Tappar du ditt spel-sug med åren?

Permalänk
Medlem

Är 30 år och måste säga att det har minskat drastiskt, inte så mycket på grund av att det saknas spel jag vill spela, men det finns helt enkelt ingen tid efter att man har gått ut skolan och skaffat familj/jobb/barn/hus/bil etc.....ska försöka få lite tid till D3 och GuildWars 2 (ta i trä) Tror dock fortfarande att jag kommer att spela spel när jag blir pensionär, men det är svårt att sia om framtiden....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Hej.
Jag känner att jag nu förtiden inte är lika ivrig på att spela som jag än gång var. T.ex om jag har köpt ett spel så satt jag alltid uppe hela natten - nu så kan jag lägga ner spelet efter någon timme och göra något annat istället.
Jag undrar, känner ni likadant, eller kanske rentav tvärtom?
Skriv gärna hur länge ni har spelat och hur ni känner!

Jag har spelsuget kvar, men jag har aldrig nån J*vla f*ckin tid o spela.. Antingen äre sambon som ska klaga på att man sitter för mycke vi datorn (kanske 5 timmar i veckan nu OM jag har tur, innan henne vare 5 timmar om dagen.), jycken ska rastas, katternas låda ska rengöras, tvätt o disk... gaaaah!
jag vill spela massa, men de här jädrans svensson livet f*ckar med min game time!

och pga att de påverkar min game time så blir jag mycket mer petigare med spel. Bf3 är typ det ända ja kör nu pga att ja lätt kan hoppa in o ut mellan servrar. Har GTA 4 också, men de e på gränsen till va ja gillar då jag inte tycker om att behöva köra över till min safehouse för att spara

time is money, and i really dont have alot of time! hahaha..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

är 17 år. Suget har minskat otroligt. Minns på den gamla goda p12 tiden då man kunde sitta och spela wc3 och knappt fatta någonting i flera timmar och man var full av entusiasm. Nu spelar jag mest HoN med vänner kanske 1 gång om dagen annars sitter jag och programmerar i timmar. Det är roligare att göra spel än spela spel. Iaf när det får som man vill

För övrigt så börjar man väl spela gw2 på release dagen är riktigt taggad på det! Spelat gw1 i ett par år.

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

old man

vad ska man säga jag är 49år - 20år i huvudet har varit med en del tycker det är roligt fortfarande men som sagt kan inte vara vid datan så mycket längre...

Permalänk

Jag undrar vad som händer när vi som växt upp med spel går i pension. Jag menar som pensionär har man ju all tid i världen att göra vad man vill med. Kommer vi som 70-åringar sitta på våra "xX_N00B5L4YER1337_Xx" konton och ryta åt alla P12or över Voiip hur dåliga de är eller har man bara inte orken längre då?

Permalänk
Medlem

Jag hör också till högen människor som aldrig har tid nuförtiden. Sambo, barn jobb etc tar väldigt mycket tid.
Jag hinner ändå spela några kvällar i veckan så det är ju ok. Mitt problem är att jag gärna köper på mig spel som jag aldrig har tid att spela. I och med att jag inte kan spela så ofta så blir det för det mesta spel utan djup story som man kan spela lite och sedan vara nöjd. Framförallt bilspel, onlineskjutare även om jag älskar (nästan) alla sorts spel.

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem

Frågan är om folk någonsin blir nöjda

De som har familj/fru/bil/hus/husdjur osv klagar på att de aldrig hinner spela och de som inte har något av detta och har alldeles för mycket tid för att spela klagar på att de inte har familj/fru/bil/hus/husdjur

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är 21 år och jag känner att mitt spelsug har gått ner rejält sedan man började jobba heltid. Trots detta så spelar jag alltid något varje dag, mest SC2 nu förtiden.
Kommer ihåg tiden då man gick på gymnasiet och hade studiedag (gamingdag) varje onsdag, lirade så mycket jag orkade. Spelade väldigt mycket Tibia under denna period, sprang till och med och köpte energidryck för att kunna levla så mycket det bara gick. Idag finns inte detta beteende på världskartan. Nattdjuret finns fortfarande kvar och det händer att man sitter och gamear på nätterna med polarna men då är det bara på skoj och inte för att nå en viss level inom 1 månad osv.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Har helt klart tappat det. Kan ju också bero på livet i övrigt har ändrats, barn osv.

Sedan så är man såklart mer kräsen än man var förut, och fantasin är ju inte direkt bättre.

Kör mest spel utan större djup nu för tiden, sådant som man kan spela spontant när det finns tid/lust. Blir mest Xbox 360, eftersom det är enklast och bekvämast att spela spontant, slänga ner sig i soffan efter en stressig dag, spela Forza 4, Fight night champion, Trials evolution, gta m.m.

På datorn blir det som mest Minecraft. Men har kanske spelat det typ 10 timmar senaste månaden. Tappat lusten helt för det spelet. Fantasin som saknas antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Jag hör också till högen människor som aldrig har tid nuförtiden. Sambo, barn jobb etc tar väldigt mycket tid.
Jag hinner ändå spela några kvällar i veckan så det är ju ok. Mitt problem är att jag gärna köper på mig spel som jag aldrig har tid att spela. I och med att jag inte kan spela så ofta så blir det för det mesta spel utan djup story som man kan spela lite och sedan vara nöjd. Framförallt bilspel, onlineskjutare även om jag älskar (nästan) alla sorts spel.

Hehe vad jag känner igen mig min ospelade-hög bara växer. Nu har jag dock köpt TERA, men risken för att det förvandlas till ett single player spel är stor utan bra guild.

Även om tiden finns när barnet sover så har jag inte samma driv som tidigare att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Ja det är bra att jag inte är ensam om det. Värst är steams (jäkla) reor som man alltid köper grejer på och som sedan skräpar i spellistan. Av någon anledning har jag svårt att låta bli en bra deal

Förbokade Diablo 3 idag, får se hur många timmar jag kan spendera med detta lir

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Ja det är bra att jag inte är ensam om det. Värst är steams (jäkla) reor som man alltid köper grejer på och som sedan skräpar i spellistan. Av någon anledning har jag svårt att låta bli en bra deal

Förbokade Diablo 3 idag, får se hur många timmar jag kan spendera med detta lir

Haha precis... "Ååh det där ska jag spela senare....*klicka köp*"... och senare förvandlas till typ aldrig Tror jag har en 6-7 spel nu som ligger och gnager lite i mitt samvete för de är helt orörda.

Diablo 3 kommer dock få lite prio... det är ju lite kult trots allt

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Spelsuget är inte lika stort som för 10-15 år sedan.
Men ibland får man en kick.

Av en tillfällighet köpte jag ett 3DS med Zelda OOT 3D och jag har suttit som fastklistrad framför den lilla skärmen i helgen med denna klassiker.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Jag hör också till högen människor som aldrig har tid nuförtiden. Sambo, barn jobb etc tar väldigt mycket tid.
Jag hinner ändå spela några kvällar i veckan så det är ju ok. Mitt problem är att jag gärna köper på mig spel som jag aldrig har tid att spela. I och med att jag inte kan spela så ofta så blir det för det mesta spel utan djup story som man kan spela lite och sedan vara nöjd. Framförallt bilspel, onlineskjutare även om jag älskar (nästan) alla sorts spel.

Jag har säkert ett dussin "måste" spel som jag måste spela ngn dag....lol.....jäkla steam, samt g2play etc. Inte ens testat nya jagged alliance eller mass effect 3....

Permalänk
Medlem

Nej nej, det har man inte tappat, dock minskat något och inte lika fanatiskt tränande och nötande med polarna på små-lan varje fredag till söndag, på den tiden var ISDN64 x 2 det grövsta dem flesta kunda köra hemma så det blev en heldel LAN med koax-kablar och dem sedvanliga stötarna man fick av dem
Dessutom kostade det 12:- timmen man satt med båda linorna på ISDN uppkopplade, var ju inte precis nå problem att bränna av 10 timmars pass flera gånger i veckan vilket påverkade telefonräkningen smått lavinartat, tur att det dök upp lite allternativ..

Men det är över 15 år sedan och har idag två barn, men flera kvällar i veckan när vi lagt ungarna så spelar jag några timmar, mestadels BF3 men är lite Irriterad på DICE på grund av diverse begränsningar som dom la in vid senaste pacthen så suget har väl minska lite iom det, tävlings suget har dock inte minskat det minsta

Om dom inte styr upp BF3 så kommer både ARMA3 och CS - GO samt BLOPS2, nått av dem skall väl vara spelbart kan man hoppas..

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Kör bara Battlefield 3 numera, för att det går fort att börja och sluta spela. Kommer dock bli en hellsikkes massa Diablo 3 när det släpps!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K@4.5GHz, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti 6GB G1, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, FSP Aurum 750W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Man kan helt enkelt inte köra "all-nighters" och sköta ett jobb samtidigt

har lärt mig det den hårda vägen

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Frågan är om folk någonsin blir nöjda

De som har familj/fru/bil/hus/husdjur osv klagar på att de aldrig hinner spela och de som inte har något av detta och har alldeles för mycket tid för att spela klagar på att de inte har familj/fru/bil/hus/husdjur

spelar i brist på annat , men hade hellre haft en extremt vacker gothbrud som flickvän ..och ägnat största delen av tiden åt henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

spelar i brist på annat , men hade hellre haft en extremt vacker gothbrud som flickvän ..och ägnat största delen av tiden åt henne.

Samma här förutom att mitt val av GF inte går in i linje med ditt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag är 34år och är väl lite som alla andra. Man köper på sig spel för att man tänker att om jag blir arbetslös eller när jag är sjuk eller har semester så ska jag spela dem men det blir många spel som bara ligger. Känner inte alls någon magi längre när jag spelar men jag tycker fortfarande det är jäkligt kul så jag spelar så fort jag får chansen. Nackdelen också är att man gillar det mesta, hade varit bättre att man bara gillat tex rts eller rpg men så är icke fallet.

Fast när jag tänker efter så är senaste magin i ett spel början på uppdraget "going hunting" (tror jag den heter) i Battlefield 3, riktigt mäktigt faktiskt. Måste iofs vara riktigt trevligt i nvidia surround.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Frågan är om folk någonsin blir nöjda

De som har familj/fru/bil/hus/husdjur osv klagar på att de aldrig hinner spela och de som inte har något av detta och har alldeles för mycket tid för att spela klagar på att de inte har familj/fru/bil/hus/husdjur

Ja, varför kan man inte få allt? Önskar ibland att min fru och barn hade en paus knapp så man fick ett par timmar i fred!! =P Nåja ska försöka förhandla fram en dag den 16e iallafall! Är väll bäst att passa på om det blir husköp till hösten då är det väll helt kört.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Tröttna på spel? Inte jag inte...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Frågan är om folk någonsin blir nöjda

De som har familj/fru/bil/hus/husdjur osv klagar på att de aldrig hinner spela och de som inte har något av detta och har alldeles för mycket tid för att spela klagar på att de inte har familj/fru/bil/hus/husdjur

Har nog aldrig hört någon klaga på att dom inte har familj/fru/bil/hus/husdjur när dom istället har full tid åt sina intressen Hör bara ett evigt gnällande åt andra hållet från folk med familj, som sällan har tid att göra det dom vill (Typ meningen med facebook).

Kan dock inte hålla med om bil/hus/husdjur, det behöver inte vara ett hinder alls och är inte ett för mig. Bara man har ett jobb så. Familj eller översocial flickvän däremot är förståerligt Då får man helt enkelt prioritera det man känner är viktigast.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nja,

Måste väl räkna mig själv som 'med åren' 42 bast och gift:)

Jag har inte tappat spelsuget alls men man är ju mera beroende av saker runt omkring. Går mer i vågor så att säga. Mer på vintern än på sommaren t.ex. Tycker att det är roligare att göra saker tillsammans än att bara nöta själv.

Ibland drar vi igång samma spel och då blir det mycket, Fallout 3 t.ex körde vi rejält när det begav sig eftersom vi gillade det båda två. Sen har vi kört vissa singel-players tillsammans genom åren (om de är gåt-baserade eller strategi, Myst är ett bra exempel)

Senaste halvåret har varit ganska extremt dock eftersom frun råkade bli biten i ett MMO jag har spelat ett tag. >30 timmar i veckan ligger vi väl på i snitt. Förödande effektivt att kunna prata med varandra när man kör instanser t.ex. och att alltid kunna kombinera alts på ett optimalt sätt (tank/heal etc). Det känns nästan som fusk ibland.

Är ett bra tips till de som har svårt att motivera dataspel 'inom familjen', leta efter MMO's som båda/alla kan gilla. Även om det inte skulle råka vara ditt absoluta första-val av MMO uppvägs det ju rejält av att få spela mycket och tillsammans!

Rejält med pengar sparar man också. Helg-kvällarna numera är inte restaurang + bar, nejdå: Mat anpassad för enhandsfattning + monster-slakt!

En skippad rejäl utekväll är ju en årsavgift i vilket MMO som helst:)

/Tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Ja, varför kan man inte få allt? Önskar ibland att min fru och barn hade en paus knapp så man fick ett par timmar i fred!! =P Nåja ska försöka förhandla fram en dag den 16e iallafall! Är väll bäst att passa på om det blir husköp till hösten då är det väll helt kört.....

Haha, tänk om ja Känner två nyblivna pappor som tycker exakt så. Kan tänka mig att husköp verkligen är "den sista spiken i kistan" även om det nog också är riktigt skoj Avundas lite på de som t ex bygger om deras garage till en biosalong, det hade vart nåt

Skrivet av Mr. Bravo:

Har nog aldrig hört någon klaga på att dom inte har familj/fru/bil/hus/husdjur när dom istället har full tid åt sina intressen Hör bara ett evigt gnällande åt andra hållet från folk med familj, som sällan har tid att göra det dom vill (Typ meningen med facebook).

Kan dock inte hålla med om bil/hus/husdjur, det behöver inte vara ett hinder alls och är inte ett för mig. Bara man har ett jobb så. Familj eller översocial flickvän däremot är förståerligt Då får man helt enkelt prioritera det man känner är viktigast.

Antar att det beror på vem man umgås med Råkar känna många singlar som spelar i brist på annat men nog egentligen hade tyckt det var kul att ta det ultimata steget ut i "vuxenvärlden" så att säga (läs familjeliv). Men jag gissar att de inte vet vad de ger sig in på

Hehe det var mest meningen att baka ihop alla "familjeingredienstermer" (påhittat ord). Sant dock att bara man har ett jobb så är det mesta ok. Bil är ju en grym bonus (curse vägskatten bara *grr*). Också sant att man skall prioritera så att man själv mår bra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av torax:

Nja,
massa text
/Tobbe

Shit..living the dream

Att ens få min tjej att lira någon skit som little big planet är svårt nog o sen tröttnar hon efter en timme o fattar aldrig kontrollerna..

Permalänk
Medlem

JA!

Har inte samma sug. Tappar också intresset snabbt. Framför allt kräks jag litegrann av vanliga mainstreamtiltar. Finns dock bra indietitlar.

Har dock kvar samma hårdvaruintresse som innan.

Permalänk

Tycker man tappar spelsuget mer och mer för varje år, började nog redan runt 23-årsåldern för min del och sedan dalat sedan dess. Förr spelade man varje dag, nu spelar jag kanske några timmar i månaden.

Orkar inte med någon form av online gaming längre utan blir bara campaigns där man har någon form av story. Men när jag väl spelar så tröttnar jag väldigt snabbt och lägger ner. Har inte spelat på PC på evigheter, men någon konsol blir det att damma av ibland om man hittar tiden till det. Ibland börjar man tänka på något gammalt spel man har som man fullkomligt älskade vid release. Man dammar av spelet och konsoler med skyhöga förväntningar och spelar en timme eller två innan man inser att det inte alls är lika som man intalat sig och stänger frustrerat av allt.

Kan hända att man ibland lyckas samla ihop ett gäng gräsänklingar och kör grabbkväll med olika sport-, racing- och figthingspel, men det infaller väl kanske en gång per år eller så. Det enda jag verkligen grindat senaste åren är Assassins Creed-serien som jag föll pladask för, fantastiskt bra faktiskt.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Avundas lite på de som t ex bygger om deras garage till en biosalong, det hade vart nåt

Som man aldrig har tid att använda! =P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Som man aldrig har tid att använda! =P

Mjo men det hoppas jag när barnen är tillräckligt gamla (har inga men gissar bara)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9