Gtx580 beställt på webhallen.

Permalänk

Handla från dustin i fortsättningen=)
Har aldrig haft problem med mina beställningar därifrån, har varan vart defekt så har de skickat en ny innan jag har hunnit lägga på telefonen

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem
Skrivet av davey2kay:

Handla från dustin i fortsättningen=)
Har aldrig haft problem med mina beställningar därifrån, har varan vart defekt så har de skickat en ny innan jag har hunnit lägga på telefonen

Gillar personligen inet bäst just nu. Sjukt bra service. Även komplett funkar kanon. Aldrig problem med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Skumt, när jag fick en skärm som hade mycket backlight-bleeding frågade jag om de kunde skicka ny skärm innan jag skickar tillbaka den gamla och det gick utmärkt.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wully:

är det frakt kostnaden eller? kanske svara på mig angende frakt vid reklamation....

Hehe blev lite fel. Trodde du menade att alla hade 7870 för 2500

Vid reklamation ska säljaren betala frakten. Ifall man väljer (det är frivilligt) att hantera ärandet direkt med tillverkaren kan du få betala. Dock kan du ALLTID kräva att säljaren ska hantera reklamationen.

Från konsumentköplagen:

Avhjälpande och omleverans 26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren. Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen. Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det va konstigt, jag har aldrig haft problem med webhallen.

Har bytt produkter som har börjat krångla efter 1.5 år direkt i butik utan någon väntan i 4 veckor för tester.

Gäller både möss och Nätaggregat och har alltid haft top notch service.

Kanske beror på att jag alltid handlar i deras fysiska butiker då dem alltid brukar ha någon "it-tekniker" eller it-ansvarig på platsen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av wRRM:

Det va konstigt, jag har aldrig haft problem med webhallen.

Har bytt produkter som har börjat krångla efter 1.5 år direkt i butik utan någon väntan i 4 veckor för tester.

Gäller både möss och Nätaggregat och har alltid haft top notch service.

Kanske beror på att jag alltid handlar i deras fysiska butiker då dem alltid brukar ha någon "it-tekniker" eller it-ansvarig på platsen.

Samma för mig bytte i butik modekort som hade böjda pinnar fick pengarna instatt på kortet i kassan och samma med coolwhine nätagg mus tangetbord och grafikkort så jag skulle gå till affären om jag va du, om du inte bor 30 mil bort

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ingen som tycker det är märkligt? Konstigt.. Aldrig blivit behandlad så förut iaf.

Varför ska jag stå för frakten när kortet var defekt och inte få frakten ersatt om det nu visade sig att det var defekt?

Isåfall ska man få en fraktsedel och är det då INTE sönder får jag stå för frakten.. Så gör alla andra företag så vitt jag vet.

Är väl inte mitt fel att det var trasigt?

Sen säga.. "ja det tar typ 4 veckor om du vill få det utbytt" Men betala frakten så får du pengarna tillbaka inom dagar så kan du köpa ett nytt..

Varför tar det 4 veckor när dom har i lager???

JAG tycker iaf det är rätt o-proffsigt ..

Tydligen är jag ensam om att tycka det.

Att det tar 4v är att troligtvis annat företag som felsöker.
Och webhallen skickar inte ut något nytt föräns dom har svart på vitt att kortet är defekt.
Så tar det externa förataget på sig att felsöka osv så är det så.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker är lite märkvärdigt är att Webhallen går emot KKL och vill låta kunden stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt. Såvitt jag vet så är lagens regler tvingande till konsumentens fördel. Oavsett vilket alternativ som erbjuds så är det säljaren som ska stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt, inte köparen (inom rimlig ram, naturligtvis kan kunden inte kräva någon form av express/overnightleverans tillbaka till säljaren).

Kanske Webhallens representant på forumet kan uttala sig om detta? Hur ser ni på att kunden hänvisas att betala fraktkostnader i ett ärende som detta?

Jag funderade på att låta nästa bygge beställas på Webhallen på grund av intressant sortiment och fördelaktig prissättning samt bonusnivåer, men om detta är typiskt för kundbehandlingen så tror jag att jag går någon annanstans.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

Det som jag tycker är lite märkvärdigt är att Webhallen går emot KKL och vill låta kunden stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt. Såvitt jag vet så är lagens regler tvingande till konsumentens fördel. Oavsett vilket alternativ som erbjuds så är det säljaren som ska stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt, inte köparen (inom rimlig ram, naturligtvis kan kunden inte kräva någon form av express/overnightleverans tillbaka till säljaren).

Kanske Webhallens representant på forumet kan uttala sig om detta? Hur ser ni på att kunden hänvisas att betala fraktkostnader i ett ärende som detta?

Jag funderade på att låta nästa bygge beställas på Webhallen på grund av intressant sortiment och fördelaktig prissättning samt bonusnivåer, men om detta är typiskt för kundbehandlingen så tror jag att jag går någon annanstans.

Han hänvisas till att betala frakten om han vill ångra köpet, inte skicka in det på garantin, då säger dom att en fraktsedel kommer skickas ut till honom.

Permalänk
Medlem

My bad! Läste inte igenom tillgänglig information tillräckligt noga.

Får väl helt enkelt säga att deras bemötande via mail var lite halvkonstigt, men i övrigt var det väl ganska standard.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Tips! Hade ett mysko fel när man stoppar i GFX kort.... Skulle flytta ett GTX 460 kort till en annan dator lite hastigt här om dagen, allt vart svart på skärmen.. om kortet hade varit helt nytt, så hade jag trott det var defekt, det hjälpte inte med omstarter. Löste sig inte föränn jag tog ut det igen, tömde ALL ström på moderkortet innan jag stoppa i det, det räkte inte att bara ha av nätagget (hade väldigt bråttom) utan man måste trycka på powerknappen efteråt och tömma det på sista droppen av ström.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mithras:

Eller så kanske man "propsar på" något sånt för att allt ska gå snabbare?
Sedan kan jag ju säga att inget företag vill "tjäna" in frakten genom att låta en kund ångra köpet. Ingen chans.
Däremot, som sagt, känns sista mejlet jävligt skumt.

Förstår inte riktigt vad du menar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kent:

Nej kunden ska inte behöva betala frakt vid garantiäranden.

Om det visar sig att personen i fråga själv vållat skadan, eller att produkten är fungerande, ska väl inte företaget stå för frakten?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrAdde:

Om det visar sig att personen i fråga själv vållat skadan, eller att produkten är fungerande, ska väl inte företaget stå för frakten?

Nej, men då räknas det som en vanlig reparation där kunden får betala alla kostnader.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Samma för mig bytte i butik modekort som hade böjda pinnar fick pengarna instatt på kortet i kassan och samma med coolwhine nätagg mus tangetbord och grafikkort så jag skulle gå till affären om jag va du, om du inte bor 30 mil bort

bor 40 mil bort....

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

Det som jag tycker är lite märkvärdigt är att Webhallen går emot KKL och vill låta kunden stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt. Såvitt jag vet så är lagens regler tvingande till konsumentens fördel. Oavsett vilket alternativ som erbjuds så är det säljaren som ska stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt, inte köparen (inom rimlig ram, naturligtvis kan kunden inte kräva någon form av express/overnightleverans tillbaka till säljaren).

Kanske Webhallens representant på forumet kan uttala sig om detta? Hur ser ni på att kunden hänvisas att betala fraktkostnader i ett ärende som detta?

Jag funderade på att låta nästa bygge beställas på Webhallen på grund av intressant sortiment och fördelaktig prissättning samt bonusnivåer, men om detta är typiskt för kundbehandlingen så tror jag att jag går någon annanstans.

Enligt min mening finns det bra mycket bättre affärer.. Hellre Komplett eller Inet.. Båda två är super!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Tips! Hade ett mysko fel när man stoppar i GFX kort.... Skulle flytta ett GTX 460 kort till en annan dator lite hastigt här om dagen, allt vart svart på skärmen.. om kortet hade varit helt nytt, så hade jag trott det var defekt, det hjälpte inte med omstarter. Löste sig inte föränn jag tog ut det igen, tömde ALL ström på moderkortet innan jag stoppa i det, det räkte inte att bara ha av nätagget (hade väldigt bråttom) utan man måste trycka på powerknappen efteråt och tömma det på sista droppen av ström.

Detta kort var trasigt.. Massor av roliga färger på hela skärmen.. Windows startade i något felsäkert läge varenda gång jag bootade med bara det kortet och visade gul triangel i systemenheter.. Så något galet var det.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av palusa:

Ingen som tycker det är märkligt? Konstigt.. Aldrig blivit behandlad så förut iaf.

Varför ska jag stå för frakten när kortet var defekt och inte få frakten ersatt om det nu visade sig att det var defekt?

Isåfall ska man få en fraktsedel och är det då INTE sönder får jag stå för frakten.. Så gör alla andra företag så vitt jag vet.

Är väl inte mitt fel att det var trasigt?

Sen säga.. "ja det tar typ 4 veckor om du vill få det utbytt" Men betala frakten så får du pengarna tillbaka inom dagar så kan du köpa ett nytt..

Varför tar det 4 veckor när dom har i lager???

JAG tycker iaf det är rätt o-proffsigt ..

Tydligen är jag ensam om att tycka det.

Du får stå för frakten om du ångrar köptet, inte om du reklamerar, men då KAN det ta UPP TILL 4 veckor, det är en varning, inte en prognos. De varnar dig för att de inte kan veta hur uppenbart felet eller, och alltså inte hur lång tid undersökning kommer ta, sen kan de inte garantera att varan finns i lager osv.

Ångra köpet kan du göra utan att det är något fel på kortet, utan bara pga att du ångrat dig, då du beställt kortet, och inte köpt det i butik, och då gäller hem och distansköpslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt, dock måste DU stå för frakten.

Förmodligen erbjöd de dig alternativet för att du då skulle slippa undersökningsperioden för att du då snabbt skulle kunna få dig ett nytt kort, om du var villig att betala den extra summan som frakten kostar.

Tycker inte det är speciellt konstigt, dock borde det räcka med att undersöka så att du inte råkat slå sönder kortet så fort du plockat det ur lådan, och inte något som skulle ta någon längre tid (det gör det säkert inte heller)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Janav:

Det som jag tycker är lite märkvärdigt är att Webhallen går emot KKL och vill låta kunden stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt. Såvitt jag vet så är lagens regler tvingande till konsumentens fördel. Oavsett vilket alternativ som erbjuds så är det säljaren som ska stå för fraktkostnaden vid en defekt produkt, inte köparen (inom rimlig ram, naturligtvis kan kunden inte kräva någon form av express/overnightleverans tillbaka till säljaren).

Kanske Webhallens representant på forumet kan uttala sig om detta? Hur ser ni på att kunden hänvisas att betala fraktkostnader i ett ärende som detta?

Jag funderade på att låta nästa bygge beställas på Webhallen på grund av intressant sortiment och fördelaktig prissättning samt bonusnivåer, men om detta är typiskt för kundbehandlingen så tror jag att jag går någon annanstans.

Läs igenom första inlägget igen och se om du lär dig något.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av palusa:

Hejsan.. vet inte om detta är rätt forum del då jag inte hittade webhallen på leverantörerna som finns representerade på swec.

Beställde ett GTX580 via webbhallen och fick det levererat.. Kortet var defekt vid leverans och jag kontaktade dom då på telefon.

Fick 2 konstiga val..

1. Dom skickade en fraktsedel och jag skulle få ett nytt kort om det nu visade sig vara defekt vilket kunde ta upp till 4 veckor.
2. Jag stod för frakten och ångrade köpet och får pengarna insatta på kontot inom några dagar och kunna beställa ett nytt kort.

Otroligt märkligt tyckte jag.. Men tog val nr 2 då jag inte vill ligga ute med 3000 i 1 månad och vara utan grafikkort.

Sen idag.. En dag efter samtalet fick jag ett mail från supporten där dom skrev:
"Hej! Jag vill minnas att vi kommer överens om att ni skulle ångra köpet för att få pengarna tillbaka. Vill möjligen sköta detta på annat sett?"

Vad fasen är detta? Känns som dom kom på sig själva med att lova något och ändrar sig sen i efterhand. Jag kommer iaf aldrig beställa mer från dom. Riktigt oseriöst känns det.

Någon som varit med om något liknande???

Hej!

Jag ber om ursäkt för att det strulat till sig här.

I stort är det kundtjänsten sagt korrekt.
Dvs. du har två alternativ:

1. Du kan skicka in kortet och få ett nytt så fort vi har konstaterat felet.
Det är här det brast när de säger att det ska ta fyra veckor: det kan, maximalt enligt praxis, i sverige ta fyra veckor om det ska räknas som skälig tid men det brukar absolut inte ta så lång tid för oss att testa ett grafikkort. Kanske var det den här maximala tidsåtgången som vår kundtjänst tryckte på lite väl hårt när ni talades vid. (Normalt är snarare att kortet testat samma dag som det kommer in eller dagen efter och att ett nytt skickas ut direkt om felet går att konstatera)

2. Alternativ två är att du utnytjjar din lagstadgade returrätt och väljer att häva köpet. Då får du pengarna tillbaka men måste stå för frakten. Har man av någon anledning inte möjligheten att vänta på en felsökning så kan detta vara ett alternativ. (Får vår del är det sämsta tänkbara alternativet men vi vill i alla fall att du är informerad om de rättigheter du har.)

Angående uppföljningen så vet jag inte om jag är lite eftermiddagstrött men som jag läser det du skriver så valde du alternativ nr 2 och de ringer upp för att säkerställa att det var det alternativet du ville nyttja? Jag försöker absolut inte vara sarkastisk eller otrevlig nu men jag förstår inte vad det konstiga i det är (ber verkligen om ursäkt om jag misstolkat något).

Att felsöka varor (förutom om vi talar om tokbilliga saker som en USB-kabel etc) och att kunden står för frakten vid utnyttjande av returrätten skulle jag nog våga påstå är standard för alla företag, även de konkurrenter till oss som nämnts i denna tråden.
Jag ber om ursäkt om det inte är svaret du vill ha men om jag inte missat något väsentligt här tror jag snarare att än at ha gett felaktig information att vi kommunicerat dåligt.

Återkom gärna om du har tankar, synpunkter eller bara vill förtydliga något så ska jag försöka kolla upp om och i så fall vart vi brister och fixa till det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Angående uppföljningen så vet jag inte om jag är lite eftermiddagstrött men som jag läser det du skriver så valde du alternativ nr 2 och de ringer upp för att säkerställa att det var det alternativet du ville nyttja? Jag försöker absolut inte vara sarkastisk eller otrevlig nu men jag förstår inte vad det konstiga i det är (ber verkligen om ursäkt om jag misstolkat något).

Hej och tack för ditt svar.

Jag ringde in och sa som det var.. varpå jag fick dessa alternativ. Jag valde nr.2 och personen sa att han skickat ett mail med adress och hur jag ska gå till väga för att skicka in det.

Kommer hem och packar ihop varorna i samma kartong som dom kom i och skickar iväg det.

Dagen efter jag ringt er får jag ett MAIL där det står: "Hej! Jag vill minnas att vi kommer överens om att ni skulle ångra köpet för att få pengarna tillbaka. Vill möjligen sköta detta på annat sett?" (Kopierat rakt av från e-mail)

Personen tryckte hårt på att det kan ta 4 veckor och att ångra och stå för kostnaden själv skulle spara mig massor med tid.
Det är iaf min upplevelse av samtalet.

Jag tycker och känner att det är ett litet märkligt sätt.

Försöker inte smutskasta er som företag, men ville ju såklart dela med mig och höra andras erfarenheter. Varpå jag startade denna tråden.

Oerhört tacksam att du tar dig tid att svara dock.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Bra svar. Det är helt korrekt. Vilken normalt funtad kund som helst hade förstått detta. Vissa vill dock inte förstå, alternativt tror de att de är den enda kund företaget har och att alla deras problem ska prioriteras över allt och alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Bra svar. Det är helt korrekt. Vilken normalt funtad kund som helst hade förstått detta. Vissa vill dock inte förstå, alternativt tror de att de är den enda kund företaget har och att alla deras problem ska prioriteras över allt och alla andra.

Nej jag kan inte förstå detta. Har aldrig någonsin fått ett sådant bemötande som här. Alla andra företag har varit hjälpsamma och inte i efterhand försökt styra upp någonting annat.

Däremot kanske jag förhastade mig när jag sa att det är Webhallens fel. Kan väl sträcka mig till att erkänna att personen jag pratade med framförde det hela otroligt vinklat och det kändes inte som ett glatt bemötande.

Edit:

Det är givetvis oerhört svårt att förmedla samtalets gång i text då ni inte hört tonen och sättet supporten pratade på. Sen mailet och sättet det var skrivet på, känns inte seriöst alls. Kan förstå nu om folk här har svårt att förstå när man läser det i enbart text.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Webhallen
Skrivet av palusa:

Personen tryckte hårt på att det kan ta 4 veckor och att ångra och stå för kostnaden själv skulle spara mig massor med tid.
Det är iaf min upplevelse av samtalet.

Jag tycker och känner att det är ett litet märkligt sätt.

Försöker inte smutskasta er som företag, men ville ju såklart dela med mig och höra andras erfarenheter. Varpå jag startade denna tråden.

Hej igen och tack för snabb feedback!

Det låter onekligen som om personen ta pratat i har tagit i för hårt med de nagativa aspekterna. Jag tar ett samtal med vår kundtjänstchef på måndag och ser om vi kan bli lite tydligare i hur vi kommunicerar sådan information då jag också håller med om att det låter märkligt.

Ingen fara angående att smutkasta, det tycker jag absolut inte att du gör. Du har haft en dålig upplevelse och berättar för andra om den. Det är helt naturligt och dessutom jätteviktigt för oss att få höra så att vi kan bättra oss!

Trevlig helg

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej igen och tack för snabb feedback!

Det låter onekligen som om personen ta pratat i har tagit i för hårt med de nagativa aspekterna. Jag tar ett samtal med vår kundtjänstchef på måndag och ser om vi kan bli lite tydligare i hur vi kommunicerar sådan information då jag också håller med om att det låter märkligt.

Ingen fara angående att smutkasta, det tycker jag absolut inte att du gör. Du har haft en dålig upplevelse och berättar för andra om den. Det är helt naturligt och dessutom jätteviktigt för oss att få höra så att vi kan bättra oss!

Trevlig helg

Tack! Låter bra. Kanske hade personen i fråga en dålig dag bara. Uppskattar verkligen dina svar.

Önskar dig med en trevlig helg och hoppas personalen tänker på att sådana här små missförstånd kan få en att tappa förtroendet för en butik.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Vill bara säga till alla hur det ligger till. Skickade in kortet och dom hävdar att dom fört över pengrna. Dock inget på kontot dom senaste 5 arbetsdagarna. Det är omöjligt att komma fram på deras telefon och dom har ignorerat mina senaste 5 email.

Riktigt seriöst företag. Kommer gå vidare med detta.

Skickade in kortet den 27e och posten strulade till det lite så kan inte beskylla dom för det direkt. Men det tar knappast 5 dagar att föra över pengar.

Har sparat alla mail dom skickat och jag skickat och jag har gett dom rätt konto-nr.

Dom hävdar att överflringen skedde den 10/5. Sen var det helg. Så totalt 5 arbwtadagar nu.

Sen att ignorera mail? Eller inte höra av sig för att försöka hitta en lösning? Pinsamt webhallen!!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Vill bara säga till alla hur det ligger till.

Seriöst.. om dem nu har skickat pengarna så är det väll banken du ska skylla på och inte dem..

Ha tålamod och lägg ned smutskastningen, de har hjälpt dig och gjort allt korrekt förutom komunikations bristen i början.

att sedan förvänta dig svar på mail på en gång är patetiskt, de har fler kunder än dig - likaså på telefon, hur länge vänta du, 5min och la på ?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vill bara säga till alla hur det ligger till. Skickade in kortet och dom hävdar att dom fört över pengrna. Dock inget på kontot dom senaste 5 arbetsdagarna. Det är omöjligt att komma fram på deras telefon och dom har ignorerat mina senaste 5 email.

Riktigt seriöst företag. Kommer gå vidare med detta.

Skickade in kortet den 27e och posten strulade till det lite så kan inte beskylla dom för det direkt. Men det tar knappast 5 dagar att föra över pengar.

Har sparat alla mail dom skickat och jag skickat och jag har gett dom rätt konto-nr.

Dom hävdar att överflringen skedde den 10/5. Sen var det helg. Så totalt 5 arbwtadagar nu.

Sen att ignorera mail? Eller inte höra av sig för att försöka hitta en lösning? Pinsamt webhallen!!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju kolla med banken och se om det ger något. När skickade du mail till dem?

Skrivet av Pissespann:

Seriöst.. om dem nu har skickat pengarna så är det väll banken du ska skylla på och inte dem..

Ha tålamod och lägg ned smutskastningen, de har hjälpt dig och gjort allt korrekt förutom komunikations bristen i början.

att sedan förvänta dig svar på mail på en gång är patetiskt, de har fler kunder än dig - likaså på telefon, hur länge vänta du, 5min och la på ?

Jag håller delvis med. Smutkasta ska man inte göra i första taget. I detta fallet tycker jag att det är ganska beroende på när mailen skickades. Om det har gått flera dagar så har du imo rätt att klaga som kund, sedan kan man ju fråga sig om det är rätt sätt att klaga till andra istället för direkt till företaget. Jag tycker att det är rimligt att förvänta sig ett svar inom iaf 3 arbetsdagar, åtminstone en kontakt och bekräftelse på att de arbetar med din fråga, om svaret inte finns direkt.
Det må vara så att banken har sjabblat, men då tycker jag samtidigt att du kan förvänta dig hjälp från, i det här fallet Webhallen, som har ett ärende hos banken. Det är inte du som ska behöva driva något mot banken i det här fallet.

Så TS, hur ser det ut med kommunkiationen?!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

En vecka sen jag skickade mail till supporten. Inget svar än. Banken funkar perfekt. En kompis förde över till mig från en annab bank tog 10 tim.

Så jag har all rätt i världen att klaga. 2 dagar tar det för inet att ersätta pengar. Nu har snart 5 dagar passerat.

Så jag har all rätt i världen att vara förbannad. 17 dagar sen jag skickade in kortet. Väldigt normal tid för ett ärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|