Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag orkar tyvärr inte söka i tråden, då jag är aningen desperat efter hjälp, men mitt Max Payne 3 jag köpte igår fungerar inte. Spelet är inhandlat via Steam och jag har testat de flesta små fixar som finns. Det som händer är att när jag trycker igång .exe-filen så blir skärmen svart utan att något händer. Min processoraktivitet går även upp på 100%. Några tips, snälla?

Spel som är kopplade till Steam ska man väl köra via Steam, inte direkt via någon .exe-fil. Vet inte om det hjälper dock.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Lite sugen på att införskaffa MP3 men jag är orolig att den ruggiga filmiska känslan som kännetecknade ettan och tvåan inte ska finnas där. Tvåan har jag förövrigt grymt fina minnen ifrån. Grafiken var ju grym för den tiden och storyn likaså. Kan får bli ett köp från g2play så småningom.

jag säger KÖP. Rockstar glömer inte känslan i 1an och 2an och dessutom får du spela i samma miljöer som 2an lite liknande gator och sånt.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Lite sugen på att införskaffa MP3 men jag är orolig att den ruggiga filmiska känslan som kännetecknade ettan och tvåan inte ska finnas där. Tvåan har jag förövrigt grymt fina minnen ifrån. Grafiken var ju grym för den tiden och storyn likaså. Kan får bli ett köp från g2play så småningom.

Filmkänslan finns där. Min kritik är snarare att det är för mycket av den, varje gång filmen är slut står du med höjd pistol öga mot öga med 10 fiender. inte mycket "runtomkring" historia medans du kontrollerar gubben. Jag känner mig smutsig, som en utnyttjad hitman som bara lyfts in i handlingen när 9mm kulorna ska vina

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Hur gör man ett vanligt hopp? Jag vill hoppa upp för en låg mur (ca 60 cm hög) men vill inte använda mig av slowmotionhoppet!!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Hur gör man ett vanligt hopp? Jag vill hoppa upp för en låg mur (ca 60 cm hög) men vill inte använda mig av slowmotionhoppet!!

Tryck E så klättrar Max upp/över istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Unit:

Tryck E så klättrar Max upp/över istället.

jag som sitter och och trycker "space" för slowmotion hopp ARRRGHH

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

att inte ha med "Max Payne's journey through the night will continue" i slutet på credits är ju helgerån

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Är inte alls insatt i detta spel, men är sugen att köpa ett nytt spel och detta kanske är rätt val för mig då.
En kort fråga:
Är det ett sandlådespel dvs. att man springer runt i en värld och väljer själv vilken ordning man gör uppdragen på. Ungefär som GTA. Eller är det att uppdragen kommer efter varandra och man har ingen tid till att själv springa runt och göra roliga saker?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Är inte alls insatt i detta spel, men är sugen att köpa ett nytt spel och detta kanske är rätt val för mig då.
En kort fråga:
Är det ett sandlådespel dvs. att man springer runt i en värld och väljer själv vilken ordning man gör uppdragen på. Ungefär som GTA. Eller är det att uppdragen kommer efter varandra och man har ingen tid till att själv springa runt och göra roliga saker?

Tacksam för svar!

Absolut ingen tid att ströva fritt. Du kan välja hur du vill döda alla a ett rum men vägen fram är genom korridorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edsbyn:

Är inte alls insatt i detta spel, men är sugen att köpa ett nytt spel och detta kanske är rätt val för mig då.
En kort fråga:
Är det ett sandlådespel dvs. att man springer runt i en värld och väljer själv vilken ordning man gör uppdragen på. Ungefär som GTA. Eller är det att uppdragen kommer efter varandra och man har ingen tid till att själv springa runt och göra roliga saker?

Tacksam för svar!

Fullständigt linjärt spel där du tvingas in i en handling eller tyckande, ofta genom att sitta igenom långa filmsekvenser. De gånger det finns möjlighet att titta runt lite har du ofta en följeslagare som oavbrutet skriker till dig att skynda på, otroligt irriterande. Filmsekvenserna är dessutom drabbade av epilepsiframkallande färgskiftningar och dubbelsyn, troligen för att de tycker det är "coolt".

Räkna med "fina" konsolliserade timade sekvenser där du måste trycka knappar enligt vad som dyker upp på skärmen. Minns speciellt en machete-scen som kändes alldeles ovanligt krystad. Flera intressanta rum/miljöer har man aldrig möjlighet att undersöka eftersom de enbart spelas upp i filmsekvenser.

Själva skjutandet/gameplayet och grafiken är överlag väldigt bra utfört, allt annat helt ointressant, iaf för mig. En bra film berättar en historia så mycket bättre. T ex som Tony Scotts "Man on Fire" som jag upplever Max Payne 3 har tagit en hel del från. Den pågående "cinematiska" trenden förstör mer än den förbättrar. Mass Effect 3 är ett annat aktuellt exempel på det. Vill jag ägna 1/2-2/3 av tiden att titta på förutbestämda filmsekvenser väljer iaf jag projektorn och inte datorn.

Edit: För korrekthetens skull finns det några gånger där du kan välja att skjuta en person eller inte, men eftersom jag inte har några planer att spela om spelet så vet jag inte hur stor skillnad det gör.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fullständigt linjärt spel där du tvingas in i en handling eller tyckande, ofta genom att sitta igenom långa filmsekvenser. De gånger det finns möjlighet att titta runt lite har du ofta en följeslagare som oavbrutet skriker till dig att skynda på, otroligt irriterande. Filmsekvenserna är dessutom drabbade av epilepsiframkallande färgskiftningar och dubbelsyn, troligen för att de tycker det är "coolt".

Räkna med "fina" konsolliserade timade sekvenser där du måste trycka knappar enligt vad som dyker upp på skärmen. Minns speciellt en machete-scen som kändes alldeles ovanligt krystad. Flera intressanta rum/miljöer har man aldrig möjlighet att undersöka eftersom de enbart spelas upp i filmsekvenser.

Själva skjutandet/gameplayet och grafiken är överlag väldigt bra utfört, allt annat helt ointressant, iaf för mig. En bra film berättar en historia så mycket bättre. T ex som Tony Scotts "Man on Fire" som jag upplever Max Payne 3 har tagit en hel del från. Den pågående "cinematiska" trenden förstör mer än den förbättrar. Mass Effect 3 är ett annat aktuellt exempel på det. Vill jag ägna 1/2-2/3 av tiden att titta på förutbestämda filmsekvenser väljer iaf jag projektorn och inte datorn.

Edit: För korrekthetens skull finns det några gånger där du kan välja att skjuta en person eller inte, men eftersom jag inte har några planer att spela om spelet så vet jag inte hur stor skillnad det gör.

Machete-scenen hade jag större problem med än den sista bossen på flygplatsen

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Ja jag är inte direkt besviken, men jag är inte nöjd.
Story 5/10, spelsätt/spelmotor 9/10, musik/ljud/dialog 10/10, totalt 7/10. Why? Because sun and bald Max, that's why. Det finns ingen kontinuitet, i princip inget som relaterar tillbaka till det som har hänt. Man känner inte riktigt inlevelsen som borde infinna sig, det känns inte riktigt som Max Payne utan någon annan person, ibland så långt ifrån att det känns som att man tagit med Max Payne för att locka köpare.
Rockstar har lyckats lyfta fram det absolut sämsta i trailers och screenshots.
Storyn är dock inte alls lika bra eller fängslande som tvåans var och det är egentligen bara i några få kapitel man får den där känslan som bör infinna sig när man spelar just Max Payne.
Jag ångrar inte att jag spelade det, men det kunde gjorts väldigt mycket bättre. Slutet var ju ofantligt tråkigt också, hoppas på ett alternativt när jag har klarat skiten på hard. Det är inte så mycket sol som det verkade vara, men det saknas något helt enkelt.
Det går inte riktigt att säga vad, men det är liksom den där känslan man får av ett nästintill perfekt spel.
Den där känslan som infann sig när man (eller iallafall jag) körde A Link To The Past, Mafia & Max Payne 2 första gången. Det når det inte upp till, tyvärr.

En känsla som dock infann sig var den e-penisgivande känslan när cutscenes har sämre grafik än resten av spelet (för att allt står på högsta). De e najs.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Liten varning från min sida:

Köp inte denna key från G2Play.net då den inte kan användas på STEAM (vilket iofs står) utan tvingar en att antingen låna DVDn från en kompis eller ladda ned olagligt vilken man naturligtvis inte får göra. Mer info här http://www.tumblr.com/tagged/scam?before=1338555243
Den skarpsinnige kanske inte går på denna men är man lite morgontrött så blir det fel

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Ja jag är inte direkt besviken, men jag är inte nöjd.
Story 5/10, spelsätt/spelmotor 9/10, musik/ljud/dialog 10/10, totalt 7/10. Why? Because sun and bald Max, that's why. Det finns ingen kontinuitet, i princip inget som relaterar tillbaka till det som har hänt. Man känner inte riktigt inlevelsen som borde infinna sig, det känns inte riktigt som Max Payne utan någon annan person, ibland så långt ifrån att det känns som att man tagit med Max Payne för att locka köpare.
Rockstar har lyckats lyfta fram det absolut sämsta i trailers och screenshots.
Storyn är dock inte alls lika bra eller fängslande som tvåans var och det är egentligen bara i några få kapitel man får den där känslan som bör infinna sig när man spelar just Max Payne.
Jag ångrar inte att jag spelade det, men det kunde gjorts väldigt mycket bättre. Slutet var ju ofantligt tråkigt också, hoppas på ett alternativt när jag har klarat skiten på hard. Det är inte så mycket sol som det verkade vara, men det saknas något helt enkelt.
Det går inte riktigt att säga vad, men det är liksom den där känslan man får av ett nästintill perfekt spel.
Den där känslWan som infann sig när man (eller iallafall jag) körde A Link To The Past, Mafia & Max Payne 2 första gången. Det når det inte upp till, tyvärr.

En känsla som dock infann sig var den e-penisgivande känslan när cutscenes har sämre grafik än resten av spelet (för att allt står på högsta). De e najs.

http://roflzombie.com/images/mp3.png

Kan inte hålla med dig. Spelet är sjukt bra handling då du inte har fattat helt klart.
Spelet får en 9a då rage och euphoria engine är bäst. Spelet krävde bara lite dx11 förbättringar såg inga skillnader mellan dx9 och dx11 och tessellation va ju inget vidare.

FÖRSTÅR INTE VARFÖR TESSELLATION INTE SER UT SOM GRAFIKDEMO.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom det på hard och det var lite för lätt kan jag tycka. Ibland fastnade man och dog några gånger men det berodde mest på den jobbiga mus accelerationen och/eller Max Paynes vana att inte göra som man vill.
Mus accelerationen fixades i en patch här om dagen och det blev nu grymt mycket enklare att panga one shot hs när man kan ta hjälp av sitt muskel minne.

Med mer än hälften av alla 17 kapitel avklarade innan patchen så fick jag en känsla av att spelet var alldeles för kort. Med en total speltid på 8 timmar och 40 minuter så känns det inte som att Max Payne hade levererat vad jag hade hoppats på. Jag fick aldrig någon "connection" med storyn och Max Payne själv utan det kändes som jag bara kollade på. Kan kanske ha med tredjepersonperspektivet att göra, vem vet ^^

Sedan måste jag också whina lite på att Max har en ovana att allt för ofta gå in med pistolen i hölstret.
Han hade kunnat rädda så många goda karaktärer om han bara hade skjutit the bad guys innan han sprang fram mitt framför dom.

Jag har inte spelat multiplayer så mycket så det låter jag vara osagt.

Utöver det jag klagat på här så är det inget dåligt spel. Det har sina brister men det är ändå ett trevligt spelbart spel.
- 7.5/10

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

gillade ettan ,men den här känns billigt konsol skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Kan inte hålla med dig. Spelet är sjukt bra handling då du inte har fattat helt klart.
Spelet får en 9a då rage och euphoria engine är bäst. Spelet krävde bara lite dx11 förbättringar såg inga skillnader mellan dx9 och dx11 och tessellation va ju inget vidare.

FÖRSTÅR INTE VARFÖR TESSELLATION INTE SER UT SOM GRAFIKDEMO.

Jag förstår utmärkt. Du får tycka vad du tycker men det gör inte min åsikt mindre giltig. Jag står fast vid vad jag har skrivit även efter att ha tänkt igenom allt. Grafik, styrning, fysik och sådär är bra men inte storyn och det kan ingen ändra på. Det kändes inte rätt, eller som ett spel i serien.
Något jag även känner är att spelet inte gav något varaktigt intryck, det är nog inget jag kommer att titta tillbaka på som MP2 heller.
Tycker dessutom att de kunde klämt in en värdig låt i slutet också.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Borde mitt kort 580 användas till 99% usage när man spelar Max Payne?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Borde mitt kort 580 användas till 99% usage när man spelar Max Payne?

Absolut om du kör på höga inställningar. Trevligt att de patchade in så att Fraps fungerar i spelet nu så att man kan följa med vad man har för fps medan man spelar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel men jag saknar noir serietidningen. Den var mycket bättre än ingame filmerna på att föra storyn framåt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Grymmaste singleplayer spelet på länge nu.

Har ingen lust att jobba idag.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Techspot har gjort ett utförligt prestandatest med Max Payne 3. Många grafikkort, CPU-test och jämförelsebilder.
http://www.techspot.com/review/537-max-payne-3-performance/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Techspot har gjort ett utförligt prestandatest med Max Payne 3. Många grafikkort, CPU-test och jämförelsebilder.
http://www.techspot.com/review/537-max-payne-3-performance/

Märkligt, jag tycker mitt 560 Ti presterar betydligt bättre än det där testet visar. Ligger ofta runt 80 fps i myltiplayer t.ex.. Kan det vara pga attt jag kör utan MSAA?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Märkligt, jag tycker mitt 560 Ti presterar betydligt bättre än det där testet visar. Ligger ofta runt 80 fps i myltiplayer t.ex.. Kan det vara pga attt jag kör utan MSAA?

EDIT: Det tog inte länge, nu har jag stött på den första uppenbara fuskaren i multiplayer. Satte 10+ skott i spelaren innan denna vände sig om och sköt mig. Upprepade sig 4-5 gånger under hela spelet. Denne fuskare slutade death-matchen på en K/D på 30/1. Finns det ens något sätt att komma åt fuskare i MP3? I BF3 har man iaf kommit åt många fuskare med bann-listor.

EDIT: Oops var meningen att redigera inta att citera.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Blir knäpp snart på spelet har kört samma sekvens säkert 15-20ggr .

Då man spränger ett hus , skjuter en klase fiender , går framåt och taket rasar in och 1 fiende kommer , vidare till 2 fiender vid en trapp som man spränger.
Efter kommer 1 fiende bakom en grind och går man fram så rasar taket in igen och 3 fiender dyker upp på en avsats ovaför dig.
Enkelt dit , sen EFTER man tagit dessa 3 så plötsligt byts bilden och man teleporterar samt står kanske 1 meter från väggen till avsatsen man nyss sköt 3 st från

En maskingevärsgubbe med bepansring och hjälm kommer fram och matar bly mot dig.

Vadå teleportera? och sen står man oftast helt fel för att få klara skott medan han verkar kunna mata helt ostört genom gallret han står på.

Det dryga är att spela om hela sekvensen innan man kommer till snubben också .. suck!

Dold text
Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Blir knäpp snart på spelet har kört samma sekvens säkert 15-20ggr .

Då man spränger ett hus , skjuter en klase fiender , går framåt och taket rasar in och 1 fiende kommer , vidare till 2 fiender vid en trapp som man spränger.
Efter kommer 1 fiende bakom en grind och går man fram så rasar taket in igen och 3 fiender dyker upp på en avsats ovaför dig.
Enkelt dit , sen EFTER man tagit dessa 3 så plötsligt byts bilden och man teleporterar samt står kanske 1 meter från väggen till avsatsen man nyss sköt 3 st från

En maskingevärsgubbe med bepansring och hjälm kommer fram och matar bly mot dig.

Vadå teleportera? och sen står man oftast helt fel för att få klara skott medan han verkar kunna mata helt ostört genom gallret han står på.

Det dryga är att spela om hela sekvensen innan man kommer till snubben också .. suck!

Dold text

Hade ungefär samma problem

Ställ dig vid skärmarna och ta skydd vid "lådorna" så borde det fungera. Annars kan du testa att ställa dig i mittenrummet (där du även hittar ammo och 2 painkillers tror jag också). Jag testade båda och då blev jag iallafall teleporterad till ett lite bättre ställe. Hoppas att du vet att det inte är förrän du skjuter på ventilationen som den faller ner, så du kan timea det hela själv.

Dold text
Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hmm, har inte sett några andra ta upp det här, so here goes:

Har haft spelet liggande hemma en vecka nu och tänkte precis installera det när jag får upp en varning om att stänga av mitt AV-program och disabla min firewall ?!? Första gången ett spel begärt det, åtminstone för mig iaf.

Fråga: kan man strunta i detta och installera ändå, ska man följa denna (smått misstänkta) uppmaning, och vilka risker innebär det i så fall?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Riktigt skön singleplayer och story men multiplayer liknar hästskit... suger så ¤%& hårt att måsta låsa upp modes i multiplayer och möta spelare som låst upp bättre utrustning än en själv. Det är nog svårt som det är när man är noob, blir inte lättare av att varenda jävel har skottsäker väst och en massa annat godis man inte ens är i närheten av själv. Idiotiskt koncept.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

2012 bästa spel eller kan säga världens bästa third person shooter, släng alla spel i avloppet fyfan vilken grafik spelet har.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Hmm, har inte sett några andra ta upp det här, so here goes:

Har haft spelet liggande hemma en vecka nu och tänkte precis installera det när jag får upp en varning om att stänga av mitt AV-program och disabla min firewall ?!? Första gången ett spel begärt det, åtminstone för mig iaf.

Fråga: kan man strunta i detta och installera ändå, ska man följa denna (smått misstänkta) uppmaning, och vilka risker innebär det i så fall?

Tacksam för svar.

Jag stängde iaf av AV och firewall och fick inga men av det. Detta behövs för att själva aktiveringen av spelet skall lyckas, i annat fall så blockerar iaf Windows firewall processen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p