? Det jag gillar med wow är att det är så bra combat system.

Edit: Har prata med säkert 100 per i wow nu å alla avråder mig starkt från att ens spela free to play alla säger "The storyline was okey, but thats all there is to it. No endgame, no pvp, just questing" "its a grind, like wow lvl 1-150" "and if u wanne play u have to pay, otherwise, less exp, no trade, no mailbox" " short answer no, long answer NOHESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!" "just a waste of time downloading 20 GB" " basically all u can do is play single player"

Försöker du lura mig att börja spela

Då förstår man ju nästan varför det är free to play. Hur kan dom ha misslyckats så fatalt, med resurserna dom hade till sitt förfogande? Jag lovar att jag hade kunnat göra ett sjuk bra spel, om bara jag hade fått bestämma.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Själv så spelar jag aldrig PVP (oavsett spel) så det kan jag inte kommentera mycket på. Det finns 5 st Warzones (motsvarande battlegrounds i Wow) som alla fungerar på olika sätt med olika spelstilar och objectives. Dessa är Huttball, Voidstar, Alderaan Civil War, Novare Coast och Ancient Hyper Gate. Du kan säkert söka på youtube om du vill se hur de ser ut och eventuellt få guider på hur man spelar dom.

De som säger att SWTOR inte har någon endgame spelade troligtvis endast några månader efter att det släppts då det bara fanns 1 raid som dessutom var buggig. Nu finns det 10 st heroic flashpoints (motsvarande heroic dungeons i wow), 4 st operations (raider med 8 eller 16 man) där de flesta har 3 olika svårighetsgrader (story mode, hard mode och nightmare mode) och ett flertal olika områden med dailys och weeklys.

Vi "behöver" inte mer folk men det är ju alltid kul när det kommer in nytt folk. Vi kör flertalet raider i veckan. Servern vi är på är väldigt ofta "Heavy" eller "Full" befolkning under normal speltid. När jag loggade in mitt i natten (vid 3-4 tiden kanske) för någon dag sedan så var det flera hundra online samtidigt på Republic sidan på fleet station (navet där de flesta brukar samlas).

Så spelet upplevs absolut inte som någon sorts spökstad där man inte ser några andra spelare. När spelet var nytt så startade Bioware massvis med servrar (säkert över 100 st) vilket sedan blev tomma efter några månader men i somras så slog de ihop alla servrar PVE-serverar till en superserver med högre prestanda, alla PVP-servrar till en superserver och alla RP-servrar till en.

Det är ju såklart bara du som kan ta beslutet om du vill testa det eller inte. Men i och med att det är free to play så behöver du ju inte investera något annat än lite tid för att prova på.

Permalänk

Okey tack för ditt utförliga svar. Jo jag misstänker att många testade det när det kom ut och sedan dissade det rätt hårt.

Vad är det för skillnad på pvp och pve server i swtor?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

med resurserna dom hade till sitt förfogande? Jag lovar att jag hade kunnat göra ett sjuk bra spel, om bara jag hade fått bestämma.

Vet inte riktigt om du är allvarlig med det du skrev där, i vilket fall som helst så har jag haft chansen att träffa de flesta som producerade SWTOR och jag kan säga att det är ett otroligt bra och arbetsdrivande gäng, jag tvivlar starkt på att du hade kunnat göra det bättre.

Jag orkar inte ens kommentera på resten.
Läs det Skyflyer skrev och ha i åtanke att de flesta spelade runt launch (då det precis som WoW var ett väldigt enkelt MMO med mycket buggar etc). Men nu är det ett MMO som inte ännu är färdigt, men det har en riktigt bra grund och många saker som man kan göra i spelet. Jag säger som jag alltid sagt, SWTOR kommer en dag vara ett riktigt bra MMO, ge det lite tid bara. Kolla bara på vad dom har lyckats göra detta året, det är helt galet och säkerligen ett rekord i hur mycket content dom har gjort med den lilla personalen dom har om man då jämför med WoW.
Så jag föreslår att du läser på lite innan du gör uttalanden hej vilt.

Skrivet av blue eyed devil:

Okey tack för ditt utförliga svar. Jo jag misstänker att många testade det när det kom ut och sedan dissade det rätt hårt.

Vad är det för skillnad på pvp och pve server i swtor?

Open world PvP på PvP servrar, du kan alltså döda motspelare i öppna världen. Det kan du inte göra på PvE servrar om du inte är på specifika ställen där det är alla vs alla.
Jag föredrar själv PvP, roligt att smiska Republics.

Permalänk
Skrivet av RapeField:

Vet inte riktigt om du är allvarlig med det du skrev där, i vilket fall som helst så har jag haft chansen att träffa de flesta som producerade SWTOR och jag kan säga att det är ett otroligt bra och arbetsdrivande gäng, jag tvivlar starkt på att du hade kunnat göra det bättre.

Jag orkar inte ens kommentera på resten.
Läs det Skyflyer skrev och ha i åtanke att de flesta spelade runt launch (då det precis som WoW var ett väldigt enkelt MMO med mycket buggar etc). Men nu är det ett MMO som inte ännu är färdigt, men det har en riktigt bra grund och många saker som man kan göra i spelet. Jag säger som jag alltid sagt, SWTOR kommer en dag vara ett riktigt bra MMO, ge det lite tid bara. Kolla bara på vad dom har lyckats göra detta året, det är helt galet och säkerligen ett rekord i hur mycket content dom har gjort med den lilla personalen dom har om man då jämför med WoW.
Så jag föreslår att du läser på lite innan du gör uttalanden hej vilt.

Open world PvP på PvP servrar, du kan alltså döda motspelare i öppna världen. Det kan du inte göra på PvE servrar om du inte är på specifika ställen där det är alla vs alla.
Jag föredrar själv PvP, roligt att smiska Republics.

Jo jag kommer nog testa det nu efter vad ni har skrivit. Jag tvivlar inte på att dom jobbar hårt, men jag tänker inte skryta om mig själv, men allt hade blivit bättre med mig i teamet.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none