Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att ta bort begränsningen på videomemory? Känns som att man skulle kunna gå högre än vad man kan :S

Permalänk
Medlem

Detta måste vara den största let down i historien av let down's. hur i hela friden kan dom göra ett så bra spel så överförjävligt dåligt :/, det ser skitbra ut osv, men helvete vad det rubberbandar i menyerna och i spelet, du kan ju fan inte sikta eller göra nått om så ditt liv hängde på det.

På första uppdraget, förska gubben man ska skjuta, du kan ju för fan inte träffa hans huvud om så hans huvud var lika stor som globen, är helt omöjligt att göra små fina rörelser i spelet, aldrig i mitt liv varit med om ett så dåligt portat jävulskap till spel, och då har man ändå spelat riktigt RIKTIGT dåliga spel, 2 minuter in i spelet, blev det escape sen ctrl+alt+del stäng av skiten och avinstallera, snacka om bortkastade pengar, hade lika gärna kunnat elda upp mina pengar, hade fan varit roligare och bättre använt/spenderat än att köpa detta spelet :/(

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av McN:

Detta måste vara den största let down i historien av let down's. hur i hela friden kan dom göra ett så bra spel så överförjävligt dåligt :/, det ser skitbra ut osv, men helvete vad det rubberbandar i menyerna och i spelet, du kan ju fan inte sikta eller göra nått om så ditt liv hängde på det.

På första uppdraget, förska gubben man ska skjuta, du kan ju för fan inte träffa hans huvud om så hans huvud var lika stor som globen, är helt omöjligt att göra små fina rörelser i spelet, aldrig i mitt liv varit med om ett så dåligt portat jävulskap till spel, och då har man ändå spelat riktigt RIKTIGT dåliga spel, 2 minuter in i spelet, blev det escape sen ctrl+alt+del stäng av skiten och avinstallera, snacka om bortkastade pengar, hade lika gärna kunnat elda upp mina pengar, hade fan varit roligare och bättre använt/spenderat än att köpa detta spelet :/(

Låter inte bra, jag som eventuellt tänkte köpa spelet.. nu blir det inte så iallafall efter vad du skrev.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McN:

Detta måste vara den största let down i historien av let down's. hur i hela friden kan dom göra ett så bra spel så överförjävligt dåligt :/, det ser skitbra ut osv, men helvete vad det rubberbandar i menyerna och i spelet, du kan ju fan inte sikta eller göra nått om så ditt liv hängde på det.

På första uppdraget, förska gubben man ska skjuta, du kan ju för fan inte träffa hans huvud om så hans huvud var lika stor som globen, är helt omöjligt att göra små fina rörelser i spelet, aldrig i mitt liv varit med om ett så dåligt portat jävulskap till spel, och då har man ändå spelat riktigt RIKTIGT dåliga spel, 2 minuter in i spelet, blev det escape sen ctrl+alt+del stäng av skiten och avinstallera, snacka om bortkastade pengar, hade lika gärna kunnat elda upp mina pengar, hade fan varit roligare och bättre använt/spenderat än att köpa detta spelet :/(

HAHA, kan ha varit det sämsta jag hört *facepalm*

Det är jätteenkelt att sikta, problemet ligger nog hos dig. Köp ny mus eller kolla inställningarna.

Det ÄR ett jättebra spel.

Permalänk
Skrivet av McN:

Detta måste vara den största let down i historien av let down's. hur i hela friden kan dom göra ett så bra spel så överförjävligt dåligt :/, det ser skitbra ut osv, men helvete vad det rubberbandar i menyerna och i spelet, du kan ju fan inte sikta eller göra nått om så ditt liv hängde på det.

På första uppdraget, förska gubben man ska skjuta, du kan ju för fan inte träffa hans huvud om så hans huvud var lika stor som globen, är helt omöjligt att göra små fina rörelser i spelet, aldrig i mitt liv varit med om ett så dåligt portat jävulskap till spel, och då har man ändå spelat riktigt RIKTIGT dåliga spel, 2 minuter in i spelet, blev det escape sen ctrl+alt+del stäng av skiten och avinstallera, snacka om bortkastade pengar, hade lika gärna kunnat elda upp mina pengar, hade fan varit roligare och bättre använt/spenderat än att köpa detta spelet :/(

Se över dina inställningar. Hade det varit fel på själva spelet så borde fler ha samma problem som dig. Men ser inga fler som klagar. Stäng av MSAA om du har det aktiverat. Med det påslaget så får jag också problem med att sikta.

Med det avslaget så går det bara fint att göra headshoots. Tycker spelet fungerar bra. Filmsekvenserna kan bli lite dryga ibland man annars ett bra spel.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

msaa är av, har testat köra på allt från low/high i 800x600 till low/high i 1920x1080, testat disabla och enabla allt, ingen skillnad, alla andra spel funkar hur bra som helst, och allt är dessutom ny installerat, windows, program osv, alla senaste drivrutiner också, alla andra spel funkar hur bra som helst, men inte MP3.

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Själv lirat i 2-3 timmar. Tycker det flyter sjukt bra. Lagom nivå på skjutningen/svårighetsnivåerna. Har inga problem som McN nämner, mina skott sitter. Är faktiskt grymt imponerad av MP3. Underhållande spel!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller upplever ni jaggies överallt? Jag har FXAA på VERY HIGH och AA på 2xMSAA. Vad är problemet.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Mitt spel låser sig efter ungefär en timmes spelande någon som har liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Är det bara jag eller upplever ni jaggies överallt? Jag har FXAA på VERY HIGH och AA på 2xMSAA. Vad är problemet.

Har sett några st dock bara efter jag stängde av MSAA från max.
Dom kanske ändå är där med MSAA på max, don't know.

Skrivet av Jacar:

Mitt spel låser sig efter ungefär en timmes spelande någon som har liknande problem?

Inte hänt mig alls, att Nvidia grafikkortsdrivrutinen slutat svara har jag fått pga min OC. (som fö fungerat fint med alla andra spel)
Var tvungen att sänka Core ner till 880Mhz för att få bort det.

Permalänk
Snusfri

Helt underbart spel, började spela vid 22-tiden igår kväll och kollade på klockan nyss... 06:20
Ett av de bästa spelen jag spelat med en underbar story och det är en riktigt bra konsollport.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lite mer spelande men här får det sluta för nu. (tröttnat lite och kommer ta upp det senare)
Det är egentligen inte en efterföljare, det bygger inget på "gamle goe" Max Payne 1/2 utan känns mer och mer man spelar som dom började på ett spel och sedan "oh shit vi kan ju bara ta Max Payne in i detta, grymt!"

Visst det är lite flashbacks men overall så nej

Dold text

Lite väl CoDigt ibland, interactive video moves, begränsat med vapen.
Fienden som poppar upp från samma dörrar efter varandra och en auto save som vill att man ska komma mitt framför 6pers =/
Små buggigt, siktar man och går nära något så ändrar gubben hur han håller vapnet och skjuter rätt upp i luften.
Den så ökända GTA IV fysiken där döda kroppar gör som dom vill, detta gör också att "coming back from dead" skotten kan bli minst sagt komiska ibland.

Ja det är en bra shooter SP men går man in för att det ska vara en äkta uppföljare så kommer man bli besviken!

Bara om du känner att du inte bry dig om spoilers-

Tycker själv att storyn blir mer och mer lullig ju längre man kommer, i början är det ju okej "se till att denna familjen inte blir skadade", frun blir kidnappad som man tar på sig att rädda, en bror blir dödad, två andra blir tillfångatagna eller något, sen dör frun och man ska rädda dom andra, ytterligare en bror dör och man räddar en vän eller något som fö är gravid med ens kompanjon som lämnar en bla bla bla..

Aja allt kommer ju läggas ihop till att ena brodern är riktigt skum och man troligen ska döda honom för att ställa allt till rätta men det är fan i mig inte Max Payne... Känns som sagt som Rockstar hade allt klart sen ändrade dom lite för att Max Payne skulle kunna bara med.

Dold text
Permalänk

Någon som vet vad det är för kod man ska aktivera med inne i spelet, i Social club ? är det serial numret man får med spelet eller?
Fungerar då inte för mig :S

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eHolmberg:

Någon som vet vad det är för kod man ska aktivera med inne i spelet, i Social club ? är det serial numret man får med spelet eller?
Fungerar då inte för mig :S

Koden till spelet finns på baksidan av själva manualen. Det är alltså inte den kod man ser när man öppnar fodralet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av McN:

Detta måste vara den största let down i historien av let down's. hur i hela friden kan dom göra ett så bra spel så överförjävligt dåligt :/, det ser skitbra ut osv, men helvete vad det rubberbandar i menyerna och i spelet, du kan ju fan inte sikta eller göra nått om så ditt liv hängde på det.

På första uppdraget, förska gubben man ska skjuta, du kan ju för fan inte träffa hans huvud om så hans huvud var lika stor som globen, är helt omöjligt att göra små fina rörelser i spelet, aldrig i mitt liv varit med om ett så dåligt portat jävulskap till spel, och då har man ändå spelat riktigt RIKTIGT dåliga spel, 2 minuter in i spelet, blev det escape sen ctrl+alt+del stäng av skiten och avinstallera, snacka om bortkastade pengar, hade lika gärna kunnat elda upp mina pengar, hade fan varit roligare och bättre använt/spenderat än att köpa detta spelet :/(

Ok du gör en så stor miss så du anar inte, spela igen. Spelet är ju helt suveränt bra, hur kan du missa?
Har sett på andra forum om nissar som yrar om portning? Vad snackar ni om detta är ju ett riktigt pc spel när det kommer till action.

edit: lätt ett av top tio på 2012s GOTY, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

får ju damp på msaa och Fxaa de funkar ju inte eller ger lite effekt bara. FInns tusentals jaggies i spelet till och med när jag har 8x msaa och very high fxaa på vad är detta :S

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

(PC)
Allt flyter på perfekt för mig, underbar kontroll förutom att Max känns klumpig men pga de har riktigt kroppsfysik implementerat.
Klarade spelet tidigare och är riktigt nöjd, levde upp till mina förväntningar och mer till.

Däremot är Multiplayer ett skämt, finns odödliga cheats som man blir less på

Ni som tvekar på att köpa det, köp det!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem när man ska välta typ ett skåp genom att trycka på "e" flera gånger? jag lyckas inte, haha. måste vara någon bugg eller något.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Grafiken är en blandning av Half-life 2 och skitsnyggt. Märks tydligt att de gjorde konsolversionen. Slänge på lite highres texturer där och där.

Det är riktiga problem med hitboxarna ibland. I övrigt är det ett coolt actionspel!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

jag har allt på högst förotum msaa har jag på 4x men det känns som grafiken är inget vidare

EDIT: hade upplösningen på 75hz såg väldigt suddigt ut nu på 60hz ser spelet ut 10/10

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Snusfri

Så, då har man nyss klarat av Max Payne 3 då, underbart spel fastän lite kort nästan, blev väl totalt 20h speltid.
Sen lite synd att man inte kunde köra några fordon själv, skulle varit lite mer fritt och inte så himla linjärt.

Men i det stora hela, ett grymt spel

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Nån annan som har problem när man ska välta typ ett skåp genom att trycka på "e" flera gånger? jag lyckas inte, haha. måste vara någon bugg eller något.

Du får ta och trycka lite snabbare så ska det tillsluta välta. Fick själv peppra på rätt så bra på "e" för att Max skulle knuffa omkull skåpet

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

Styrningen kunde ha varit bättre..... annars ser det bra ut och så

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Älskar new jersey uppdraget >8)

Permalänk
Medlem

Jag upplever att om man kör FXAA på very high så räcker 2x MSAA. Då har jag inte testat något under 1920x1080 men tvivlar på att det är så många som har mindre än så nu för tiden.
Bra port får man lov att säga ändå.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det jag bekymrar mig mest över är överanvändandet av cutscenes vid varje moment. Går ju inte ens att gå igenom en dörr förrän spelandet ska avbrytas av minuter långa filmsekvenser. Gång på gång.
I övrigt är det ganska skoj att massmörda i slow-mo som på gamla dagar.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.4Ghz (Noctua NH-D14) | P8Z68-V PRO | Vengeance 8GB 1600Mhz | GeForce GTX 780 | Crucial m4 128Gb | Fractal Design Define R3 | Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd

Hur mkt bloatware/malware vad man nu vill kalla det får man med när man installerar detta spel?

Rockstar är ju ökända för att kladda ner datorn med skit, har inte lust att installera ett spel som jag måste sitta och städa efter en timme efter att jag avinstallerat.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk

Hatar allt vad cutscense heter.. Vill ja se på film kollar jag på film. Vill ja spela ska ja ta me fan få spela med! Blir sjukt trött på allt som händer i cutscensen och tänker hela tiden, fan det där vill ja göra. Hatar "Press mousebutton 1 to interact". Då känns det bara som en interaktiv film. Det borde gå att få ner storyn ändå utan massor med skit! Skippar alla cutscenes som går bara för det tar så lång tid och han klagar mest bara i dem

När man väl får spela är spelet grymt underhållande och lagom svårt vilket gör det till en utmaning. Blir dock stört irriterad på att han byter vapen efter varje cutscene till pistolen från när man håller ett större vapen tex AK47:an.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag orkar tyvärr inte söka i tråden, då jag är aningen desperat efter hjälp, men mitt Max Payne 3 jag köpte igår fungerar inte. Spelet är inhandlat via Steam och jag har testat de flesta små fixar som finns. Det som händer är att när jag trycker igång .exe-filen så blir skärmen svart utan att något händer. Min processoraktivitet går även upp på 100%. Några tips, snälla?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att införskaffa MP3 men jag är orolig att den ruggiga filmiska känslan som kännetecknade ettan och tvåan inte ska finnas där. Tvåan har jag förövrigt grymt fina minnen ifrån. Grafiken var ju grym för den tiden och storyn likaså. Kan får bli ett köp från g2play så småningom.