Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vet någon hur det är med garanti på iphone skickar dem en ny direkt eller lagar dem oftast? Erfarenheter någon?

Man får en annan reparerad tillbaka.

Permalänk

jag har haft både iPhone 4 och 4s och jag tycker dem är de bästa mobilerna jag haft, har aldrig haft någon så bra mobil nångång kommer alltid ha iPhone, En gång iPhone alltid iPhone

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluewear94:

jag har haft både iPhone 4 och 4s och jag tycker dem är de bästa mobilerna jag haft, har aldrig haft någon så bra mobil nångång kommer alltid ha iPhone, En gång iPhone alltid iPhone

Håller med, sedan jag köpte min första iPhone 2G av en snubbe som köpte den ifrån USA så var jag fast. Hade länge letat efter en mobil som jag kunde delvis ringa med men även bra musik del. Så kom den, så jävla lägligt. Skulle bara ha HA.. oavsett pris. Har nu en iPhone 4 som går ut i Augusti. Lagom tajmat! Blir uppgradering direkt, plus att man får en del om man säljer sin iPhone 4, ibland är över värderat märke bra.. väldigt bra..

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant om vad de har valt att skryta, hypa om nu och när de själva konstatera att de är världs först med ¨ditten och datten.
Siri är redan överkörd av Googles motsvarighet...
http://www.swedroid.se/jelly-beans-sokfunktion-jamfors-med-si...

Permalänk
Medlem

De är först med att använda ett lager glas med skärmen och nano sim-kort om de ska vara något

Struntar i vem som är först, huvudsaken man är nöjd med sitt köp

Permalänk
Medlem

Jag har haft 3, 3GS, 4, 4S och kommer lätt köpa 5'an, jag är ingen apple fanboi dock men telefonerna har vart
väldigt kompetenta i min ägo, förstår inte hur man kan vara så fruktansvärt missnöjd som vissa är?

Samsung funkar väl, HTC funkar väl, SE (eller nu Sony) är jag inget fan av, men vad är debatten egentligen?

Telefonerna funkar ju, var inte så här hett när det gällde gamla nokia, SE, siemens, etc

Permalänk
Medlem

Härligt! Då kan jag äntligen få byta ut min 3GS! Nu blir det att jobba över på jobbet för att krydda på augusti-lönen!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Inte mycket nyheter under skalet tyvärr. Trist för jag har haft 3 st iphone och varit mer än nöjd med dom. Numera överlycklig ägare av SGGS3

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Nu är ju inte iPhone menat att vara en prestandamaskin.

Som att jämföra iMac med en speldator.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

När det kommer till Android vs iOS så drar Android fruktansvärt mycket batteri jämfört med vad iOS gör, min iPhone 4s håller ungefär 3 dagar vid normal använding så som kollar nyheter skickar sms och så vidare men surfar jag ungefär 5 timmar per dag så håller det ungefär 2 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte för att Trolla på något sätt, men hur kan du uthärda en iPhone 4 en längre tid? Smatalskvaliteten i den mobilen är ju den sämsta i dagens moderna samhälle och täckningen bryts stundtals. Jag vet, för min farsa har en och trivs inte alls med den för jag hör väldigt ofta inte vad han säger i telefon. Hur kan man ens få sälja en produkt som är dålig på en denna punkt som är så centralt i en telefon. Det är ord från hjärtat och ingen pajkastning på Apple.

Har inte haft några problem alls!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluewear94:

När det kommer till Android vs iOS så drar Android fruktansvärt mycket batteri jämfört med vad iOS gör, min iPhone 4s håller ungefär 3 dagar vid normal använding så som kollar nyheter skickar sms och så vidare men surfar jag ungefär 5 timmar per dag så håller det ungefär 2 dagar

Ge mig ditt monsterbatteri! Jag har aldrig kunnat hålla min iPhone igång mer än 1½ dygn vid låg användning!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Ärsh Nokia 3310 håller än

Ett tips: vänta inte med att köpa en ny telefon tills din 3310 är sönder

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Får vi se något "innovativt och nytänkande" nu då? den första iphonen var just det, det måste även den mest inbitna android–fanboyen erkänna. Men vad har de gjort efter det? mappar och en rullgardinsmeny... Tror det var allt. Kom igen, våga ändra lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

TYvärr så har har mitt batteri bestämt sig för att inte ta emot nå mer ström!

holy shit!! måste vart ett måndags ex

Permalänk
Medlem

Iphone 5 måste vara ett riktigt monster. Alla har så stora förhoppningar och om apple inte levererar så kommer alla gå över till android. Thats the way of life.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluewear94:

När det kommer till Android vs iOS så drar Android fruktansvärt mycket batteri jämfört med vad iOS gör, min iPhone 4s håller ungefär 3 dagar vid normal använding så som kollar nyheter skickar sms och så vidare men surfar jag ungefär 5 timmar per dag så håller det ungefär 2 dagar

Skrivet av YGLeXz:

Ge mig ditt monsterbatteri! Jag har aldrig kunnat hålla min iPhone igång mer än 1½ dygn vid låg användning!

Jag hör folk påstå det där, men det överenstämmer då inte med min verklighet.
Jag har haft iphone 2G, HTC Hero, HTC Desire Z och iphone 4s.
Allihop håller runt en dag, två om man snålar rejält.

Och att få ut 10 timmars surf på två dagar är omöjligt, så jag misstänker att bluewear94 överdriver rejält.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Har inget emot android FÖRUTOM: Operativsystemet ÄR värdelöst... laggar sönder som jag vet inte vad, de som har andriod nekar. Men jag som har 4s och spelar spel i 300+ fps känner att det laggar något otroligt när man t.ex. byter sida (för program mm). känns som 3 fps ibland vilket jag HATAR. Annars är det inget fel på andriod i huve taget. Tycker det är bättre än Ios i vissa aspekter.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Får vi se något "innovativt och nytänkande" nu då? den första iphonen var just det, det måste även den mest inbitna android–fanboyen erkänna. Men vad har de gjort efter det? mappar och en rullgardinsmeny... Tror det var allt. Kom igen, våga ändra lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom vi redan sett det mesta av vad iOS 6 har att erbjuda så lär det tyvärr inte bli mycket till ändring.

Personligen bryr jag mig inte så mycket då det är apparna som är viktigaste för mig men jag håller ändå med dig, tycker Apple har fegat lite väl mycket vad gäller utvecklingen av gränssnittet. Visst det är ett smidigt och enkelt men det är fortfarande inte perfekt. Varför inte tillåta tredjeparts widgets i notification center t ex?

Skrivet av makkesk8:

Iphone 5 måste vara ett riktigt monster. Alla har så stora förhoppningar och om apple inte levererar så kommer alla gå över till android. Thats the way of life.

Skitsnack. Många blev besvikna på iPhone 4S när den först visades upp men trots det gjorde den rekordförsäljningar. Apples användare är väldigt trogna och nöjda med sina iPhones har ju undersökningar visat gång på gång. Det handlar om så mycket mer än bara lansera en telefon med grym hårdvara.

Sannolikt lär de följa samma mönster som tidigare år, alltså köra en nerklockad (och i detta fall även en krympt) variant av den SoC som används i iPad (alltså A5X) och öka minnet till en gig kanske. Sen är det väl skärmen som troligtvis får sig en uppdatering (ökad storlek och mer slimmad som ryktena säger).

Skulle gärna vilja se något oväntat (positivt) från Apple men tycker de har blivit extremt förutsägbara de senaste åren så har inga höga förhoppningar

Permalänk
Skrivet av makkesk8:

Iphone 5 måste vara ett riktigt monster. Alla har så stora förhoppningar och om apple inte levererar så kommer alla gå över till android. Thats the way of life.

Ja, för det var precis så det blev efter 4S lanseringen. ...Eller?

Iphone 5 behöver inte alls vara ett monster. Den kan egentligen vara exakt samma telefon som 4S fast med en 5a på, den kommer ändå slå försäljningsrekord. 95 % av alla som köper iPhone skiter i innehållet så länge det är Apple som gjort den och den heter iPhone.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Det verkar bli en hel del nytt:
http://online.wsj.com/article/SB10001424052702303754904577532...

Att hålla på ändra för mycket bara för ändrandets skull tror jag kan vara riskabelt också.
Gör man ett för krångligt och komplicerat gränssnitt exempelvis så kan det ju stöta bort användare.
Det finns ju en anledning till att en del föredrar iPhone istället för Android.

Nu tror jag i och för sig det inte blir samma hype som när den första iPhonen kom.
Android 4.1 kommer väl antagligen med riktiga premiumodeller också.
Även Windows Phone lär väl kunna konkurrera på allvar pga Windows Phone Apollo (Windows 8)
Då kommer den plattformen stödja flerkärniga processorer också:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Så Apple/iPhone har inte samma guldläge som får några år sedan då de var i stort sett ensamma på fältet.
Det lär bli en intressant höst/vinter då alla 3 plattformar är i stort sett likvärdiga avseende funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

suck... Vafan hjälper de om hårdvaran är bra när OSet inte flyter så bra som iOS i iPhone iaf? Men de är klart, låter ju coolt att säga att man har en så och så snabb cpu;)

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig
- mycket sämre batteritid
- fler tagna funktioner från android med nya IOS

Jävligt onödig kommentar må jag säga.

OT: Skulle inte riktigt tro att 7 augusti stämmer, tänk t ex när Foxconn-snubben råkade försäga sig ang. släpp i juni/juli, det är väl en relativt tillförlitlig källa (då de producerar telefonen ifråga) men jag ser ingen ny iphone än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

suck... Vafan hjälper de om hårdvaran är bra när OSet inte flyter så bra som iOS i iPhone iaf? Men de är klart, låter ju coolt att säga att man har en så och så snabb cpu;)

"Bra flyt" är en definitions fråga.
Vill du snabbt komma till saken eller vill du se den fantastiska övergången i 0.2sec i 60 fps istället. Det är livets fråga!

Permalänk
Medlem

Efter att man har ägt en v4 av iPhone som jag var måttligt imponerad av det jag retade mig mest på var alla problem med blåtand
och sen att om man inte hade ett skal på den så kortslöt man antennerna nere i vänster hörn, Och saken blev ju inte bättre av att
man var vänster hänt.

Sen ogillade jag deras 50000 sidor långa EULA som man skulle acceptera gång på gång tex när man skulle uppdatera appar mm
sen att man är så inlåst hos apple och det inte finns någon vettig programvara som man kan styra telefon från en dator och då menar jag sms/mms mm och annat trevligt (kolla på MyPhoneExplorer) fick nog av dem över dessa två år som ägare av denna telefon inget fel på apples datorer men telefoner ogillar jag verkligen.

Sitter nu på en samsung galaxy s3, och nej jag är ingen android fanboy men jag gillar open source mycket mer det är frihet, sjuka är att flera jag känner sa men vad skall du med samsungen till osv sen när de själva köpte den så sa de bara "o shit vilken skillnad!!"

Så jag bryr mig inte mycket i iPhone5...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Iphone 6*

Permalänk
Medlem

Ännu en till flametråd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Blir ju hur som helst intressant att se vad apple har i rockärmen som kommer få denna "next iphone" att sälja lika bra som tidigare. För hittills har de inte gjort någonting revolutionerande på mobil marknaden sedan den första luren kom för flera år sedan.

Är de inte dags att nån annan tillverkare för utvecklingen framåt snart? känns inte som andra företag vågar gå egna vägar. Dom försöker bara följa Apple. Kom igen ni andra, våga skapa nått revolutionerande:)

Permalänk
Medlem

Har haft iphone, spelar ingen roll vad de hittar på. Så länge de envisas med ios så är det helt ointressant. Iom jellybean så har de ju inte ens mjukare animationer att skylta med mot androidlurar utan custom rom..

Tvivlar dock inte på att apple kommer sälja massvis.

Permalänk
Medlem

Nu har jag visserligen hållit Android nära hjärtat en längre tid men de senaste månaderna har jag insett att jag faktiskt inte bryr mig om telefoner särskilt mycket alls längre i och med att det enda jag använder dem till är att ringa, surfa och smsa.

Om min HTC Desire skulle få för sig att gå sönder, och om det visar sig att priset på iPhone 5 inte är helt käpprätt åt helvete och om man slipper iTunes så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att köpa en. Fast jag vet inte. Känns som om att hela telefonen har en fet bratstämpel över sig.