Permalänk
Medlem

Samsung 830 Basic

Funderar på att köpa den här SSDn till den bärbara då jag blir tokig på hur långsam vanliga disken är när jag väl ska använda laptopen.
Frågan är om det bara att ta ut den gamla HDD och skruva fast SSD eller om man behöver någon speciell vagga till Samsungen som är lite tunnare än en vanlig SSD/HDD?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Verkar som du kommer behöva köpa laptop-kittet eller bygga något eget.

"Due to the thin profile, the Samsung 830 series requires padding or a laptop kit, which costs extra, to fit in most existing laptop computers."

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt en Samsung 830 för ett tag sen för att ha i min bärbara X61s och frågade då JME hur det låg till och svaret ifrån JME var att det inte behövdes några "vaggor" eller dylikt.

"Tyvärr är din order redan skickad och den version vi har är "Desktop Edition", alltså inte den version du tänkt dig. Med det sagt så är enda skillnaden att du i "Laptop Edition" får med en SATA-USB 3.0-adapter som gör det möjligt att koppla in din SSD externt. Det är alltså ingenting som påverkar funktionaliteten vid montering i en bärbar dator, varken positivt eller negativt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX