Samsung räknar 9 miljoner förbeställda Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Är jag den enda som tycker att telefonen är riktigt snygg? Ser mer exklusiv ut än S2:an.

Håller med fullständigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Apple däremot går fortfarande hem hos dem som från början var deras målgrupp, dvs företag, Android går inte hem alls där, varför tror du t.ex att Samsung har så svårt att sälja sin TAB om nu Android är så bra? Jo, för att iPad är en företagsriktad sak som går hem hos just företag, de vill inte ha ett system med öppen källkod som Android har, man ska aldrig glömma att företagen är alltid mobiltillverkarnas (och operatörernas) största kunder, privatpersoner är en sekundär kundkrets

Har du någon källa på att deras största målgrupp/försäljning ligger inom företagsdelen? Jag är intresserad av att se fördelningen mellan privatmarknad och företagsmarknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Aha intressant att se! Jag trodde faktiskt att Apple var ledande med tanke på att man ser var och varannan med en iPhone och ska man köpa tillbehör i butik så är det alltid bara iPhone.

Självklart är inte Apple ledande vad gäller marknadsandelar av mobiltelefoner då de till skillnad från de andra tillverkarna endast säljer smartphones i high-end segmentet. De var dock den största smarphone-tillverkaren under en period efter iPhone 4S hade släppt (efter jul vill jag minnas).

Vad som dock är ändå mer imponerande är att Apple drar in 73% av totala vinsten på mobilmarknaden. Samsung är två på 26% och de andra stackarna gör knappt någon vinst alls: http://www.macrumors.com/2012/05/03/apple-and-samsung-claim-9...

Skrivet av SnowJim:

Var faktiskt inne i en Telia butik för några dagar sen, de var en tjej där som skulle köpa nya mobiltelefon och försäljaren pekade direkt på IPhone. Tejen sa bestämt att en sådan ville hon inte ha, glaset på hennes kompisars IPhones skrack hela tiden!? Trodde inte det var sådant problem! Det blev iallafall en finare Android telefon istället. Kanske folk börjar trötta på IPhone trotts allt.

Finns än så länge inga tecken på det. Som sagt har Apple sålt fantastiskt bra under början av året. Nu borde vi dock snart börja se en dipp precis som förra året då nästa generation börjar närma sig.

Vad gäller SGS3 så håller jag med de som tycker den är ful. Ser inte ut som en ~6000kr telefon i mina ögon. Hårdvaran är det dock definitivt inget fel på men samtidigt är den inte mycket bättre än konkurrenternas alternativ. Skulle jag köpa en Android idag skulle jag troligtvis välja HTC One S, gillar designen och tycker S4(krait) är en mer spännande CPU än quad-core Cortex-A9.

Hoppas att HTC lyckas sälja bra med One-modeller för att väga upp lite på Android-marknaden samt att mobiler med WP gör bättre ifrån sig. Bättre med fler aktörer på marknaden som kan pusha tekniken framåt.

Permalänk

är det någon som vet när nästa version av "Note" kommer ut? Hittar ingen information om denna.

/Hägge

Permalänk
Medlem

Det bara hyser fanboyism i den här tråden, kanske borde bli en religion?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Ska man diskutera något så är det även bra att man har kött på benen och inte bara en mainstream åsikt om något man inte har haft att göra med

Jag är ingen fanboy av något, men ser uppenbarligen på saker med helt andra ögon än vad du gör...när det gäller Apple bubblan så är det tyvärr samma sak med Samsung i detta fall, SGS3 tillför inget nytt utan har bara proppat den full med onödigt tjafs så som barometer, nån jävla skärm som känner av när du tittar på den (ytterligare en batterislukare bara) och lite annat onödigt tjafs, denna kommer gå hem hos kids, men inte hos den stora massan, Apple däremot går fortfarande hem hos dem som från början var deras målgrupp, dvs företag, Android går inte hem alls där, varför tror du t.ex att Samsung har så svårt att sälja sin TAB om nu Android är så bra? Jo, för att iPad är en företagsriktad sak som går hem hos just företag, de vill inte ha ett system med öppen källkod som Android har, man ska aldrig glömma att företagen är alltid mobiltillverkarnas (och operatörernas) största kunder, privatpersoner är en sekundär kundkrets

Tycker alla ungar i lågstadiet bär omkring på Iphone 4/4s nästan inga ungar på skolgårdarna har Android mobiler...Är praktikant hos en slöjdlärare så ser en del saker om dagarna...

Där emot så ser jag för det mesta att dom mer praktiska företagarna har nån gammal Nokia/Eriksson eller nåt..

Om nåt så har Iphone fjortis appar...se bara på alla dessa ''farts apps'' eller liknande...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Oj 9 miljoner. Låt konsumtionen börja och lyxfällan svälla!

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt att förstå den pågående mobilhysterin. Förstår inte varför dyra mobiler tilltalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Har väldigt svårt att förstå den pågående mobilhysterin. Förstår inte varför dyra mobiler tilltalar.

Jag använder min mobil mer än både datorn, tv o hemmabio tillsammans. ~5-6000:- är en piss i nilen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag använder min mobil mer än både datorn, tv o hemmabio tillsammans. ~5-6000:- är en piss i nilen..

Själv använder jag min mobil till att ringa och smsa, samt Blizzard Authenticator till D3, Sc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Själv använder jag min mobil till att ringa och smsa, samt Blizzard Authenticator till D3, Sc2.

Sådan var jag med. Jag hade min telefon till att ringa och SMS:a. Jag hade nått gammalt skit som jag tyckte dög eftersom, ja, det gick ju ringa och SMS:a på den. Sedan skaffade jag mig en Android-lur. Nu använder jag telefonen hela tiden till allt möjligt. Jag behöver inte ens en laptop längre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag använder min mobil mer än både datorn, tv o hemmabio tillsammans. ~5-6000:- är en piss i nilen..

samma här. sedan går alla skolbarn om kring med iphone. vist är det tufft med en två år gammal skittelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

De menar ju dock att det är 9 milj förhandsbokade enheter hos 100 olika mobiloperatörer, dvs att 9 miljoner slutkunder har förhansdbokat en s3a hos sin mobiloperatör. Det i sig betyder inte sålda heller, men varför förhansbokar man som person om man sen inte ska ha den?

undra hur många som är bokade utan webbutiker mm för dom är ju inte med bland dom 9miljonerna. det står ju mobiloperatörer och cdon och dustin netonnet säljer ju en hel del också.

Permalänk
Medlem

Grym hårdvara men alldeles för stor för min egen smak. Kan de släppa en liknande modell i 4-4,3" storleken så hade jag varit intresserad.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Grym hårdvara men alldeles för stor för min egen smak. Kan de släppa en liknande modell i 4-4,3" storleken så hade jag varit intresserad.

Grejen är ju att även om skärmen är 4.8" så är själva telefonen "bara" ca 1 cm högre, 4 mm bredare och 0.1 mm tjockare än S2:an som har 4.3" skärm.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

Just skärm storleken är ju en STOR anledning till varför jag inte väljer IPhone. Efter ha jobbat en del med en HTC Titan (4,7") så kommer jag inte gå ner i storlek, det är helt enkelt en frihet att slippa pilla runder på en minatyr skärm, det är lite som att jämföra en 14" mot en 17".

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagglund88:

är det någon som vet när nästa version av "Note" kommer ut? Hittar ingen information om denna.

/Hägge

Galaxy Note introducerades på IFA mässan i Berlin 1:a sep 2011 och släpptes i Tyskland i början på oktober. En bit in i November kunde man köpa den i Sverige, då anpassad till svenska och "buggfixad"(typ två mindre buggar) vilket var trevligt, med tanke på den långa väntan.
Över 6000 journalister var på plats på IFA med 140.000 besökare och det ökar markant för varje år. IFA är redan fullbokad för arrangörerna och om 104 dagar öppnar mässan! (Funderar på att åka dit, billigt till Berlin?)

Om Galaxy Note 2 blir aktuell detta år, så är IFA mest troligt. Med tanke på hur bra det gick för Note och att Samsung själva kallar den för flaggskepp bredvid S3 i sin senaste pressrelease bådar för en efterföljare.

Men det finns ett par saker som skulle kunna tala för en senare release.
Den första är att Samsungs fabriker kommer vara fullt upptagna med att pressa ut S3 ett bra tag framöver, då deras marknadsandelar har ökat och de helt enkelt inte kan tillverka dem i lika hög takt som de säljer, jämför mot SII förra året.
Den andra är att många som idag äger en Note är så nöjda att de inte känner behovet av att uppgradera än. Vi som har en Svensk version i stock har inte ens fått ICS och premiumpaketet än. När det kommer i början av Juni kommer nog många av oss tycka att vi sitter på den perfekta nallen. Samsung kanske vill vänta på att suget ökar ytterligare?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har nog köpt runt 50 tal också genom min livstid och jag har nog varit nöjd med de flesta faktiskt, en del mindre en del mer.
Jag kollar noggrant på tester, hands-on, spec, priset och allt sådant innan jag köper något. Men du kan kanske inte har den rutinen.

Nej, jag skiter i andras tester när det gäller mobiler. Jag testar den själv, är den bra så behåller jag den.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Nej, jag skiter i andras tester när det gäller mobiler. Jag testar den själv, är den bra så behåller jag den.

Då förstår jag att du inte blir nöjd med produkterna du köper.
Men jag förmodar att du vet att man inte kan ha samma förväntningar på en mobil för 1000kr och en mobil för 6000kr.

Permalänk
Medlem

Generellt är det mer eller mindre omöjligt idag att bli missnöjd med en telefon i 4000 kr klassen oavsätt märke och det är just detta som många IPhone användare har börjat inse.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Generellt är det mer eller mindre omöjligt idag att bli missnöjd med en telefon i 4000 kr klassen oavsätt märke och det är just detta som många IPhone användare har börjat inse.

Exakt, var hos en telefonförsäljare som inte alls begriper varför folk ger 6-7 tusen för en smartphone.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Älskar Android - Då S3:an i mina ögon blev en flopp så hoppar jag på iOS tåget detta detta året iallafall.
Även om jag inte tycker om Apples synsett när det gäller öppenhet så gör de iallafall mobiler med bra kvalité och inte i plast som HTC One X eller S3:an... USCH!

Lägger man ut så mycket pengar på en mobil så borde material kvaliteén ligga på topp (då i ngn form av metall, aluminiumlegering/magnesiumlegering).

Kommer såklart behålla min HTC Desire så man inte förlorar alla godsaker från Android världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

Älskar Android - Då S3:an i mina ögon blev en flopp så hoppar jag på iOS tåget detta detta året iallafall.
Även om jag inte tycker om Apples synsett när det gäller öppenhet så gör de iallafall mobiler med bra kvalité och inte i plast som HTC One X eller S3:an... USCH!

Lägger man ut så mycket pengar på en mobil så borde material kvaliteén ligga på topp (då i ngn form av metall, aluminiumlegering/magnesiumlegering).

Kommer såklart behålla min HTC Desire så man inte förlorar alla godsaker från Android världen

Jag tycker att det är ganska skönt att veta att min mobil inte går i bitar om jag nu skulle tappa den, jämfört mot en iPhone.

Utöver det så känns "plasten" på min one mycket bra, har du hållit i en?

Dock tycker jag att metall känns med exklusivt, men mobilen blir ju även rätt mycket tyngre...

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Grejen är ju att även om skärmen är 4.8" så är själva telefonen "bara" ca 1 cm högre, 4 mm bredare och 0.1 mm tjockare än S2:an som har 4.3" skärm.

Ökad storleken gör fortfarande att den går bort då den inte kommer passa i mina kavajer eller byxfickor. 136.6 x 70.6 x 8.6 mm är helt enkelt för stort för att det ska vettigt för min del.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Ökad storleken gör fortfarande att den går bort då den inte kommer passa i mina kavajer eller byxfickor. 136.6 x 70.6 x 8.6 mm är helt enkelt för stort för att det ska vettigt för min del.

Ja jämfört med din Iphone 4 är det ju klart. Men för de som haft S2:an eller liknande är det ingen större skillnad.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

LOL!! Android och Samsung är väl det MEST mainstream man kan ha, världen är FULL av Android/Samsung fanboys som bara klankar på iPhone användare för att DET är mainstream att göra, medan iPhone användaren bara håller käften, ler och låter er roas

Iphone är som ett smycke för 14 åriga fjortisar. Visst iPhone är bra men en telefon borde vara hållbar, på iphone får man knappt öppna bakluckan utan att garantin går ut. Sen måste man plugga in telefon i iTunes som är ett helvete för vissa har jag hört. för att kunna lägga in sin musik eller annat skit. Man får knappt någon frihet att göra om sin homescreen heller däför jailbreakar dom mesta den. Men det är min åsikt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ökad storleken gör fortfarande att den går bort då den inte kommer passa i mina kavajer eller byxfickor. 136.6 x 70.6 x 8.6 mm är helt enkelt för stort för att det ska vettigt för min del.

Det ryktas ju att nästa Iphone kommer få större skärm och därmed också få större format. Fast det får man förstås se då den släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det ryktas ju att nästa Iphone kommer få större skärm och därmed också få större format. Fast det får man förstås se då den släpps.

3,7 till 4" är de storlekar som det finns spekulation om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

3,7 till 4" är de storlekar som det finns spekulation om.

"At least 4 inches" eller "4 inches minimum" har jag sett.

Men det är rykten, som är säkert drar hits till sajter, så jag tar det med en nypa salt.

Permalänk

Förstår inte riktigt hypen över S3.
Den har ju ingenting speciellt, mer som dom andra highend lurarna som finns på marknaden.
Har själv en Galaxy Nexus men hade bytt till en Xperia S anyday (Xperia S annonserades inte långt efter releasen av GN).

Tycker det är lite synd att alla är så hårdvarubesatta idag, jag menar, Quad eller Dual core? Big deal, ärligt talat.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB