Tappar du ditt spel-sug med åren?

Permalänk
Avstängd

Kommer ihåg när man var mindre och hade "speldagar", dvs man fick bara spela så och så många dagar per vecka!
Med facit i hand så var det ganska bra, dels för att man inte spelade hela tiden (precis som morsan ville), men också för att man blev riktigt hypad när man gick och suktade efter att få spela på de dagar man inte fick
Edit: Plus att spelen då räckte mycket längre!

Permalänk
Medlem

Suget finns fortfarande, men jag är mycket mycket mer kräsen.
Detsamma gäller för min del även film och tv i allmänhet. Jag ödslar ingen tid på skit längre, där jag som barn eller tonåring kunde titta på filmer eller spela spel som jag inte tyckte var skitbra, "för det var bättre än inget". I dag stänger jag av och gör något vettigare om jag inte är road av det som är på skärmen.

EDIT:

Som ovanstående skriver så upplevde jag också att spelen "räckte längre". I dag är allting så djävla guide:at.
Spelar man wow eller dylikt idag så finns stora skyltar som pekar "hit skall du för att slutföra uppdraget". När jag spelade mitt första rollspel på sega (phantasy star) så fanns det npc:er som genom långa lore berättelser berättade ungefär vad man skulle göra för att komma vidare, och gav en ett väderstreck att gå efter, sedan var det ner i grottor och gissa och chansa sig fram som gällde.
Jag kände mig mer utmanad av spelen förr.

Åh andra sidan.. jag kanske bara är dystopisk och lite sentimental.. faktum är att även om jag inte raidar idag så kan jag vara lite road utav att spela wow, och det är fan 7 år gammalt.. Så nog finns det spel som räcker ett tag, även nu.
Men även om jag tycker Mass Effect är ett roligt single player "äventyrs spel" så är det ingalunda SVÅRT.. det är bara hållplatser som skall avverkas.

Permalänk
Medlem

Tappat mycket. Detta beror främst att spelen blir utvecklade för konsoler med gammal grafik från 2000-talet.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tröttnat rätt mycket på senaste tiden, använder mest spelandet som tidsfördriv när jag inte har annat för mig.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Skrivet av D00mbr0s:

Själv tycker jag att spelen är så jävla finslipade nu, att hela spel-communityn är riktigt kräsna. Se bara på Call Of Duty serierna, de nya är baserade på att p12or ska inte whina för mycket. Jag tycker att spel ska ha sina flaws och vara unikt.
Såklart, lirar fortfarande cs eftersom det är det bästa spelet som gjorts!

What he said ^

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem

Tkr fortfarande att spela är riktigt kul fast allt är inte lika intensivt/panikartat som när man var yngre, gäller det mesta dock.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har i princip tröttnat på spel. Jag är 20 och har spelat PC, Nintendo 8-bit, Super Nintendo, N64, Playstation, Gamecube och jag älskade spel då. Nu är allt dåligt och knappt inga spel säger mig något. Tråkigt att det blivit så.

Har säkert att göra med att spelen nu för tiden är totalt värdelösa (Finns såklart undantag).

Menar, det som jag saknar, är just att man måste lösa olika saker för att komma vidare. Istället för "Tryck A för att hoppa", och en stor fet pil mitt i skärmen som visar vart man ska

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Beror på om det finns spel som är värda att spela och om jag snubblat över några intressanta bokserier då jag läser kring 300 böcker om året och då blir speltiden begränsad.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

29år nu och spelar väldigt sällan jag oxå.
tok lite sen grabben föddes, man får lixom andra prioriteringar.
när man va liten o plöjde Ultima Online, Baldurs Gate o diablo så var allting nytt (lr det kändes så).. man var ung och oförstörd, nu är man cynisk, gammal o bitter
jag vet inte om det är så att spelkvaliteten (läs känsla, story etc) har blivit sämre med åren, jag tror att man ser saker anorlunda nu.
det har nog att göra med psyket hos oss människor, saker man gjort tidigare i livet tvättas och man minns bara delar av det (typ alla lumpenhistorier - fan va kul alla hade... 10 dagar av 200, resterande skitdagar i regn har man förträngt)
nostalgins magi
så spelsuget finns nog alltid där, men känslan av att blir helt uppslukad av en story och inte kunna släppa musen och WASD är svår att återskapa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Är 36 och har spelat sedan jag vid 12 års ålder köpte mig en Vic64. Intresset har inte minskat, dagens spel är ofta fantastiska jämfört med 1987 Sen kanske det är få spelidéer som imponerar på än och man kan tycka att de borde kunna göra mer originella spel med dagens datorkraft. Men visst är det kul o lira

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tappat mycket. Detta beror främst att spelen blir utvecklade för konsoler med gammal grafik från 2000-talet.

Det är just den "realistiska" grafik alla spel ska ha som fått mig att tröttna något förbannat! Jag vill ha ett spel med atmosfär, gameplay och underbar musik !

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

För mig har det blivit så att jag måste ha extremt djupa och svåra spel med hög inlärninvskurkva för att överhuvudtaget kunna få någon tillfredställelse ur det.
Jag kan t ex inte spela alla sketna konsollportar som vi matras med nuförtiden, för mig är dom precis likadana allihop. Spring genom korridoren, skjut honom och repetera.

Det finns ju dock vissa utvecklare kvar som kan tillgodose mitt begär, Paradox Interactive ger mig mina doser av riktiga PC-titlar iallafall.
Vi får inte glömma Football Manager heller.

Du kan ju fixa lite simulatorer och så också, är du t ex intresserad av flygplan IRL kan du ju få ut mycket nöjje ur Flight Simulator.

*Edit* Jag är 25

Spelat Eve?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Spelsuget är det inget fel på, men det finns ytterst få kul spel att roa sig med nuförtiden. Jag sitter framför datorn minst lika mycket idag som för 10 år sedan, men spelar betydligt mer sällan pga spelens utveckling de senaste åren. Idag handlar ju nästan alla spel om att ge en kort men "häftig" upplevelse, samtidigt som utmaningen, livslängden och friheten får lida ganska hårt. Plus att det mesta nu ska vara så jäkla torrt och seriöst, snarare än kul och kreativt. Minst sagt förjävligt.

Har istället spenderat min tid mer och mer åt diverse projekt för att modda spel till något som tilltalar mig mer (Och andra), samt stötta och hypa utvecklare, moddare, och relaterade communities som jag tycker gynnar PC'n som spel-plattform. Har de senaste åren verkligen funnit mycket nöje och intresse i arbetet bakom spelen snarare än i dom Särskilt 3d-modellering och texturering. Framförallt jobbar jag mycket i ArmA2, som är ett helt otroligt spel vad gäller frihet och möjligheter! Ser mycket fram emot ArmA3 senare i år.

Jag är 27 år gammal, om det var av intresse.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Diablo 3 will take you out from the matrix and into the "real gaming world" again

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

18 här. Spelar inte alls lika mycket som jag gjorde för. Som mest kunde man sluka 8h+ per dag, utan problem under en vardag.
Tror nog jag har fått lite andra prioteringar. Låter som värsta gubbe haha, men suget har bara försvunnet helt enkelt.
Dock när det väl spelas, så är det inte för spelet i sig, utan för umgänget. Drar ett (insert random game) med polare över skype etc.

Fast jag vill faktiskt återuppleva den där känslan man hade när man sprang runt med sin level 8 paladin i elwynn forest och upptäckte världen, det är fan några av dom bästa spelminnena jag har. Då ett spel bara sög en in. Man var fast.
Kommer nog antagligen köpa Diablo 3 bara för att se hur det är, men tveksamt så blir det inte återupplivade här för min del.
Livet försätter och man kräver nya sätt att bli stimulerad på antar jag! Man dödar lite av tiden på forum istället xD

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Det är just den "realistiska" grafik alla spel ska ha som fått mig att tröttna något förbannat! Jag vill ha ett spel med atmosfär, gameplay och underbar musik !

Du kollar för mycket på storsäljarna, du borde ta en titt på spel inom indie-genren. Finns nog en hel del spel som har det du är ute efter där

Permalänk

29 år. Spelintresset är fortfarande stort och jag har tid efter jobbet eftersom jag inte har så mycket åtaganden utöver just jobbet, men jag har ytterst svårt för att sätta mig ner med framförallt single player spel nu för tiden. Jag har verkligen försökt och visst har jag tagit mig genom spel som The Witcher 2 och Dragon Age: Origins på senare år, men det tillhör inte vanligheterna. Det ger mig bara inte så mycket. Jag läser mycket hellre en bok om jag vill ha bra story.

Däremot så kan jag lägga mycket tid på onlinespel. World of Warcraft har jag spelat i över sju år till och från, men nu för tiden blir det framförallt nån match i League of Legends eller Starcraft II. Älskar att tävla och att försöka förbättra mina strategier o.s.v.

Sen tycker jag inte att spelen var bättre förr egentligen. Det var mycket som störde mig som avsaknad av riktlinjer, sparpunkter o.s.v. förr. Sådant irriterar mig mer sällan nu för tiden.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Är 20 år. Och spelar verkligen inte lika mycket som jag gjorde för 3 år sedan. Har tappat spelsuget nästan helt pga att man har sett fram emot så många spel releaser sen när man spelar dem är man besviken och inser hur kasst det är, senaste besvikelserna BF3 och Skyrim.

Men sen i bland dyker det upp guldkorn så som Gta serien och nu snart kommer Diablo 3 Så jag spelar i "vågor", eller när nya bra spel finns ute.

Håller med.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Spelat Eve?

Jajjamen!
Det var kul på sin tid, men otroligt tidskrävande. Jag skulle nog inte orka med MMO-träsket igen nu när man jobbar, har kärring och allt därtill. Sen vill jag gärna att mina spel har någon form av förankring i verkligheten, alltså ta Paradox-spelen (Victoria 2/Hearts of Iron 3/Crusader Kings 2) som exempel. Jag vill kunna läsa om det på fritiden, och få ut något mer av det t ex som historisk kunskap.

Det är svårt att förklara. Jag är en extrem fotbollsentusiast, och därför spelar jag väldigt mycket Footballl Manager. Detta ger ju mig mycket kunskap om sporten som ger mig nytta i verkligheten (vilka spelar var och vilka är bra på vad), samt att jag tar mitt fotbollsintresse till en ny nivå.

Nu när Crusader Kings 2 släpptes vart jag ganska besatt av tidig medelålder tex, och började läsa på mycket om det. Detta kan ju ses som någon form av aspergers syndrom, men för mig handlar det nog mer om att få ut mina intressen eller hobbys i livet genom spelen. Jag kan inte sitta och spela Mass Effect 3 eller Crysis 2, det är totalt bortkastad tid för mig.

Har man intresse för andra världskriget kan man ju spela World War 2 Online, där har du simulation och gemenskap i allra högsta grad. Detta ger ju dig möjligheten att leva ut ditt genuina intresse genom spelet.

Jag hoppas någon förstår vart jag vill komma, men såhär upplever iallafall jag det när man blir 25+.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd

Vissa saker förändras. När jag första gången fick ett svärd i Ocarina of Time var reaktionen "WHOOAAAA ETT SVÄRD!!!". Hur reaktionerna på resten av det äventyret är knappast svårt att föreställa sig...

Jag älskar fortfarande spel. Och om dagarna kan jag få ett oerhört sug att fortsätta med min karaktär i Secret of Evermore eller att rymdkriga lite med mina Marines, men det är inte längre samma reaktioner.

Det krävs mer idag.

Visst. Jag sket nästan på mig av hur härligt det var att trycka ut Poseidons ögon i God of War 3. Men det blir längre mellan wow-momenten.

Å andra sidan har jag ett större känslomässigt band till spel idag.

I slutändan finns spelsuget där. Precis som förut. Det är bara lite annorlunda. Något annat som lockar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är 30+ och mitt spelintresse finns kvar, säkerligen är det lika starkt som det var då jag var tonåring. Problemet är att det inte längre är hållbart att sitta och spela ett dygn och sedan skolka en dag från gymnasiet enbart för att man hade fyrkantiga ögon och avtryck av QWERTY mitt i pannan.

Idag sätter jag mig och spelar kanske 1-2 timmar någon gång i veckan, sedan måste man återgå till det verkliga livet med ett ansvarsfullt jobb, sambo, elräkningar, hund och trängselskatt som man inte vill glömma bort att betala.

Har även jag beställt Diablo III, men jag vet redan nu att det bara kommer bli lite casualspelandes någon timme i veckan på sin höjd.

Livet var helt enkelt enklare och mindre ansvarsfullt då man var en liten snorunge..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag är 19, fyller 20 snart.. Har inte alls likadant spelsug eller beroende som tidigare.

Som mest när man var runt 16-17 spelade jag cs 1.6, kunde spela hur mycket som helst utan att tröttna, sedan la jag ner det och började spela wow, spelade mest.. ganska mycket under ett års tid, men på senaste har det blivit ibland, sen skaffade jag BF3.. spelat en del men bara då jag känner att jag har tid, inte som tidigare.

Blir väl så när man blir äldre, man märker andra saker i livet är viktigare än spelandet, men visst är det kul.. men självdisciplin sätter stopp och man gör något annat man känner är viktigare, även om man är arbetslös för tillfället hittar man andra saker som är viktigare, även fast man har god tid att lägga tid på spel.

Känner dock att det är bra att man inte spelar lika mycket som man gjorde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

33 år. Mitt spelintresse är lika starkt eller starkare nu än det någonsin har varit fast, som så många andra säger, så har man inte riktigt lika mycket tid att spela nu som när man var tonåring.

Spelen idag är mycket mer välpolerade och snygga än de var förr men tyvärr väldigt enformiga och lika, vilket är något jag tror beror på de stora utgivarnas (EA, Ubisoft, etc) rädsla att prova något nytt och riskabelt. Personligen har de senaster årens roligaste spel varit indie-spel så som Machinarium, Botanicula och Sword&sworcery. Spel som vågar sticka ut från mängden.

Jag kommer garanterat nöta D3 när det kommer trots att betan gjorde mig ganska besviken. Det är ju så otroligt lätt! Blizzard tar mig i handen redan från start och leder mig säkert genom äventyret. Var är utmaningen?

Permalänk

Jag är 18år och jag har fortfarande samma spel intresse som jag hade för 12 årsen!

Men jag tycker spel är inte lika kvalitativa!

Kommer ihåg när vi bara hade en dator i huset vilket var en P2 400MHz och 128MB ram

Päronen sa att man skulle ut och vara i det fina vädret( 8+ grader samt lite regn)

och när man träffade kompisar och lirade RA2 när det precis kom och man nötade det i flera timmar från 9 på morgonen till 8 på kvällen

gjordes bättre spel förr!

och med bättre så var dom mer ny skapande och alla spel hade en idé som inget annat spel hade! Det också hade dom bra storys!

Edit: Finns dock spel som än i dag får mig till att bli lika ivrig och ta varje chans man har att spela! Bland annat Deus Ex: Human Revolution och Diablo III

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av Flingosh:

Tröttnat rätt mycket på senaste tiden, använder mest spelandet som tidsfördriv när jag inte har annat för mig.

true shit! är väldigt få "lir" jag orkar spela igenom om dom inte är riktigt bra, typ GTA serien,Diablo 2 o 3 (snart),Crysis serien. Sen blir resten när man inte har bättre för sig, vilket är väldig få timmar i veckan eller så.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

och med bättre så var dom mer ny skapande och alla spel hade en idé som inget annat spel hade! Det också hade dom bra storys!

Edit: Finns dock spel som än i dag får mig till att bli lika ivrig och ta varje chans man har att spela! Bland annat Deus Ex: Human Revolution och Diablo III

var det medveten ironi att entusiastiskt plugga 2 spel med en 3:a efter (vilka inte är ett dugg unika eller ens så värst originella utan det faktumet heller)* i samma andetag som även nyskapande yppas?

*

DE är ju tex bara lyft rakt av Bladerunner och Ghost in the shell samt MGS, vilka också finns representerade som aningen futuristiska taktiska agentsimulatorer i tredje person.

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

var det medveten ironi att entusiastiskt plugga 2 spel med en 3:a efter (vilka inte är ett dugg unika eller ens så värst originella utan det faktumet heller)* i samma andetag som även nyskapande yppas?

*

DE är ju tex bara lyft rakt av Bladerunner och Ghost in the shell samt MGS, vilka också finns representerade som aningen futuristiska taktiska agentsimulatorer i tredje person.

Dold text

Jag vet att båda inte är nyskapande eller unika... Det jag syftade på att det finns få nya spel som får mig att vilja spela igen efter man slutet

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Håller med alla andra lite äldre här.
Spelintresset finns kvar, men det går liksom inte att sitta hela nätterna och nöta när man har ett jobb att sköta och annat.

Körde en jäkla massa TF2 när jag pluggade och sedan var arbetslös ett tag. Det var riktigt roligt att spela i klan och matcher online, så spelintresset verkar finnas kvar.
Gillar spel som är svåra att bemästra (men gärna hyfsat enkla att komma in i på en skaplig nivå).

(36 åring här förresten)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Börjar närma sig 30 och det enda som förändrats är att man dömt ut konsollerna som i bästa fall mediokra. Dem är bara PC's med sämre kontroller idag. Men spelsuget är inget fel på. Tittar man tillbaka på kvartal 3 och 4 2011 så var det ju ett helsikes spelår. Så suget är inget fel på.

Men konsoller kommer i alla fall inte jag köpa mer. Dessa fyller ingen funktion idag och all motion kontroll de lägger in i varje titel förstör mer än det ger. Vifta snabbt med armen sen har du brutit kontrollen redan, irritation på fem sekunder.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Spelsuget är det inget fel på men man växer upp och får viktigare saker att prioritera sin tid med.
Var iof ganska sen datorspelare som drog igång vid 29år (36 i år)... iof spelade jag mycket C64 på 80-talet och lite annat då och då under tiden.
Men det var när man fick tag på bf2 jag fastnade och man kunde spela hur mycket som helst.

Fast med 2 ungar, jobb, hus mm så finns det inte så mycket tid. Fösöker ändå sätta mig en timme eller två de flesta kvällarna i veckan efter ungarna har somnat för att koppla av och tänka på annat än vardagen.

Vad gäller spel så spelar jag inte så mycket utan satt med bf2 i 6 år med avbrott för 2142 och nån månad CoD4.
Nu har jag bara kört bf3 sen det släpptes och kommer förmodligen nöta det i ett par år.

Det enda jag saknar nu är "enkelheten" från bf2. Logga in, välj kit, vill du ha unlock så finns det 2, in och spela och ha kul. Nu är det lite överdrivet med hundratals prylar att välja på och det känns som om fukus ligger på ögongodis "grafik o gadjets" och inte spelkänslan.
Saknar känslan och enkelheten i bf2.
Att spelen blir större och mer avancerade kanske inte alltid är en bra grej som gör att spelsuget ökar.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB