Permalänk
Entusiast

Skulle vilja kolla igen om någon blir ledsen ifall jag tar bort versionen med den mörkaste texten?

Är det någon som använder den av någon outgrundlig anledning?

Permalänk
Medlem

Ojojoj, blev mycket sweclockers blev mycket skönare att besöka nu! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Goddag på er!

Jag har de senaste dagarna suttit och meckat på ett tema som är snällt mot ögonen till Sweclockers:

http://img716.imageshack.us/img716/8264/screenshot20120216213...

Temat är just nu inte helt färdigt, men på god väg, kan väll kalla det en beta för tillfället.
Det fungerar just nu som så att ett script som körs av Tampermonkey (chrome plugin(borde funka i Greasemonkey till ffox med)) lägger till en css ovan på allt.

Är det tillräckligt många som är intresserade så kanske sweclockers känner sig manade att till och med integrera det!

Vad sägs? Är det fler än jag som vill ha ett sådant här tema?

Edit: Temat färdigt för beta testing!

Installation:

Google Chrome:

  1. Välj en av dessa css:er och kopiera hela. | Mörk text | Ljusare text | (Jag rekommenderar den sistnämnda)

  2. Klistra in i css-fältet i pluginet Stylish. (plugin)

  3. Skriv in www.sweclockers.com i fältet "Applies to" och ställa om till "URL's on the domain"

  4. Fyll i ett namn och aktivera checkboxen "Enable"

  5. Spara och uppdatera Sweclockers (F5), done!

Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det).

Dold text

Firefox:

  1. Välj en av dessa css:er och kopiera hela. | Mörk text | Ljusare text | (Jag rekommenderar den sistnämnda)

  2. Klistra in i css-fältet i pluginet Stylish (plugin)

  3. Fyll i ett namn

  4. Spara och uppdatera Sweclockers (F5), done!

Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det).

Dold text

Opera:

  1. Välj en av dessa css:er och spara ner den på din dator. | Mörk text | Ljusare text | (Jag rekommenderar den sistnämnda)

  2. Högerklicka någonstans på Sweclockers och välj "Edit Site Preferences..."

  3. Under fliken "Display" finns fältet "My style sheet". Klicka på "Choose..." och välj filen du precis sparade ner.

  4. Klicka på ok och uppdatera Sweclockers (F5), done!

Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det).

Dold text

Det är fortfarande en beta, så rapportera gärna om ni hitta något dumt!

Jag funderar på att ta bort versionen med mörk text. Finns det någon som använder den och vill ha kvar den?
Alternativet med aningen ljusare text kommer självklart att finnas kvar.

Changelog:

2012-02-19 16:39 • beta 2.0_02 • Tabeller med svart bakgrund och svart text fixade
2012-02-19 16:39 • beta 2.0_01 • Installationsvideos skapade till Chrome, Firefox och Opera
2012-02-19 04:48 • beta 2.0_01 • Funktionsikonerna när man skriver meddelande har fått lite neutralare bakgrund
2012-02-19 04:34 • beta 2.0_00 • Fungerar nu i Firefox och Opera!
2012-02-19 02:10 • beta 1.2_00 • Kan nu se testresultaten! Det var den sista stora buggen som känns till
2012-02-19 02:07 • beta 1.1_06 • Bytte till en snyggare färg på maincontent
2012-02-18 20:54 • beta 1.1_05 • Frilade Ubuntu-fonten (För att minska antalet css:er att uppdatera)
2012-02-18 20:26 • beta 1.1_05 • Gjorde så att /forum/översikt matchar de övriga forumssektionerna.
2012-02-18 17:02 • beta 1.1_04 • Gjorde paragraferna i galleriet ljusare.
2012-02-18 01:19 • beta 1.1_03 • Fixade marknads bakgrundsfärg
2012-02-17 17:19 • beta 1.1_02 • Fixade spoilerns bakgrundsfärg
2012-02-17 17:14 • beta 1.1_01 • Lade till stöd för diverse input-fält i stylen
2012-02-17 16:22 • beta 1.1_00 • Lade till en version med lite ljusare text
2012-02-17 16:14 • beta 1.0_03 • Fixade de där lömska citaten igen
2012-02-17 13:44 • beta 1.0_02 • Fixade citat som hade slutat fungera
2012-02-17 12:52 • beta 1.0_01 • Uppdaterade bild-länkar
2012-02-17 12:24 • beta 1.0_00 • Betan upplagd

Dold text

Andra versioner:

Med Ubuntu font [bild]
Vill ni ha det mörka Stylish temat med ubuntus standardfont?
Lägg till allt från denna filen mellan strecken under "Lägg till tillägg här" i en av huvud-css:erna. (Chrome och Firefox: Du finner det överst när du har klistrat in css:en i Stylish. Opera: Öppna den neresparade filen med t.ex Notepad) (Borde fugerar utan att ni själva har fonten, annars finns den här).

Liveuppdaterad version (rekommenderas inte)
Det finns också ett annat sätt (ett annat plugin än Stylish) som automatiskt hämtar css:en från min webbsida varje gång du laddar en sida. Det är pluginet Tampermonkey(Chrome) eller Greasemonkey(Firefox).

Det du behöver göra då är att lägga till allt i denna filen som ett skript, och se till att det gäller för sweclockers.

Nackdelen med detta är i vilken ordning den gör saker:
Webbläsaren laddar sidan -> pluginet kör scriptet -> min css laddas in på sidan. (Inget jag kan styra över)
Detta gör att det vanliga sweclockerstemat blinkar till en sekund innan det nya injiceras. Därför rekommenderar jag för tillfället versionen som använder Stylish.

Dold text

Tackar! Det här är skitbra och kommer spara batteri på mobilen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Skulle vilja kolla igen om någon blir ledsen ifall jag tar bort versionen med den mörkaste texten?

Är det någon som använder den av någon outgrundlig anledning?

Bara att ta bort och sedan implementera en version igen om den saknas

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Tackar! vad man längtat efter detta!!! )

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Går det att synca temat på något sätt med Chrome så att man slipper installera på varje enskild dator...?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jilted82:

Går det att synca temat på något sätt med Chrome så att man slipper installera på varje enskild dator...?

Jag vet inte riktigt hur det är med google konton och plugins. Men om du har tur så kan det gå att synka allt mellan webbläsarna. Jag vet att den iaf kan synka bokmärken, inställningar och annat sånt tjafs Du får kolla upp det, finns nånstans i inställningarna

Permalänk

Hittade dock en "bugg" när man kollar gallerier, så är inte det inte markerat vilken sida man befinner sig på :S ingen stor sak egentligen, men ifall ni vill göra det mörka temat 100% så

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tackar så hemskt mycket för detta!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Väldigt nice ja :). Mycket skönare att titta på

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kevlarheart:

Hittade dock en "bugg" när man kollar gallerier, så är inte det inte markerat vilken sida man befinner sig på :S ingen stor sak egentligen, men ifall ni vill göra det mörka temat 100% så

Oh, trevligt att du rapporterade detta Det är fixat nu

Permalänk
Medlem

Stort tack för att du delar med dig. Sweclockers har nu fått ett nytt ansikte

Permalänk
Entusiast

Nu kan ni få alla uppdateringar automatiskt! (I Chrome och Firefox, har inte lyckats lösa det i Opera än)

Bara knalla över till första posten och installera senaste versionen

Permalänk

Kan du inte göra ett likadant till Techsweden där behövs det akut.

Sweclockers såg så sjukt mycket bättre ut med detta tema! många +!

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Skönt, tackar!

Permalänk
Medlem

har precis installerat det, och bortsett från småsaker som har med texturer på sidan och sånt (typ pilen för nästa sida, omröstningsstaplar, ikoner osv som får en jaggy vit kontur) så är det underbart, f*n va skönt och behagligt mycket bra jobb!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lordkiller:

Kan du inte göra ett likadant till Techsweden där behövs det akut.

Sweclockers såg så sjukt mycket bättre ut med detta tema! många +!

Det är ganska mycket jobb så jag vet inte hur sugen jag är på att ge mig på ytterligare en sida, särskilt när denna inte här 100% än. Men trevligt att du gillar sweclockerstemat

Du skulle kunna lägga in detta

body{background-color:#000;}

i en egen stylish style så får sidan svart bakgrund. Det är inte mycket men det är iaf lite bättre

Skrivet av Starric:

har precis installerat det, och bortsett från småsaker som har med texturer på sidan och sånt (typ pilen för nästa sida, omröstningsstaplar, ikoner osv som får en jaggy vit kontur) så är det underbart, f*n va skönt och behagligt mycket bra jobb!

Ja allt det där är ju bildfiler som jag måste göra om själv, och det tar lite längre tid än att ändra koden. Men det kommer förr eller senare
(Kan dock vara problem i Firefox med auto-update versionen, vi får se hur det blir med det)

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har även jag testat din .css
Dock blev jag delad.
1: Mörk å snygg : ja å nja
2: För mörk som skapar obalans : ja

ex: Kontrasten mellan "vita" knappar å kolsvart bakgrund går helt enkelt inte ihop.
Toppen SC har i grund en svepande färg, där den nu är ganska tråkigt ljusgrå rakt av.
Blå url´er skriker.

Testa neon-gröna url´e (gillas skarpt av alla sen 70,80, tidigt 90 talister då stereo på den tiden hade såna underbara färger)
Skala bort svart å gå mer på gråskala för att skapa mer lättöverskådlig å säregen prestige hurvida vars man är å tittar på sida.
Ditt .css så du får göra som du vill. Vad jag tycker? (pff vad du tycker) Skrotat å börjat om

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bloopy:

Sådär, nu har även jag testat din .css
Dock blev jag delad.
1: Mörk å snygg : ja å nja
2: För mörk som skapar obalans : ja

ex: Kontrasten mellan "vita" knappar å kolsvart bakgrund går helt enkelt inte ihop.
Toppen SC har i grund en svepande färg, där den nu är ganska tråkigt ljusgrå rakt av.
Blå url´er skriker.

Testa neon-gröna url´e (gillas skarpt av alla sen 70,80, tidigt 90 talister då stereo på den tiden hade såna underbara färger)
Skala bort svart å gå mer på gråskala för att skapa mer lättöverskådlig å säregen prestige hurvida vars man är å tittar på sida.
Ditt .css så du får göra som du vill. Vad jag tycker? (pff vad du tycker) Skrotat å börjat om

Vad gäller länkarna så sitter jag och pillar med orange. Samma som swec har på förstasidan. Det är helt enkelt att jag inte hunnit byta ut de blåa.
Svart bakgrund finns bara på delar utan något man vanligtvis vill se, och det enda som kan vara intressant som är mot svart bakgrund knyts ihop av de raka linjerna på elementen som omger det.

När du säger "Toppen SC har i grund en svepande färg" Så antar jag att du menar gradienten på headern. Om den inte ser ut som i bilden på första-posten så har du med största sannolikhet gjort fel vid installationen. Och syftar du på ytan ovanför headern (reklamfältet) så kan jag inte göra något åt det eftersom det ändras med script efter vilken reklam som visas, du kan dock skaffa en bättre webbläsare

Jag tycker att du ska testa i Google chrome där du kan se temat så som det ska vara och sen värdera temat igen, de flesta hitintills älskar det, och själv är jag väldigt nöjd. Även om det inte här 100% klart än.

Och jag kan inte se kontrastproblemen du pratar om, men jag har planerat att testa andra färger på knapparna. Dock finns risken att det blir för mörkt. Det krävs accenter i ett mörkt tema för att det ska se bra ut, och det tycker jag de bleka ljusgråa knapparna gör bra.

Jag ser fram emot din åsikt när du har testat en fullt fungerande version

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta tema mer än standard temat dock så skulle det kunna finnas lite förbättringar lite här och där. Men bra jobbat iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diace:

Jag gillar detta tema mer än standard temat dock så skulle det kunna finnas lite förbättringar lite här och där. Men bra jobbat iallafall!

Är väl kanske som så att SweClockers själva kanske ska uppmärksamma tråden och ta åt sig av kritiken för hur skrikigt det är med vitt. Så givetvis behövs det förbättringar till det här temat eftersom sweclockers själva inte har anammat det än. Lite svårt att få fullständig kvalitet och prestanda för TS då han inte är webbdesigner för hemsidan.
Dock är temat ett bra komplement tills sweclockers redaktion med flera faktiskt förstått att ett mörkt tema är behagligare för många.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av XpreS:

Är väl kanske som så att SweClockers själva kanske ska uppmärksamma tråden och ta åt sig av kritiken för hur skrikigt det är med vitt. Så givetvis behövs det förbättringar till det här temat eftersom sweclockers själva inte har anammat det än. Lite svårt att få fullständig kvalitet och prestanda för TS då han inte är webbdesigner för hemsidan.
Dock är temat ett bra komplement tills sweclockers redaktion med flera faktiskt förstått att ett mörkt tema är behagligare för många.

Dom har uppmärksammat tråden Här är en länk till deras inlägg ifall du är nyfiken.

Hoppas dock dom har sett hur många fler röster som har tillkommit efter deras inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Dom har uppmärksammat tråden Här är en länk till deras inlägg ifall du är nyfiken.

Hoppas dock dom har sett hur många fler röster som har tillkommit efter deras inlägg

Sedär ja!

Ja precis, antalet röster borde ju i sin tur vara ganska avgörande också. Intresset för detta har ju växt enormt och det är ganska nytt dessutom.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Personligen gillar jag inte mörka teman eftersom texterna i regel blir svårlästa, men det är bara min åsikt
Vill man spara på ögonen är det väl bättre att förstora sidans innehåll? Eller ändra den vita backgrundsfärgen till en ljusgrå (t ex #f2f2f2)?
Själv använder jag addonet NoSquint https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/nosquint/ som kan justera generellt, eller per sida - precis som du vill. Det går dessutom att ändra textfärg, backgrundsfärg och länkfärger, etc om man vill. Per sida....
Det är väl vad detta tema i stort gör.

Nu vill jag inte gnälla dock för det är ett bra initiativ och det ser trevligt ut. Jag har därför ett förslag ni som jobbar med temat kanske kan ta till er.
Börja med att ladda upp temat till Stylish så blir det enklare att installera.
I Stylish kan man lägga till olika fördefinierade val, ex val av färg, transparens, osv. Här är ett exempel på vad jag menar http://userstyles.org/styles/33773/firefox-choose-your-color
Om ni skapar dessa val kan en användare enkelt testa sig fram till sitt Sweclockers-utseende... "beauty is in the eye of the beholder"

Permalänk
Entusiast

Tänkte bara länka ett plugin till chrome jag hittade. Det gör scrollbaren 3 pixlar bred vilket gör den mycket mindre skrikigt. Ett najs komplement tilll mitt tema tycker jag

Permalänk
Medlem

Använder det just nu, grymt härligt!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Underbart måste jag bara säga!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder det nu! Riktigt snyggt! Gillar verkligen denhära stilen!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Entusiast

Jag har nu lagt till samma bakgrundsfärg på bilder i forumet som på testresultaten i testlabbet. Detta för att man helt enkelt ska kunna se vad det står ifall någon länkar testresultaten. Om detta förstör för någon som gillar att posta transparent bilder, berätta gärna det

Och som alltid, rapportera gärna knasigheter ni hittar

Permalänk
Medlem

Använder det nu, och jag har en lite snabb märkning

Det ser jättebra ut, men skulle du kunna ändra den svarta bakgrunden mot en något ljusare?
Känns som om man sitter med Windows 98 och precis ändrat tema till allt svart

Visa signatur

Krusidullen är stulen