Snabba svar tack på mina frågor: Spelar folk online mycket

Permalänk
Medlem

Snabba svar tack på mina frågor: Spelar folk online mycket

Som titeln säger. Jag blev lite sugen på arma 2 online och undrar hur jag kan se / ifall ni vet hur många som spelar spelet online? Antar att det är uppbyggt med servers och sånt?
vart kan jag köpa det digitalt?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Köp det via Steam, Arma2: Combined Operations heter det.

http://www.dayzmod.com/ - Där ser du antal spelare, banditer osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Köp det via Steam, Arma2: Combined Operations heter det.

http://www.dayzmod.com/ - Där ser du antal spelare, banditer osv.

Men man spelar på servers? alltså typ som bf3, 32 mot 32 eller typ 64 mot zombies. du fattar.
varför combined operations? funkar inte bara '' arma 2 '' ?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Men man spelar på servers? alltså typ som bf3, 32 mot 32 eller typ 64 mot zombies. du fattar.
varför combined operations? funkar inte bara '' arma 2 '' ?

ArmA 2 & ArmA 2: Operation Arrowhead heter Combined Operations när spelen används tillsammans, Operation Arrowhead är en DLC till ArmA 2.
Ja det finns servrar med hundratalas olika spelstilar, populärast är Domination.

Permalänk
Medlem

Är det skillnad på servrar jämfört om man köper det på steam eller någon annanstans, tex. digital download. Kan få tag på Arma 2 CO för 110kr nämligen, är mycket dyrare på steam.

Permalänk
Skrivet av zin:

Är det skillnad på servrar jämfört om man köper det på steam eller någon annanstans, tex. digital download. Kan få tag på Arma 2 CO för 110kr nämligen, är mycket dyrare på steam.

Spelar ingen roll vart/hur du köper det. Bara det inkluderar spelen ArmA2 och Operation Arrowhead. Även DLC'n Private Military Company (PMC) rekommenderas att köpa om du inte vill ha några suddiga lågupplösta texturer på enstaka karaktärer och objekt, dock så är det inget krav.

Anledningen till varför allt detta krävs är för att utvecklarna till DayZ har valt att använda olika resurser från respektive expansion/dlc. Lite bökigt för alla nykomlingar, men majoriteten av ArmA2-communityn hade redan alla tillägg sen tidigare, innan det blev sån uppståndelse runt DayZ. Så det har liksom aldrig direkt varit några konstigheter med att släppa moddar och dylikt som kräver officiella DLC's.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro