Permalänk
Medlem

Varför sköt du inte de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Kör gärna lite med dig!
Dock så får jag bara "connection failed" varje gång jag försöker ansluta till en server, nu för tiden.
Heter fabbe861 på skajp

Yes! Kebabhyvlarns teamspeak3, 31.192.198.239 . Lägger in dig på skype också.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Finns det någon Sweclockers-grupp på Steam community? Är sugen på att lira lite DayZ! Köpte spelet nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Varför sköt du inte de?

Var frågan till mig?

En av dem hade NVG och jag hade bara skottläge på en av dem i taget. Vilket skulle medföra att jag skulle röja min position och kanske inte få den sista av dem två.

Tycker det är helt onödigt att vara skjutglad och skjuta alla man ser. Bättre att ligga lågt. Visst hade jag kanske fått ett par NVG om jag skjutit. Men det är ingen garanti på att jag tar mig levande ur military campet sen.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Var frågan till mig?

En av dem hade NVG och jag hade bara skottläge på en av dem i taget. Vilket skulle medföra att jag skulle röja min position och kanske inte få den sista av dem två.

Tycker det är helt onödigt att vara skjutglad och skjuta alla man ser. Bättre att ligga lågt. Visst hade jag kanske fått ett par NVG om jag skjutit. Men det är ingen garanti på att jag tar mig levande ur military campet sen.

Bra tänkt, man ska inte döda i onödan enligt mig. Jag försöker hålla mig riktigt lågt och smyga det mesta. Fast jag har ju bara kört själv också!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

För er som fortfarande är nyfikna angående spelet så har jag en stream när jag och två polare lirar, just nu är vi nära att få tag i en bil, två hjul saknas bara 5 Ryssar har mist livet idag på grund av oss!

http://en.twitch.tv/nightzhade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjafarfar:

För er som fortfarande är nyfikna angående spelet så har jag en stream när jag och två polare lirar, just nu är vi nära att få tag i en bil, två hjul saknas bara 5 Ryssar har mist livet idag på grund av oss!

http://en.twitch.tv/nightzhade

Bra, ryssar ska dödas, även om dom är survivors, enbart för att dom är grymt jobbiga och alla ryssar pratar i Globalchat så man hör bara ryska och dom tror att allt o alla kan ryska även om dom är på SE servrar.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Yes! Hittade min första sniper rifle, så nu ska här skjutas ryssar och banditer!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Hade ett spännande ögonblick nyss.

Loggade in och spawnade vid StarySobor, precis i dungen utanför militärbasen.
Jag åt och drack för att sedan kolla mig omkring. Då ser jag på min vänstra sida att en person springer ner mot campet. Jag kollar sedan min högra sida och ser att två till springer ner.
Tänkte såklart att dem var ett team så jag backade ur och lade mig och kollade istället. Det visade sig att de inte var ett team utan en lonewolf som hade sprungit in helt ensam tsm med två mördare.

Den ensamme dog och jag fortsatte observera de två andra. Jag pratade lite i chatten med dem och sa att jag kunde skjuta dem när somhelst, eftersom jag var på ett ganska tryckt avstånd och med min M24 inställd på 500 meter. De blev lite skärrande och kollade runt rätt så mycket(Tänkte inte döda dem, lekte bara lite).

Det slutade med att jag tappade bort dem. och jag blev uttråkad och loggade ut

Jag dödade ett par bandits där förra veckan, såg även en survivor uppe på kullen bakom. Fick DMR och lite annat kul.

Det rör sig alltid folk runt barackerna där. Farligt ställe.

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Bra, ryssar ska dödas, även om dom är survivors, enbart för att dom är grymt jobbiga och alla ryssar pratar i Globalchat så man hör bara ryska och dom tror att allt o alla kan ryska även om dom är på SE servrar.

Du min vän, har så rätt ..så rätt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vet inte om denna videon postats innan, men rätt komisk
http://www.youtube.com/watch?v=rYft9Kd8nIQ&list=FL9wTn33GirrT...

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Installerar Op Arrowhead nu så det blir att testa denna modden ikväll

Några tips på bra servrar?

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Installerar Op Arrowhead nu så det blir att testa denna modden ikväll

Några tips på bra servrar?

na om du kommer in på en så ska du vara glad

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Skrivet av siiteer:

na om du kommer in på en så ska du vara glad

Såpass alltså

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Installerar Op Arrowhead nu så det blir att testa denna modden ikväll

Några tips på bra servrar?

Rolle SE8.

Permalänk
Medlem

Vilken knapp borde jag använda som PTT i Teamspeak3? Som inte tar bort någon viktig funktion från DayZ.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att de flesta SE servrar är ostabila? NE2 är den servern jag upplevt som absolut bäst.

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Vilken knapp borde jag använda som PTT i Teamspeak3? Som inte tar bort någon viktig funktion från DayZ.

Annars kan du ju aktivera så att programmet känner av när du pratar och börjar då spelar in

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Annars kan du ju aktivera så att programmet känner av när du pratar och börjar då spelar in

Blir det inte delay då? Typ att man måste göra, *valfritt ljud för att det ska spela in*...*prata"

*EDIT*

Blev ingen delay. Tack!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Fan,verkar sjukt bra.
Synd att man inte har någon vidare bra dator :/

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av 420GBGlass:

Fan,verkar sjukt bra.
Synd att man inte har någon vidare bra dator :/

Låt höra vad du har för någon

Visa signatur
Permalänk

Igår var en sorgens dag.

Dog en patetisk död med den karaktär jag spelat längst med, var minst 12-15h.
Hade för tillfället bara en winchester ( dock med en jävla massa ammo, säkert 90 skott), skulle möta upp med en kompis nära kusten, och jag var så långt norr man kunde komma. Råkade gå lite åt fel håll och hittade den stora flygplatsen, och tänkte att jag lika gärna kunde leta igenom den när jag ändå var där. Efter en tids letande och 20 zombies dödade så hörde jag surrande flugor, letade mig fram till liket och hittade en Alice pack, i den fann jag en AK, massa ammo och diverse prylar. Börjar såklart loota den ivrigt, och spänner på mig ryggan.

Ser i ögonvrån att en zombie i polisuniform kommer springande, så stänger ner mitt gear och förbereder mig på strid. Har ju ändå över 9000ml blod, så ska inte vara någon fara...trodde jag.

Zombien hinner fram innan jag kan lyfta geväret, och ger mig en ordentlig käftsmäll, ett slag som bryter benet på mig och slår mig medvetslös direkt. Där ligger jag och glor på timglaset medans zombiepolisen och hans polare står och bankar skiten ur mig.

Jag vaknar igen med cirka 200ml blod kvar, lyckas skjuta ner hela bunten, börjar plåstra om mig, och dör precis innan jag hinner bli färdig.

Jag grät mig till sömns den natten.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur lång överlevnadstid har ni här inne då? Har hållit mig väldigt lugn o inte varit i de större städerna speciellt mycket. När ja loggar in står det Day 16 där nere till höger just nu. Och nästan kört varenda dag nu. Kör inte ensam dock, har ett par andra ja kör med, dom har dött lite då o då dock. Jag har klarat mig hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Hur lång överlevnadstid har ni här inne då? Har hållit mig väldigt lugn o inte varit i de större städerna speciellt mycket. När ja loggar in står det Day 16 där nere till höger just nu. Och nästan kört varenda dag nu. Kör inte ensam dock, har ett par andra ja kör med, dom har dött lite då o då dock. Jag har klarat mig hittills.

Jag är på dag 14 nu. min femte karaktär och den jag levt längst med. innan har det varit 5 dagar som max.
Nu är man sådär lagom paranoid hela tiden. Tar iväg känslan lite i spelet, men det är kul ändå!
Just nu underhåller jag mig med att skrämma livet ur stackars människor som besöker staden jag övervakar (mindre stad).

Det var en som öppnade eld mot platsen där jag var, men han hade nog inte sett mig(kanske jag vet inte). Så jag satte en m24 kula i bröstet på honom.
Men precis när jag skulle springa och kolla vad han hade för loot så dök en flare upp och jag kollade i chatten att det skrevs - "I shall avenge your death".
Ohhh Nooo, han var inte ensam!, tänkte jag.
Drar mig snabbt därifrån då jag inte ens sett röken av person nummer 2.
Person nummer två dök dock aldrig upp, vad jag såg. han letade säkert efter mig väldigt varsamt i mörkret någonstans.

För övrigt tycker jag nätterna är roligare att spela på. Blir mer utmaning då.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Jag är på dag 14 nu. min femte karaktär och den jag levt längst med. innan har det varit 5 dagar som max.
Nu är man sådär lagom paranoid hela tiden. Tar iväg känslan lite i spelet, men det är kul ändå!
Just nu underhåller jag mig med att skrämma livet ur stackars människor som besöker staden jag övervakar (mindre stad).

Det var en som öppnade eld mot platsen där jag var, men han hade nog inte sett mig(kanske jag vet inte). Så jag satte en m24 kula i bröstet på honom.
Men precis när jag skulle springa och kolla vad han hade för loot så dök en flare upp och jag kollade i chatten att det skrevs - "I shall avenge your death".
Ohhh Nooo, han var inte ensam!, tänkte jag.
Drar mig snabbt därifrån då jag inte ens sett röken av person nummer 2.
Person nummer två dök dock aldrig upp, vad jag såg. han letade säkert efter mig väldigt varsamt i mörkret någonstans.

För övrigt tycker jag nätterna är roligare att spela på. Blir mer utmaning då.

Ahahha grymt!!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Hade en riktigt bra runda igår och smög runt i Chern med skydda av mörkret och hittade riktigt bra loot. Karta, kompass, klocka, vapen, ammunition osv. Efter att jag var klar i Chern så bestämde jag mig för att undersöka det närliggande flygfältet. La mig på en kulle och spanade ett tag för att se att det inte var någon annan där (Spelade på en rysk server och vi alla vet ju hur ryssar i DayZ är (Alla ryssar utanför spelet är säkert jätte snälla men INTE i DayZ))
Kollade igenom hangaren och ska avsluta med flygtornet. Kommer högst upp och på balkongen så står det en ryss. Vi står och tittar på varandra i säkert 30 sek och jag tänker hela tiden att jag ska skjuta han men så kommer min trevliga och snälla sida fram och ska precis skriva till honom och då blåser han skallen av mig. Nästa gång ska jag inte ens tveka att skjuta först om jag är på en rysk server!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Hade en riktigt bra runda igår och smög runt i Chern med skydda av mörkret och hittade riktigt bra loot. Karta, kompass, klocka, vapen, ammunition osv. Efter att jag var klar i Chern så bestämde jag mig för att undersöka det närliggande flygfältet. La mig på en kulle och spanade ett tag för att se att det inte var någon annan där (Spelade på en rysk server och vi alla vet ju hur ryssar i DayZ är (Alla ryssar utanför spelet är säkert jätte snälla men INTE i DayZ))
Kollade igenom hangaren och ska avsluta med flygtornet. Kommer högst upp och på balkongen så står det en ryss. Vi står och tittar på varandra i säkert 30 sek och jag tänker hela tiden att jag ska skjuta han men så kommer min trevliga och snälla sida fram och ska precis skriva till honom och då blåser han skallen av mig. Nästa gång ska jag inte ens tveka att skjuta först om jag är på en rysk server!

Har sagt det förr och säger det igen, ryss=skjut innan han hinner skjuta dig, för även om han är trevlig till att börja med, så kommer han skjuta dig i ryggen så fort han får chansen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Har sagt det förr och säger det igen, ryss=skjut innan han hinner skjuta dig, för även om han är trevlig till att börja med, så kommer han skjuta dig i ryggen så fort han får chansen.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja jag har lärt mig det nu!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Om man måste försvara sig mot banditer, genom att döda dem, kommer man inte förr eller senare själv att bli flaggad som bandit?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Om man måste försvara sig mot banditer, genom att döda dem, kommer man inte förr eller senare själv att bli flaggad som bandit?

Nope. Dödar du banditer så blir du själv inte bandit. Det är bara om du skulle döda survivors.

Visa signatur