Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo det är väldigt jobbigt att använda drag&drop i itunes...

Haha, så sant! Den enda skillnaden från en vanlig mp3 och iPhone är att på mp3 öppnar du datorn och sedan droppar i mp3n medan på iphOne öppnar du iTunes och droppar i iPhonen där

Permalänk

Det finns få saker jag saknar med min Ipod Touch exempelvis är att skärmen är för liten och Itunes.

Får Iphone 5 större skärm 4"+ så blir det ett köp av Ipod Touch om den också får 4"+ skärm.

Presskonferansen eller vad det heter brukar vara runt september va ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

får se om det blir nya google nexus eller iphone 5 till hösten. men jag orkar inte med itunes så det blir säkert en nexus.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adrian_cool69:

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

För att iphone 5 ens ska bli interssant måste de göra den minst 4tum med en retina display med en retarded hög upplösning utan att batteritiden lider.

men det jag HATAR mest med iphone är hur känsliga de är... kanske gorillaglas 3 skulle vara något för apple att investera i

iPhone har haft Gorillaglass sedan första iPhone, de har t.o.m ett avtal med Corning som ger dem ett unikt glas för dem

Permalänk
Avstängd

iPhone 5 ryktas komma den 21 september:
http://www.tomsguide.com/us/iPhone-5-Apple-Sharp-Japan-Displa...

Lite större skärm än nu men ingen 4 tum:
3.75-inches (current iPhone is 3.5-inches).

Den kommer alltså något senare än förväntat, inte den 7 augusti som många trodde:
http://www.uswitch.com/mobiles/news/2012/07/iphone_5_delay_co...

Något före Windows Phone Apollo:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt på en större skärm. Annars får det vara.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad de gör, fortfarande samma instängda OS...

Permalänk
Medlem

Herregud det är en TELEFON. EN TELEFON. Och folk köar i timmar.. Helt sjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseh:

Hoppas innerligt på en större skärm. Annars får det vara.

Ett väldigt stort argument för iphone har dock varit att den har 3.5" o "bra prestanda".

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Ett väldigt stort argument för iphone har dock varit att den har 3.5" o "bra prestanda".

Dvs outnyttjad prestanda?
Vad ska man ha prestandan till när skärmen är så pass liten att den inte går att spela på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

iPhone 5 ryktas komma den 21 september:
http://www.tomsguide.com/us/iPhone-5-Apple-Sharp-Japan-Displa...

Den kommer alltså något senare än förväntat, inte den 7 augusti som många trodde:
http://www.uswitch.com/mobiles/news/2012/07/iphone_5_delay_co...

Apple nämnde under sin kvartalsrapport nyss att iOS 6.0 skulle släppas i höst så alla rykten om augusti är ju bara att glömma. Är övertygad om att det blir en repris på förra året, det vill säga tidigast oktober.

Skrivet av maverickgoose:

Dvs outnyttjad prestanda?
Vad ska man ha prestandan till när skärmen är så pass liten att den inte går att spela på?

Tala för dig själv. Har spelar massor på min iPhone.

Permalänk
Avstängd

Apples resultat blev tydligen något sämre än förväntat:
http://mashable.com/2012/07/24/apple-hype-cycle/
http://blog.svd.se/wallstreet/2012/07/24/apple-rasar-efter-ra...

Men inget varar ju för evigt. Vi får se hur iPhone 5 tas emot.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vems förväntningar man talar om, det var helt i linje med deras egna prognos. Bara alla analytikerna som skruvat upp förväntningarna vilket iofs inte är så konstigt med tanke på hur ofta Apple har slagit dessa rejält.

Själv tillhör jag den grupp som väntar på nya produkter. Hade planerat att byta ut min 13" MBP mot en ny med retinadisplay och tunnare format men eftersom de inte lanserade någon sådan så blir det inget köp just nu. Samma sak gäller med telefon. Sitter på en iPhone 4 och väntar på nästa generation.

Man kan ju funderar på vad Apple faktiskt tjänar mest på, att hålla saker helt hemligt eller lätta på viss information. Hemlighetsmakeriet bidrar definitivt till hype och intresse för kommande produkter vilket är ett plus för Apple. Men samtidigt när det som i år har gått rykten (om dock ej trovärdiga i mina ögon) om att nästa iPhone dyker upp redan under sommaren och en potentiell kund i Maj sitter funderar på om denne skall köpa en 4S eller vänta på nästa generation så är ju detta rykte mindre bra för Apple. Om personen visste att nästa inte kommer dyka upp förrän i Oktober kanske han/hon skulle köpa en 4S där i Maj istället för att vänta eller ännu värre välja att köpa en annan telefon under sommaren när det framkommer att det inte kommer någon ny förrän om några månader.

Bäst vore ifall de hållit fast vid sin iPhone lansering vid WWDC som alltid innan 4S:en tycker jag. Då visste man iallafall när man kunde förvänta sig en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Dvs outnyttjad prestanda?
Vad ska man ha prestandan till när skärmen är så pass liten att den inte går att spela på?

För spela är det enda prestanda behövs till?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnh3:

iPhone 5 ryktas komma den 21 september:
http://www.tomsguide.com/us/iPhone-5-Apple-Sharp-Japan-Displa...

Lite större skärm än nu men ingen 4 tum:
3.75-inches (current iPhone is 3.5-inches).

Den kommer alltså något senare än förväntat, inte den 7 augusti som många trodde:
http://www.uswitch.com/mobiles/news/2012/07/iphone_5_delay_co...

Något före Windows Phone Apollo:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Förväntat enligt vem då? Media, rykten och spekulationer?! Det är ju säkra kort, Apple har inte sagt ett ljud om något och genast ska vi lita på rykten

Skrivet av l4nky:

Herregud det är en TELEFON. EN TELEFON. Och folk köar i timmar.. Helt sjukt

Det var tydligen inte lika löjligt när folk köade för att få en SGS3, så vad är skillnaden?

Skrivet av maverickgoose:

Dvs outnyttjad prestanda?
Vad ska man ha prestandan till när skärmen är så pass liten att den inte går att spela på?

Vadå inte går att spela på? De har den absolut bästa hårvaran att spela på som utvecklarna föredrar pga sin enkelhet och för att de vet vad de har att rätta sig efter, därför det kommer ett antal exclusiva titlar till dem och inte till Android...sen är det iofs en telefon, så spel är helt orelevant

Permalänk
Avstängd

Av döma av många kommentarer (här och på andra forum) så önskar sig många en större skärm. Bäst vore om Apple lanserade två mobiler med en 3,5" och 4" tums skärm.
Ungefär som Nokia gjorde med sin Lumia 800 och 900.

De har ju så stora resurser så jag undrar varför de fortsätter med bara en modell för alla?

Spel är för övrigt inte irrelevant på mobiler:
http://communities-dominate.blogs.com/brands/2012/03/all-road...

http://www.mobyaffiliates.com/blog/mobile-social-gaming-marke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Av döma av många kommentarer (här och på andra forum) så önskar sig många en större skärm. Bäst vore om Apple lanserade två mobiler med en 3,5" och 4" tums skärm.
Ungefär som Nokia gjorde med sin Lumia 800 och 900.

De har ju så stora resurser så jag undrar varför de fortsätter med bara en modell för alla?

Spel är för övrigt inte irrelevant på mobiler:
http://communities-dominate.blogs.com/brands/2012/03/all-road...

http://www.mobyaffiliates.com/blog/mobile-social-gaming-marke...

Ganska enkelt varför de kör med en modell för alla: Den Säljer, som smör.

Att introducera en "budget" modell skulle medföra att flertalet skulle köpa den istället då den duger för dem. Apple har lyckat smed något helt vansinnigt, de får personer som aldrig skulle köpa en telefon för 6000-7000 kr att göra det, år efter år.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Det finns en enkel anledning till varför jag aldrig kommer äga en Iphone och de är det obefintliga media formats stödet tyvärr.
Att sitta och konvertera media är ett fet nej för mig personligen.

Har aldrig behövt konvertera ngt. Jag kör Plex på mina IOS enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Herregud det är en TELEFON. EN TELEFON. Och folk köar i timmar.. Helt sjukt

Köandet är sjukt ja. Fattar inte heller det när man kan beställa direkt på nätet istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lndv:

Ganska enkelt varför de kör med en modell för alla: Den Säljer, som smör.

Att introducera en "budget" modell skulle medföra att flertalet skulle köpa den istället då den duger för dem. Apple har lyckat smed något helt vansinnigt, de får personer som aldrig skulle köpa en telefon för 6000-7000 kr att göra det, år efter år.

Jag tror inte den mindre behöver vara en "budgetmodell" bara för att den andra är större. Men de täcker olika behov. Ungefär som Nokia Lumia 800 och 900. Nu är det inte 2007 längre som när den första iPhonen lanserades. Det kommer att finnas en drös med Android 4.1 modeller på marknaden i olika storlekar också.
Även Windows Phone 8 kommer i flera skärmstorlekar.

Kan iMac finnas i flera storlekar (men ingen budgetmodell för det) så varför kan de inte åtminstone ha två smartphone modeller? Jag tror det kan straffa sig i längden.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att det blir ett jävla tjafs varenda gång det kommer nyheter om Apple.

Är riktigt sugen på att se vad det blir, men med tanke på att jag bytte till 4S för ett par dagar sedan blir det inget köp... än.

Skiter nästan fullständigt i de nya hårdvaruspecifikationerna vs GS3:s, jag rör inte Android igen. Som någon sa tidigare så undrar jag också när det blir färdigt, har alltid varit en beta för mig, hur maxxxxxad hårdvaran än är.

Med jailbreak är iOS perfekt, alla små tweaks man saknat går att hitta och jag är riktigt nöjd med hur min presterar nu.

Ni som är missnöjda med iPhones hållbarhet, lär er att behandla den rätt och släng inte omkring den som en plånbok. Har haft iPhone i två år och aldrig tappat den, inte ens mot mjukt underlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Jag tror inte den mindre behöver vara en "budgetmodell" bara för att den andra är större. Men de täcker olika behov. Ungefär som Nokia Lumia 800 och 900. Nu är det inte 2007 längre som när den första iPhonen lanserades. Det kommer att finnas en drös med Android 4.1 modeller på marknaden i olika storlekar också.
Även Windows Phone 8 kommer i flera skärmstorlekar.

Kan iMac finnas i flera storlekar (men ingen budgetmodell för det) så varför kan de inte åtminstone ha två smartphone modeller? Jag tror det kan straffa sig i längden.

Givetvis blir det ingen ren budgetmodell, men i det här fallet så skulle den billigare automatiskt bli en budgetmodell. Och så länge samma personer som skulle köpt den mindre varianten köper den stora så ser nog inte Apple idén med att släppa en billigare produkt.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Förväntat enligt vem då? Media, rykten och spekulationer?! Det är ju säkra kort, Apple har inte sagt ett ljud om något och genast ska vi lita på rykten

Det var tydligen inte lika löjligt när folk köade för att få en SGS3, så vad är skillnaden?

Vadå inte går att spela på? De har den absolut bästa hårvaran att spela på som utvecklarna föredrar pga sin enkelhet och för att de vet vad de har att rätta sig efter, därför det kommer ett antal exclusiva titlar till dem och inte till Android...sen är det iofs en telefon, så spel är helt orelevant

Ojdå, visste inte att jag har påstått att det är löjligt att vänta på bara iphone men inte SGS3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av l4nky:

Ojdå, visste inte att jag har påstått att det är löjligt att vänta på bara iphone men inte SGS3.

Sjukt, löjligt, whatever...det försvarar ändå inte skillnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Dvs outnyttjad prestanda?
Vad ska man ha prestandan till när skärmen är så pass liten att den inte går att spela på?

Inte vet jag? Inte mitt "för iphone" argument.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lndv:

Givetvis blir det ingen ren budgetmodell, men i det här fallet så skulle den billigare automatiskt bli en budgetmodell. Och så länge samma personer som skulle köpt den mindre varianten köper den stora så ser nog inte Apple idén med att släppa en billigare produkt.

Det finns ju ett ordspråk som heter "kunden har alltid rätt" om nu många efterfrågar en 4" tumsskärm borde ju Apple ta fram en sådan modell även om det naturligtvis kostar.

Känns lite som när Saab envisades med att inte göra kombibilar och menade att halvkombin dög gott och väl åt sina kunder, de envisades några år för länge.
Potentionella kunder köpte Volvo kombi istället. Sent omsider gjorde ju Saab kombi också men det han inte rädda företaget.
Det var bara en liknelse men ändå.

Nu tror jag inte Apple går under utan kommer fortfarande vara ett livskraftigt företag. Men poängen är att det är inte 2007 längre och även Apple borde kunna anpassa sig nu när konkurrenterna har kommit ikapp:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

iPhone har haft Gorillaglass sedan första iPhone, de har t.o.m ett avtal med Corning som ger dem ett unikt glas för dem

Låter fint, men i det finstilta står det att glaset inte får hålla om man tappar den i golvet, då måste minst halva glaset spräckas så användaren måste köpa nytt.
I det senaste avtalet så bad Apple också att glaset INTE får tåla minus grader för då ska den sprängas.

Men tyvärr går jag tillbaka till iPhone från att ha kört Samsung SII i 1 år då Android inte är lika användar vänligt och man läser mailen mycket bättre på iPhone. Tyvärr :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP_Swede:

Låter fint, men i det finstilta står det att glaset inte får hålla om man tappar den i golvet, då måste minst halva glaset spräckas så användaren måste köpa nytt.
I det senaste avtalet så bad Apple också att glaset INTE får tåla minus grader för då ska den sprängas.

Jaså? Var har du läst det avtalet någonstans?
har tappat min flera gånger och har aldrig sett någons explodera på vintern för den delen heller.

Permalänk
Avstängd

Kan det vara sant verkligen? Om det är det blir det ingen iPhone 5 för min del.
Eller är det ett illasinnat rykte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Kan det vara sant verkligen? Om det är det blir det ingen iPhone 5 för min del.
Eller är det ett illasinnat rykte?

Vad syftar du på?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red