incredible s tappar täckning!

Permalänk
Medlem

incredible s tappar täckning!

Hej min Htc incredible s tappar täckningen helt flera gånger per dag idag tex ca 7 ggr, och det är ett x vid staplarna. och jag måste starta om den för att få tillbaka täckningen. och ofta så när jag startat om den så tappar den signalen igen och detta är såå irriterande. Kan detta gå på garantin? har ett halvår kvar på garantin.

Permalänk

Hade en Nexus one som också tappade mottagning, även en kompis med en zet blade har samma problem. Skit konstigt och riktigt irriterande! Ett tips är att sätta på flygplansläge och stänga ev det igen, brukade funka för mig iaf så slipper du starta om mobilen

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Jag har samma nalle med samma problem. Kanske inte so ofta som 7 ggr / dag, men det händer titt som tätt. Har du uppdaterat när telefonen meddelat om att ny systemprogramvara finns tillgänglig?

Permalänk
Medlem

Har du surf som ingår? Annars löste jag samma problem med att låsa den till 2g-nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BacHenke:

Jag har samma nalle med samma problem. Kanske inte so ofta som 7 ggr / dag, men det händer titt som tätt. Har du uppdaterat när telefonen meddelat om att ny systemprogramvara finns tillgänglig?

Ja jag uppdaterade den för några veckor sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Har du surf som ingår? Annars löste jag samma problem med att låsa den till 2g-nätet

Tack så mycket jag låste den till 2g och nu har den aldrig tappat täckningen och batteritiden har blivit mycket bättre tack tack

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem... det kom efter senaste uppdateringen.. Har pratat med HTC och de vet inte hur man kommer till rätta med problemet. har försökt återställning och allt annat man kan tänka sig, men icke. Hoppas att ICS kommer snart, så försvinner det förhoppningsvis! men tills dess verkar det inte finnas mkt man kan göra.