Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

exakt min tanke. tycker att den rent utav är ful. S2 är en vacker telefon, om än ganska lik iPhone (jag förstår att Apple stämde Samsung), som också är enkel på ögat. S3 är däremot riktigt ful tycker jag.

prestandan må vara bra, men man spenderar ändå väldigt mycket tid med telefonen i handen och då vill man inte ta något fult som vilar där. men men, smaken är som baken. det finns tydligen 9 miljoner pers som inte har något emot dess utseende och då ska inte jag säga att de har fel!

Ingen av er har sett S3 i verkligheten eller hållit den i handen så hur kan ni veta om den är snygg eller inte? Flera recensenter på diverse Androidforum har ändrat uppfattning efter de sett den i verkligheten och fått känna på den och då tycker dom att den är hur snygg som helst. Kanske bra om folk gjorde samma sak innan de uttalar sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Samsung har inte fått betalt för dem än, så de är inte sålda, bara beställda

Så du menar att operatörerna inte kommer att betala för sina beställningar?

Det är inte metall, det är polykarbonat

Det finns ju de som inte behöver göra mer än en modell om året för att tillfredställa sina kunder

Ja, lycka till med 3.5 tums skärmen, garvar alltid åt alla kisande tonåringar som försäker läsa webbsidor på den pytteskärmen. Hårdvaran är nu föråldrad (kom ju inte ens något nytt förra lanseringen), OS:et stelt med en massa inlåsningar osv. iPhone är gårdagens telefon, så är det bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

1. Varför utnyttjar de inte sin s.k fördel då eftersom de säljs fler iPhone?
2. Vad har Samsung att dölja eftersom de inte nämner detta mer, kan de vara så att de blandar in allt från sin mobiltillverkning till kylskåp via dammsugare för att få toppa listan? Om inte, vad är det de undanhåller då?

Var ska de annars hitta sit bränsle till sina dumma argument?

Den liknar inte iPhone ett dugg, det enda jag kan ge Samsung en eloge för med den

Vad är det för dåligt med det? De har gjort en produkt som fungerar och behöver inte fler eller färre saker i den, att man gör fler modeller tyder bara på att de är osäkra på sig själva och/eller bara vill suga ut ÄNNU mera pengar från kunderna som Samsung släpper mobiler, de konkurerar ju ffs mer med sig själva än med andra

För minst hundrade gången: det säljs överlägset fler androidtelefoner världen över och den utvecklingen ökar hela tiden. Det aktiveras över 500 000 nya androidtelefoner VARJE dag. Vänd på de siffrorna om du kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

För minst hundrade gången: det säljs överlägset fler androidtelefoner världen över och den utvecklingen ökar hela tiden. Det aktiveras över 500 000 nya androidtelefoner VARJE dag. Vänd på de siffrorna om du kan.

Borde snart vara uppe i en miljon per dag t.o.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Ska man diskutera något så är det även bra att man har kött på benen och inte bara en mainstream åsikt om något man inte har haft att göra med

Jag är ingen fanboy av något, men ser uppenbarligen på saker med helt andra ögon än vad du gör...när det gäller Apple bubblan så är det tyvärr samma sak med Samsung i detta fall, SGS3 tillför inget nytt utan har bara proppat den full med onödigt tjafs så som barometer, nån jävla skärm som känner av när du tittar på den (ytterligare en batterislukare bara) och lite annat onödigt tjafs, denna kommer gå hem hos kids, men inte hos den stora massan, Apple däremot går fortfarande hem hos dem som från början var deras målgrupp, dvs företag, Android går inte hem alls där, varför tror du t.ex att Samsung har så svårt att sälja sin TAB om nu Android är så bra? Jo, för att iPad är en företagsriktad sak som går hem hos just företag, de vill inte ha ett system med öppen källkod som Android har, man ska aldrig glömma att företagen är alltid mobiltillverkarnas (och operatörernas) största kunder, privatpersoner är en sekundär kundkrets

Precis tvärtom, den kommer att sälja i runt 30 miljoner ex globalt (S2:an sålde 20 miljoner minst) och som ett bevis för det enorma intresset är ju 9 miljoner ex som redan är förbeställda och jag utgår ifrån att det inte bara är 9 miljoner kids. Det många missar här då de inte är normalanvändare är de massa funktioner i mjukvaran som Samsung utvecklat för S3:an som normalanvändaren verkligen har nytta av och som är en av de säljande faktorerna. Att bara utgå från sig själv som en poweruser och sedan anta att alla normalanvändare tänker på samma sätt är dömt att misslyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagglund88:

är det någon som vet när nästa version av "Note" kommer ut? Hittar ingen information om denna.

/Hägge

Finns ingen officiell info om det men man kan göra en intelligent gissning baserad på förra året då Note var en vidareutveckling av S2:an så kan man anta att samma förfarande kommer i år igen dvs: mot slutet av året så kommer en Note 2 med ungefär samma hårdvara som S3 fast med 5.3 tums skärm. Noten blev en försäljningssucce så man kan med stor säkerhet anta att Samsung kommer med en efterföljare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

...nån jävla skärm som känner av när du tittar på den (ytterligare en batterislukare bara)

Jag har klämt och känt på telefonen ifråga och tycker inte alls om det man så jag har inte tyckt om föregångarna heller. MEN när de kastar massa dynga på telefonen när du inte ens har förstått funktionera tycker jag har helt förkastligt. Hela idén med att telefoner känner av att du tittar på skärmen är för att SPARA batteri, och just den funktionen fungerar ganska bra och är något vi snar kommer få se andra tillverkare implementera på sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Har väldigt svårt att förstå den pågående mobilhysterin. Förstår inte varför dyra mobiler tilltalar.

Intressant uttalande med den signaturen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Exakt, var hos en telefonförsäljare som inte alls begriper varför folk ger 6-7 tusen för en smartphone.

Återförsäljare vet oftast inte mycket om flaggskeppsmodellerna och vad som skiljer dem från de vanliga modellerna så det är ju inte så konstigt att de säger det. Fråga tex om man får gorilla glas mm om man köper en dyrare modell och du kommer att få "dum blondin looken" tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

Älskar Android - Då S3:an i mina ögon blev en flopp så hoppar jag på iOS tåget detta detta året iallafall.
Även om jag inte tycker om Apples synsett när det gäller öppenhet så gör de iallafall mobiler med bra kvalité och inte i plast som HTC One X eller S3:an... USCH!

Lägger man ut så mycket pengar på en mobil så borde material kvaliteén ligga på topp (då i ngn form av metall, aluminiumlegering/magnesiumlegering).

Kommer såklart behålla min HTC Desire så man inte förlorar alla godsaker från Android världen

En flopp? Den har ju inte ens kommit ut än. Du vet ju inte ens vad Apple kommer med heller? Den här tråden var verkligen en koncentration okunskap på ett och samma ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Trevligt för dig! Jag har testat polarnas Titan samt Samsungs Note och tyckte de var alldeles för stora för min smak. Varför vill folk ha telefoner stora som tegelstenar? Känns snarare som en återgång till början av 3G eran.

Skärmen, skärmen och åter skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är skitsnygg och har beställt en blå.

Storleken är perfekt, min 3,7" på Desiren känns som att kika in i ett nyckelhål.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Vad menar du alltså skillnaden mellan beställd och förhandsbeställd är, när den inte finns än? Ganska uppenbart att beställd och förhandsbeställd är samma sak om den inte är släppt.... man kan anta vad fan som helst och nej jag känner inget flås i nacken??

BTW:

Snyggt....

Att en telefon förhandsbeställts i 9 miljoner ex innan den ens finns ute i butik så vanlig folk kan klämma på den visar på ett enormt intresse för telefonen. Räkna med att det slutar på 20-30 miljoner ex globalt efter ett tag. Nej, förhandsbeställa och beställa är inte samma sak, man förhandsbeställer något innan det släppts för att man redan har bestämt sig att man vill ha produkten. En vanlig beställning gör man då en produkt redan finns och då har man tillfälle att kolla in den, läsa om den osv. Stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Intressant uttalande med den signaturen.

Och varför säger du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Och varför säger du det?

För att jag tyckte det var lite lustigt att man lägger ner mycket resurser på sin dator och sen tycker det är konstigt att andra gör det på en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har nog köpt runt 50 tal också genom min livstid och jag har nog varit nöjd med de flesta faktiskt, en del mindre en del mer.
Jag kollar noggrant på tester, hands-on, spec, priset och allt sådant innan jag köper något. Men du kan kanske inte har den rutinen.

Det var inte illa, 50 stkn.. jag har haft typ 3, känns som att slöseriet är enormt hos vissa haha.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Omitron:

Tvärtom, 9 miljoner förhandsbokade ex säger en hel del för det betyder i stort sett 9 miljoner sålda enheter redan innan telefonen släppts. Blir inte förvånad om den säljer i minst 30 miljoner ex globalt. Sen är den väldigt snygg med.

Skrivet av Omitron:

9 miljoner FÖRHANDSBESTÄLLDA, verkar som om många har svårt och förstå vad det betyder. S2:an har sålt i över 20 miljoner ex världen över och man kan lätt anta att S3 kommer att sälja i minst 30 miljoner ex globalt. Känner du flåset i nacken?

vad är det som är svårt att förstå? De är FÖRHANDSBESTÄLLDA utav OPERATÖR, inte av kund, operatörerna FÖRVÄNTAR sig en rusning, betyder inte att 9milj kommer att köpa dem

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

vad är det som är svårt att förstå? De är FÖRHANDSBESTÄLLDA utav OPERATÖR, inte av kund, operatörerna FÖRVÄNTAR sig en rusning, betyder inte att 9milj kommer att köpa dem

operatörerna betalar för dom, så dom är sÅlda hur du än vrider och vänder på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Borde snart vara uppe i en miljon per dag t.o.m.

var runt 800.000 sist and counting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Återförsäljare vet oftast inte mycket om flaggskeppsmodellerna och vad som skiljer dem från de vanliga modellerna så det är ju inte så konstigt att de säger det. Fråga tex om man får gorilla glas mm om man köper en dyrare modell och du kommer att få "dum blondin looken" tillbaka.

Jag kan försäkra dig om att denna försäljare var påläst.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-S-III-made-by-7...

"With reports that the Samsung Galaxy S III has pre-orders for 9 million units, the handset will be the fastest selling gadget ever. The 9 million figure will top the 8 million units of Microsoft Kinect sold in a 60 day period. "

Iphone?, vad är det för nått som knappt säljer...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Jag tycker den är skitsnygg och har beställt en blå.

Storleken är perfekt, min 3,7" på Desiren känns som att kika in i ett nyckelhål.

/hulle.

Har beställt en blå med, får väl se om dom kommer med posten den 29:e eller om det är då operatörerna får in dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag tycker den är skitsnygg och har beställt en blå.

Storleken är perfekt, min 3,7" på Desiren känns som att kika in i ett nyckelhål.

/hulle.

Hahah kan inte hålla med mer! Har själv en Desire S

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s2weden:

operatörerna betalar för dom, så dom är sÅlda hur du än vrider och vänder på det

Har de fått dem levererade? Nu kanske de har det, men vad ligger i den stora lådan de får dem i? Jo, en faktura, har de betalt den än? Knappast, så de är i praktiken inte sålda

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Har de fått dem levererade? Nu kanske de har det, men vad ligger i den stora lådan de får dem i? Jo, en faktura, har de betalt den än? Knappast, så de är i praktiken inte sålda

De skulle inte beställa så många om de inte trodde att den skulle sälja. Ingen vill ha massor med osålda mobiler i lager, utan de baserar sina beställningar på dels egna förhandsbeställningar och dels förväntad efterfrågan på marknaden.

I övrigt så sålde Samsung 10 miljoner S2 på 5 månader, så trycket efter nya modellen verkar oerhört mycket större.

Permalänk
Medlem

Intressant fenomen

Permalänk

Så fort det kommer en ny värsting android blir Apple-anhängarna rädda att dom har föråldrad hårdvara och ska smutskasta Tycker det är underbart underhållande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

De skulle inte beställa så många om de inte trodde att den skulle sälja. Ingen vill ha massor med osålda mobiler i lager, utan de baserar sina beställningar på dels egna förhandsbeställningar och dels förväntad efterfrågan på marknaden.

Förväntningar ja, det är vad de baserar det på då Samsung har hypat den innan

Skrivet av Buio:

I övrigt så sålde Samsung 10 miljoner S2 på 5 månader, så trycket efter nya modellen verkar oerhört mycket större.

Apple sålde 4 milj. 4S de första 3 dagarna efter release, så det säger ju egentligen ingenting

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Förväntningar ja, det är vad de baserar det på då Samsung har hypat den innan

Hypat? Tycker det skrivs förvånansvärt lite om denna telefon jämfört med vissa konkurrenter.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Som sagt siffran betyder inte så mycket när det bara är förhandsbokningar hos mobiloperatörer. Jag tycker dessutom inte S3an är så revolutionerande, så att det borde bli en extrem försäljningssucce. Inte därav på något sätt sagt att den är dålig.

Angående mainstream, så är väl detta bara ett problem för folk som på något sätt vill stå utanför?
Annars så tycker jag det är mainstream som gäller om man vill slippa problem och få det största utbudet.
Detta gäller både för hårdvaror och programvaror, använder man det de flesta använder får man enklast. Sedan kanske det finns något annat som är bättre, men då väljer man för att denna är bättre, inte för att den är ovanligare.
Android och Apple ligger bra till där båda, BlackBerry däremot är inget som jag precis rekommenderar i sverige.

Nämen titta! En balanserad åsikt, en frisk fläkt i dessa mobiltrådar som alltid ballar ur i flamewar för eller mot den ena eller andra tillverkaren.

Visa signatur

~Pelle~