Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Flera recensioner ute nu. MP3 får bra kritik, runt 9.0, hos recensenterna. Tyvärr måste jag vänta på PC versionen som kommer i Juni.

Mitt förtroende på "professionella" recensenter dog iom Mass Effect 3. Användarbetyg är det enda som gäller för mig i framtiden.

Förköp och incestuösa förhållanden mellan spelrecensenter och utvecklare håller på att sakta men säkert sänka spelkvaliteten. Varför anstränga sig när folk köper ändå?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Några recensioner är inte lika positiva, Eurogamer och Gametrailer hade 7 och 7,6. Sen är det konsolversionen som recenseras, väntar på att t.ex. RPS gör en PC-recension.

Permalänk
Medlem

Alltid finns det dom som ska vara negativa men största delen är ändå positiva. Fast jag hoppas verkligen de lagt ner möda på att göra en gedigen PC-version den här gången, att animationer, grafik och spelkontroll är av högsta klass på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Mitt förtroende på "professionella" recensenter dog iom Mass Effect 3. Användarbetyg är det enda som gäller för mig i framtiden.

Förköp och incestuösa förhållanden mellan spelrecensenter och utvecklare håller på att sakta men säkert sänka spelkvaliteten. Varför anstränga sig när folk köper ändå?

Ja, samtidigt som man får akta sig vart man tittar på användarrecensioner. Se bara på Diablo 3 här - det är ju inga fina siffror även om nog många tycker det är bra. Troligtvis har folk gett det dåligt betyg p.g.a. problemen med login, vilken server ens chars ligger på samt achievements men själv vill jag inte ge spelet en 1a av 10 bara för sådana saker.

OnT så ville jag tipsa om vart man kan förboka MP3 till ett smaskigt pris http://www.rocks.se/Pages/Produkt.aspx?faktanr=86922&k=173 299kr är inte fy skam.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror ni jag kommer kunna köra spelet på höga inställningar med mitt system

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Tror ni jag kommer kunna köra spelet på höga inställningar med mitt system

Utan tvekan! Hoppas på att det blir något i stil med "ultra low - low - medium - normal - high - ultra - insane", men det blir väl max 4-5 nivåer. Fast om spelet som det verkar skall ta 35GB undrar man ju hur mycket grafikminne det kommer att behövas på högsta inställningen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Tror ni jag kommer kunna köra spelet på höga inställningar med mitt system

Ja det tror jag, sen tror jag även din dator kommer klara spelen några år frammåt (kanske inte maxa men klara)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som spelar detta på konsol? Ni får gärna komma med synpunkter på hur ni upplever spelet, själv väntar jag på PC-versionen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har det till 360 och det är grymt bra enligt mig, visst noir känslan är väll inte där men det känns ändå som max payne.
Mycket av den känslan står rösten bakom mr. payne för så ja ett grymt bra spel än så länge iaf(spelat ca 4h)

Edit: köpte LE och jag måste säga att den samlar gubben ser inte speciellt likt max payne, cool men inte payne.
Döm själva:
http://www.youtube.com/watch?v=ZzvltRs3vho

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Har det till 360 och det är grymt bra enligt mig, visst noir känslan är väll inte där men det känns ändå som max payne.
Mycket av den känslan står rösten bakom mr. payne för så ja ett grymt bra spel än så länge iaf(spelat ca 4h)

Edit: köpte LE och jag måste säga att den samlar gubben ser inte speciellt likt max payne, cool men inte payne.
Döm själva:
http://www.youtube.com/watch?v=ZzvltRs3vho

Så man har bra kontroll över karaktären? (altså att det känns bra med en gamepad?) skiter nog i att vänta till PC isåfall och skaffar det i morgon

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker det iaf man verkligen känner de olika vapnen man använder och euphoria gör att varje fight blir unik.
Ett grymt bra actionspel och så jävla snyggt RAGE är verkligen en kraftfull motor! Storyn hittills har vart bra så där finns det inte mkt att klaga på. Om du köper det nu tror jag verkligen inte att du kmr ångra dig iaf, det kmr ju med all säkerhet se snyggare ut på PC men är inte grafiken allt så varför vänta? Om man inte gillar att köra med mus och keyboard då....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Ja jag tycker det iaf man verkligen känner de olika vapnen man använder och euphoria gör att varje fight blir unik.
Ett grymt bra actionspel och så jävla snyggt RAGE är verkligen en kraftfull motor! Storyn hittills har vart bra så där finns det inte mkt att klaga på. Om du köper det nu tror jag verkligen inte att du kmr ångra dig iaf, det kmr ju med all säkerhet se snyggare ut på PC men är inte grafiken allt så varför vänta? Om man inte gillar att köra med mus och keyboard då....

låter ju trevligt drar till butikerna till morgonen då och kommer hem med ett ex mp3 Om de nu inte ska ta ohumana priser men håller tummarna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vänersborg ja då blir det väll siba husen du åker till antar jag, vet att om du var intresserad av SE på spelet så har elgiganten det till ett "normal" pris 990:- men bara spelet är lite dyrt 599:-. Hur som du kmr inte bli missnöjd iaf. efter man nu spelat lite och kommit in i kontrollerna så är det verkligen grymt!
Dustin är billigast men det skiljer ju "bara ca 100kr så det är väll inte så mkt att orda om för att slippa vänta till tisdag.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=417559

Permalänk

Tips till er som kommer köpa MP3 till PC. Finns hos Zavvi för £25.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Vänersborg ja då blir det väll siba husen du åker till antar jag, vet att om du var intresserad av SE på spelet så har elgiganten det till ett "normal" pris 990:- men bara spelet är lite dyrt 599:-. Hur som du kmr inte bli missnöjd iaf. efter man nu spelat lite och kommit in i kontrollerna så är det verkligen grymt!
Dustin är billigast men det skiljer ju "bara ca 100kr så det är väll inte så mkt att orda om för att slippa vänta till tisdag.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=417559

Precis skönt att slippa vänta på leverans, var i alla fall och köpte det förut ska börja spela det om en stund sen återkommer jag med vad jag tycker om spelet.

Edit spelat till chapter III nu och tycker spelet håller bra kvalitet så jag är nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

När kommer pc versionen ut?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Ja gör det ska bli roligt att se vad du tycker, för min del tog det en stund att komma in i kontrollerna och använda slowmotion på rätt sätt och nu är det så jävla bra så det är sjukt....enligt mig då som sagt var

Om jag läst rätt så släpps det till PC 29/5 US och EU 1/6.

Permalänk
Medlem

Omg de långt tid kvar för oss pc nördar

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Ja nästan 2veckor men den som väntar på något gott.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Ja nästan 2veckor men den som väntar på något gott.....

Får sitta och spela shogun 2 tills dess

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Är de tidigare Max Payne något bra? Har missat den serien. Vad tror ni om trean? Konsolspel med lite bättre texturer och AA?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Är de tidigare Max Payne något bra? Har missat den serien. Vad tror ni om trean? Konsolspel med lite bättre texturer och AA?

De 2 första spelen måste jag säga är en av de bästa spelen jag har spelat.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Nu är det bara 10 dar kvar! Hoppas att cut scenes är kortare på PC vs konsol pga av kortare laddningstider. En del har klagat på långtråkiga cut scenes och jag har känslan att jag inte heller kommer att gilla dem allt för mycket. Annars verkar spelkänslan vara på topp.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tror ni att att det kommer att vara ett väldigt krävande spel eller inte? Typ som GTA IV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlhkh:

Tror ni att att det kommer att vara ett väldigt krävande spel eller inte? Typ som GTA IV?

Max Payne 3 använder sig av samma grafik/fysik motor som GTA IV. Så jag skulle säga att det blir lika krävande som GTA IV, kanske lite mindre krävande pga det är inte öppenvärld spel.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Max Payne 3 använder sig av samma grafik/fysik motor som GTA IV. Så jag skulle säga att det blir lika krävande som GTA IV, kanske lite mindre krävande pga det är inte öppenvärld spel.

Alright. GTA IV flyter på bra på min burk så jag antar även att Max Payne 3 kommer att göra det.

Jag var bara lite osäker om jag skulle köpa spelet på PS3 eller dator, men det lär bli på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlhkh:

Alright. GTA IV flyter på bra på min burk så jag antar även att Max Payne 3 kommer att göra det.

Jag var bara lite osäker om jag skulle köpa spelet på PS3 eller dator, men det lär bli på datorn.

du klarar spelet på din burk inga problem

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Max Payne 3 PC Features
http://www.pcworld.com/article/256186/max_payne_3_pc_develope...

Citat:

What are you doing to take advantage of the powerful hardware available in a PC?

As you can see from the specs list above, we’ve worked hard to make sure the game will run smoothly on a wide range of PC builds. But it’s when you get towards the top end of that range that you can really push a game to its limits, and the game will look and run incredibly on the most advanced current machines around at the moment and well into the near future.

You’ll find that screen resolution is scalable, there’s triple and even sextuple monitor support which helps to run higher screen resolutions, there’s various anti-aliasing options, scalable water quality, scalable shadow quality, increased detail for characters and vehicles and a scalable texture filter that further increases visual quality. We’re also supporting DX11 with Max Payne 3, with features including Hull/Tessellation/Domain Shaders (which adds curvature to the character/vehicle models), Gather4 (for optimized shadow sampling / FXAA), Geometry shader / Stream Output and DX11 texture samplers to name a few.

As you can tell, there’s a lot for PC fans with higher-spec hardware to sink their teeth in to.

Citat:

35GB is a pretty hefty install size, even for a PC title. Why the large size? Are we seeing HD textures or better rendered cutscenes?

Both, and more. As we said earlier, one of the goals with Max Payne 3 on PC was to have a game that runs beautifully out of the box on day one across a wide range of machines. The PC is the only platform where you can really max out the high end if you want to, and we wanted Max Payne 3 on PC to have the potential to look beautiful on the highest possible resolutions on the biggest monitors available - so while we can still scale performance down to suit even reasonably low-end rigs, every asset is available at the highest resolution possible, from audio to video to textures.

The installed size of Max Payne 3 is due to the no-compromise quality of its assets, which already push console disc space to the limits. A good portion of the extra space requirements on PC can be attributed to the increased size of the textures, which are four times the size of those on consoles. In addition, the audio quality is significantly higher than the consoles due to lower compression rates, which improves audio fidelity. Again, this comes back to the range of possibilities that the PC platform opens up for us. That, combined with higher video settings when running the game, results in substantially better visual quality.

Citat lånade från Neogaf-tråden
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=475534

Permalänk
Medlem

Verkar lovande, inte någon direkt konsolportning då. Man får nog ut allt man kan ur det grafikkort man har.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vart kommer ni att köpa spelet? Via en sökning på pricerunner hittade jag denna sida: http://www.wowhd.se/games/max-payne-3-pc/dp/7230597
Väldigt billigt men är det seriöst? Jag har aldrig hört talas om sidan förr...