Varför ska jag köpa en Android-telefon istället för iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Lite kul att du tycker ett program som du inte kan välja bort är till Iphonens fördel, men samtidigt gillar du friheten på Androidsystem De flesta jag känner som har Iphone använder Viber istället just på grund av att det går att ringa gratis till ALLA som har smartphone eftersom Viber är gratis och finns som app. App = FRIHET. du kan installera det...eller inte. Du kan använda fring, skype eller vad fanken du vill = FRIHET!! smaka på ordet....mmmmm underbart iMessage är en ripoff av Skype och alla andra program som redan klarat av precis vad iMessage gör sedan länge.
iMessage för Apple är lika stort som när dom "uppfann" bokmärkefunktionen i Apples egna ebookreader. Att just den funktionen funnits lääääänge (sen stenåldern ungefär) i de flesta andra ebookreaders (även appar till Android) vill dom naturligvis inte veta av ;D man skrattar gott ibland

Varför skulle man vilja avinstallera iMessage? Har personen du sms:ar inte en iPhone så blir det ett vanligt SMS, du märker ingen skillnad. Det är enbart en bonus. Alla jag känner kan ta emot SMS/iMessage, till skillnad från Viber tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Friheten med android tyckte jag var kul 2-3 dagar, satt och provade alla launchers, lockscreens, tweak etc.
Men sen avtog det och det var inte lika spännande längre, och mer och mer återgick man till standard ui.

Att piraterna gillar android är ju rätt förståligt då man kan googla på vad som helst och bara installera skiten utan att roota eller något.
Med iphone måste man jailbreaka iaf, android är det betydligt enklare och smidigare att vara olaglig.

Det handlar lite om hur man är, tycker man om att pilla med massa saker är android ett klart val.
Men är man nöjd med standard där allt faktiskt fungerar och inte behöver ändra färger, themes etc etc så är iphone ett bra val.

Som wozniak sak, iphone är en bra produkt där allt är simpel och fungerar.
Android är för dom som önskar mera frihet att ändra allt.

Jag har då aldrig googlat på någon app och laddat ner för min android. Jag köper från market.
Kunde dock hända när jag hade vanliga Java mobiler för flera år sedan då det inte fanns market till dom och jag såg inget värde i att köpa till mobilen.

Med Android har man ett / flera skrivbord som du kan göra hur du vill med, som du kan njuta av bakgrunden och inte ha fylld med runda ikoner. Dessutom är widgets riktigt bra, som tex radio, musicspelare, vädret etc.

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr finns det inte den ultimata telefonen som är bäst i varje avseende. Android är för den mer teknisk bevandrade. Som vill pilla på sin telefon och tweaka ur sista droppen prestanda ur det. Problemet med öppenheten är att hårdvaran kan vara mer spretig. Varje tillverkare måste skriva sina egna optimerade rutiner för grafiken och cpu:n. Det leder till onekligen varierande upplevelser med Android. Varför skulle detta vara en nackdel? För den som är driven och intresserad kan installera en custom rom och där har du en stor användarbas som supportar telefonen, tex xda-developers.

Från att ha varit hängiven till öppen programvara, så har jag gått till att en mer sluten, kontrollerad ekosystem, typ iOS & iPhone ger en bättre upplevelse (out of the box). Apple har total kontroll över iOS och kan optimera sitt OS för hårdvaran. Det finns 3 telefoner som kan köra iOS 5 smärtfritt. Det blir mycket enklare att underhålla. Jag måste tyvärr säga att Apple har lyckats med helheten. Deras utvecklingsavdelning/designavdelning har lyckats tillverka en produkt som även den vanliga användare är villig att betala för. Det är det som skiljer Apple från de övriga. Apple tjänar otroligt mycket pengar på deras produkter. Jag känner att en iPhone 4S för 6k är OK pris, men en Nokia Lumia 800 för 4500 kr är dyr. Varför? Nokia har inte lyckats övertyga mig att deras produkt är värd så mycket pengar.

Själv hoppas jag på att WP7 kan lyckas ta marknadsandelar från Apple. Då Apple har lyckats bli otroligt stora. Det är aldrig bra för konkurrensen när man har en så dominant part i marknaden.

Permalänk
Medlem

Som en galaxy s2 ägare måste jag säga att fördelarna med den här telefonen gentemot en iPhone är för det första skulle jag säga custom roms. Har man provat går man aldrig tillbaka till stock. Det händer bara inte.

Annat bra med Android är att man kan välja bland bra många olika modeller. Jag älskar den stora oled skärmen samt den lätta vikten på min s2a. Att den är plastig är skitsnack från folk som inte ägt en.

Ett annat plus är att dessa telefoner laddas genom micro usb. Finns nästan alltid någon laddare i närheten.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Det jag har svårt att se är att folk säger, jag vill INTE KUNNA pilla med inställningar och tweaka min mobil. DÄRFÖR köper jag en DYRARE tellefon.

bara för att man har android så måste man inte pilla med den. däremot finns det som alternativ.

Permalänk
Medlem

"Varför ska jag köpa en Android-telefon istället för iPhone?" Hmm, om du vill ha en (1)billigare, (2)plastigare och ett (3)OS som inte flyter klockrent så välj en mobil med android! De är en smaksak va man gillar helt enkelt, men jag gillar inte någon av de tre punkterna förutom billigare;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edda123:

Som en galaxy s2 ägare måste jag säga att fördelarna med den här telefonen gentemot en iPhone är för det första skulle jag säga custom roms. Har man provat går man aldrig tillbaka till stock. Det händer bara inte.

Annat bra med Android är att man kan välja bland bra många olika modeller. Jag älskar den stora oled skärmen samt den lätta vikten på min s2a. Att den är plastig är skitsnack från folk som inte ägt en.

Ett annat plus är att dessa telefoner laddas genom micro usb. Finns nästan alltid någon laddare i närheten.

Det räcker att klämma på en SGS2 och en iPhone 4S så vet du vilken som är plastigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Anledning till att jag bytte från iOS till Android var att iOS bara blev så förjävligt tråkigt att använda. Alltid samma ikoner och alltid samma menyer.

Android gav mer variation. Sen gillar jag verkligen att det inte är så himla låst. En app som t.ex. gör att lampan startas när jag skakar mobilen när det är på låsskärmen, det kan man glömma med iPhone.

Sen är Market, om man kollar på andra saker än bara appar och vad som finns, avsevärt mycket bättre än Appstore. Här kan du faktiskt hitta de programmen du har köpt tidigare utan att behöva använda iTunes loggar eller något annat. Och det simpla faktumet att det finns något sådant simpelt och önskvärt som möjligheten att ångra ett köp. APPLE, VAR SNÄLLA OCH TA EFTER!

Ångra köp kan man fortfarande inte så vitt jag vet, men att hitta vilka appar man tidigare köpt är väldigt enkelt. App Store -> Uppdatera -> Purchased. Där finns det två tabbar, en med alla appar och en med bara de som inte är installerade på telefonen, och det finns sökfunktion på bägge.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag valde Android är nog att man kan använda telefon som USB-minne, föra över filer hur som helst till vilken dator man vill. En annan stor anledning var att man kan skicka och ta emot filer via Bluetooth. Sitter med en Samsung Galaxy S2 som jag är nöjd med. Det jag tyvärr inte gillar som jag tycker Apple gjort bra är att de valt att fokusera på en modell i taget. De andra tillverkarna släpper ju tjogvis med nya modeller hela tiden, på detta sätt blir ju dessutom andrahandsvärdet ett skämt.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd

Nu har det iof sagts MEN.. det är upp till dig. Ios och Android har både nakdelar och fördelar. Android är en "open source" vilket gör att det finns fler modeller. Det gör även att folk kan göra egna appar och detta höjer ju både utbudet men även risken för att apparna buggar. Ios är inte open source utan alla appar som finns till iphones är mer eller mindre sanktionerade av apple, vilket gör att utbudet är betydligt mindre och du kan inte byta allt om du nu inte jailbreakar mobilen som leder till att garantin försvinner. Men allt kommer ändå att leda till vad du har för preferenser. Android om du vill kunna byta istortsett all mjukvara i mobilen utan att garantin försvinner. Iphone om du nu vill ha en "säker" mobil som fungerar riktigt bra (men då får du ge upp tanken på att sitta och mixtra allt för mycket). Iphonen var inget alternativ för mig när jag köpte en mobil eftersom SII var snabbare än Iphone 4 och samtidigt kostade en tusenlapp mindre. Om du vill köpa en Android så skulle jag rekommendera SII:an. Snabb, stor skärm och riktigt skön att hålla i. Nackdelen är att den drar ström. Har inte haft några som helst problem med den.

Skrivet av darkshippo:

Det räcker att klämma på en SGS2 och en iPhone 4S så vet du vilken som är plastigast.

Brorsan har en Iphone 4S och jag kan säga att den känns mer plastigare än vad SGS2:an gör.. Dessutom så är den sjukt oskön att hålla i eftersom de har satt en ram runt hela telefonen som gör att den skaver.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Brorsan har en Iphone 4S och jag kan säga att den känns mer plastigare än vad SGS2:an gör..

hoppas att du inte är seriös för din egen skull. Men om du håller i en bit glas/metall så kan det omöjligen kännas plastigare än en bit plast;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Anledningen till att jag valde Android är nog att man kan använda telefon som USB-minne, föra över filer hur som helst till vilken dator man vill. En annan stor anledning var att man kan skicka och ta emot filer via Bluetooth. Sitter med en Samsung Galaxy S2 som jag är nöjd med. Det jag tyvärr inte gillar som jag tycker Apple gjort bra är att de valt att fokusera på en modell i taget. De andra tillverkarna släpper ju tjogvis med nya modeller hela tiden, på detta sätt blir ju dessutom andrahandsvärdet ett skämt.

Jo iof, men det medför ju att man kan köpa en inte allt för gammal modell riktigt billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Varför skulle man vilja avinstallera iMessage? Har personen du sms:ar inte en iPhone så blir det ett vanligt SMS, du märker ingen skillnad. Det är enbart en bonus. Alla jag känner kan ta emot SMS/iMessage, till skillnad från Viber tex.

Jo det är sant, men eftersom du inte kan RINGA gratis över nätet med iMessage (kan vara felunderättad här) kommer väldigt många ladda ner Viber/fring/skype iallafall. Dom 3 programmen har redan samma sms funktion som iMessage (gratis sms) och då känns iMessage som ett program Apple tvingar på telefonköparna. Lite gulligare grafik och med "Apple har uppfunnit" kännslan får man, funktionen är en ren rippoff av redan kända program (fast den saknar 2/3 av funktionerna).
Trådskaparen ville inte ladda ner apps för att han ville ha frihet. Att inte kunna ta bort ett onödigt program anser jag vara ännu värre eftersom valet inte finns.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Det jag har svårt att se är att folk säger, jag vill INTE KUNNA pilla med inställningar och tweaka min mobil. DÄRFÖR köper jag en DYRARE tellefon.

bara för att man har android så måste man inte pilla med den. däremot finns det som alternativ.

Folk säger att de inte vill BEHÖVA pilla på inställningar. DET gör en telefon bättre. Alla Android telefoner med stock ROM är något långsamma och har problem med hack och lagg.

Många användare, jag inräknat, vill ha en telefon som flyter på fint från början och som är stabil i alla lägen. Jag hade tidigare en telefon som var väldigt beroende av custom roms men det var helt enkelt inte rätt för mig eftersom att jag upplevde alldeles för många stabilitetsproblem med rommarna och ständiga uppgraderingar till nya roms. Jag tröttnade och idag har jag en Windows Phone. Kan inte vara mer nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Folk säger att de inte vill BEHÖVA pilla på inställningar. DET gör en telefon bättre. Alla Android telefoner med stock ROM är något långsamma och har problem med hack och lagg.

Många användare, jag inräknat, vill ha en telefon som flyter på fint från början och som är stabil i alla lägen. Jag hade tidigare en telefon som var väldigt beroende av custom roms men det var helt enkelt inte rätt för mig eftersom att jag upplevde alldeles för många stabilitetsproblem med rommarna och ständiga uppgraderingar till nya roms. Jag tröttnade och idag har jag en Windows Phone. Kan inte vara mer nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

När du säger flyter, så pratar vi om marginella grejer.
Men ja WP7 flyter fint och kräver inte alls lika mycket som Android OS.
O andra sidan så erbjuder Android andra möjligheter som inte WP7 har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

"Varför ska jag köpa en Android-telefon istället för iPhone?" Hmm, om du vill ha en (1)billigare, (2)plastigare och ett (3)OS som inte flyter klockrent så välj en mobil med android! De är en smaksak va man gillar helt enkelt, men jag gillar inte någon av de tre punkterna förutom billigare;)

Trollar du eller ? Till skillnad från iPhone så finns det androidtelefoner i alla prisklasser så billigare är dom definitivt inte.

Beträffande plastigare så är det samma där att andriodtelefoner finns i alla möjliga material inte bara det Apple bestämmt att du ska ha , dessutom så ser jag inte glas som en fördel då jag känner många med iPhone 4 och samtliga har spräckt glaset på åtminstone ena sidan.

Jag har själv en androidtelefon , Galaxy Nexus , och den har definitivt inget problem med flytet , så samma fail där , men däremot så finns det säkert budgetmobiler med android som inte är supersnabba men man har i alla fall ett val.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig kunna tänka mig något annat än Android av några enkla anledningar.
1. Det är mer open source (finns en hel uppsjö roms som ständigt förbättras av en aktiv community)
2. Jag vill kunna få den att se ut och fungera precis som jag vill. dvs. ha dom widges som jag använder i ett tema som jag har valt på en kernel som jag tycker är bra på mina hemskärmar/låsskärmen.
3. Jag vill ha en större skärm. (kör just nu på en Galaxy note med 5,3" skärm) för att kunna läsa mail/surfa/kolla film/bilder/spela etc. och fortfarande få en bra känsla.
4. Jag vill kunna föra över filmer och ljudfiler etc. utan att dels behöva göra om filmen till något format som apple stödjer eller använda mig av världens segaste program (iTunes) Med min android kan jag bara dra över vanliga 720p DivX/Xvid/Mkv/MPEG rakt upp till min telefon via enhetshanteraren/explorer.

Plus tusen andra småsaker som jag säkert missat att ta med.

iPhone var cool när den kom och jag var jättenöjd med den då men idag gör topp-Androids åttor runt iPhone.

iPhone har EN stor fördel dock och det är att alla jäkla headsets verkar vara anpassade för dom. nu funkar dessa på android också förvisso men det verkar vara hopplöst att få volymknapparna att fungera. Detta tror jag kommer ändras snart dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Trollar du eller ? Till skillnad från iPhone så finns det androidtelefoner i alla prisklasser så billigare är dom definitivt inte.

Beträffande plastigare så är det samma där att andriodtelefoner finns i alla möjliga material inte bara det Apple bestämmt att du ska ha , dessutom så ser jag inte glas som en fördel då jag känner många med iPhone 4 och samtliga har spräckt glaset på åtminstone ena sidan.

Jag har själv en androidtelefon , Galaxy Nexus , och den har definitivt inget problem med flytet , så samma fail där , men däremot så finns det säkert budgetmobiler med android som inte är supersnabba men man har i alla fall ett val.

Faktiskt inte;)

Hur du än vrider och vänder på de så är en mobil gjord av plast plastigare än en som är gjord av glas, ganska uppenbart.

Att DU inte har några problem med flytet säger inte så mkt, för att ta ett exempel så tycker en del att bf3 i 20fps flyter på fint, så att du tycker de flyter säger inte ett smack. iOS flyter bättre än vilken androidmobil som helst, de kan alla som har nån känsla för va flyt är intyga, men de beror ju på en annan uppbyggnad i OSet. Alla är vi olika, en del är inte lika kräsna helt enkelt:) Finns fördelar med både android och iOS, men jag prioriterar iOS/iPhone's egenskaper helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det räcker att klämma på en SGS2 och en iPhone 4S så vet du vilken som är plastigast.

Jag tycker iallafall inte det är någon större skillnad. Iphone har en glasskiva fram och bak, wow vilket material. Samt att den väger nästan 40% mer.

Galaxy har förvisso en plastlucka men det är ingen matlåde plast inte. Riktig plast som känns hur gediget som helst. Man kan dessutom byta ut den om man vill mot en borstad aluminium t.ex.

Och eftersom telefonen inte är ömtålig så slipper man använda något fult och onödigt skal.

Jag har kört utan något skal och har knappt fått någon skråma på 8 månader.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Faktiskt inte;)

Hur du än vrider och vänder på de så är en mobil gjord av plast plastigare än en som är gjord av glas, ganska uppenbart.

Att DU inte har några problem med flytet säger inte så mkt, för att ta ett exempel så tycker en del att bf3 i 20fps flyter på fint, så att du tycker de flyter säger inte ett smack. iOS flyter bättre än vilken androidmobil som helst, de kan alla som har nån känsla för va flyt är intyga, men de beror ju på en annan uppbyggnad i OSet. Alla är vi olika, en del är inte lika kräsna helt enkelt:) Finns fördelar med både android och iOS, men jag prioriterar iOS/iPhone's egenskaper helt enkelt.

Troll alltså med tanke på att du just idiotförklarade alla som inte har en iPhone.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Widgets, byta tangentbord, sätta på ljudlös utan vibrationer utan att behöva gå in i inställningar, stänga av autorotation, föra över filer "plug-n-play" via USB till valfri dator utan extraprogam. För att nämna några småsaker som gör att jag själv aldrig skulle kunna ha en iPhone

EDIT: Samt, saknar man en viss funktion så är det i de flesta fallen "bara att fixa den". Men oftast krävs det viss modifikation som innebär root och custom ROM med custom kernel etc. Vilket kanske inte är för alla men för den tekniskt intresserade så är det inga problem.

EDIT2: Sedan iOS 4 till iPhone kom möjligheten att stänga av autorotation.

Och allt det gör jag med min Iphone 4 (dock efter jailbreak )

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Entusiast

Jag gillar Android bättre än Ios, dessutom är Ios jätte instabilt av egen erfarenhet med bland annat Ipod, Iphone 3gs, Iphone 4 och Iphone 4S.

Men som sagt är det bara vad man själv gillar, finns massor som inte gillar Android men älskar Ios, och tvärtom.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Troll alltså med tanke på att du just idiotförklarade alla som inte har en iPhone.

du kanske kan citera när jag idiotförklarar androidanvändarna? Att du säger så när jag bara säger min åsikt är ju lite småkul:)

Permalänk
Medlem

Igår köpte jag mig en Htc Sensation Xe, kommer innan från en Iphone. Och kan bara säga att jag är tok nöjd med köpet. Jätte nöjd med både telefonen och Andriod än så länge:).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Ångra köp kan man fortfarande inte så vitt jag vet, men att hitta vilka appar man tidigare köpt är väldigt enkelt. App Store -> Uppdatera -> Purchased. Där finns det två tabbar, en med alla appar och en med bara de som inte är installerade på telefonen, och det finns sökfunktion på bägge.

Trevligt att de har lagt in det sen jag senast använde det då Behövdes verkligen!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag kör Android är att den telefonen jag har är billigare än en Iphone... Och jag kan göra samma saker. Jag har valt en något mindre telefon för jag tycker de är smidigare, men de är bara en smaksak.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Jag tycker iallafall inte det är någon större skillnad. Iphone har en glasskiva fram och bak, wow vilket material. Samt att den väger nästan 40% mer.

Galaxy har förvisso en plastlucka men det är ingen matlåde plast inte. Riktig plast som känns hur gediget som helst. Man kan dessutom byta ut den om man vill mot en borstad aluminium t.ex.

Och eftersom telefonen inte är ömtålig så slipper man använda något fult och onödigt skal.

Jag har kört utan något skal och har knappt fått någon skråma på 8 månader.

Och polare hade sin Iphone 3G (inget skal) sen den kom till 4s utan minsta lilla skråma.
Det har ju med att göra hur man har hand om sin telefon.

Jag avskyr SGS2 plastighet, känns i näven direkt, känns som en leksak.
Finns bra mycket stabila Android lurar än sgs2 sett till själva byggkvaliten, sgs tycker JAG är för plastig.

Jag är själv nyfiken på SGS3, men är det samma ursla plastighet så blir det en annan mobil efter sommaren.

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 4 som jag nu har lagt upp på Tradera till förmån för en Galaxy Note. Är grymt nöjd med iPhonen men skärmen är för liten har också varit ute efter en surfplatta ett tag nu så jag tycket Note kan kanske kombinera dessa båda. Är jag ute o cyklar?

Permalänk
Skrivet av BeRetta:

Jag har en iPhone 4 som jag nu har lagt upp på Tradera till förmån för en Galaxy Note. Är grymt nöjd med iPhonen men skärmen är för liten har också varit ute efter en surfplatta ett tag nu så jag tycket Note kan kanske kombinera dessa båda. Är jag ute o cyklar?

Att det är som en kombination av en surfplatta och smartphone är inte helt fel, men personligen tycker jag det bara blir antingen en jätteliten surfplatta, eller en alldeles för stor telefon. Bara provat den, men jag kan inte ens få en Note att sitta bra i fickan, och det är där jag vill ha min mobil när den inte används. Vissa prisar dess storlek, men personligen skulle jag aldrig köpa den då den helt enkelt är för stor för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

iMessage är en ripoff av Skype och alla andra program som redan klarat av precis vad iMessage gör sedan länge.

Skrivet av KingCobra:

Dom 3 programmen har redan samma sms funktion som iMessage (gratis sms) och då känns iMessage som ett program Apple tvingar på telefonköparna. Lite gulligare grafik och med "Apple har uppfunnit" kännslan får man, funktionen är en ren rippoff av redan kända program (fast den saknar 2/3 av funktionerna).

Har du nånsin använt iMessage? Det är inget program som Apple "tvingar på" användarna, utan en funktion som är helt inbyggd i den vanliga sms-klienten i iOS. Det går att slå av den med en knapp i inställningarna men det skadar inte att ha det igång.

Häromdan SMSade jag en släkting för första gången på evigheter. När jag tryckte iväg meddelandet såg jag att det gick iväg som iMessage istället för vanligt SMS. Jag visste inte att hon hade en iPhone eller att hon körde iMessage. Jag behövde inte installera och starta nåt skilt program, leta upp hennes användarnamn, lägga till henne på någon kompislista osv. Jag bara skrev ett helt vanligt SMS, telefonen gjorde resten och såg till så jag slapp betala för ett utlands-SMS.