Permalänk
Medlem

Spelar ni ännu?

En omröstning för er som spelar eller slutat spela. Tänkte det kunde vara intressant att se med tanke på att EAWare säger att de inte har tappat några subscribers: http://www.pcgamer.com/2012/04/23/bioware-doing-anything-and-... Visserligen har de sålt fler spel, men känns mest som de verkar köra en Bagdad Bob och räknar free trials m.m.

Stal frågeställningen härifrån: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/348226/EA-says-S...

Permalänk
Medlem

spelade några timmar, sen la jag skiten på hyllan

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

jag hade velat ha det som ett single player spel där man endast behöver göra class questsen ^.^

Permalänk
Medlem

Jag spelar såklart ännu då jag köpte spelet för ett par dagar sedan. Lyckats komma upp i lvl 19 med min vanguard this far och tycker det är väldigt skoj så drog på en 3 månaders betalning med utöver den gratismånaden.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Går in och pvp:ar lite ibland.. kommer nog inte förnya när min gratismånad går ut

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Det är normalt att mmogs tappar spelare när den värsta hypen efter release lagt sig. Det intressanta är på vilken nivå spelet planar ut befolkningsmässigt. För vår egen del (Friskyttarna), är aktiviteten fortsatt mycket hög och nya medlemmar kommer med på regelbunden basis. Så jag tror nog att SWTOR fortfarande har en hälsosam spelarbas, om än mindre jämfört med release.

Permalänk
Inaktiv

vilket skit snack våran server har förlora halva serven känns det som, det är som en ghost town när man är ute och ska göra dalys
en polares guild har gått från 30 till 1 kvar på en annan server
själv så kommer jag köra gratis månaden ut sen blir det Tera och Diablo

Permalänk
Medlem

Jag vet inte men hela spelet känns så.. Glest? eller jag vet inte vad det är det är ful stil på det. Ingen charm =( Jag spelade nårra timmar sen la jag ner. tyckte det kändes plastigt och långsamt.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem

Fick en gratis månad idag.

Blir det sista tyvärr.

Permalänk

Spelade upp en Imperial Agent till 50 blev nerfad och tröttnade på att jag inte kunde göra mer eller mindre ett skit i pvp pga hur IA är uppbyggd gentemot de andra klasserna. Spelade upp 4-5 andra gubbar till 20+ innan jag tröttnade på att inget gjordes åt pvp och balanseringen med gear så jag orkade inte mera och la ner..

Permalänk
Medlem

Tycker det kändes för linjärt i sitt upplägg med classquests. Ogillar cataclysmzonerna i WoW pga den linjära storyn och här verkar hela spelet vara upplagt så.

Samt alla voiceover-dialoger är imponerande först, men blir så tröttsamt i längden. Jag vill sätta mig vid ett spel för att lira, inte höra en massa babblande (då ser jag hellre på en film). Inte heller kan de tryckas förbi om man bara snabbt vill skumma igenom texterna.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Tycker det kändes för linjärt i sitt upplägg med classquests. Ogillar cataclysmzonerna i WoW pga den linjära storyn och här verkar hela spelet vara upplagt så.

Samt alla voiceover-dialoger är imponerande först, men blir så tröttsamt i längden. Jag vill sätta mig vid ett spel för att lira, inte höra en massa babblande (då ser jag hellre på en film). Inte heller kan de tryckas förbi om man bara snabbt vill skumma igenom texterna.

Det går att trycka förbi dialogerna. Tryck bara på Space när du läst undertexterna för att gå vidare.

Själv så spelar jag fortfarande SWTOR och tycker det är kul. Hela storyn i spelet ger en helt annan dimension enligt mig. Förutom WoW så är SWTOR det enda MMOt som jag orkat levla till maxlevel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det går att trycka förbi dialogerna. Tryck bara på Space när du läst undertexterna för att gå vidare.

Aha, där ser man. Har bara försökt klicka förbi dem, för det kändes mest logiskt om de hade löst det så eftersom man med just musklick väljer sina egna repliker. Men oavsett denna vetskap blir alla questdialoger ändå ett påtvingat moment tyvärr som måste passeras vid alla quests.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande. Spelet är betydligt bättre än det mesta som finns ute idag och jag gillar mmo's väldigt mycket så något annat kan jag inte tänka mig spela nu. Diablo är på tapeten också såklart men vet inte hur mycket jag kommer spela det. Guild Wars har jag aldrig varit ett fan utav och eftersom Pandaexpansionen som kommer ut inte är så jävla häftig så blir det Swtor framöver ett bra tag. Bioware behöver fixa servrarnas balans. Det går inte ha fulla servrar såhär långt efter release medan vissa servrar är som spökstäder!

Jag spelar på Tomb of Freedon Nadd och får kötid på kvällarna fortfarande. Lite för mycket folk online på vissa ställen kan jag tycka. Sen ska man väl inte klaga. Finns ju de som valde "fel" servrar vid release och är helt fast där nu.

Permalänk

Min sub tog slut för rätt länge sen, körde bara första månaden efter de kom ut, men när sambon får lite lust igen så tar vi nog en vända till Förutsatt att Tera inte blir mycket över min förväntning och vi fastnar i det istället

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Paragus mining facility eller nåt sånt tror jag det heter och det verkar inte vara nåt underskott på folk där heller.

EDIT: Zinrax heter min lvl21 trooper elller Zin'rax för min lvl 10 Jedi bara droppa en whisper om nån vill köra typ essels eller vad det heter då jag missade den helt med troopern

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Slutade i februari. Fick nog av den usla pvpn.

Permalänk
Medlem

Var inne en stund igår, var nästan ingen inne. För ett par månader sedan var det fullt överallt på servern jag spelar. Jag gillar spelet han har inte heller spelat sedan februari. När jag väl gjort allt så blev jag trött på det. Det är lite för likt andra äldre mmo.
Jag tror det behövs något helt nytt inom mmo världen. Många mmo tappar mycket spelare, känns det som och det beror på att de är för lika varandra tror jag.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akheron:

Var inne en stund igår, var nästan ingen inne. För ett par månader sedan var det fullt överallt på servern jag spelar. Jag gillar spelet han har inte heller spelat sedan februari. När jag väl gjort allt så blev jag trött på det. Det är lite för likt andra äldre mmo.
Jag tror det behövs något helt nytt inom mmo världen. Många mmo tappar mycket spelare, känns det som och det beror på att de är för lika varandra tror jag.

GW2 troligen svaret.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

GW2 troligen svaret.

Japp. Det var ju GW2 beta i helgen och jag spelade GW2 då och jag vet att många i mitt guild också spelade GW2 istället för SWTOR just denna helg.

Permalänk

hoppas ajg får mina nya IB grejer snart ska installera OS och swtor+bf3+annat på min nya SSD
härlig upgrade från det som står i sign.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag sa upp min sub igår, kommer köra på tills tiden går ut men det är ju helt folktomt på min server (rep sidan) och nu lvlar jag en gubbe men går ju aldrig att få ihop folk till heroics då det är mellan 4-6 spelare på varje planet.

Permalänk

Jag har alltid sett SWTOR som ett singleplayerspel "med sällskap". Lite så som jag alltid önskade att Knights of the Old Republic var.
Med det perspektivet är SWTOR det mesta jag önskat mig och jag njuter fortfarande i fulla drag. Bryr mig inte så mycket om PvP och sånt även om det är kul att göra en match någon gång då och då.

Än så länge har jag en lvl 50 Inquisitor och en lvl 35 Knight. Tycker det är roliga stories som följer känslan i Old Republic-temat rätt bra.
Har inte riktigt förstått varför folk är så upprörda över "endgame content" etc, jag tycker väl egentligen spelet är slut när man kommit gjort klart sina class quests, men jag har inte utforskat vidare så mycket efter att jag blev Darth.

Så länge som det kommer någon ny expansion då och då med nya berättelser och spännande raser så tänker jag fortsätta spela.

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande, mest PvP, igår var vi hela tre stycken från vårt guild online samtidigt!

Det är fan inte illa, kändes som halva servern var i vår guildchat lol ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

min speltid har gått ut nu är lvl50
har inte nått slutbossen ännnu om sådan finns.
men fråga är ska jag ha det kvar på SSD´N eller ska jag avintallera det iof är patch 1.3 på väg men gör den nån större skillnad?
Eller är SWTOR fördömt att bli en "flopp"

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

har nu avinstallerat spelet från datorn, då jag inte tror jag kommer spela det före nästa patch har släppts.
Men vem vet framtiden är svår att se

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

har nu avinstallerat spelet från datorn, då jag inte tror jag kommer spela det före nästa patch har släppts.
Men vem vet framtiden är svår att se

Det säger dock inte så mycket då nästa patch (1.3) släpps nu på tisdag.

Permalänk
Inaktiv

Jävlar 84%. Och ändå på sweclockers eget TOR-subforum. Detta förklarar kanske gratis server tranfser...

Spelade bara beta + pre-access. Inget dåligt spel, bara "underwhelming" i störta allmänhet. Storyn var bra på BH, och blev väldigt kär i voice-actingen på min fem. Consular (sååå mysig att lyssna på) men storyn var urusel och ja, sen tröttnade jag.

Kort och gott, jag kände mig "klar" med SWTOR samma dag som release. Hoppas på SWG Emu's framtid.

Permalänk
Medlem

Iom serverflytten har ju spelet fått liv igen. Loggade in en snabbis på lunchen och det var 150 pers på rep. fleet. Att komma med i en PvP-match går nu så fort så dödtiden mellan matcherna är två blinkningar, men inte en pissepaus. Ljuvligt =).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Klart jag fortfarande spelar. Spelet blir ju bara bättre och bättre. Det är nu när hypen lagt sig och standard spelartappet är över som SWTOR och BW måste visa klass och kvalitet.

Inte mycket jag kan klaga på just nu förutom att designern för lvl 50 gear på rep sidan borde få sparken, helst igår.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"