Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Har du någon källa på att deras största målgrupp/försäljning ligger inom företagsdelen? Jag är intresserad av att se fördelningen mellan privatmarknad och företagsmarknad.

Eftersom du är så dåligt påläst Apple så hänvisar jag dig till att läsa på om dem själv, Steve Jobs ville t.ex att Apple Store enbart skulle vara riktat till företag och inte privat personer, du ser ingen hint i det

Skrivet av SideWinder86:

Tycker alla ungar i lågstadiet bär omkring på Iphone 4/4s nästan inga ungar på skolgårdarna har Android mobiler...Är praktikant hos en slöjdlärare så ser en del saker om dagarna...

Där emot så ser jag för det mesta att dom mer praktiska företagarna har nån gammal Nokia/Eriksson eller nåt..

Om nåt så har Iphone fjortis appar...se bara på alla dessa ''farts apps'' eller liknande...

Att operatörerna har billiga erbjudanden på deras mobiler betyder fortfarande inte att det är målgruppen Apple har

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Förstår inte riktigt hypen över S3.
Den har ju ingenting speciellt, mer som dom andra highend lurarna som finns på marknaden.
Har själv en Galaxy Nexus men hade bytt till en Xperia S anyday (Xperia S annonserades inte långt efter releasen av GN).

Tycker det är lite synd att alla är så hårdvarubesatta idag, jag menar, Quad eller Dual core? Big deal, ärligt talat.

Du behöver inte förstå den, den finns där ändå
Personligen har jag aldrig fatta grejen med Apple och då har typ hela min umgängeskrets iPhones och iPads, allt från vänner, till kusiner och nu senast min lillebror. Har själv därmed känt och klämt på det mesta i Apple väg, men det är inget för mig.

Själv skaffar jag S3 för att jag älskar Samsung, Android och Touchwiz. Sen att man är prylfantast och gärna har det senaste är ju en annan sak. Det är ju knappast värt att uppgradera från S2 till S3 av någon anledning, prestanda eller annan, men man gör det för att liksom

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Eftersom du är så dåligt påläst Apple så hänvisar jag dig till att läsa på om dem själv, Steve Jobs ville t.ex att Apple Store enbart skulle vara riktat till företag och inte privat personer, du ser ingen hint i det.

Dåligt påläst? Jag frågade bara om du hade lite information om hur det ligger till i fördelningen av försäljning mot privatpersoner och företag när det gäller Iphone. Jag är nyfiken och behöver mer fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Sådan var jag med. Jag hade min telefon till att ringa och SMS:a. Jag hade nått gammalt skit som jag tyckte dög eftersom, ja, det gick ju ringa och SMS:a på den. Sedan skaffade jag mig en Android-lur. Nu använder jag telefonen hela tiden till allt möjligt. Jag behöver inte ens en laptop längre!

Har också en Android, har även haft en iPhone. Tycker inte det är något särskilt fantastiskt eller något sådant. Dyra leksaker bara.

Permalänk
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Nope, snyggaste på länge enligt mig. Ser även mer ergonomisk ut att hålla i, något S2'an verkligen inte är.

Det bästa syns dock inte, nämligen wolfson ljudchippet som den huserar

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tja, man kan ju disskutera något även om man inte gillar det eller tänker köpa det.
Bara man har ett intresse för teknik så är det inga problem.

Finns fanboys av båda världar....

Du kan ju kolla på vad jag citerade så kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nope, snyggaste på länge enligt mig. Ser även mer ergonomisk ut att hålla i, något S2'an verkligen inte är.

Det bästa syns dock inte, nämligen wolfson ljudchippet som den huserar

Låter bra, fast är det inte en massa "ljudförstörande" componenter i vägen efter dac på en telefon?

Jag sjvälv önskar en "ren" line out ifrån en telefon alternativt att en usb dac kan kopplas direkt till usb uttaget, yumma! Något i stil med Fostex HP-P1 för ipone fast möjligheten att direkt kunna koppla på valfri usb dac direkt till tex en S3?

Utöver det så varför denna aggressiva stil ifrån en del personer? Det kan bli tröttsamt med flamande trådar a´la iphone vs galaxy ibland. En del gillar iphone och andra galaxy (el vilket lur som helst för den delen), so what? Det är väl ok att tycka annorlunda jämfört med grannen eller, får intrycket av att vissa snarare vill trycka på sina ideer/"sanningar" om vad som är bra/dåligt med vissa märken/modeller och man ser heller inte många som länkar sina "fakta" till neutrala källor?

Jag menar självklart inte att peka ut någon speciell individ på något sett så ingen behöver ta åt sig på något sett alls, tycker bara att det är lite tråkigt bara!

Permalänk
Skrivet av fark:

Låter bra, fast är det inte en massa "ljudförstörande" componenter i vägen efter dac på en telefon?

Jag sjvälv önskar en "ren" line out ifrån en telefon alternativt att en usb dac kan kopplas direkt till usb uttaget, yumma! Något i stil med Fostex HP-P1 för ipone fast möjligheten att direkt kunna koppla på valfri usb dac direkt till tex en S3?

Utöver det så varför denna aggressiva stil ifrån en del personer? Det kan bli tröttsamt med flamande trådar a´la iphone vs galaxy ibland. En del gillar iphone och andra galaxy (el vilket lur som helst för den delen), so what? Det är väl ok att tycka annorlunda jämfört med grannen eller, får intrycket av att vissa snarare vill trycka på sina ideer/"sanningar" om vad som är bra/dåligt med vissa märken/modeller och man ser heller inte många som länkar sina "fakta" till neutrala källor?

Jag menar självklart inte att peka ut någon speciell individ på något sett så ingen behöver ta åt sig på något sett alls, tycker bara att det är lite tråkigt bara!

Jovisst är det så, men där kommer android communityt in i bilden och då i synnerhet mr voodoo, supercurio. Han hackar ljud drivare och allt möjligt annat.

Iaf, till S1'an ser det ut såhär med voodoo sound(notera DAC direct), ljudet i S1'an är helt otroligt bra, vägrar göra mig av med den.

Kanske kan S3 ersätta S1 och S2, så jag slipper släpa på två lurar hela tiden också ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Eftersom du är så dåligt påläst Apple så hänvisar jag dig till att läsa på om dem själv, Steve Jobs ville t.ex att Apple Store enbart skulle vara riktat till företag och inte privat personer, du ser ingen hint i det

Lustigt att du kritiserar Android-användares inställning på första sidan och sedan beter dig såhär otrevligt när någon ställer en vanlig, trevligt ställld fråga. Det känns som någon nog inte riktigt varit så passiv som han låtit påskina utan tagit stor del i det löjliga märkeskriget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaboo:

däför jailbreakar dom mesta den.

Visa mig en vetenskapligt godtagbar undersökning som visar på detta globala fenomen att över 50% av alla iPhone-ägare har Jailbreak. Jag tror nämligen att den skulle passa in i http://www.jir.com/ Tala gärna om varför det är intressant för den stora massan att skruva isär telefonen och vad detta har för relevans för hållbrheten när du ändå håller på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Jag tycker att det är ganska skönt att veta att min mobil inte går i bitar om jag nu skulle tappa den, jämfört mot en iPhone.

Utöver det så känns "plasten" på min one mycket bra, har du hållit i en?

Dock tycker jag att metall känns med exklusivt, men mobilen blir ju även rätt mycket tyngre...

Håller med dig när det gäller glaset på fram och baksida. Dock verkar det som att (nu är detta såklart rykten, så man får ta det med en nypa salt) Apple skall göra "unibody" med flytande metall teknologin => ingen glasbaksida.
Men vi får se.

Jo, klämde och kände på en One X, skall säga att jag var förvånad att den kändes ändå väldigt gedigen.

Sägs att Google skall släppa ett några nya Nexus lurar i höst så det kanske blir en sådan istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Nu är jag inte alls insatt i hur det fungerar i det här fallet, men att sälja på kommission är ju relativt vanligt i många branscher.

Det är inte kommission

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Lustigt att du kritiserar Android-användares inställning på första sidan och sedan beter dig såhär otrevligt när någon ställer en vanlig, trevligt ställld fråga. Det känns som någon nog inte riktigt varit så passiv som han låtit påskina utan tagit stor del i det löjliga märkeskriget.

Som sagt, jag står inte på någons sida, men man bör läsa på om hur de byggde sin verksamhet och vad deras mål var, på samma sätt som det påstås att Apple inte gjorde den första läsplatta, säg mig då vilken som vad före Apple Newton som kom 1993 och inspirerade till att Palm kom sen och Blackberry 6 år senare, Apple presenterade även idén till den redan 1983, det är bara ren fakta om dem, Android är däremot mer inriktade till den vanliga konumentmarknaden och inte till företag på det sätt Apple är

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ökad storleken gör fortfarande att den går bort då den inte kommer passa i mina kavajer eller byxfickor. 136.6 x 70.6 x 8.6 mm är helt enkelt för stort för att det ska vettigt för min del.

Hur små fickor har du? Jag har en HTC Titan med 4,7" skärm och den går ner i fickan? Jag var väldigt skeptisk till större mobil först dels på grund av hur det skulle passa i fickan men det känns faktiskt inte som någon direkt skillnad konstigt nog. Däremot är användarupplevelsen väldigt mycket bättre! Jag tror att de flesta som går upp i storlek går sällan ner igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hur små fickor har du? Jag har en HTC Titan med 4,7" skärm och den går ner i fickan? Jag var väldigt skeptisk till större mobil först dels på grund av hur det skulle passa i fickan men det känns faktiskt inte som någon direkt skillnad konstigt nog. Däremot är användarupplevelsen väldigt mycket bättre! Jag tror att de flesta som går upp i storlek går sällan ner igen.

Trevligt för dig! Jag har testat polarnas Titan samt Samsungs Note och tyckte de var alldeles för stora för min smak. Varför vill folk ha telefoner stora som tegelstenar? Känns snarare som en återgång till början av 3G eran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Trevligt för dig! Jag har testat polarnas Titan samt Samsungs Note och tyckte de var alldeles för stora för min smak. Varför vill folk ha telefoner stora som tegelstenar? Känns snarare som en återgång till början av 3G eran.

De som köper dem vill inte ha en stor telefon, men de vill ha en stor skärm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Trevligt för dig! Jag har testat polarnas Titan samt Samsungs Note och tyckte de var alldeles för stora för min smak. Varför vill folk ha telefoner stora som tegelstenar? Känns snarare som en återgång till början av 3G eran.

Jag har helt vanliga jeans och kan säga att skillnaden mellan min HTC titan och HTC Desire S är minimal när det kommer till hur man känner av den i fickan(på vanliga jeans).

Självklart är man ute efter en så liten telefon som möjligt men funktionen och bekvämlighet(vid användning) går ändå förre före, särskilt när man använder den mycket. Man kan ju inte komma ifrån att 1" större gör en hel del på användarupplevelsen.

Men givetvis är det en smaksak.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Som sagt, jag står inte på någons sida, men man bör läsa på om hur de byggde sin verksamhet och vad deras mål var, på samma sätt som det påstås att Apple inte gjorde den första läsplatta, säg mig då vilken som vad före Apple Newton som kom 1993 och inspirerade till att Palm kom sen och Blackberry 6 år senare, Apple presenterade även idén till den redan 1983, det är bara ren fakta om dem, Android är däremot mer inriktade till den vanliga konumentmarknaden och inte till företag på det sätt Apple är

Men Psion släppte ju sina första PDAs redan i början av 80-talet. Så säga att Apple var först är ju en sanning med modifikation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

9 Miljoner Apple köpare..

Allt med telefonen SKRIKER IPHONE.. Shit, deras designers är värdelösa.

Jag behöver inte förklara varför den liknar en Iphone, vilken icke samsung fanboy ser att det liknar en.

Spelar det någon roll? Om Apple eller nån annan har hittat ett vinnande koncept så är det väl awesome att spinna vidare på detta, även om man givetvis inte vill erkänna att man kopierar. Då kan man få en snygg produkt som dessutom har grymma specs och funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Som jag sa ovan, de är inte sålda

Operatörerna FÖRVÄNTAR sig en stor försäljning och därför bokar dem så att de är säkra på att få ha dem hemma på releasedagen

Var någonstans står det att det är förhandsbokade telefoner av kunder? Ingenstans, hänvisar till det jag skrev ovan

hur vet du att de inte är sålda? Var står det att det inte är förhandsbokningar av kunder? Jobbar du hos nån operatör eller samsung? Länka gärna. Jag räknar telefonerna som sålda, mer eller mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

Älskar Android - Då S3:an i mina ögon blev en flopp så hoppar jag på iOS tåget detta detta året iallafall.

Blev en flopp? Har du druckit? Den är inte släppt än. Vad är det som iPhone är bättre på än s3? Folk verkar ju ihärdiga i att de ser exakt likadana ut, så vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaboo:

Iphone är som ett smycke för 14 åriga fjortisar. Visst iPhone är bra men en telefon borde vara hållbar, på iphone får man knappt öppna bakluckan utan att garantin går ut. Sen måste man plugga in telefon i iTunes som är ett helvete för vissa har jag hört. för att kunna lägga in sin musik eller annat skit. Man får knappt någon frihet att göra om sin homescreen heller däför jailbreakar dom mesta den. Men det är min åsikt.

Skrivet av OlleTheGreat:

Visa mig en vetenskapligt godtagbar undersökning som visar på detta globala fenomen att över 50% av alla iPhone-ägare har Jailbreak. Jag tror nämligen att den skulle passa in i http://www.jir.com/ Tala gärna om varför det är intressant för den stora massan att skruva isär telefonen och vad detta har för relevans för hållbrheten när du ändå håller på.

Jag passar på att klafsa in med en begränsning: alla som använder sin iPhone till mer än lek och trams jailbreakar förr eller senare, alternativt skaffar de någon annan smartphone som man kan göra vad man vill med utan jailbreak.

"Skruva isär telefonen" är kraftigt överdrivet. Att en iPhone inte ens har någon lucka för att kunna byta batteri är bara rent idiotiskt, och mest sannolikt beror det förstås på att Apple vill att folk ska köpa en ny när batteriet dör.

iPhone (och alla andra Appleprodukter) är ett trendfenomen som liknar modevärlden.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morkul:

Men Psion släppte ju sina första PDAs redan i början av 80-talet. Så säga att Apple var först är ju en sanning med modifikation.

Är det denna du menar http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_Organiser så ser den mer ut att fungera som en gigantisk grafräknare fast med mindre skärm

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Är det denna du menar http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_Organiser så ser den mer ut att fungera som en gigantisk grafräknare fast med mindre skärm

Jo det där är väl en av de första modellerna som kom 82 eller nått liknande. De fick större och större skärm och var förlagan till så väl Palm som Apple Newton.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morkul:

Jo det där är väl en av de första modellerna som kom 82 eller nått liknande. De fick större och större skärm och var förlagan till så väl Palm som Apple Newton.

Den kom 84, men det faktum att Steve Jobs pratade om en platta (så som iPod ser ut) med pekskärm 1983 och sa att "Så här kommer människor att använda datorer i framtiden" och visade upp en prototyp (som dock bara var ett skal eftersom tekniken inte fanns) spelar stor roll för vad det sedan blev

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Den kom 84, men det faktum att Steve Jobs pratade om en platta (så som iPod ser ut) med pekskärm 1983 och sa att "Så här kommer människor att använda datorer i framtiden" och visade upp en prototyp (som dock bara var ett skal eftersom tekniken inte fanns) spelar stor roll för vad det sedan blev

Psion kom jag ihåg eftersom jag hade en men det fanns flera liknande produkter på marknaden vid samma tid, fanns de med 4 tums skärm också.

Saken är den att han var inte ensam om att prata om sådana produkter, vet att flera personer från IBM också talade om liknande produkter i samma veva. Det är ju ingenting magiskt med det snarare en simpel framtids spekulation med befintliga produkter som grund. Det är extremt sällan som nya produkter inom detta segment kommer ifrån helt nya idéer utan utvecklas snarare ifrån redan befintliga produkter, ja eller inspireras av befintliga produkter är ett mer korrekt sätt att se det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

9 milj förhandsbokningar från 100 olika mobiloperatörer betyder inte 9 milj sålda enheter, de är ju inte sålda bara för att operatörerna har beställt dem, så detta säger ingenting, jag skulle inte ta en om de så kastade den på mig, den tillför inget nytt och är bara skitful

Tvärtom, 9 miljoner förhandsbokade ex säger en hel del för det betyder i stort sett 9 miljoner sålda enheter redan innan telefonen släppts. Blir inte förvånad om den säljer i minst 30 miljoner ex globalt. Sen är den väldigt snygg med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

9 miljoner beställda.. Och så jämför man med Apples 35 miljoner SÅLDA.

9 miljoner FÖRHANDSBESTÄLLDA, verkar som om många har svårt och förstå vad det betyder. S2:an har sålt i över 20 miljoner ex världen över och man kan lätt anta att S3 kommer att sälja i minst 30 miljoner ex globalt. Känner du flåset i nacken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Som sagt siffran betyder inte så mycket när det bara är förhandsbokningar hos mobiloperatörer. Jag tycker dessutom inte S3an är så revolutionerande, så att det borde bli en extrem försäljningssucce. Inte därav på något sätt sagt att den är dålig.

Angående mainstream, så är väl detta bara ett problem för folk som på något sätt vill stå utanför?
Annars så tycker jag det är mainstream som gäller om man vill slippa problem och få det största utbudet.
Detta gäller både för hårdvaror och programvaror, använder man det de flesta använder får man enklast. Sedan kanske det finns något annat som är bättre, men då väljer man för att denna är bättre, inte för att den är ovanligare.
Android och Apple ligger bra till där båda, BlackBerry däremot är inget som jag precis rekommenderar i sverige.

Så du menar att operatörerna inte betalar för de 9 miljoner ex som är beställda? Självklart gör dom det, de köper telefonerna från Samsung och säljer dem sedan vidare, elementär kunskap om inköp och fakturering kan man anta men inte så självklart här på forumet verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

9 miljoner FÖRHANDSBESTÄLLDA, verkar som om många har svårt och förstå vad det betyder. S2:an har sålt i över 20 miljoner ex världen över och man kan lätt anta att S3 kommer att sälja i minst 30 miljoner ex globalt. Känner du flåset i nacken?

Vad menar du alltså skillnaden mellan beställd och förhandsbeställd är, när den inte finns än? Ganska uppenbart att beställd och förhandsbeställd är samma sak om den inte är släppt.... man kan anta vad fan som helst och nej jag känner inget flås i nacken??

BTW:

Skrivet av Omitron:

Så du menar att operatörerna inte betalar för de 9 miljoner ex som är beställda?

Snyggt....

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)