Priserna fortsätter nedåt på Intel Arc A750 och A770

Permalänk
Medlem

Priserna fortsätter nedåt på Intel Arc A750 och A770

I USA har nu Acer sänkt priset på sitt Arc predetor 16gb bifrost med 50$ till 349$.
Hoppas intel följer efter med sitt A770 och att prissänkningen även når oss i norden.

https://videocardz.com/newz/acer-arc-a770-predator-custom-gpu...

Kan även medela att det inte har varit mer prisvärt än nu att gå Arc vid ditt nästa bygge.
Proshop säljer just nu A750 8gb för 3090kr inkl frakt.
Ett mycket bra pris för prestandan.

https://www.proshop.se/Grafikkort/Intel-Arc-A750-Limited-8GB-...

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

Säljer väldigt bra enligt prisjakt också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Säljer väldigt bra enligt prisjakt också.

Låter bra det.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

Är det riskfyllt att köpa ett? Drivrutinerna verkar inte va så bra från vad jag hört. Ska bygga en budgetdator/gaming till min brorson

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielandreas86:

Är det riskfyllt att köpa ett? Drivrutinerna verkar inte va så bra från vad jag hört. Ska bygga en budgetdator/gaming till min brorson

Läs testet som gjordes med de senaste drivarna som dök upp här? Jag hade inte varit orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielandreas86:

Är det riskfyllt att köpa ett? Drivrutinerna verkar inte va så bra från vad jag hört. Ska bygga en budgetdator/gaming till min brorson

Jag har ett a770 och är nöjd med det, gäller bara kolla de spel man är intresserade av då vissa äldre spel fortfarande har rejäla problem men det blir bättre för varje ny drivrutin. Alla nya spel som kör nyare versioner av directX har jag inte haft några problem alls med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielandreas86:

Är det riskfyllt att köpa ett? Drivrutinerna verkar inte va så bra från vad jag hört. Ska bygga en budgetdator/gaming till min brorson

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Jag har ett a770 och är nöjd med det, gäller bara kolla de spel man är intresserade av då vissa äldre spel fortfarande har rejäla problem men det blir bättre för varje ny drivrutin. Alla nya spel som kör nyare versioner av directX har jag inte haft några problem alls med.

Frågan är bara vilket märke, Sparkle, Acer eller Asrock eller Intels. Sparkle Titan Oc är ju ett snyggt kort men är det bra?

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Frågan är bara vilket märke, Sparkle, Acer eller Asrock eller Intels. Sparkle Titan Oc är ju ett snyggt kort men är det bra?

Mvh Nicklas

Fick ett Acer predator till bra pris på inet på någon kampanj.