Hur många Smartphones har du förstört ?

Permalänk
Medlem

Hur många Smartphones har du förstört ?

Som sagt hur många smartphones har ni lyckats förstöra är lite nyfiken för jag tycker man måste behandla dom som ett litet skört spädbarn för att dom ska hålla bara i vardagslivet.

Jag har min 3de iphone 4 (haft 1st iphone 4 och 2st iphone 4s) och den föll just i golvet och knäckte nedre delen av glaset på framskärmen så nu går det snygga sprickor över hela skärmen. Tur att man har hemförsäkringen, men det börjar ändå bli tjatigt... Ska man måsta tejpa in den i bubbel plast för att den ska hålla ?!?! Tycker inte man ska behöva ha den i plast / silicon skydd som det finns att köpa bara för att den ska hålla igenom vardagen eller har jag fel ?

Permalänk

Min Galaxy S2 har åkt i golvet säkert ett trettiotal gånger. En gång fick den en repa som syns.

Min Lumia 800 är inte speciellt gammal, så den har bara hunnit med 2 st fall, från normal sitthöjd ungefär. Inget tecken på att den tänker självdestruera eller så.

Enligt mina intryck är det i stort sett bara Apple som bygger sina telefoner som minerade speglar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

EN!
Jo då bara en har jag förstört, eller ja vet inte om de va jag eller om den bara va sliten. Va en gammal HTC Touch Diamond som helst plötsligt så slutade touchen att fungera vilket gjorde de rätt svårt att göra något. Har nu en iphone 4S jag har haft jaa 6 månder? nä jag vet inte helt men nå sånt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad ni har för skitkvalité på era, eller om det rent av är otur pga hur telefonen landar.
Jag har tappat min ute flera gånger, i asfalten men telefonen klarade sig med knappa skråmor runtom.
Tappat flera gånger inomhus, bl a en gång på mitt stengolv. Också då klarade den sig fint.

Droppen var när jag skulle gå ner för trappan hemma, hade mjukisbrallor på mig och telefonen hoppade ur fickan i steget. Studsade en gång i trappsteget innan den åkte i stengolvet. Det är ända gången min har pajjat, haft den i snart två år.

EDIT: Såg att fler hade hunnit skriva innan jag var klar, När jag säger "Ni" refererar jag till 90% som gnäller på den dåliga kvalitén på smartphones.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angli:

Som sagt hur många smartphones har ni lyckats förstöra är lite nyfiken för jag tycker man måste behandla dom som ett litet skört spädbarn för att dom ska hålla bara i vardagslivet.

Jag har min 3de iphone 4 (haft 1st iphone 4 och 2st iphone 4s) och den föll just i golvet och knäckte nedre delen av glaset på framskärmen så nu går det snygga sprickor över hela skärmen. Tur att man har hemförsäkringen, men det börjar ändå bli tjatigt... Ska man måsta tejpa in den i bubbel plast för att den ska hålla ?!?! Tycker inte man ska behöva ha den i plast / silicon skydd som det finns att köpa bara för att den ska hålla igenom vardagen eller har jag fel ?

Men för farao... sluta köp iphones!
har en motorola defy - tappat den i marmorgolv flertalet gånget och inte en skråma.
Gorillaglas, vattentålig! Iphone är inte i närheten av denna. Skrattade gott för mig själv när jag åkte tunnelbana och såg 3st. iphones med trasig display under en och samma tur
Där har du mina erfarenheter - köper man skit får man skit

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Min 3gs tappade jag 30+ gånger men den funkar än (hörlursuttaget och baksidan är helt trasig). Min nya 4s har jag tappat 2-3 gånger och inget syns, hade tur?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Har aldrig lyckats förstöra en smartphone hittills, men brukar inte tappa dom heller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elghinnarisa:

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

Hahaha, håller med! Har väl tappat min telefon högst 5 gånger under en 3-årsperiod nu!
Dock ett par gånger på kakelgolv så batteriet flygit ut men min lilla Nokia 5530 tuffar vidare ändå, jobbigt seg mobil är det men hållbarheten kan man inte skylla på!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hahaha, håller med! Har väl tappat min telefon högst 5 gånger under en 3-årsperiod nu!
Dock ett par gånger på kakelgolv så batteriet flygit ut men min lilla Nokia 5530 tuffar vidare ändå, jobbigt seg mobil är det men hållbarheten kan man inte skylla på!

Är det en sån fin telefon man kan spela golf med och den håller ändå?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Min Galaxy S2 trillade över bordskanten och föll runt 70 centimeter ner på ett plastgolv och skärmen sprack. Den blev totalförstörd.

Permalänk
Medlem

GJorde sönder min 3gs när jag slängde den över hela rummet, annars så ingen. Haft Omnia och Iphone 4.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har tappat min iphone4 så många gånger att det inte går att räkna, har aldrig blivit något! Iofs har jag haft plastskydd på båda sidorna men det skyddar väll inte speciellt mycket när den landar på betong och annat hårt Har antagligen turen med mig!

Permalänk

Noll, kör på en HTC Desire just nu. Tappat den i asfalten några gånger men funkar fortfarande fint.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

har haft min iphone 4 i i snart 2 år. sedan den släpptes. tappat den otaliga ggr. fungerar fortfarande som den ska

Permalänk
Medlem

Inga hittils, har haft min 3GS i ett par år, tappat den kanske et tiotal gånger.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Jag har aldrig sabbat någon själv. Men den jag har nu har en spricka i displayen från förra ägaren. Jag har skal på min och har tappat den en gång, utan skalet så är jag inte så säker på att den klarat sig. Jag vet med mig att skaffar jag en mobil så kommer jag tappa den förr eller senare. En SonyEricsson dumbphone spräckte jag en gång, till SE:s försvar kan jag säga att den hade plastchassie från eBay monterat.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

En smartphone av kankse 5 stycken, och den hade åkt golvet ett 50tal gånger innan. Den gick sönder när jag råkade bada med den. :/

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Jag fick en stuck pixel på min Sgs2 om det räknas som en förstörd smartphone, telefonen tappades från ca. 3 dm på plastgolv. Efter den gången har jag tappat telefonen några gånger på asfalt mm utan skador. Min gamla Nokia 5230 hade jag i kanske 1 år och den har inga skador trots att jag tappat den mååånga gånger i backen.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

Har haft minst 50 olika mobiler sen mitten på 90-talet och inte tappat en enda av dom.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Råkade mosa min LG Viewty i fickan, den hamnade mellan låret och någon kant på något stort och tungt som skulle flyttas i garaget. Skärmen knäcktes, efter det lärde jag mig att smartphones har bräckliga skärmar och bör bäras med baksidan utåt och skärmen mot låret.
Det var min första smartphone, den jag fick ut på försäkringen åkte kanske i backen två gånger under de tre år jag hade den, ena gången asfalt, andra gången stengolv, men den höll ändå.
Min andra smartphone (eller tredje, beroende på hur man ser på det), som är den jag har idag, en Sony Ericsson Xperia PLAY, har åkt utför en isig stentrappa i vintras, men det enda som hände då var att 15-kronors-skalet på den fick en spricka.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tappar sällan mina telefoner, och har således aldrig tagit sönder en telefon heller. Skyddsskal har jag aldrig använt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Tappar min nexus s hela tiden. Det finns en liten en millimeter lång repa på ena hörnet, annars ser den ut som ny

Permalänk
Medlem

Min DesireHD fick jag tillslut sätta i skruvstädet, och efter fjärde försöket i det gav skärmen upp, innan dess hade jag kastat gris med kollegorna på jobbet, läs: kastat den på dem utan att de var beredda på det,

och ett år innan dess envisades jag med att kasta den över axeln, studsade lite friskt på väggar och stolar (ett sätt att förklara för dåvarande flickvän varför en Iphone var ett dåligt val.)

[jag hade försäkring på telefonen, och efter andra badet i toaletten så kände jag att det var lika bra att utnyttja försäkringen innan den eventuellt la av, första badet torkade jag den i ugnen en kvart, och sedan var den tipptopp och den levde ett år innan jag medvetet förstörde den där, andra badet botades även det med en torkperiod på en 15-20 min]

överjävligare telefon vad gäller hållbarhet har jag nog aldrig stött på, min Itouch la dock av efter 30 centimeter fall ner i linoleumgolv.

Nu rullar jag OneX och har än så länge inte lyckats ha sönder den, även fast den har lite mer tendens att plocka på sig repor mot betonggolv.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angli:

Som sagt hur många smartphones har ni lyckats förstöra är lite nyfiken för jag tycker man måste behandla dom som ett litet skört spädbarn för att dom ska hålla bara i vardagslivet.

Jag har min 3de iphone 4 (haft 1st iphone 4 och 2st iphone 4s) och den föll just i golvet och knäckte nedre delen av glaset på framskärmen så nu går det snygga sprickor över hela skärmen. Tur att man har hemförsäkringen, men det börjar ändå bli tjatigt... Ska man måsta tejpa in den i bubbel plast för att den ska hålla ?!?! Tycker inte man ska behöva ha den i plast / silicon skydd som det finns att köpa bara för att den ska hålla igenom vardagen eller har jag fel ?

Jag kan inte förstå hur folk lyckas förstöra glaset på dem, min 4s flög 3 meter upp i taket och ner på golvet och inte en repa!
Antingen tur eller att super exemplar!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

tappade min senaste SE Xperia Neo V från sex meter ifrån en saxlift rakt ner i betonggolvet, men telefonen verkade fungera var bara displayen som sprack det återstår att se om jag får en ny eller om de reparerar den inte för ja vet det skall bli kostnadseffektivt att repa en lur som kostar 1900kr :S bara kostnaden repa den borde överstiga/ bli liknande pris som för hela telefonen

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

Inte heller tappat någon av mina telefoner och kan inte påstå att jag är direkt försiktig om min nuvarande iPhone 4 längre. Inget skal/skyddsplast kör jag med heller, trots det ser den fortfarande ut som ny.

Förstår verkligen inte hur vissa lyckas tappa sina så ofta som de säger sig göra...

Permalänk
Medlem

Här är en liten film som demonstrerar hur det går om man med vilje tappar telefonen på olika sidor. http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

Testet stämmer bra med verkligheten vad gäller S3. Jag har en kamrat som tappade sin från en extremt låg höjd och fick sprickbildning över nästan hela skärmen. Så se till att inte tappa din S3!

Å andra sidan har jag en Samsung Galaxy GIO som jag själv lyckats tappa några gånger. Den har hållit förvånansvärt bra dock har den fått sig några ofina repor på glaset.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk

iphone 3 - ett tapp i golvet från ca 50cm, skärmen sprack och den vägrade läsa av simkort.
htc wildfire - kast i golvet från 1,5 meter, tog 4 kast innan skärmen sprack, men den fungerar fortfarande...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har inte lyckats förstöra en enda av mina telefoner. De jag kommer ihåg är HTC Diamond, HTC Desire, HTC wildfire och nu min Galaxy Nexus. Alla mår bra och är i vettigt skick. De jag använder just nu är galaxyn och wildfiren. Galaxyn är privat och wildfiren är jobb.
(Ja jag kan ersätta wildfiren med desiren men den är större och jag vill bara ha en liten jobbtele.